RoLaren Posted March 16, 2011 Report Share Posted March 16, 2011 Jag kollar på Star Trek ett par gånger i månaden utöver stockholm trekkers trekdagar. Senaste avsnittet jag såg var Chld's Play (Voy 6.19) resmé: När Voyager lokaliserar föräldrarna till en av de räddade Borgbarnen är Seven of Nine orolig, för att pojken skall tvingas överge sina studier i astrofysik då han återvänder till sina föräldrar och hotas av att åter bli assimilerad. När Seven of Nines moderinstinkter väckts, blir hon aggressiv och misstänksam, men inser att pojkens assimilering är ofrånkomlig ... Ofta väljer jag avsnitt på måfå. Jag plockar helt enkelt fram en box jag inte sett på ett tag och väljer slumpartat en dvd-skiva och startar den. child's Play hade inget med Chucky att göra även om namnet är lika. Avsnittet var ok. Det visar en realistisk bild att människor i ren desperation kan offra vad som helst för överlevnad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 17, 2011 Report Share Posted March 17, 2011 Jag minns inte, men tror att det senast hela avsnittet var The Naked Time i säsong ett i TOS. Såg det därför jag köpte säsong ett 2009, men har inte sett vidare på serien sedan dess. Avsnittet är väldigt humoristiskt och ger en bra inblick i figurerna. Samtidigt var det lite ytligare än jag mindes det. Sen har jag sett inledningen ur Encounter At Farpoint förra året. Tyckte att det är ett underskattat avsnitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted March 17, 2011 Report Share Posted March 17, 2011 Senaste avsnittet jag såg var VOY säsong 4 avsnitt 5 "Revulsion" och beror på att jag har smått börja se igenom VOY igen. Blev sugen se några avsnitt när Seven var med så började med sista avsnittet av säsong 3 och fortsatte därifrån. Helt okej avsnitt men inte ett av mina favorit avsnitt, roligt att få se mer av doktorn utanför sjukstugan. Nu blev jag sugen se mitt favorit doktor avsnitt "Author, Author" :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 18, 2011 Report Share Posted March 18, 2011 Jag kan inte minnas vilket avsnitt jag såg senast, vilket är skamligt. Så i helgen ska det bli bättring. Dock mins jag att jag såg "First Contact" för några månader sedan. Har gått i tankar att se "Insurection" ett tag. Det blir nog också i helgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted March 22, 2011 Report Share Posted March 22, 2011 Det senaste jag såg var Time Squared (TNG), och jag valde det inte precis, det var den DVD som råkade ligga i spelaren. Håller på att plöja alla säsonger i ordning. Har tappat bort ST lite i allt annat, så jag måste uppdatera hjärnan lite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted March 22, 2011 Report Share Posted March 22, 2011 Det senaste jag såg var DS9 "Looking for par'Mach in All the Wrong Places" som jag såg idag. Var lite uttråkad och valde ut ett på slump. Ett rätt kul avsnitt, två av mina favoritkaraktärer har huvudrollerna; Quark och Jadzia. Quarks avsnitt är alltid underhållande i mitt tycke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 22, 2011 Author Report Share Posted March 22, 2011 Quark är alltid rolig. Senast avsnittet ag sett är Obsession. Vi börjar alltid fnissa i slutet när Kirk bjuder in den unge fänriken till sitt rum. Lite Brokeback över inviten. :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 27, 2011 Author Report Share Posted March 27, 2011 Hade en trekkiekompis här igår och han fick välja vilken film eller serie han ville av allt som finns i min samling (där finns långt mycket mer än star trek). Han valde The Wrath of Khan på BD. Bra val. Det är alltid trevligt att kolla på Star Trek med trekkiesällskap. Tror det var 4:e gången jag såg filmen inom ett år :o Både polarn och jag kunde dialogen rätt väl. LOL. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 8, 2011 Author Report Share Posted April 8, 2011 Helt slut efter en hektisk vecka så avkoppling med hemmavarande familj och pizza framför dumburken. Fredagsunderhållningen stod Star Trek TOS för med avsnittet "Where No Man Has Gone Before" (Rare and unaired alternate version som finns med på säs 3-boxen på BD), vilken jag hade sparat för att ha till hands för en dag som denna. Hade inte sett den versionen förr. Grymt bra, tyckte vi allihop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 24, 2011 Author Report Share Posted April 24, 2011 Kollade på Star Trek the Motion Picture. Det var avkomman som ville se den. Den kan kännas lite seg men slutet är riktigt bra. Det tyckte avkomman också. Konstigt nog var det premiärvisning av filmen för avkomman vilket var orsaken till varför just den valdes. Konstigt. Hade för mig att den ingick i den rigorösa uppfostran ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 24, 2011 Report Share Posted April 24, 2011 Senast var The Voyage Home, fantastiskt rolig som vanligt, femte eller sjätte gången Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 25, 2011 Report Share Posted April 25, 2011 Går för tillfället igenom säsong två av TOS. Senaste avsnittet jag såg var ett av säsongens bästa - A Piece of the Action. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 26, 2011 Author Report Share Posted April 26, 2011 Det Är ett mycket humoristiskt avsnitt. Jag vrider mig av skratt när Kirk kallar sig själv för "Kojk". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 26, 2011 Report Share Posted April 26, 2011 Ja, Kirk får mycket spelrum med sin gangsterdialekt, även Spock drar på en liten gangsterdialekt i vissa scener, t. ex: I would advice yous to keep dialing, Oxmyx. :lol: Gillar även när Kirk kallar Spock för "Spocko." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 29, 2011 Report Share Posted April 29, 2011 Såg det väldigt underskattade avsnittet By Any Other Name häromkvällen. Riktigt bra avsnitt från säsong två av TOS. En klar 8/10 och han som spelar doktorn i Forbidden Planet är utmärkt som en något sympatisk alien med uppdrag att erövra våran galax. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 29, 2011 Author Report Share Posted April 29, 2011 Bäst av allt är oktagonformade stenarna eller vad det ska föreställa. Undrar hur man gjort dem. skulle vilja ha en i treksamlingen. Är det en stor tvättsvamp man beskurit och sedan sprejmålat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 29, 2011 Report Share Posted April 29, 2011 Haha, ja du, jag vet inte. Men dom ska iaf vara formad efter en brevvikt som fanns på Gene Roddenberrys (eller någon annan som jobbade med serien) kontor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 29, 2011 Author Report Share Posted April 29, 2011 Någon sorts sten han köpt i Mexiko om jag kommer ihåg rätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 29, 2011 Report Share Posted April 29, 2011 Såg på den restaurerade versionen av The Cage imorse. Mer om mina tankar kring det avsnittet kan ni läsa i Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 1, 2011 Report Share Posted May 1, 2011 (edited) Eftersom minigolfen igår gick åt skogen tack vare regn såg jag och en vän på två stycken avsnitt av Deep Space Nine igår, båda från säsong fem. Apocalypse Rising och The Ship fick det bli. Riktigt bra avsnitt var dom båda två. Hade länge velat se fortsättningen på cliffhangern i säsong 4. Edited May 1, 2011 by The Holy Three Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 1, 2011 Report Share Posted May 1, 2011 Två fantastiska avsnitt från en fantastisk serie^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 1, 2011 Author Report Share Posted May 1, 2011 visst påminner väl The Ship om TOSavsnittet Balance of Terror. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 1, 2011 Report Share Posted May 1, 2011 Det tänkte jag faktiskt inte på, jag var aningen trött när jag såg det. Men nu när du nämner det finns det nog några likheter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 1, 2011 Author Report Share Posted May 1, 2011 jag har nog sett för mycket på ST :knäpp: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polarbear Posted May 1, 2011 Report Share Posted May 1, 2011 Såg voyager scorpion del 1 på tv4 sci fi igår, har sett allt förut men jag kolar på serierna där ändå, det känns ändå bättre än allt annat skräp som visas på tv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts