Jump to content

Star Trek CCG

ickamicka

Recommended Posts

• 2 months later...

Jag undrar också lite hur man spelar detta =)..

har en massa kort TNG, VOY, DS9 samt andra tillägg.. runt 1000-2000 kort..

men har haft lite svårt att hitta regler mm till first edition korten.

Kirk^4: Jag ska köpa mig lite Second Edition kort, men har inte hunnit än.. =) även fast jag är mer av än samlare än spelare.. men skulle vara kul och testa det.

• 9 months later...

Jag spelade en hel del star trek CCG (kortspel) en gång i tiden.

Anledningen till att jag återupplivade den här gamla tråden var att jag fick ett mail om att det kommer anordnas STCCG i Borlänge helgen 24-25 januari. Är det nån som är intresserad av att spela, träffa lite annat trekfolk eller bara gå dit och titta på kan ni skicka ett mail till di99mha@student.bth.se och fråga om mer info.

Själv kommer jag nog inte åka dit pga alldeles för stort avstånd, men för er andra som är intresserade av start trek kortspel kan jag rekommendera det. Det kommer finnas snälla människor på plats som kan hjälpa er om ni inte spelat förut :D

Tyvärr är det inte så lätt att förklara hur spelet går till i ett foruminlägg, men det brukar lösa sig när man väl provar på.

• 7 months later...

Hej ni som ev. fortfarande spelar Star Trek CCG. Jag har en bunt med First Ed men skulle gärna vilja ha tag på både Voyager starter deck och boosters samt nya Second ed. Vet nån en bra svensk återförsäljare eller en utländsk som funkar bra?

Om någon vill sälja begagnade CCG kort är jag intresserad. Särskilt av Voyager, jag vill ha alla kort i den expansionen. :)

Edited by Captain Janeway

• 2 months later...

Det var bra länge sedan jag spelade Star Trek CCG eller ens kollade på korten. I helgen tog jag fram korten och kollade på dom. Blev rätt sugen på att spela.

Det finns en butik i Uppsala som heter Prisfyndet som säljer Star Trek CCG. Där brukade jag köpa min kort.

Jag har spelat ST CCG: First Edition en hel del (har aldrig försökt spela 2nd Edition pga. förenkling/fördummande av regler - i min mening).

Visst, jag är intresserad att spela, om det finns intresse, men först efter nyår eftersom alla mina kort är i Göteborg (är just nu i Uppsala och studerar).

Till Capt. Janeway: Om du är intresserad, så har jag en hel del av begagnade 1st Ed STCCG kort att sälja (i utmärkt skick), så du kan skicka ett PM.

Förrresten, jag är intresserad om någon har 1ed All Good Things att sälja (begagnad eller ny, hela boxen eller bara 40 premium kort).

mvh

Edited by Quinn

• 1 year later...