Jump to content

Science fiction-parodier

Essray

Recommended Posts

"Det våras för rymden" (eller 'Spaceballs' som den heter i orginal) är verkligen det barnsligaste jag någonsin sett i parodi-väg. Den har sina ljusglimtar, men är otroligt tröttsam.

"GalaxyQuest" är ju en ärlig drift med hela trek/sw-konceptet med conventions, hysteriska fanatiker och skådisar som tror att de är praktiskt taget odödliga. Underbar!

"Sev trek: pus in boots" är häftig, men har en aldeles för tunn story. Imm. Visst, man kan skratta gott, men efter 35 minuter håller det inte riktigt.

Läste att nya Men in Black II skulle vara ännu sämre än ettan. Och med tanke på att ettan, tycker ialla fall jag, var urdålig, så måste tvåan vara helkass. Eller har någon en annan åsikt.

eftersom det inte är en parodi, så hör det egentligen inte till ämnet..... (börjar låta som en forumledare :))

Spaceballs är en enligt mig mkt bra film, även fast den e lite trist ibland...

sen e ju Sev Trek asbra!

//Sev Long and Prosper

Läste att nya Men in Black II skulle vara ännu sämre än ettan. Och med tanke på att ettan, tycker ialla fall jag, var urdålig, så måste tvåan vara helkass. Eller har någon en annan åsikt.

eftersom det inte är en parodi, så hör det egentligen inte till ämnet..... (börjar låta som en forumledare :))

Spaceballs är en enligt mig mkt bra film, även fast den e lite trist ibland...

sen e ju Sev Trek asbra!

//Sev Long and Prosper

Jag tycker att MIB och MIIB är ganska parodiska på Sience fiction. Eller har jag fått det om bakfoten? :blink:

Jag tycker att MIB och MIIB är ganska parodiska på Sience fiction. Eller har jag fått det om bakfoten? :blink:

MIB parodierar ju inte någon specifik film (inte vad jag vet i alla fall), och det här ämnet är nog inriktat på just parodier på olika filmer, inte på parodier på hela Science Fiction-genren.

Jag har inte sett MIBII, parodierar den någon speciell film?

Hehe, gillar med den. När han miffas ut ur magen, sedan hatten och käppen och allt=) Det är ju askul. Dom blir lite paffa kan man säga. Men pizza the Hut är ju en kul kille alltså, finns många höjdpunkter i filmen, men genomgående är den ju inte jättebra. Mer som korta stå upp skämt rakt igenom hela filmen typ....

• 4 weeks later...
Och igår var det en på ZTV. Mannen från Mars. Riktigt usel var den också faktiskt. Gillar inte sådana typer av SciFi parodi/komedier kan jag inte säga. Kommer bara inte ihåg vilket orginal den liknar.

Så dålig var den väl inte.:) Jag tyckte den var rätt så rolig faktiskt, kanske inte ett humoristiskt mästerverk, men den hade sina stunder. Helt klart ok att titta på, om man inte har ngt bättre för sig.

Man hade bättre för sig, man såg SCI. Nu vågar man inte åka buss längre.....

Det finns ju bättre parodier om man säger så, men Mannen från Mars är def. bättre en men in white...

SCI? :huh: (eller menar du CSI?)

Som film var väl Mannen från Mars bättre (Alltså skådespel, handling, effekter, etc), fast Men in white hade ju fler raka parodier på olika saker.