Jump to content

Simon Pegg avskydde Enterprise ledmotiv

Nyhet

Recommended Posts

<strong>Simon Pegg anser att Enterprise ledmotiv låten Faith of the Heart antagligen är det mest hemska ögonblicket i Star Treks historia. Det säger hand till Avclub.com.</strong>

-Jag kunde inte tro att de hade den här utmärkta idén om pre-Kirk/Spock Star Trek och lät ledmotivet vara en hemsk rocklåt. Det verkade så ogenomtänkt. Jag har aldrig sett Enterprise, eftersom jag inte kunde komma över musiken. Den spelades fortfarande i mina öron när handlingen i avsnittet startade.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Edited by Nyhet

Håller helt och hållet med Pegg. Jag satt nästan och skrattade lite när jag såg mitt första ENT avsnitt och vägrade tro att det var ledmotivet dom valt till serien. Passade inte alls till en Star Trek serie.

Låten kan vara bra för det dock, det har inte med saken att göra. Hade dom haft Don't Stop Believin' med Journey som ledmotiv hade jag hatat det med trots att det är en av mina favoritlåtar med mitt favoritband.

Jag gillar den. Det är det enda ST-introt jag inte per automatik spolar förbi när jag tittar.

När serien först sändes tyckte även jag att den inte passade alls, men med tiden blev den bättre och bättre. Särskilt den versionen som var i säsong 4 (och kanske 3, jag minns inte, men iallafall den senare versionen).

Låten är hemsk rent ut sagt. Wil Wheaton skrev på sin blogg att han tänkte lämna över sitt pris för det sämsta som någonsin hänt Star Trek till låtskrivarna och artisten till låten. Förfärlig. Tycker den blev ännu sämre när man poppade till låten.

Jag tyckte den låten var hemsk. Inte bara för att jag inte var så förtjust i den, men främst för att det var ledmotivet i en Star Trek serie. Tyckte då och tycker nu att ST ska ha en orkester som spelar musiken.

Jag tycker också att det är ett bra intro. Text och musik passar riktigt bra till vad serien handlar om och på egna fötter så är det en bra låt. Inget ont om andra intron och dess musik, men jag uppskattar att man valde att gå en annan väg till just ENT. Bättre det än att göra som man alltid har gjort. Ombyte förnöjer.

• Create New...