Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Hugh: Jag slog ihop dina trådar med den här eftersom jag tyckte den passade in här och att det är bra att samla att på ett ställe :). Hoppas det var ok.

Hur många snäckskal ger du filmerna?

Var helt ok. Letade lite efter en sådan här tråd men hade lite för ont om tid. Helt klart underhållande som SF-familjefilm om än inte i klass med ET. Men den hade förmodligen inte samma budget heller. Jag ger nog filmen minst fyra av fem snäckskal... :)

/Hugh

• Svar 284
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Green Lantern 3/5

http://www.imdb.com/title/tt1133985/

Fans egentligen inget jag ogillade med filmen. Kanske lite lång till innan han bestämde sig för att vara Green Lantern, men i övrigt underhållande. Skulle gärna se en uppföljare.

Ryan Reynolds är underhållande som vanligt, och är på ett ungefär som i alla sina filmer. Men det funkar och han är trovärdig.

Filmen är ingen fullträff och har inte det där lilla extra, men helt klart sevärd.

Postad

3½/5

Jag såg "Game Change" igår om förra presidentvalet och Palins roll i Republikanernas kamp. Jag ger den 3½ av 5 stjärnor. Filmatiseringen var trovärdig även om det är oklart hur det egentligen var i realiteten. Palin framställdes som någon som tagit sig vatten över huvudet - en fembarnsmamma som inte riktigt insett vilken stress det medför att kandidera för vise president. Hon är totalt omedveten av politikens fulspel och vad som egentligen krävs av henne. Republikanerna inser snart sitt misstag men det än intressant att se hur McCain tacklar situationen. Skådespelarna är förvånansvärt lika originalen och de gör alla en bra insats. En hyggligt bra film jag definitivt kan rekommendera.

Postad

4/5

"Goundhog Day" - en komedi om en man (Phil - Bill Murray som även var med i ghostbusters) som upplever samma dag om och om igen. Varje dag han vaknar är "groundhog day" - dagen då invånarna i en stad han besöker i sin roll som nyhetsankare har folkfest och ett djur förutspår huruvida våren kommer tidigt eller ej. Detta är Phils mest hatade dag på året. Filmen är intressant ur ett filosofiskt (har vi fri vilja?) och psykologiskt perspektiv samtidigt som den är riktigt kul.

• 5 veckor senare...
Postad

Såg Planet 51 på TV4 Film idag. En animerad film i stil med Wall-E. Historien handlar om vad som händer när en astronaut landar på en planet som inte skall vara bebodd, Men som faktiskt är bebodd av "gröningar" vars uppfattning om universum är att den består av 1000 stjärnor och är 500 mil djup. Teknologin på planeten motsvarar 50-talet på jorden och astronautens landning vållar ju samma sorts panik som ett ufo's landning ofta gör här på jorden i SF-genren. Lite kul är att man nog lånat scener från varenda en SF-film som gjorts. Fordonen låter som de kommer fråt Star Wars I. Man känner igen Wall-E, ET, The Day the Earth stod still mfl. För att inte tala om en liten vovve med klara Alien gener... *s*

/ Hugh

• 3 månader senare...
Postad (redigerade)

The Avengers 3/5

Förra årets bioetta. 3d-biljetterna drog upp intäkterna, månne? För detta är klart sämre än The Dark Knight Rises och många andra superhjältefilmer som har kommit sista åren. Och inte heller kan superhjältarnas b-lag ha lockat så många besökare? Seg start nära alla figurer ska introduceras. Andra halvan ombord på skeppet och slutstriden är mycket bättre. Captain America är ny favorit -- härligt med en genomgod hjälte och inte ytterligare en som är halvt bad guy. Blir att titta på hans film senare.

Redigerad av Aike
Postad

Captain America 3+/5

Den bästa Avengerfilmen jag har sett, och jag tror jag har sett alla. Captain America är godhjärtat och patriotisk hjälte som jag gillar. Börjar bra och når sin topp när han äntligen slåss i kriget. Skurken Red Skull är helt ok, men det är lite trist att han egentligen aldrig lyckas hota Captain America. Det blir helt enkelt lite väl enkelt att besegra honom.

Postad

Blade Trinity 3/5

Helt ok uppföljare. Två av mina favoriter i samma film dessutom. Hade man sluppit Jessica Biel och Ryan Reynolds hade filmen varit mycket bättre.Man får faktiskt även se en snutt av Shatner i Incubus :)

Postad

TV 4 film visade ju för ett tag sedan en film med anknytning till Apolloprojektet och Rymdfärjan, X-15. Nu visar man "Marroned", en film om Apollaprojektet som blev gjord 1969 med Gregory Peck. Filmen handlar om hur man försöker få ner tre astronauter som blivit strandsatta i rymden (därav filmens namn). Helt klart var filmen gjord med stöd av NASA och man bemötte många problem i filmen som sedan aktualliserades när problemen med Apollo 13 dök upp. En annan kul sak med filmen är att en av Nasa's "Lifting Bodys" (en liten kusin till X-15) dyker upp som räddningskasel samt att man får assistans av en rysk kosmonaut. Helt klart sevärd om man är intresserad av historia och kan tänka sig se lite äldre filmer...

/Hugh

• 2 veckor senare...
Postad

Wrath of the titans 3/5

Ungefär samma kvalitet som ettan (Clash of the titans). Medelmåttigt roande men fint spel av Neeson, Worthington och Fiennes. Blir nog ingen uppföljare eftersom filmen halvfloppade.

Green Lantern 3/5

Kul superhjälte med häftiga superkrafter och hyfsad välgjord berättelse. Men visst ser filmens datoranimeringar lite b ut. Kan man inte göra det bättre?

Postad (redigerade)

The Intouchables 5/5

Handlar om en förlamad miljonär som söker efter en assistent som kan hjälpa honom med vardagliga sysslor. Låter kanske inte så jättelockande, men den var fruktansvärt kul och även ganska gripande. Helt klart den bästa draman jag har sett. Och rekommenderar den till alla. :)

Redigerad av Mr. Douglas
Postad

Tyckte Wrath of the Titans var förfärlig. Nästan lika illa som John Carter. 1an var mycker bättre.

Någon som sett Monkey Shines? Handlar om en handikappad som får hjälp av en uppgraderad, tam apa. 80-talsklassiker

• 2 månader senare...
Postad

Thinker, tailor, spy, soldier (kanske fick ordningen fel) 1/5

En stor kritikerfavorit som jag tyvärr tyckte var zzzzzzzzzzzzzzzzzz.

Dovt och tråkigt filmad. Trista rollporträtt trots så många bra skådespelare. Aldrig spännande och ganska rörig på grund av alla flashbacks och mängden figurer. Vet att samma berättelse finns som miniserie med Alec Guiness i huvudrollen. Den är säkerligen bättre eftersom detta var väldigt komprimerad version av romanen.

• 5 månader senare...
Postad

Yo. För att få lite mer liv i denna tråd ändrade jag så att man också får bedöma senaste tv serie del\delar man sett :)

Star Trek Phase 2: Come that way s1 e0:

Detta är första delen i fanserien som strävar att fortsätta original serien. Dettä är tyvärr inte ett bra början. Scenerna,kläderna och effekterna känns rätt. Men Handlingen.. är en röra, två rymdvarelser kommer ombord Enterprise och ställer till kaos och får Kirk och Spock att se händelser från framtiden. Tyvärr faller det också på skådespelarna, Cawley och Quinn gör rätt bra ifrån sig som Kirk och Spock, men Scottys skådespelare misslyckas, och påminner inte alls om sin förebild. Men serien är endå från 2004 och jag respekterar dessa människor som älskar original serien och vill fortsätta den. 5 av 10, med användning av skalan 1-10.

Postad

Oblivion 4-/5

Spännande och välgjord sf-film med Tom Cruise i huvudrollen. Intressant att sf-genren är såpass stark som den är just nu med många storstjärnor i huvudrollerna.

Postad

Thor: The Dark World

4,5/5

Har man sett första filmen kommer man definitivt gilla den andra. Den fortsätter i samma anda fast med en ny fiende och ännu mer humor (det är sällan jag skrattar högt i en biosalong med det hände när jag såg denna). Nästan alla karaktärer är kvar, spelade av samma skådespelare och de gör ett bra jobb. Den här rullen kommer ni definitivt hitta i min samling när den kommer ut på Bluray.

Postad

Thor: The Dark World

4,5/5

Har man sett första filmen kommer man definitivt gilla den andra. Den fortsätter i samma anda fast med en ny fiende och ännu mer humor (det är sällan jag skrattar högt i en biosalong med det hände när jag såg denna). Nästan alla karaktärer är kvar, spelade av samma skådespelare och de gör ett bra jobb. Den här rullen kommer ni definitivt hitta i min samling när den kommer ut på Bluray.

Stellan Skarsgård är alltid bra :) Gillade också filmen. Lite Final Fantasy V över den. 3/5

Oblivion 4-/5

Spännande och välgjord sf-film med Tom Cruise i huvudrollen. Intressant att sf-genren är såpass stark som den är just nu med många storstjärnor i huvudrollerna.

Såg den i somras. Den var helt ok fastän Tom Cruise hade huvudrollen. 3/5

• 2 månader senare...
Postad

Doctor Who säsong 1: del:1 Rose (2005): Mycket bra början på Doctor Who seriens '' comeback'' Jag tycker Christopher Eccleston gör bra jobb som dokorn, en rolig skämtare. Samarbetet med Rose får ett intressant början. Effekterna går inte att jämföras med storfilmer, t.o.m ganska dåliga i vissa delar, men det stör inte helheten för mig :) 8/10

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...