Essray Posted September 30, 2002 Report Share Posted September 30, 2002 Såg "Men in White" på tv för ett tag sedan, och tyckte att den var mkt rolig . Så därför tänkte jag att det kunde vara roligt med ett ämne där man kunde diskutera parodier. Har ngn några att rekommendera/avråda ifrån? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted September 30, 2002 Report Share Posted September 30, 2002 Personligen så tyckte jag att Men in White var den sämsta jag någonsin sett faktiskt. Spaceballs är rätt bra faktiskt. Sev Trek..är ju bra med... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted September 30, 2002 Report Share Posted September 30, 2002 "Det våras för rymden" (eller 'Spaceballs' som den heter i orginal) är verkligen det barnsligaste jag någonsin sett i parodi-väg. Den har sina ljusglimtar, men är otroligt tröttsam. "GalaxyQuest" är ju en ärlig drift med hela trek/sw-konceptet med conventions, hysteriska fanatiker och skådisar som tror att de är praktiskt taget odödliga. Underbar! "Sev trek: pus in boots" är häftig, men har en aldeles för tunn story. Imm. Visst, man kan skratta gott, men efter 35 minuter håller det inte riktigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted September 30, 2002 Report Share Posted September 30, 2002 Vad är Puss in boots? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted September 30, 2002 Report Share Posted September 30, 2002 Vad är Puss in boots? Deras animerade film av Sev Trek. Vi har en diskussion om den här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted October 2, 2002 Report Share Posted October 2, 2002 Läste att nya Men in Black II skulle vara ännu sämre än ettan. Och med tanke på att ettan, tycker ialla fall jag, var urdålig, så måste tvåan vara helkass. Eller har någon en annan åsikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted October 2, 2002 Report Share Posted October 2, 2002 Läste att nya Men in Black II skulle vara ännu sämre än ettan. Och med tanke på att ettan, tycker ialla fall jag, var urdålig, så måste tvåan vara helkass. Eller har någon en annan åsikt. Jag tycker att MIB är och MIIB är nästan lika bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted October 2, 2002 Report Share Posted October 2, 2002 Läste att nya Men in Black II skulle vara ännu sämre än ettan. Och med tanke på att ettan, tycker ialla fall jag, var urdålig, så måste tvåan vara helkass. Eller har någon en annan åsikt. eftersom det inte är en parodi, så hör det egentligen inte till ämnet..... (börjar låta som en forumledare ) Spaceballs är en enligt mig mkt bra film, även fast den e lite trist ibland... sen e ju Sev Trek asbra! //Sev Long and Prosper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 2, 2002 Report Share Posted October 2, 2002 Filmen "Jay and Silent Bob".....är ju också riktigt rolig, den driver en del med SciFi...En viss Star Wars skådespelare är ju med i den med.....Ska inte säga vem men Hamill...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted October 3, 2002 Report Share Posted October 3, 2002 Filmen "Jay and Silent Bob".....är ju också riktigt rolig, den driver en del med SciFi...En viss Star Wars skådespelare är ju med i den med.....Ska inte säga vem men Hamill...... Dogma är ockå bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 3, 2002 Report Share Posted October 3, 2002 Dogma har dock inget med SciFi parodier att göra....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted October 4, 2002 Report Share Posted October 4, 2002 Läste att nya Men in Black II skulle vara ännu sämre än ettan. Och med tanke på att ettan, tycker ialla fall jag, var urdålig, så måste tvåan vara helkass. Eller har någon en annan åsikt. eftersom det inte är en parodi, så hör det egentligen inte till ämnet..... (börjar låta som en forumledare ) Spaceballs är en enligt mig mkt bra film, även fast den e lite trist ibland... sen e ju Sev Trek asbra! //Sev Long and Prosper Jag tycker att MIB och MIIB är ganska parodiska på Sience fiction. Eller har jag fått det om bakfoten? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted October 4, 2002 Report Share Posted October 4, 2002 Jag tycker att MIB och MIIB är ganska parodiska på Sience fiction. Eller har jag fått det om bakfoten? :blink: MIB parodierar ju inte någon specifik film (inte vad jag vet i alla fall), och det här ämnet är nog inriktat på just parodier på olika filmer, inte på parodier på hela Science Fiction-genren. Jag har inte sett MIBII, parodierar den någon speciell film? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ensign jones Posted October 4, 2002 Report Share Posted October 4, 2002 Jag håller med dom som gillar spaceballs! Fast lite tråkig ibland. Men allra mest gillar jag sev trek! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted October 5, 2002 Report Share Posted October 5, 2002 Vad är det med er? Spaceballs är nog den bästa sci-fi parodin någonsin. Sett den en massa gånger och fortfarande lika kul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ensign jones Posted October 5, 2002 Report Share Posted October 5, 2002 Ja, men när man har sett den typ 10 gngr (vilket jag har gjort...) så är den inte så rolig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted October 5, 2002 Report Share Posted October 5, 2002 Heh, Spaceballs är ju helkul! I slutet i rymdbaren... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ensign jones Posted October 5, 2002 Report Share Posted October 5, 2002 Det är kul med den lilla sjungande alien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted October 9, 2002 Report Share Posted October 9, 2002 "er... I don´t want anything." :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 9, 2002 Report Share Posted October 9, 2002 Hehe, gillar med den. När han miffas ut ur magen, sedan hatten och käppen och allt=) Det är ju askul. Dom blir lite paffa kan man säga. Men pizza the Hut är ju en kul kille alltså, finns många höjdpunkter i filmen, men genomgående är den ju inte jättebra. Mer som korta stå upp skämt rakt igenom hela filmen typ.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 13, 2002 Report Share Posted October 13, 2002 Någon som vet om det kommer att komma fler SciFi parodier snart? det var ju ett tag sedan man såg en. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted November 5, 2002 Report Share Posted November 5, 2002 Och igår var det en på ZTV. Mannen från Mars. Riktigt usel var den också faktiskt. Gillar inte sådana typer av SciFi parodi/komedier kan jag inte säga. Kommer bara inte ihåg vilket orginal den liknar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted November 5, 2002 Author Report Share Posted November 5, 2002 Och igår var det en på ZTV. Mannen från Mars. Riktigt usel var den också faktiskt. Gillar inte sådana typer av SciFi parodi/komedier kan jag inte säga. Kommer bara inte ihåg vilket orginal den liknar. Så dålig var den väl inte. Jag tyckte den var rätt så rolig faktiskt, kanske inte ett humoristiskt mästerverk, men den hade sina stunder. Helt klart ok att titta på, om man inte har ngt bättre för sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted November 5, 2002 Report Share Posted November 5, 2002 Man hade bättre för sig, man såg CSI. Nu vågar man inte åka buss längre..... Det finns ju bättre parodier om man säger så, men Mannen från Mars är def. bättre en men in white... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted November 5, 2002 Author Report Share Posted November 5, 2002 Man hade bättre för sig, man såg SCI. Nu vågar man inte åka buss längre..... Det finns ju bättre parodier om man säger så, men Mannen från Mars är def. bättre en men in white... SCI? (eller menar du CSI?) Som film var väl Mannen från Mars bättre (Alltså skådespel, handling, effekter, etc), fast Men in white hade ju fler raka parodier på olika saker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts