Nyhet Posted August 24, 2011 Report Share Posted August 24, 2011 The Next Generation är den Star Trek-serie trekkers helst vill ska återupplivas. Det visar en omröstning med över 24 000 röster på Startrek.coms Facebooksida. TNG fick knappt 10 500 röster eller 43 procent av rösterna. Tvåa blev Originalserien med knappt 6400 röster (26 procent av rösterna). Deep Space Nine, som ofta på olika Star Trek-forum anses vara den bästa serien, hade dock inte särskilt många fans. 2300 röster fick serien och fick sig se knappt slagen av Voyager. Sist kom den animerade serien TAS. Hela listan: 1. TNG 10 493 röster (43%) 2. TOS 6392 röster (26%) 3. Voyager 2634 röster (11%) 4. DS9 2325 röster (10 %) 5. Enterprise 2158 röster (9%) 6. TAS 323 röster (1%) Totalt har <a class="fbQuestionsFauxLink uiLinkSubtle">24 328 röster inkommit.</a> Vilken serie skulle du helst se på nytt? Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted August 24, 2011 Report Share Posted August 24, 2011 För mej är det nog döt lopp mellen TNG och DS9. Men dom skulle ju kunna vara samman i en och samma serie tycker jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted August 24, 2011 Report Share Posted August 24, 2011 Trekkers har fel :P Det är ju självklart DS9 som behöver fler avsnitt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted August 24, 2011 Report Share Posted August 24, 2011 Vill inte se någon ny TOS-serie, skulle dock väldigt gärna se mer av TNG. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted August 24, 2011 Report Share Posted August 24, 2011 Är du ironisk? Du orkade ju inte igenom hela TNG, utan sålde väl den;)? Så du kan ju alltid se de avsnitt du aldrig har sett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 24, 2011 Report Share Posted August 24, 2011 Svårt att säga och det beror på om vi talar om nya avsnitt eller en remake. TNG och DS9 är väl de som skulle göra sig bäst med nya avsnitt och av dem skulle jag nog helst välja DS9 eftersom jag tyckte att denna serie avslutades lite väl stressigt, dessutom fanns det så många trådar och andra delar av denna mustiga historia som man gott kunde ha utforskat lite mer. Tng skulle vara svårt att göra en nyinspelning av eftersom denna levde väldigt mycket på de starka skådespelarna (Främst Patrick Stewart och Brent Spiner.) och dessa är väl inte så sugna på att göra om sina roller. Om man kunde trolla bort Kazonerna och lägga in lite annorlunda karaktärer så är väl Voy den serie som skulle vara intressantast att göra om på nytt. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emil9898 Posted August 24, 2011 Report Share Posted August 24, 2011 Tng skulle jag vilja se mer av,För jag älskar serien så himla mycket!. Ser minst 2 Avsnitt av Tng varje kväll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted August 24, 2011 Report Share Posted August 24, 2011 (edited) Är du ironisk? Du orkade ju inte igenom hela TNG, utan sålde väl den;)? Så du kan ju alltid se de avsnitt du aldrig har sett. Nja, jag sålde dom feta boxarna eftersom dom tog upp allt för mycket plats i hyllorna. Just då hade jag bara två hyllor till mina DVD's, nu när jag har fyra finns det plats och jag ska köpa samtliga kompletta serierna i dom boxar som släppts nu, dom ska få ett alldeles eget hyllplan att stå på i lugn och ro. Skulle egentligen köpt 20th Anniversary Boxen, men då den nya matchar dom andra så vackert blir det den istället. Räknar man bort TOS gillar jag TNG bäst, eftersom TOS skådisarna är för gamla och jag inte vill se någon ny serie (utöver filmerna) göras baserat på TOS vill jag helst se nytt med TNG. Flawless logic ;) Edited August 24, 2011 by The Holy Three Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted August 25, 2011 Report Share Posted August 25, 2011 Vill nog helst ha DS9 men gärna med påhälsning av Enterprise E och ev Voyager. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmostHuman Posted August 25, 2011 Report Share Posted August 25, 2011 Jag vill möjligtvis ha en ny Star Trek serie men inga återupplivade sådana, inte ens om jag leker med tanken. Var sak har sin tid helt enkelt. Det finns inget värre än när alla film och tv-bolag envisas med att återuppliva företeelser från förr och tro att det ska fungera i nutid. :sjuk: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted August 25, 2011 Report Share Posted August 25, 2011 Jag håller med dystopi, det är verkligen svårt att lyckas med sådant. Vad jag däremot gärna skulle vilja se är en ny serie med samma anda som t.ex. TNG eller DS9. D.v.s. "back to basics"; inget actiontrams med explosioner till höger och vänster eller massa unga modeller som springer runt, utan en serie med djup och erfarna skådespelare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted August 25, 2011 Report Share Posted August 25, 2011 Jag håller med dystopi, det är verkligen svårt att lyckas med sådant. Vad jag däremot gärna skulle vilja se är en ny serie med samma anda som t.ex. TNG eller DS9. D.v.s. "back to basics"; inget actiontrams med explosioner till höger och vänster eller massa unga modeller som springer runt, utan en serie med djup och erfarna skådespelare. Hear hear! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted August 25, 2011 Report Share Posted August 25, 2011 Ja, en alldeles ny serie står högst upp på önskelistan, det tror jag dom flesta av oss vill. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted August 25, 2011 Report Share Posted August 25, 2011 Jag är nog en av få trekkers som är tveksam till något nytt Star Trek överhuvudtaget, återupplivat eller ej. Det sätt på vilket Star Trek har använts den senaste tiden har i mina ögon varit allt annat än gott och därför ser jag hellre att man låter konceptet vila istället för att besudla det ytterligare. Jag vet att många (jag själv inkluderad) suktar efter mer av det goda men problemet är att en produkt inte automatiskt blir bra bara för att man slänger på ett välrenommerat varumärke. Med anledning av detta och det faktum att de senaste inkarnationerna av min favoritserie inte levt upp till vad jag håller som god och givande underhållning anser jag det bättre att låta Star Trek bestå i sin existerande form och därigenom behålla sin värdighet istället för att förminska namnet genom undermålig dussinproduktion. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pela Posted August 29, 2011 Report Share Posted August 29, 2011 Givetvis är TAS den serie som lämpar sig bäst att återuppväcka. Tecknade skådisar åldras inte. Bra röstimitatörer går att få fram. Serien är på tok för kort som den är. Serien har en tradition av att ta de klassiska TOS-historierna och gräva djupare i handlingen. Och dessutom är den ju älskad av alla trekkers ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted August 29, 2011 Report Share Posted August 29, 2011 Det är väl störst chans att just den animerade återuppstår med tanke på att Orci och Kurtzman har uttryckt intresse för det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Di Lego Posted September 7, 2011 Report Share Posted September 7, 2011 (edited) Jag håller med dystopi, det är verkligen svårt att lyckas med sådant. Vad jag däremot gärna skulle vilja se är en ny serie med samma anda som t.ex. TNG eller DS9. D.v.s. "back to basics"; inget actiontrams med explosioner till höger och vänster eller massa unga modeller som springer runt, utan en serie med djup och erfarna skådespelare. +1 Vill inte ha några remakes av serierna alls. Nya serier i samma stil eller tidsepok är jag å andra sidan för (det innebär också 95% mindre tidsresande jämfört med ENT). Så, kan bara hålla med Commander Michels fullständigt. Edited September 7, 2011 by Lord Di Lego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 14, 2012 Report Share Posted December 14, 2012 Jag tror ändå en remake av TOS vore mest intressant. Det finns minst avsnitt, och serien är enklare att sätta sig in i än övriga serier. Dessutom är Spock och Kirk de mest kända figurerna. Just att skådisarna är gamla spelar ingen roll. Det skulle göra acceptansen mycket större om man rollbesätter rollerna med yngre personer. Detta är väl dock högst osannolikt så länge Abrams filmer görs. CBS vill knappast konkurrera med Paramount. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts