Aike Postad 25 Mars, 2011 Rapport Postad 25 Mars, 2011 Marnie 5/5 Suverän Hitchcock med Connery. En av hans bättre. Prince of Persia 3/5 Bra, men inte fantastisk filmatisering av det gamla datorspelet. Dock förmodligen den nästa bästa filmen baserad på ett spel efter Silent Hill. Citera
Unkas Postad 25 Mars, 2011 Rapport Postad 25 Mars, 2011 D.E.B.S. Lespisk/spion/skol/ungdoms/sci-Fi/komedi/Omöjlig kärlek/o.s.v-film. Lite småskojig. Vet dock inte vad den egentliga avsikten med filmen var. Ger den 3/5. Skoj att se. Men inte fantastisk på något sätt. Varför har inte jag en cool maskin med spakar som jag kan utplåna Australien med? Citera
Aike Postad 26 Mars, 2011 Rapport Postad 26 Mars, 2011 Karate Kid (2010) 3/5 Nya Karate Kid var definitivt en bra nyinspelning. Samma historia till stor del, men ny miljö i Kina och kung fu i stället för karate. Således är den ungefär jämnbra med originalet som jag såg många gånger som barn, vilket jag tycker är ett gott betyg. Citera
Unkas Postad 27 Mars, 2011 Rapport Postad 27 Mars, 2011 Lost in Space Gillar man Sci-Fi är det värd att se en gång. Andra gången jag ser den sedan den släpptes. Filmen lyfter dock inte till några klassiska höjder. Ger den 3/5 på grund av att jag ändå sett om den. Citera
Mr Trek Postad 27 Mars, 2011 Rapport Postad 27 Mars, 2011 RED Såg den här med kompisar på min födelsedag, väldigt rolig actionkomedi! Jämfört med Knight and Day så är det verkligen som dag och natt, RED är riktigt bra!! Det kan man inte säga om Knight and Day! 3,5/5 Citera
startrek92 Postad 29 Mars, 2011 Författare Rapport Postad 29 Mars, 2011 Mahatma Gandhi: Väldigt bra film av denna stora mannen, såg inte hela filmen men en stor del och blev verkligen tagen av hur indierna kämpade med ickevålds principen mot britterna och shokerad av hur grymma britterna var. +Berättelsen som alla borde se +skådespelarna och allt. -borde kanske också tagit upp Gandhis sämre sidor, han var också efter allt en människa. 9- Citera
RoLaren Postad 30 Mars, 2011 Rapport Postad 30 Mars, 2011 ingen aning det var därför jag undrade om startrek92 menade en helt annan film än "Ghandi" från 1982. Faktum är att jag har sett de flesta filmer som rekommenderas här och är därför ute efter att hitta en bra film jag inte sett. Citera
Aike Postad 30 Mars, 2011 Rapport Postad 30 Mars, 2011 Exempel på en bra film, som få har sett, är Mao´s Last Dancer med Bruce Greenwood. Vet inte om den finns på dvd ännu dock. Citera
startrek92 Postad 30 Mars, 2011 Författare Rapport Postad 30 Mars, 2011 ingen aning det var därför jag undrade om startrek92 menade en helt annan film än "Ghandi" från 1982. Faktum är att jag har sett de flesta filmer som rekommenderas här och är därför ute efter att hitta en bra film jag inte sett. Jo det var den från 1982, är inte säker om någon annan film gjorts om honom, men många dokument. Citera
Aike Postad 9 April, 2011 Rapport Postad 9 April, 2011 Scott Pilgrim vs. The World 4/5 Mycket skojig och tv-spelsinspirerad komedi. Extra kul om man spelade mycket fightingspel på 90-talet. Citera
startrek92 Postad 12 April, 2011 Författare Rapport Postad 12 April, 2011 Sherlock Holmes (2009): En ny syn på Holmes och Watson men dock noggrant kryddat med Arthur Conan Doyles berättelser. +Berättelsen otroligt bra funderat ut alla detaljer. +Skådespelarna +effekterna -Vissa drag av action film kunde ha lämnats bort t.ex Holmes som boxare. 8½ Citera
Aike Postad 12 April, 2011 Rapport Postad 12 April, 2011 Centurion Romersk legion anfalls och slaktas i nuvarande Skottland. Några få överlevare kämpar för att ta sig hem. 3/5 Helt ok actionfilm, men kanske lite väl överdrivet blodig stundtals. Citera
Aike Postad 13 April, 2011 Rapport Postad 13 April, 2011 20 Years After 2-/5 el. 3/10 20 år efter atomkrig försöker de överlevande skapa ett nytt liv nånstans i USA. Börjar ganska bra, men lider av att manuset blandar sf och sagoteman. Dessutom är det mycket låg budget, så det känns oftare som ett avsnitt i en medelmåttig tv-serie än långfilm. Citera
Supreme Commander JAF Postad 13 April, 2011 Rapport Postad 13 April, 2011 Hair (Filmen): Jag har allmännt svårt för filmversioner av musikaler eftersom de sällan levererar samma magi som scenversionen gör men i detta fall har filmskaparna lyckats riktigt bra, kanske för att man har gjort något annat än en filmatiserad scenshow. Till skillnad från musikalen, som enbart är en serie sångnummer ala Cats, har man här fokuserat på en av huvudkaraktärerna, Claude och dennas resa till New York för att mönstra. Där blir han vän med Berger och andra hippier som driver runt i staden. Det märks att man har tänkt på historien och försökt att passa in alla sångnummer i en historia som passar för filmen och det man vill åstadkomma vilket är allt man kan begära av en musikalfilm. Dock är musikalen fortfarande bättre. Betyg: 4/5. West Side Story: En hyggligt bra film men den lider av samma syndrom som nästan alla musikalfilmer gör: Den känns mer som en filmad variant av scenshowen och därmed faller blir den trist och utan scenshowens magi, vilket är tråkigt för här finns några riktigt bra sånger och flera härliga dansnummer vilket räddar filmen från en totalflopp. Filmen (och musikalen) är en nutida Romeo och Julia historia fast i New York. Betyg: 3/5. Citera
drakryttare Postad 15 April, 2011 Rapport Postad 15 April, 2011 Legenden om ugglornas rike betyg 5/5 Handlar om den unge ugglan Soran som blir kidnappad av ädlingarna och måste rymma för att raskt till Ga'oole för att få hjälp Citera
RoLaren Postad 16 April, 2011 Rapport Postad 16 April, 2011 Länge sedan jag skrev i denna tråd. Har sett en hel del film sedan dess. Senast såg jag Salt. Den var helt klart över förväntan då jag inte allt gillade den fåniga reklamen "Who is Salt". Lite smålöjlig men sevärd film. Inget man kommer ihåg men underhåller för stunden. 3/5 Citera
The Holy Three Postad 24 Maj, 2011 Rapport Postad 24 Maj, 2011 Såg Machete igår kväll, riktigt underhållande film som inte försöker vara något annat än just det. Dock innehöll den alldeles för mycket av världens sämsta skådespelerska, Jessica Alba, vilket man inte trodde av filmens promotion att döma. Michelle Rodriguez som Shé måste nog vara bland det hetaste jag någonsin sett på film. Vilken kvinna! Citera
Aike Postad 27 Maj, 2011 Rapport Postad 27 Maj, 2011 The A-team 3/5 Hygglig actionfilm samtidigt som det är en av de bättre filmatiseringarna av en tv-serie jag har sett. Citera
Aike Postad 28 Maj, 2011 Rapport Postad 28 Maj, 2011 Toy Story 2 4/5 Riktigt bra uppföljare... ...som faktiskt får styrk av trean som är en lysande avslutning på serien: Toy Story 3 5/5 Citera
Aike Postad 28 Maj, 2011 Rapport Postad 28 Maj, 2011 Alexander Revisited 5/5 Tredje versionen av Stones film om Alexander den Store. Nu med alla scener som filmades samt omstuvad disposition. Det är denna eller director´s cut man ska se. All about Eve 4/5 Klassisk och rolig dramakomedi. Citera
Aike Postad 31 Maj, 2011 Rapport Postad 31 Maj, 2011 The Last Airbender Spännande fantasyvärld och mycket bra effekter. Handlingen känns dock mycket tunn och figuerna är dåligt utvecklade. Blev inte förvånad när jag läste att 30 minuter var bortklippt för att de ville släppa den i 3d snabbare. Tyvärr vad som skulle kunna bli starten på en fantastisk fantasyfilmserie blir bara medelmåttigt. 5/10 Citera
Aike Postad 1 Juni, 2011 Rapport Postad 1 Juni, 2011 Wall Street 2 7/10 Bra film som tappar lite på slutet. Vet inte hur den står mot ettan, eftersom jag inte har sett den. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.