ickamicka Posted December 23, 2002 Report Share Posted December 23, 2002 (edited) Någon som vet hur man spelar? eller nån bra sida med regler och anvisningar? Vill gärna veta så mkt som hellst, fick några kort i julklapp av en kompis. men jag kan tyvärr inget, inte han heller... Edited December 24, 2002 by seven of nine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted December 24, 2002 Report Share Posted December 24, 2002 Vilket spel är det? Vad jag förstår så skall det finnas olika, ett VGR och ett till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted December 24, 2002 Author Report Share Posted December 24, 2002 Vilket spel är det? Vad jag förstår så skall det finnas olika, ett VGR och ett till. hmm... jag vet inte, jag fick iaf Deep Space 9 kort... det är det ända jag vet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted December 24, 2002 Report Share Posted December 24, 2002 Det finns olika expanisioner, VGR, DS9, The Motion Picture, FC osv. med olika kort från dom olika serierna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted December 24, 2002 Author Report Share Posted December 24, 2002 Det finns olika expanisioner, VGR, DS9, The Motion Picture, FC osv. med olika kort från dom olika serierna The Borg finns också... tror jag det var... heh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted December 24, 2002 Report Share Posted December 24, 2002 Vad är CCG för nåt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted December 25, 2002 Report Share Posted December 25, 2002 Vad är CCG för nåt? Collectible Card Game. Kortspel alltså. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted December 25, 2002 Report Share Posted December 25, 2002 Aha!! Star Trek poker!! (Gör sig medvetet dum) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirk^4 Posted March 21, 2003 Report Share Posted March 21, 2003 Finns det någon här som spelar Second Edition? Det gör jag. Har en Next generation-lek och en Romulan-lek. Har tyvärr inte så många att spela mot ... Bor i Uppsala-trakten så om någon vill spela så ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stiltman Posted March 24, 2003 Report Share Posted March 24, 2003 Jag undrar också lite hur man spelar detta =).. har en massa kort TNG, VOY, DS9 samt andra tillägg.. runt 1000-2000 kort.. men har haft lite svårt att hitta regler mm till first edition korten. Kirk^4: Jag ska köpa mig lite Second Edition kort, men har inte hunnit än.. =) även fast jag är mer av än samlare än spelare.. men skulle vara kul och testa det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirk^4 Posted March 24, 2003 Report Share Posted March 24, 2003 (edited) Det finns regler och massa annat stuff på: http://www.decipher.com/startrek/index.html Jag har endel first edition kort också om det är nån som vill spela. Annars kan man ju köpa en starter så får man med en regelbok. Edited March 25, 2003 by Kirk^4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted January 5, 2004 Report Share Posted January 5, 2004 Jag spelade en hel del star trek CCG (kortspel) en gång i tiden. Anledningen till att jag återupplivade den här gamla tråden var att jag fick ett mail om att det kommer anordnas STCCG i Borlänge helgen 24-25 januari. Är det nån som är intresserad av att spela, träffa lite annat trekfolk eller bara gå dit och titta på kan ni skicka ett mail till di99mha@student.bth.se och fråga om mer info. Själv kommer jag nog inte åka dit pga alldeles för stort avstånd, men för er andra som är intresserade av start trek kortspel kan jag rekommendera det. Det kommer finnas snälla människor på plats som kan hjälpa er om ni inte spelat förut Tyvärr är det inte så lätt att förklara hur spelet går till i ett foruminlägg, men det brukar lösa sig när man väl provar på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Janeway Posted August 28, 2004 Report Share Posted August 28, 2004 (edited) Hej ni som ev. fortfarande spelar Star Trek CCG. Jag har en bunt med First Ed men skulle gärna vilja ha tag på både Voyager starter deck och boosters samt nya Second ed. Vet nån en bra svensk återförsäljare eller en utländsk som funkar bra? Om någon vill sälja begagnade CCG kort är jag intresserad. Särskilt av Voyager, jag vill ha alla kort i den expansionen. Edited August 28, 2004 by Captain Janeway Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirk^4 Posted October 31, 2004 Report Share Posted October 31, 2004 Det var bra länge sedan jag spelade Star Trek CCG eller ens kollade på korten. I helgen tog jag fram korten och kollade på dom. Blev rätt sugen på att spela. Det finns en butik i Uppsala som heter Prisfyndet som säljer Star Trek CCG. Där brukade jag köpa min kort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quinn Posted October 31, 2004 Report Share Posted October 31, 2004 (edited) Jag har spelat ST CCG: First Edition en hel del (har aldrig försökt spela 2nd Edition pga. förenkling/fördummande av regler - i min mening). Visst, jag är intresserad att spela, om det finns intresse, men först efter nyår eftersom alla mina kort är i Göteborg (är just nu i Uppsala och studerar). Till Capt. Janeway: Om du är intresserad, så har jag en hel del av begagnade 1st Ed STCCG kort att sälja (i utmärkt skick), så du kan skicka ett PM. Förrresten, jag är intresserad om någon har 1ed All Good Things att sälja (begagnad eller ny, hela boxen eller bara 40 premium kort). mvh Edited October 31, 2004 by Quinn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 5, 2005 Report Share Posted November 5, 2005 Jag förstår mig inte på reglerna för CCG, men jag har både en uppsättning av first edition och en av second edition. Är det någon som vill pröva att spela, så kanske man kan göra det via e-post? Jag vet inte alls, men ni andra vet kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts