Aike Postad 26 November, 2010 Rapport Postad 26 November, 2010 It Could Happen To You Väldigt rolig feel-goodfilm. Lustigt nog är det nog den film vars trailer jag har sett flest gånger, då den gick på Sky One ofta när jag såg Star Trek där i mitten av 90-talet. Citera
RoLaren Postad 26 November, 2010 Rapport Postad 26 November, 2010 Såg Rob Zombies remake på Halloween. Den var rätt bra i början men sedan blev den seg. Brad Dourif (Mr Suder i VOY) och Malcolm McDowel (Dr Soran i Generations) var med så ett plus för det. 2/5 Är inte så förtjust i originalet konstigt nog. Gillade ännu mer konstigt nog Halloween 3. Ingen Mike Myers. Freddy och Jason var coolare. Antz dök upp ung samtidigt som It's a Bug's Life och är faktiskt den b??ttre av dem. Den gick för jämnan i vår video ett tag. Avkommorna var helt galna i den filmen. 4/5 Bröderna Grimm var seg. Snyggt gjord ed något pinsamma skådespelarinsatser från vissa och rätt beige story. 2/5 It could happen to you från 1994 är en romantisk komedi eller vad det nu ska föreställa. Inte min genre alls. 2/5 Har inte sett Madagaskar eller någon av Transporter-filmerna. Kommer se Madagaska någon gång men hoppar Transporter. Citera
drakryttare Postad 26 November, 2010 Rapport Postad 26 November, 2010 såg price of persia idag den var ganska bra ger den betyg 5 av 10 Citera
Aike Postad 26 November, 2010 Rapport Postad 26 November, 2010 Har bara sett Transporter 1, men det var en bra actionfilm 6/10. Jag kan tänka mig att tvåan och trean är helt ok de med. Citera
Unkas Postad 26 November, 2010 Rapport Postad 26 November, 2010 Såg Ghost Rider i kväll. Skoj att se en gång, men kommer knappast längta efter att se den igen. Har inte läst serien, så jag vet inte om filmen är trogen, men nog tycker jag mig kunna se att det är en Marvel serie från början. Eva Mendes är söt som alltid, och gör väll en ganska bra insatts. Nicolas Cage funkar väll också ok. Nu är inte jag någon fan av honom, men är man det, kommer man säker att gilla filmen. Han är lika underlig och tokig som vanligt. Ghost Rider får 5/10 Citera
Aike Postad 27 November, 2010 Rapport Postad 27 November, 2010 (redigerade) Ice Age Betydligt bättre än tvåan, men det känns fortfarande som det hade funkat bättre som kortfilmer. Ekorren är kul, men han och andra bifigurer är mest där för skratt och tillför handlingen nada. Andra hälften av filmen är det som lyfter filmen, väldigt emotionellt stundtals. 6/10 Redigerad 27 November, 2010 av Aike Citera
The Holy Three Postad 27 November, 2010 Rapport Postad 27 November, 2010 Du kan ju inte dissa Scrat! ;) Hans "storyline" rinner ju igenom samtliga delar och är ju nästintill symbolen för Ice Age. Att han är där för skrattens skull får man väl leva med. Det är en barnfilm. Förstår fortfarande inte kortfilm idén. Citera
Aike Postad 28 November, 2010 Rapport Postad 28 November, 2010 Han är där därför testpubliken gillade honom, enligt Wiki. Från början skulle hans roll vara mindre vad jag förstår. Hans scener är ju som hämtade från en klassisk Disneykortfilm från 30- eller 40-talet. I filmen är han utfyllnad för att göra en redan kort film (77 min) lite längre och locka till skratt. Bättre exempel på roliga bifigurer som tillför handlingen något är sagofigurerna i Shrek 2 och 3 samt pingvinerna i Madagaskar. Sedan är huvudfigurerna i Ice Age rätt tunna, vilket gör att de har svårt att bära en hel film. De snarare mer lämpade för fem-minuters-filmer. Jämför med Shrek eller valfri Pixarfilm, så ser man skillnad i djup och och bredd på huvudfigurerna. De har välutvecklade inre konflikter, vilket saknas i Ice Age. Citera
Aike Postad 28 November, 2010 Rapport Postad 28 November, 2010 Shrek 3 8/10 Lysande fortsättning på sagan och kul drift med Kung Arthur-myten. Jag såg på IMDB att många tyckte den här var mycket sämre än ettan och tvåan, men jag tycker att det var en bra avslutning på de historier som startade i de två första filmerna (även om det nu i år kom ytterligare en film). Det enda stora negativa är väl att det krävs att ha sett de tidigare delarna för att förstå allt. Citera
Aike Postad 28 November, 2010 Rapport Postad 28 November, 2010 Sherlock Holmes 7/10 Spännande nytolkning av Sherlock Holmes. Ser framemot del 2. Citera
The Holy Three Postad 29 November, 2010 Rapport Postad 29 November, 2010 Han är där därför testpubliken gillade honom, enligt Wiki. Från början skulle hans roll vara mindre vad jag förstår. Hans scener är ju som hämtade från en klassisk Disneykortfilm från 30- eller 40-talet. I filmen är han utfyllnad för att göra en redan kort film (77 min) lite längre och locka till skratt. Bättre exempel på roliga bifigurer som tillför handlingen något är sagofigurerna i Shrek 2 och 3 samt pingvinerna i Madagaskar. Sedan är huvudfigurerna i Ice Age rätt tunna, vilket gör att de har svårt att bära en hel film. De snarare mer lämpade för fem-minuters-filmer. Jämför med Shrek eller valfri Pixarfilm, så ser man skillnad i djup och och bredd på huvudfigurerna. De har välutvecklade inre konflikter, vilket saknas i Ice Age. Just Scrats scener är ju klassiskt kortfilm material, men resten du påpekar. Näe. Håller inte med om att dom är tunna någonstans, men visst är dom inte djupa som många andra karaktärer i Pixar filmer. Dom är tillräckligt djupa och roliga för att vara värda en egen filmserie iaf! ;) Citera
Unkas Postad 29 November, 2010 Rapport Postad 29 November, 2010 Jag har inte sett alla Ice Age, men tycker helt klart att det är bra och skojig underhållning för såväl stora som små. Tycker det fungerar utmärkt i långfilm, och det extra med Ekorren Scrats är väldigt roligt och roande. Gillar personligen när det fins en liten bi-historia att följa bakom huvudtemat. Citera
Aike Postad 3 December, 2010 Rapport Postad 3 December, 2010 (redigerade) Synecdoche, New York Film om en teaterchef och hans skruvade liv. Detta är nog en film man hatar eller älskar. Jag tyckte den var fantastisk och Charlie Kaufmans (Adaptation, I huvudet på John Malkovic mm) bästa film hittills och en av de bästa jag har sett i år. 10/10 Redigerad 3 December, 2010 av Aike Citera
RoLaren Postad 5 December, 2010 Rapport Postad 5 December, 2010 (redigerade) The Ice Planet... ...visades på Sthlm Trekkers trekdag igår och den tillhör de sämsta scifi-filmerna jag sett. En grupp människor blir anfallna av en okänd fiende och man tar sin tillflykt till ett skepp som flyr undan med hjälp av ny teknologi. Man hamnar i en okänd del av rymden. Seg film och skrattretande kostymer. Larvig story. 1/5 Trollkarlens Lärling kanske barn kan gilla den här filmen. Rätt kul gjord men Jay Baruchel spelar sin vanliga roll utan nyanser. 2/5 tyckte bådemin bättre hälft och jag. How to Train your dragon I en vikingby av draktdräpare finns det en pojke som inte riktigt passar in. En rätt gullig historia. Jag såg den med originaltal med röster av bl a Jay Baruchel, som spelar som han brukar. Vikingarna talar någon konstig skotsk dialekt. Draken som förekommer mest i historien påminner till utseendet om Stitch. 2/5 däremot tyckte mitt sällskap i övre tonåren att filmen var värd 4/5 Splice En kanadensisk, udda scifi-rulle om genmanipulation. Bra skådespelarinsatser och intressant historia. Kanske lite seg. Inget för känsliga personer. 3/5 Prophecy Film jag köpte begagnad på scifimässan för en billig penning. Hälsovårdsnämnden skickar ut folk för att se huruvida skogsbruket påverkar miljön. Den här filmen är klart före sin tid. Filmen är från 1979 och man blandar allvarliga teman med scifi. Robert Foxworth i huvudrollen som analytiker. Jag gillar den här filmen. Den enda besvikelsen var att jag trodde jag inte sett den förr med det visade sig att jag såg den i början av 80-talet men då hette filmen Inkräktarna. 3/5 Xtro En annan rulle jag köpte på mässan. Anti-ET-film. Alla aliens är inte snälla. Hehe. Roligt med 80-tals scifi man inte sett förr. 3/5 Redigerad 5 December, 2010 av RoLaren Citera
Aike Postad 5 December, 2010 Rapport Postad 5 December, 2010 Maverick Västern med Mel Gibson från 90-talet. Kul pokerscener, men annars var det inget som föll i min smak. Kändes som en tv-film eller ett avsnitt av en tv-serie. 2/5 Citera
Aike Postad 11 December, 2010 Rapport Postad 11 December, 2010 (redigerade) Romeo och Julia 1/5 Originell tolkning av klassikern. Dessutom visuellt fin, men ack så trist. Titanic är en mycket bättre filmversion av Shakespeares klassiska pjäs. Göta Kanal 3 2-/5 eller 3/10 Sämsta filmen i serien. Dels är det ingen båttävling så spänningsmomentet försvinner, dels är det väldigt få roliga skämt. Det som räddar den från en etta är att det är fina bilder från Sverige och Karlsborgs fästning. I love Philip Morris 3/5 eller 5/10 Homosexuell bedragare lurar allt och alla, inklusive sin pojkvän. Småkul film med bra skådespelare, men inget man måste se. The Boat That Rocked 3/5 eller 6/10 Film om brittisk piratradiobåt som sände popmusik på 60-talet. Liten besvikelse, då trailern fick den att se bättre än vad den var. Ändå en sevärd film, fast lite många trådar för att bli riktigt bra. Redigerad 12 December, 2010 av Aike Citera
drakryttare Postad 12 December, 2010 Rapport Postad 12 December, 2010 Kommisarie Späck betyg 4,5/5 En svensk parodi på den svenska deckaren vill man skratta rekomenderar jag denna film. Citera
Aike Postad 20 December, 2010 Rapport Postad 20 December, 2010 The Taking of Pelham 123 3/5 Travolta kidnappar ett tunnelbanetåg i NY. Washington arbetar på att få honom att släppa gisslan Börjar bra med spänning och bra samspel mellan Washington och Travolta. Slutakten är lite sämre och spänningen försvinner delvis på grund av hur de väljer att lösa filmen på. Julie and Julia 4/5 Film om matlagning som utspelar sig i två tidsperioder. Väldigt bra film och fint skådespel.Filmen är sann så slutet att huvudpersonerna träffas får vi tyvärr inte se. Invictus 5/5 Rugby-vm i Sydafrika 1995. En av årets bästa filmer. Morgan Freeman som Mandela gör kanske sin bästa roll någonsin. Citera
drakryttare Postad 20 December, 2010 Rapport Postad 20 December, 2010 A-Team betyg 3/5 inte alls lika bra som orginalet. Karate Kid 2010 betyg 3/5 nyinsplening av gammal film och nu är det inte ens karate utan kung fu och dom är i Kina inte japan Citera
