startrek92 Posted September 7, 2010 Report Share Posted September 7, 2010 (edited) Ge positiv och negativ feedback till förra film eller en film du sett tidigare. Jag börjar Evan den allsmäktige: Handlar om:Evan en ganska vanlig amerikan som har just sluppit in i usa:s kongress och allt börjar med lugn familje liv, men En dag börjar det dyka upp saker på hans gård... Verktyg och träredskaper och det är kort efter det han möter gud första gången och får veta att han skall bygga en ark,men är inte direkt villig till det.Showen slipper dentligt lös när djuren börjar följa honom och hans arbete störs. Han börjar bygga arken trots allas skämt om honom. +Berättelsen +Gud ( Morgan Freeman) +Humor -Aningen överdrivet 8- Edited November 7, 2013 by startrek92 fixat spoilerbox Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted September 9, 2010 Report Share Posted September 9, 2010 Ali G In da House Handlar om gängledaren Ali G som blir invald i det brittiska parlamentet. Är en komedi med samma skådespelare som spelar Bruno och Borat. +Rolig +Galna rollfigurer -Man behöver nog kunna lite om Storbritannien för att fatta allt. Den är inte lika bra som Borat men bättre än Bruno som också är kul. 8/10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted September 15, 2010 Report Share Posted September 15, 2010 Jag såg Titanic för ett tag sedan och det går nog som senaste film. Plus: Jättebra story, intressanta karaktärer och en tema sång som slår det mesta. (My Heart Will Go On) Stort plus för att svenskarna i början faktiskt talar svenska, och riktigt bra sådan. Minus: 3 timmar lång och något seg på sina håll. Men det vägs mer än väl upp av den intressanta storyn (och då är jag normalt sett ingen storälskare av romantiska filmer.) J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted September 19, 2010 Author Report Share Posted September 19, 2010 I,m a Legend: + Effekterna Mästervärk +Känslan man får av filmen +Mannens och hundens starka vänskap +beskrivningen om ett liv utan andra människor -Slutet en liten besvikelse 9- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted September 19, 2010 Report Share Posted September 19, 2010 "Right at your door" När smutsiga bomber smäller av i Los Angeles sprids ett giftigt damm med viruspartiklar. Massmedia uppmanar alla att hålla sig hemma och stänga in sig, vilket filmens huvudperson gör. + Bra story + bra slut + filmen har visserligen inte så hög budget, men är väldigt realisk och välgjord + bra skådespelarinsatser + inte så utdragen lång - Kanske lite seg ibland Filmen får en stark 3:a eller en svag 4:a av 5 ----------- De övriga filme filmer jag sett som nämns på den här tråden Evan den allsmäktige 2/5 Titanic 1/5 I am Legend -4/5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 4, 2010 Report Share Posted October 4, 2010 Austrailia. 2/10 +Fina vyer -Riktigt, riktigt långtråkig stundtals, och alldeles för många berättelser i samma film. Den kunde lika gärna ha tagit slut efter 1.30, men fortsätter en timma till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 4, 2010 Report Share Posted October 4, 2010 Jag gillade faktiskt Australia. Det var en mycket gullig film.3/5 Frailty gick på TV4 film igår kväll och det var en riktig höjdare. Filmen handlar om en man som för en FBI-agent bekänner massmord på helt slumpmässigt utvalda personer. Frailty kommer med all sannolikhet gå flera gånger den här månaden på TV4 film Se den 4/5 + storyn + slutet + skådisarna + känslan - ??? inget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted October 4, 2010 Report Share Posted October 4, 2010 Mjeh, Australia åkte ut ur min dvd-spelare illa kvickt, klarade inte längre än en kalvtimme, den var så steriotypisk att det skrek om det, för att inte tala om överdriven och B. 0/5 Såg "The countess" igår (psykologisk skräck/thriller). Handlar om Ungern under slutet av 1500 talet med den sköna grevinnan Elizabeth Báthory som huvudperson. Hon lever att ganska ovanligt (minst sagt) liv, rykten börjar sprida om hennes slott och unga flickor börjar försvinna... + Bra berättarteknik + Bra skådespeleri + Tempot + Känslan + Ovanlig och oväntad på flera olika nivåer - ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 4, 2010 Report Share Posted October 4, 2010 Såg Sergio Leones Once Upon a Time In the West igår kväll för allra första gången. Tycker att den utan tvekan är en av de absolut bästa västernfilmerna som gjorts. Enda filmerna i kategorin som är i samma klass är väl För Några Få Dollar Mer, Den Gode, Den Onde & Den Fule (även dessa två gjordes av Sergio Leone) och möjligtvis De Skoningslösa. Några minus kan jag inte komma på då det nästan är en perfekt film. Bra val av skådisar i bl. a stenhårda Charles Bronson och den stereotypiska good guy-skådisen Henry Fonda som äntligen får spela skurk - och gör det perfekt. Musiken av Ennio Morricone är nästan snäppet bättre än den han gjorde för Den Gode, Den Onde & Den Fule (förutom ledmotivet i den filmen som kan vara det bästa ledmotivet av alla filmer.) För att inte tala om hur vacker filmen är. En klar 10/10. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
