Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Marnie 5/5

Suverän Hitchcock med Connery. En av hans bättre.

Prince of Persia 3/5

Bra, men inte fantastisk filmatisering av det gamla datorspelet. Dock förmodligen den nästa bästa filmen baserad på ett spel efter Silent Hill.

• Svar 284
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

D.E.B.S.

Lespisk/spion/skol/ungdoms/sci-Fi/komedi/Omöjlig kärlek/o.s.v-film. Lite småskojig. Vet dock inte vad den egentliga avsikten med filmen var. Ger den 3/5. Skoj att se. Men inte fantastisk på något sätt.

Varför har inte jag en cool maskin med spakar som jag kan utplåna Australien med?

Postad

Karate Kid (2010) 3/5

Nya Karate Kid var definitivt en bra nyinspelning. Samma historia till stor del, men ny miljö i Kina och kung fu i stället för karate. Således är den ungefär jämnbra med originalet som jag såg många gånger som barn, vilket jag tycker är ett gott betyg.

Postad

Lost in Space

Gillar man Sci-Fi är det värd att se en gång. Andra gången jag ser den sedan den släpptes. Filmen lyfter dock inte till några klassiska höjder. Ger den 3/5 på grund av att jag ändå sett om den.

Postad

RED

Såg den här med kompisar på min födelsedag, väldigt rolig actionkomedi! Jämfört med Knight and Day så är det verkligen som dag och natt, RED är riktigt bra!! Det kan man inte säga om Knight and Day!

3,5/5

Postad

Mahatma Gandhi:

Väldigt bra film av denna stora mannen, såg inte hela filmen men en stor del och blev verkligen tagen av hur indierna kämpade med ickevålds principen mot britterna och shokerad av hur grymma britterna var.

+Berättelsen som alla borde se

+skådespelarna och allt.

-borde kanske också tagit upp Gandhis sämre sidor, han var också efter allt en människa.

9-

Postad

ingen aning det var därför jag undrade om startrek92 menade en helt annan film än "Ghandi" från 1982. Faktum är att jag har sett de flesta filmer som rekommenderas här och är därför ute efter att hitta en bra film jag inte sett.

Postad

ingen aning det var därför jag undrade om startrek92 menade en helt annan film än "Ghandi" från 1982. Faktum är att jag har sett de flesta filmer som rekommenderas här och är därför ute efter att hitta en bra film jag inte sett.

Jo det var den från 1982, är inte säker om någon annan film gjorts om honom, men många dokument.

• 2 veckor senare...
Postad

Sherlock Holmes (2009):

En ny syn på Holmes och Watson men dock noggrant kryddat med Arthur Conan Doyles berättelser.

+Berättelsen otroligt bra funderat ut alla detaljer.

+Skådespelarna

+effekterna

-Vissa drag av action film kunde ha lämnats bort t.ex Holmes som boxare.

Postad

Centurion

Romersk legion anfalls och slaktas i nuvarande Skottland. Några få överlevare kämpar för att ta sig hem.

3/5

Helt ok actionfilm, men kanske lite väl överdrivet blodig stundtals.

Postad

20 Years After 2-/5 el. 3/10

20 år efter atomkrig försöker de överlevande skapa ett nytt liv nånstans i USA.

Börjar ganska bra, men lider av att manuset blandar sf och sagoteman. Dessutom är det mycket låg budget, så det känns oftare som ett avsnitt i en medelmåttig tv-serie än långfilm.

Postad

Hair (Filmen): Jag har allmännt svårt för filmversioner av musikaler eftersom de sällan levererar samma magi som scenversionen gör men i detta fall har filmskaparna lyckats riktigt bra, kanske för att man har gjort något annat än en filmatiserad scenshow. Till skillnad från musikalen, som enbart är en serie sångnummer ala Cats, har man här fokuserat på en av huvudkaraktärerna, Claude och dennas resa till New York för att mönstra. Där blir han vän med Berger och andra hippier som driver runt i staden. Det märks att man har tänkt på historien och försökt att passa in alla sångnummer i en historia som passar för filmen och det man vill åstadkomma vilket är allt man kan begära av en musikalfilm. Dock är musikalen fortfarande bättre.

Betyg: 4/5.

West Side Story: En hyggligt bra film men den lider av samma syndrom som nästan alla musikalfilmer gör: Den känns mer som en filmad variant av scenshowen och därmed faller blir den trist och utan scenshowens magi, vilket är tråkigt för här finns några riktigt bra sånger och flera härliga dansnummer vilket räddar filmen från en totalflopp. Filmen (och musikalen) är en nutida Romeo och Julia historia fast i New York.

Betyg: 3/5.

Postad

Länge sedan jag skrev i denna tråd. Har sett en hel del film sedan dess. Senast såg jag Salt. Den var helt klart över förväntan då jag inte allt gillade den fåniga reklamen "Who is Salt". Lite smålöjlig men sevärd film. Inget man kommer ihåg men underhåller för stunden. 3/5

• 1 månad senare...
Postad

Såg Machete igår kväll, riktigt underhållande film som inte försöker vara något annat än just det. Dock innehöll den alldeles för mycket av världens sämsta skådespelerska, Jessica Alba, vilket man inte trodde av filmens promotion att döma. Michelle Rodriguez som Shé måste nog vara bland det hetaste jag någonsin sett på film. Vilken kvinna! :w00t:

Postad

Alexander Revisited 5/5

Tredje versionen av Stones film om Alexander den Store. Nu med alla scener som filmades samt omstuvad disposition.

Det är denna eller director´s cut man ska se.

All about Eve 4/5

Klassisk och rolig dramakomedi.

Postad

The Last Airbender

Spännande fantasyvärld och mycket bra effekter. Handlingen känns dock mycket tunn och figuerna är dåligt utvecklade. Blev inte förvånad när jag läste att 30 minuter var bortklippt för att de ville släppa den i 3d snabbare. Tyvärr vad som skulle kunna bli starten på en fantastisk fantasyfilmserie blir bara medelmåttigt. 5/10

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...