Jump to content

Köpes: Uniformer med tillbehör

Essray

Recommended Posts

• 3 months later...
Om jag inte minns helt fel så finns det redan ett ämne som kallas "Gradbeteckningar". Är det inte mer passande att föra den här diskussionen däricon9.gif

Emher vill ju köpa rangmärken inte diskutera dom och jag tror inte att vi har nån annan passande diskussion för detta.

Den officiella ST-affären säljer "pips" är det sånna du är ute efter? Annars kan det nog vara svårt att få tag på, kolla på de olika auktionssiterna.

Warbird, den officiella ST-affären har även "DS9 Voyager Communicator Pin", har en sån själv.

Jo, exakt, "pips" är det jag letar efter. Behöver egentligen bara två hela, eftersom jag inte tror jag skulle vara något högre än liutenant.

Annars om någon vet om det finns typ knappar eller något som skulle passa som "pips" så skulle jag gärna vilja får veta det.

Jo, exakt, "pips" är det jag letar efter. Behöver egentligen bara två hela, eftersom jag inte tror jag skulle vara något högre än liutenant.

Annars om någon vet om det finns typ knappar eller något som skulle passa som "pips" så skulle jag gärna vilja får veta det.

Jag har sett guldfärgade runda, platta knappar i tygaffären som skulle passa som "pips". Det hjälper ju egentligen inte dig (om du inte bor i Örebro), men det finns iallafall :)

• 11 months later...
  • 4 weeks later...

Okej, nu hittade jag rätt diskussion :D

Letar också rangmärken men kom bara fram till slutsatsen att man för köpa dem på www.startrek.com's lilla webstore. Men där är de förstås slut... likaså combadgen som jag också skulle behöva till min nyinförskaffade TNG-movie-uniform. :(

Det finns i alla fall ett kalascoolt tygmärke där också. Möjligen säljer de även det ännu på Warp One i England, men det är osäkert. Där kunde man också köpa pips och badges innan men de har slutat med det av någon anledning. Bra ställa att fixa uniform på förtfarande förstås :)

Såg en del saker säljas på tyska e-bay, men det är ju lite knepigt att både beställa och få hem grejer därifrån kanske.

Alla ytterligare tips välkomnas...

• 8 months later...

Hejsan på er, nu e det så att ja söker efter 7 of 9`s "uniformer" då ja ska ha en fotosession o då ska vi köra temat 7 of 9! :D

Så är det någon här som vet var man kan hyra/köpa hennes "uniformer" :blink:

Vore väldigt tacksam för all hjälp ja kan få...

Mvh// Eva

På några av WCT/Swedish Trekkers Star Treffar i Göteborg så har det vid några tillfällen varit folk som klätt ut sig till 7 of 9. på WCT:s hemsida www.trekkers.se så finns en del foton där i alla fall ett par tre bilder finns med dessa personer. Kanske detta kan vara till lite hjälp i alla fall?

Eh.. lite svårt att läsa gul text på ljusblå botten... typ... byt gärna till svart text bitte...

Eh... på dig själv! :(

Det går ju bra för mig att läsa, har inte ljusblått, men visst ja kan tänka på det... Ja visste inte om att man kunde ändra det! Så visst lovar att skriva med svart! :P

Edited by 7 of 9

Eh.. lite svårt att läsa gul text på ljusblå botten... typ... byt gärna till svart text bitte...

Eh... på dig själv! :(

Det går ju bra för mig att läsa, har inte ljusblått, men visst ja kan tänka på det... Ja visste inte om att man kunde ändra det! Så visst lovar att skriva med svart! :P

Phu, tack... då kan jag lämna återbud till optikern... blev lite orolig...

Du får visa upp din kreation sedan. 7of9 är ju alltid en favvis, så vore kul å se vad du fantiserat ihop.

• 1 month later...

Jag antar att du menar en kopia och inte orginalet(som för övrigt är i privat ägo av en svensk!!!!). Det finns olika hemsidor där man kan köpa uniformer har dock inte så bra koll på dessa. Det finns även ett ämmne om hur man syr uniformer och var man får tag på mönster. Ta en titt där, annars kan du kolla efter gammla ämnen för jag tror att vi har dskuterat detta.

Välkommen till forumet föresten

Jag antar att du menar en kopia och inte orginalet(som för övrigt är i privat ägo av en svensk!!!!). Det finns olika hemsidor där man kan köpa uniformer har dock inte så bra koll på dessa. Det finns även ett ämmne om hur man syr uniformer och var man får tag på mönster. Ta en titt där, annars kan du kolla efter gammla ämnen för jag tror att vi har dskuterat detta.

Välkommen till forumet föresten

<{POST_SNAPBACK}>

Näe givetvis menar jag en kopia :D

Ok...Jag får kolla upp det..Tack för hjälpen och det fina bemötandet :)