747 Posted October 5, 2010 Report Share Posted October 5, 2010 (edited) MirrorMask (2005) - Manus av författaren Neil Gaiman samt hans vapendragare, vän och illustratören Dave McKean, där den sistnämnde även står för filmens regi. http://www.youtube.com/watch?v=9GDRusES-D4. Beskrivning av handlingen @ Filmdelta. + Den visuella biten är både unik och storslagen. + Fantastiskt musik. + Bra och engagerande handling. + Bra insatser av skådespelarna. - Inget för mig, men den visuella stilen kan nog avskräcka en del från att se filmen. Edited October 5, 2010 by 747 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 16, 2010 Report Share Posted October 16, 2010 Sett en hel del men här är lite: Undergången Om Hitlers sista tio dagar i striden om Berlin. 9/10 +Väldigt bra skådespelare +Spännande även fast man vet utgången +Välgjort -Inget särskilt, möjligen att det hade varit kul att sett en hel miniserie om Hitler och nazisterna som är lika välgjord. The Hangover (Baksmällan) Fyra män åker ifrån sina familjer för en svensexa i Las Vegas. Nästa morgon när de vaknar är de bara tre och minns inte vad som hände kvällen innan... +Kul humor +Originell historia -Lite seg, det tar ganska lång tid för filmen att komma igång. 6/10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 18, 2010 Report Share Posted October 18, 2010 Har sett rätt mycket men senast såg jag scifi-skräckisen THEM! från 1954. Svartvit klassiker som utspelar sig i Arizona 9 år efter atombombstesterna och nu verkar det som de fått konsekvenser... Bra gjord och dvd-utgåvan har hyfsat ljud och bild. 4/5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 18, 2010 Report Share Posted October 18, 2010 Den var riktigt mysig måste jag säga, RoLaren. Köpte med mig den från London tidigare i år. Gillar 50-tals sci-fi/skräck och den där är en av de bättre jag sett i de genrerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 Har du någon mer film i den genren att rekommendera? Det tråkiga är att när man köper gamla scifi-filmer brukar de vara i 4:3-format Varför kan de inte släppas i 16:9-format? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 Såg Clash of the titans igår. Grekiske hjälten Perseus måste rädda staden Argos från att guden Hades vrede. +Fina effekter och enkel handling samt en del bra skådisar -Väldigt mycket tecknad film, kunde lika gärna ha varit ett 20 minuters avsnitt i He-Man eller något liknande. -Rollfigurerna var ganska tunna och ointressanta, då filmen var alldeles för kort för att hinna utveckla dem och samtidigt ha långa actionsekvenser. 6/10 Snällt, hade jag sett den på bio och betalt 125 kronor för 3d så hade nog risken funnits att dra bort en eller två poäng. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 Clash of the titans från 81 är bättre men den nya var helt ok. Jag betalade 125 spänn för att se den nya Clash of the titans i 3d och det är en helt annan känsla att se filmer på bio i 3d än att sitta hemma framför dumburken och se filmer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 20, 2010 Report Share Posted October 20, 2010 Memento Man som jagar sin frus mördare har tappat minnet och försöker återskapa vad som hänt (typ <_< ). +Originell historia +Bra twist på slutet -Banal historia 6/10 eller 7/10, bra film, men definitivt överskattad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 20, 2010 Report Share Posted October 20, 2010 (edited) Har du någon mer film i den genren att rekommendera? Det tråkiga är att när man köper gamla scifi-filmer brukar de vara i 4:3-format Varför kan de inte släppas i 16:9-format? Tarantula, War of the Worlds, The Incredible Shrinking Man, The Thing From Another World & The Blob är några bra kultrullar från den tiden, är inte säker på formaten dock, är riktigt dålig på vad dom är/innebär. Annars rekommenderar jag Tremors starkt. Filmen är från 1990 men är en hyllning till sci-fi/skräck genrens stortid på 50-talet. Edited October 20, 2010 by The Holy Three Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 21, 2010 Report Share Posted October 21, 2010 Tarantula, War of the Worlds, The Incredible Shrinking Man, The Thing From Another World & The Blob är några bra kultrullar från den tiden, är inte säker på formaten dock, är riktigt dålig på vad dom är/innebär. Har dessa på dvd redan, de flesta i detta multipack Bra pris nu förresten så om man gillar denna genren köp. Boxen tar inte så stor plats i hyllan. Favoriten bland de du nämnde är War of the Worlds just för att det var en av mina favoritfilmer som liten. Filmen slår den nya Spielbergversionen med hästlängder. War of the Worlds från 2005 var en besvikelse för min del. Annars rekommenderar jag Tremors starkt. Filmen är från 1990 men är en hyllning till sci-fi/skräck genrens stortid på 50-talet. Den här har jag inte sett Tydligen finns det uppföljare också. Ska kolla med kompisar om de har filmerna eller också får man väl beställa dvdn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 21, 2010 Report Share Posted October 21, 2010 Tremors är en av mina favorit franchises, älskar samtliga 4 filmer samt TV-serien på 13 delar. Definitivt värt att kolla in! Har denna coola version: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 21, 2010 Report Share Posted October 21, 2010 Såg Hitta Nemo igår kväll. Blev lite besviken. Den anses ju vara en av Pixars bästa om inte den bästa. Dessutom är den mest sålda dvd:n nånsin. Jag tycker den var rejält överskattad, men ändå helt ok. Undrar om det var temat pappa förlorar sin son som har fått även vuxna att gilla den. Men för mig var den betydligt svagare än Wall-E, Upp, A Bug´s Life och Ratatouille. Faktum är nog även Bilar bättre av dem jag har sett. Jag ger den svag 6/10, vilket är lågt jämfört med IMDB där den har 8,5. Med andra ord ger nästan alla den 9:or och 10:or. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 21, 2010 Report Share Posted October 21, 2010 Tremors är en av mina favorit franchises, älskar samtliga 4 filmer samt TV-serien på 13 delar. Definitivt värt att kolla in! Har denna coola version: Snygg box Fattar inte hur denna serie undkommit mig. Måste varit hemskt upptagen vid den tidpunkten. Såg Hitta Nemo igår kväll. Blev lite besviken. Den anses ju vara en av Pixars bästa om inte den bästa. Dessutom är den mest sålda dvd:n nånsin. Jag tycker den var rejält överskattad, men ändå helt ok. Undrar om det var temat pappa förlorar sin son som har fått även vuxna att gilla den. Men för mig var den betydligt svagare än Wall-E, Upp, A Bug´s Life och Ratatouille. Faktum är nog även Bilar bättre av dem jag har sett. Jag ger den svag 6/10, vilket är lågt jämfört med IMDB där den har 8,5. Med andra ord ger nästan alla den 9:or och 10:or. Som jag sagt i andra trådar, Hitta nemo är verkligen ingen bra film. Totalt överskattad och seg story med krystade skämt. Ingen av min familj uppskaddade den. Inte ens avkommorna gillade filmen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 21, 2010 Report Share Posted October 21, 2010 Håller helt med om Nemo, trodde det skulle vara en riktigt speciell film, men det var bara en alldaglig animerad film. Blev grymt besviken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 21, 2010 Report Share Posted October 21, 2010 (edited) Närkontakt - The Fourth Kind http://www.nobleentertainment.com/pub/release.details.php?qid=736 Dr. Abigail Tyler kommer till Alaska för att intervjua människor som sägs ha blivit bortförda av Aliens. Det visar sig att de alla, oberoende av varandra, har samma detaljerade historia att berätta och Tyler kommer en skrämmande sanning på spåren. + Sägs vara baserad på verkliga händelser + Detta understryks med autentisk bild och ljudupptagning + Oavsett trovärdigheten i dessa saker så är det en spännande film + Dom riktiga skådespelarna gör bra insatser + Stämningen är det som gör filmen i många fall, så även här - Sägs vara baserad på verkliga händelser - Detta understryks med autentisk bild och ljudupptagning - Den riktiga kvinnan som filmen kretsar kring och som medverkar genom intervjuer känns fruktansvärt osympatisk - Filmen känns aningen för spekulativ - Mer än en gång ifrågasätter man trovärdigheten i det som sägs vara "verkliga händelser" Edited October 21, 2010 by Vorik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 21, 2010 Report Share Posted October 21, 2010 Närkontakt - The Fourth Kind http://www.nobleentertainment.com/pub/release.details.php?qid=736 Dr. Abigail Tyler kommer till Alaska för att intervjua människor som sägs ha blivit bortförda av Aliens. Det visar sig att de alla, oberoende av varandra, har samma detaljerade historia att berätta och Tyler kommer en skrämmande sanning på spåren. + Sägs vara baserad på verkliga händelser + Detta understryks med autentisk bild och ljudupptagning + Oavsett trovärdigheten i dessa saker så är det en spännande film + Dom riktiga skådespelarna gör bra insatser + Stämningen är det som gör filmen i många fall, så även här - Sägs vara baserad på verkliga händelser - Detta understryks med autentisk bild och ljudupptagning - Den riktiga kvinnan som filmen kretsar kring och som medverkar genom intervjuer känns fruktansvärt osympatisk - Filmen känns aningen för spekulativ - Mer än en gång ifrågasätter man trovärdigheten i det som sägs vara "verkliga händelser" Ännu en film jag sett och inte blev imponerad över. Just för att det ska vara baserad på en verklig händelse och den lyckas absolut inte vara trovärdig. Om det nu skulle finnas någon sorts sanning i den här historien borde folk med mobiltelefoner, som nu för tiden alltid inkluderar en rätt bra kamera, filma UFOn eller utomjordingar, filma utomjordingar jämt och ständigt, men inget tyder på det. Jag ger filmen 2/5 för att den kan innehålla lite spänning några minuter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts