Jump to content

Vilket var det senaste avsnittet av Star Trek du såg?

RoLaren

Recommended Posts

Jag kollar på Star Trek ett par gånger i månaden utöver stockholm trekkers trekdagar. Senaste avsnittet jag såg var

Chld's Play (Voy 6.19)

resmé:

När Voyager lokaliserar föräldrarna till en av de räddade Borgbarnen är Seven of Nine orolig, för att pojken skall tvingas överge sina studier i astrofysik då han återvänder till sina föräldrar och hotas av att åter bli assimilerad. När Seven of Nines moderinstinkter väckts, blir hon aggressiv och misstänksam, men inser att pojkens assimilering är ofrånkomlig ...

Ofta väljer jag avsnitt på måfå. Jag plockar helt enkelt fram en box jag inte sett på ett tag och väljer slumpartat en dvd-skiva och startar den. child's Play hade inget med Chucky att göra även om namnet är lika.

Avsnittet var ok. Det visar en realistisk bild att människor i ren desperation kan offra vad som helst för överlevnad.

• Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag minns inte, men tror att det senast hela avsnittet var The Naked Time i säsong ett i TOS. Såg det därför jag köpte säsong ett 2009, men har inte sett vidare på serien sedan dess. Avsnittet är väldigt humoristiskt och ger en bra inblick i figurerna. Samtidigt var det lite ytligare än jag mindes det. Sen har jag sett inledningen ur Encounter At Farpoint förra året. Tyckte att det är ett underskattat avsnitt.

Senaste avsnittet jag såg var VOY säsong 4 avsnitt 5 "Revulsion" och beror på att jag har smått börja se igenom VOY igen. Blev sugen se några avsnitt när Seven var med så började med sista avsnittet av säsong 3 och fortsatte därifrån.

Helt okej avsnitt men inte ett av mina favorit avsnitt, roligt att få se mer av doktorn utanför sjukstugan. Nu blev jag sugen se mitt favorit doktor avsnitt "Author, Author" :P

Jag kan inte minnas vilket avsnitt jag såg senast, vilket är skamligt. Så i helgen ska det bli bättring.

Dock mins jag att jag såg "First Contact" för några månader sedan. Har gått i tankar att se "Insurection" ett tag. Det blir nog också i helgen.

Hade en trekkiekompis här igår och han fick välja vilken film eller serie han ville av allt som finns i min samling (där finns långt mycket mer än star trek). Han valde The Wrath of Khan på BD. Bra val. Det är alltid trevligt att kolla på Star Trek med trekkiesällskap. Tror det var 4:e gången jag såg filmen inom ett år :o Både polarn och jag kunde dialogen rätt väl. LOL.

• 2 weeks later...

Helt slut efter en hektisk vecka så avkoppling med hemmavarande familj och pizza framför dumburken. Fredagsunderhållningen stod Star Trek TOS för med avsnittet "Where No Man Has Gone Before" (Rare and unaired alternate version som finns med på säs 3-boxen på BD), vilken jag hade sparat för att ha till hands för en dag som denna. Hade inte sett den versionen förr. Grymt bra, tyckte vi allihop.

• 3 weeks later...

Kollade på Star Trek the Motion Picture. Det var avkomman som ville se den. Den kan kännas lite seg men slutet är riktigt bra. Det tyckte avkomman också. Konstigt nog var det premiärvisning av filmen för avkomman vilket var orsaken till varför just den valdes. Konstigt. Hade för mig att den ingick i den rigorösa uppfostran ;)

Eftersom minigolfen igår gick åt skogen tack vare regn såg jag och en vän på två stycken avsnitt av Deep Space Nine igår, båda från säsong fem. Apocalypse Rising och The Ship fick det bli. Riktigt bra avsnitt var dom båda två. Hade länge velat se fortsättningen på cliffhangern i säsong 4.

Edited by The Holy Three