Gå till innehåll
Blondie

Neelix mat

79 medlemmar har röstat

1. 1.

• Aldrig smakat bättre.
      7
    • Bra.
      10
    • Smakat Bättre.
      5
    • Inte mer än en gång.
      1
    • You can live on it, but it taste like shit.
      19
    • Jag har inte smakat.
      35

Rekommenderade inlägg

Jag som lagar väldigt mycket mat har tängt på hur maten som de på Voyager får smakar. Så jag gjorde en vandring i Nelix cousin, och jag fann att ogräs (grönsaker) kan smaka bra, med tanke på att det är nästan det ända de äter.

Så jag tänkte fråga vad ni tycker?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vad är cousin?? Kusin? eller kanske inte...

på SF-handels hemsida kan man köpa en bok där alla recept i StarTrek står, "från alla saker till Quaarks bar till Neelix vulcan drinkar....

Proton

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nelix mat är faktist ganska bra, jag menar att han kan få ogräs att smaka hyfsat.

Men att leva på samma maträtter i flera år, usch. Men till en början smakar den bra. Och hans Anglabach, som han skryter om i Carataker är skrytbart god.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
vad är cousin?? Kusin? eller kanske inte...

på SF-handels hemsida kan man köpa en bok där alla recept i StarTrek står, "från alla saker till Quaarks bar till Neelix vulcan drinkar....

Proton

Ja, den ja. Verkar cool.

Det kanske är för sent att fråga, men fick du den i julklapp?

(Du pratade ju om det)

Is??fall: Är den nåt att ha?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
...fick i julklapp....

O jag  vet att jag pratade om den...men jag kom på andra tankar och önskade mig inte den....(och fick den inte heller)...ffast den kostade 239kr, jämför med en vanlig kokbok...

Proton

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kan jag hålla med om!!

Det var samma sak i butiken på Tekninka Musset med St-utställingen...170kr före en mugg. (ockej då det var ovanlig)

Men 35 kr för ett bokmärke....

Proton

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Kokboken må vara dyr, men den har heltklart kvalifiserat sig som nödvändig för Trekkers, enligt mitt tycke.

Japp den måste man ha (den har jag) :ferengi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte smakat neelix mat men jag tycker det är kul att det äts mer vegetarisk mat i framtiden, det ses som sofistikerat att käka grönt. På Enterprise äter ju T´Pak vegetariskt men de tuffa killarna käkar kött. När slutade människor äta kött i Star Trek serierna? eller käkar de kött i Voyager?

Själv är jag vegan och käkar hur god mat som helst varje dag så jag tvivlar inte på att Neelix mat kan vara sjysst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Har inte smakat neelix mat men jag tycker det är kul att det äts mer vegetarisk mat i framtiden, det ses som sofistikerat att käka grönt. På Enterprise äter ju T´Pak vegetariskt men de tuffa killarna käkar kött. När slutade människor äta kött i Star Trek serierna? eller käkar de kött i Voyager?

Själv är jag vegan och käkar hur god mat som helst varje dag så jag tvivlar inte på att Neelix mat kan vara sjysst.

Vulcans är vegetarianer, men människorna äter väl fortfarande kött eller i alla fall replicerat kött.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
jag förstår inte hur man kan vara vegeterian..

Men det är ju jag...

Tom och BÈlanna åt en gång salad i ett avsnitt.

Men i en av Neelix med sitt konstig namn som alla maträter han lagar tror jag att det fanns kött.

Det är absolut inga problem med att vara vegetarian. Jag är det och funkar hur bara som helst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

"jag förstår inte hur man kan vara vegeterian.."

synd om dig. fast inte så konstigt eftersom en stor del av alla goda recept innehåller kött, är nog mer kulturellt än smakmässigt tror jag. eftersom man kan göra imitationer av i princip vilken köttmat som helst med växtprotein. på en invandraraffär i min stad kan man köpa vegansk kyckling med skinn och ett ben i. tvivlar på om det är gott eller särskilt bra kvalité men ändå...

Obs! försöker inte tvinga någon att äta (eller inte äta) något. Peace!  ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

frågan e vad framtida vegetarianer tycker om replikerat kött... de som är vegetarianer bara för att de tycker synd om djuren borde ju inte se några moraliska svårigheter i att äta kött som replikerats...

och vad gäller kött så tycker jag klingonerna e lite väl extrema med att ha levande ...hmm... djur med sig bara för att kunna få färskt kött...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det är väl ingen större skillnad mellan replikerat kött och "kött" framställt av växtprotein, förutom hälsoaspekter och att replikerat kött känns mer "äkta" och därför kanske äckligt ur vegeterianers synpunkt. Själv skulle jag äta replikerat kött om det var nyttigare än "naturligt" kött, annars finns det ingen orsak förutom smaken kanske...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trevliga frågor och disskutioner som finns. När man läser igenom allt så blir det som tillslut bara lågger gammla frågor överst igen, men

Kokboken kan köpas billigare på Akademibokhandeln

Kött käkas i framtiden också, du har många rätter från siskos restaurant, men det är nog mest på voyager de har vegmat, för att spara på energi, men på deras ransoner äter de ofta kött.

Replikeratkött bör nog ätas i framtiden av alla det är ju ialla fall bara syntetiskt.

Hoppas att alla någon gång smakar något Star Trek recept.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå! Ni som har röstat att ni" aldrig smakat bättre" (kanske inte just det då, men ändå) var har ni "smakat" någonstans, på treffar eller. *jag e hungrig*

Proton

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

på tal om treffar... ska föreslå nåt samarbete med typ folkets hus-restaurangen eller nåt till nästa wct-treff om kan kanske kan ha neelix-inspirerad mat på menyn... :)

eller vad skulle folket här tycka om det...?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu