Gå till innehåll

79 medlemmar har röstat

1. 1.

• Aldrig smakat bättre.
      7
    • Bra.
      10
    • Smakat Bättre.
      5
    • Inte mer än en gång.
      1
    • You can live on it, but it taste like shit.
      19
    • Jag har inte smakat.
      35

Rekommenderade inlägg

Postad
Tackar Gul Tahel och ni andra som hjälpte mig :D

En fråga på bilden i voyager är den där kakan är den blå hur gör man det?]

Marsipan är ju ett bra förslag, men när jag gjorde nåt liknande så använde jag mosade blåbär och vispad grädde.

• Svar 141
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad (redigerade)

Hur mycket kostar Neelix kokbok och var kan man köpa den?

Är den verkligen så bra att man "måste" ha den?

Finns det bara recept på mat eller finns det på kakor och sådant i den oxo?

Jag gillar ju att baka så :D

Redigerad av seven of nine
Postad

Nelix kokbok kan man köpa på SF bokhandeln. Den är jätte bra och mycket rolig (se min bokresention). Så jag det tycker jag att du ska köpa. Den finns på SF-bokhandeln och kostar ca 230 kronor (om jag minns rätt). Boken inehåller inte bara recept utan den beskriver karaktärerna i ST coh deras matvanor. :P

Gott om recept på kakor! ;)

Vd man bör tänka på är dock att boken anger amerikanska mått på ingridienser. Eftersom jag har varit i USa har jag en sådan måttsats. En sådan måttsats kan man köpa på någon specialiaffär som köper amerikansk mat. Om du inte har någon sådan i närheten kan du kanske försöka med en välsorterad köksaffär. Som sagt lite problem där men lita på mig det är det värt! :rolleyes:

Postad
Vd man bör tänka på är dock att boken anger amerikanska mått på ingridienser. Eftersom jag har varit i USa har jag en sådan måttsats. En sådan måttsats kan man köpa på någon specialiaffär som köper amerikansk mat. Om du inte har någon sådan i närheten kan du kanske försöka med en  välsorterad köksaffär. Som sagt lite problem där men lita på mig det är det värt! :rolleyes:

Man kan oxå hitta en måttsats om man letar på internet. Sök på evreka eller nån sökmotor.

• 2 veckor senare...
Postad (redigerade)

Kanske lite OT, men jag bad mamma att köpa Star Trek Cookbook åt mej, nu verkar det som om hon har beställt någon Star Wars kokbok åt mig istället... :( Fast hon kommer som tur är också beställa Star Trek Cookbook åt mej; så nu kommer jag ha både Star trek och Star wars kokböcker i hyllan. :D

Redigerad av James Godthardt
  • 3 veckor senare...
Postad

Häromdagen fick jag Star Trek Cookbook hemskickad i brevlådan... Tror jag ska prova på Borg Tricorder Pie... :D Nej men skämt åsido, är det någon här som har provat på något av recepten och som kan tipsa mej om nåt gott?

• 3 år senare...
Postad (redigerade)
Några frågor om Star Trek-maten:

*När slutade man äta "riktig" mat för replicerad mat enligt Star Trek tidslinjen?
Man kan fortfarande äta riktig mat. Bla gör ju Neelix riktig mat.

Sisko i DS9 är en riktig mästerkock.

O' Brian har sagt att hans mamma vägrade tillaga replicerad mat utan allt skulle vara naturligt.

I ett TNG avsnitt så lagade Riker äggröra. Geordi och Crusher spyde nästan. Men Worf tyckte om det. Riker behöver nog öva lite. Eller hålla sig till replikatorn.

Redigerad av Pkea
Postad
I ett TNG avsnitt så lagade Riker äggröra. Geordi och Crusher spyde nästan. Men Worf tyckte om det. Riker behöver nog öva lite. Eller hålla sig till replikatorn.

Liknande har hänt fler gånger. Geordi äter pasta i en replikator på DS9 och avskyr det men Word tycker det är delikat. Han äter Geordis potion också.

• 4 veckor senare...
Postad
Jag har nu köpt Star trek kokboken :) nån som vet om det finns nån affär i Göteborg/Kungsbacka som säljer Amerikanska måttsatser (eller vad det nu heter)??

Det bästa är nog att söka på nätet efter en omvandlingstabell och sedan skriva om alla recept med de "riktiga" måtten. J.

• 2 veckor senare...
Postad
Nån han ta den sista kokboken men när jag ringde ner hade dom just fått in nya s'å dom skulle skicka en till mig..

En fråga är det sprit i blodvin????

Funderade på en sak. Bloodwine är det vin med blod i eller som en bekant sa att det görs av jäst blod?

läste i "Klingon for the galactic traveler" att det troligen inte innehåller blod överhuvudtaget

• 4 månader senare...
Postad (redigerade)

Jag röstade att jag inte har smakat, därför att jag inte har Neelix kokbok :blink: :D

Redigerad av UFP
  • 5 månader senare...
Postad

Man kan leva på den, men den smakar skit, väldigt slående beskrivning^^

Det är säkert som han säger att den är full av viktiga näringsämnen, och besättningen överlever ju bevisligen så....

Som en parentes skulle jag bara vilja säga att han efter X antal år med besättningen borde fatta att de inte gillar smaken och ändra lite på sin matstil....

• 1 år senare...

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...