Aike Postad 23 December, 2010 Rapport Postad 23 December, 2010 Shrek 4 6/10 En liten besvikelse. Det verkar som de lyssnat på kritikerna av Shrek 3 tyvärr som ville ha mer Shrek och hans kärleksliv än andra sidofigurer. Shrek är bättre animerad än nånsin och det är en hel del kul skämt, men historien där Shrek på samma sätt som i It´s a wonderful life får uppleva vad som skulle hänt om han inte föddes funkar inte helt. Mest för att Åsnans, Mästerkattens och Fionas liv inte ??r särskilt tragiska, vilket är fallet för figurerna i It´s a wonderful life. Citera
Aike Postad 23 December, 2010 Rapport Postad 23 December, 2010 The Book of Eli 6/10 Dentzel Washington bär på en bok som alla vill ha i ett framtida USA efter ett tredje världskrig. Snyggt gjord action och strålande visuellt. Samtidigt känns det mest som ett avsnitt i en tv-serie eller en väldigt påkostad tv-film eller pilot. Håller för stunden men inget märkvärdigt, alltså. Citera
Aike Postad 26 December, 2010 Rapport Postad 26 December, 2010 (redigerade) Har sett ett gäng filmer nu i jul: Ugglor i mossen Rolig Hitchkock-komedi 4/5 Sabotören Spännande Hitchkock-film om en oskyldigt anklagad sabotör under andra världskriget i USA. 4/5 Iron Man 2 Seeeeeeeeeeeeg film. Del ett som jag ogillade framstår som ett mästerverk jämfört med denna uppföljare. Allt är sämre: handling, budskap ja till och med actionsekvenserna som var häftiga i ettan är svagare. Har hela budgeten gått till den stjärnspäckade skådespelarensemblens löner? 1/5 Men in Black 2 Dålig uppföljare. Ointressant handling och Tommy Lee Jones kommer allt för sent in i filmen. Verkar mest bygga att Will Smith är rolig, men det räcker inte. Några småkul skämt samt ett ok slut räddar filmen från lägsta betyget. 2/5 Terror på Elm Street Snyggt gjord remake visuellt och Rona Marey kan komma att bli en stjärna. Men särskilt skrämmande är det inte. Inte en film som fångade mitt intresse. Lite bättre än Friday the 13th är det dock. 2/5 Leaving Las Vegas Mästerligt skådespel av Nicholas Cage som gör en av sina bästa rolltolkningar i denna tragiska film. 4/5 Mannen som visste för mycket 4/5 Spännande och dramatiskt Hitchkockäventyr. Marie Antoinette 3/5 Välgjort personporträtt av den franska drottningen, men lite för lite tid för att sätta in hennes liv i den historiska kontexten. Detta är väl delvis meningen, men en miniserie hade varit bättre för det saknas nästan en timme här för att få en helhetsbild av hennes liv. Redigerad 26 December, 2010 av Aike Citera
Commander Michels Postad 27 December, 2010 Rapport Postad 27 December, 2010 Inception 5/5 Ovantad, spännande och oförutsägbar. Jag satt som på nålar under hela filmen och hade noll idé om vad som skulle komma näst. Idérik och nyskapande, inte en seg stund. En mycket bra film, definitivt bäst av de nya i år. Citera
RoLaren Postad 27 December, 2010 Rapport Postad 27 December, 2010 The Book of Eli 6/10 Dentzel Washington bär på en bok som alla vill ha i ett framtida USA efter ett tredje världskrig. Snyggt gjord action och strålande visuellt. Samtidigt känns det mest som ett avsnitt i en tv-serie eller en väldigt påkostad tv-film eller pilot. Håller för stunden men inget märkvärdigt, alltså. jösses! jag tyckte detta tar nog priset som årets sämsta film. Larvigare har jag inte sett på länge och då inkluderar jag Eclipse i min reportoar av sedda filmer. 1/5 Se hellre The Road om man ska se en nyare apokalyptisk film. Citera
Aike Postad 27 December, 2010 Rapport Postad 27 December, 2010 ^Jag trodde The Book of Eli var en favorit hos många tom dig, men jag sammanblandade nog det med en väns åsikt om filmen. Men den var varken jättebra eller jättedålig. Helt ok tidsfördriv. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.