Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Fel i avsnitten, del 2

Recommended Posts

Minns inte så väl men i piloten för ENT. i sjukhuset på Jorden i början av avsnittet, när dom snackar om att ta med Klaag(?) till Kronos säger en av vulcanerna att om något går fel kommer hundratals Warbirds att komma till Jorden. Vadå Warbirds? De tillhör väl den Romulanska flottan? Klingonernas stridsfartygfartyg heter väl Bird of prey? Vad har de med saken att göra? Känner jordborna ens till Romulanerna? Frågorna hopar sig......

Minns inte så väl men i piloten för ENT. i sjukhuset på Jorden i början av avsnittet, när dom snackar om att ta med Klaag(?) till Kronos säger en av vulcanerna att om något går fel kommer hundratals Warbirds att komma till Jorden. Vadå Warbirds? De tillhör väl den Romulanska flottan? Klingonernas stridsfartygfartyg heter väl Bird of prey? Vad har de med saken att göra? Känner jordborna ens till Romulanerna? Frågorna hopar sig......

TPTB har faktiskt erkännt att de av misstag använde termen "Warbird" i "Broken Bow" och det upptäcktes alldeles för sent för att ta bort det ur avsnittet.

I vilket fall som helst så tycker jag inte att det är så väldigt konstigt om även Klingonerna haft en flotta en av skepp som kallas Warbirds en gång i historien. Det är trots allt inte ett namn som är svårt att komma på, särskilt inte av en ras som kallar sina skepp för "Birds of prey".

Hmmm, Jag tror att jag har hittat ett evetuell fel i TNG-avsnitt " Lonely Among Us" (säsong 1). I avnsitt rökte Data en pipa och det kom " giftigt utandningsluft" från munnen :knäpp: Det borde en androider inte ha gjort det eftersom androider inte nämligen behöver andas. Märkligt, tycker jag :blink:

Hmmm, Jag  tror att jag har hittat ett evetuell fel i TNG-avsnitt " Lonely Among Us" (säsong 1). I avnsitt rökte Data en pipa och det kom " giftigt utandningsluft" från munnen :knäpp:        Det borde en androider inte ha gjort det eftersom androider inte nämligen behöver andas. Märkligt, tycker jag :blink:

nå nå,

Data simulerar givetvis piprökningen

och i den ingår givetvis momentet med utblåsningen ;)

Hur skulle han annars ha gjort?

Edited by poth_99

Hmmm, Jag  tror att jag har hittat ett evetuell fel i TNG-avsnitt " Lonely Among Us" (säsong 1). I avnsitt rökte Data en pipa och det kom " giftigt utandningsluft" från munnen :knäpp:        Det borde en androider inte ha gjort det eftersom androider inte nämligen behöver andas. Märkligt, tycker jag :blink:

Jo data andas. Det är en del i hans kyl system.

:blink: Jaså, jag blev verklig paff. Jag visste inte om Data andas eftersom Morn har sagt att det har göra med "kylsystemet".. Det kan vara en bra förklarning till detta. Förlåt mig för jag har tagit tillbaka mitt förra påstående.

Edited by Nettan

Hmmm, Jag  tror att jag har hittat ett evetuell fel i TNG-avsnitt " Lonely Among Us" (säsong 1). I avnsitt rökte Data en pipa och det kom " giftigt utandningsluft" från munnen :knäpp:        Det borde en androider inte ha gjort det eftersom androider inte nämligen behöver andas. Märkligt, tycker jag :blink:

är du verkligen säker på att Data andas?! <_< För i Insurrection säger Picard att Data INTE andas, därför kan han gå under vattnet. Och när man ser honom gå under vattnet kommer det inga luftbubblor ut ur munnen, så han andas nog inte skulle jag tro! Jag kollade precis på den nu nämligen... :D

är du verkligen säker på att Data andas?! <_< För i Insurrection säger Picard att Data INTE andas, därför kan han gå under vattnet. Och när man ser honom gå under vattnet kommer det inga luftbubblor ut ur munnen, så han andas nog inte skulle jag tro! Jag kollade precis på den nu nämligen... :D

i ett säsong VOY-avsnitt, när det är briefing så pratar janeway om något problem.

Och precis innan Chakotay ska svara så tittar han på något utanför scen, och ser helt onärvarande ut. lite roligt faktiskt. :lol:

i ett säsong VOY-avsnitt, när det är briefing  så pratar janeway om något problem.

Och precis innan Chakotay ska svara så tittar han på något utanför sen, och ser helt onärvarande ut. lite roligt faktiskt. :lol:

tips 1: Ta och redigera istället för att posta ett nytt inlägg..

tips 2: Det är väl inget fel, eller??

tips 1: Ta och redigera istället för att posta ett nytt inlägg..

Bra tips, gäller alla som känner sig träffade.

---

Jag lägger till ett c i *voyboy*'s första inlägg och tar bort rättnings-inlägget.

är du verkligen säker på att Data andas?! <_<  För i Insurrection säger Picard att Data INTE andas, därför kan han gå under vattnet. Och när man ser honom gå under vattnet kommer det inga luftbubblor ut ur munnen, så han andas nog inte skulle jag tro!  Jag kollade precis på den nu nämligen...  :D

Jo i TNG Birthright så ser Bashir att data andas och data säger då att det är del i hans kylsytem.

Edited by Morn

När Data är under vattnet kanske han tar in vatten i kroppen och använder som kylning istället för luft. Alltså behöver han inte andas under vattnet. Vattnet tas in genom porerna i huden, eller annat lämpligt ställe.

DEt var en väldigt lånsökt teori!! Är den sann eller hittar du bara på. Ganska humoristiskt teori i alla fall. hihiahahah :lol:

DEt var en väldigt lånsökt teori!! Är den sann eller hittar du bara på. Ganska humoristiskt teori i alla fall. hihiahahah

varför e det långsökt?

Det är ju iaf den mest logiska teorin..att ha vattenkylning.

Sen tror jag att Data kan stänga av kylsystemet fall han e på nåt ställe sär det e väldigt kallt, tex. ute i rymden.

Han borde även kunna stänga av det ett kort tag, men inte så lång tid, eftersom det då blir överhättning

i ett säsong VOY-avsnitt, när det är briefing  så pratar janeway om något problem.

Och precis innan Chakotay ska svara så tittar han på något utanför scen, och ser helt onärvarande ut. lite roligt faktiskt. :lol:

Lite sent att fråga kanske... :rodna: Men men..... I vilket avsnitt var det? Hade gärrna velat se de någon gång.... :rolleyes:

Kom på ett fel till, i Voy-avsnittert ''countrapoint'' när dom smugglar telepater, så får dom ju iväg telepaterna i två skyttlar, och dom åker igenom maskhålet... Men Tuvok och Vorik då? Vad jag vet så sågs ju aldrig telepaterna och Voyagers besättning mer, eller gjorde dom de? Jag har i alla fall inte lyckats komma på någon bra andledning som gjorde att dom fick tillbaka Tuvok och Vorik eller kunde gömma dom... :huh:

Kom på ett fel till, i Voy-avsnittert ''countrapoint'' när dom smugglar telepater, så får dom ju iväg telepaterna i två skyttlar, och dom åker igenom maskhålet... Men Tuvok och Vorik då? Vad jag vet så sågs ju aldrig telepaterna och Voyagers besättning mer, eller gjorde dom de? Jag har i alla fall inte lyckats komma på någon bra andledning som gjorde att dom fick tillbaka Tuvok och Vorik eller kunde gömma dom... :huh:

Nu har jag tittat på avsnittet igen och jag kan väl säga att du har fel. Tuvok och Borek (inte Vorik) lämnade inte Voyager med de andra telepaterna. Man kan faktist se Tuvok stå på "bridge" när de ska göra den sista genomsökningen. Och "the davorian"-mannen som var chef över kontrollen ville ju inte visa att de hade mislyckats så de lämnade Voyager.

Borek (inte Vorik)

Han heter Vorik inget annat.

Borek vad har du fått det i från?? :lol: :lol:

Sen om nu Tuvok och Vorik nu var på Voyager hur kommer det då sig att dom inte hittar dom?? dom letar ju efter telepater

Edited by Morn

Han heter Vorik inget annat.

Borek vad har du fått det i från?? :lol:  :lol:

Sen om nu Tuvok och Vorik nu var på Voyager hur kommer det då sig att dom inte hittar dom?? dom letar ju efter telepater

Dom hittar troligen Vorik och Tuvok, Tuvok står ju på bridge. Troligen ville inte den där chefen visa att de hade misslyckats att fånga de där andra telepaterna som rymmde iväg med skyttlarna. Därför brydde dig sig inte om Tuvok och Vorik.