Gå till innehåll

Sämsta avsnitten?


Rekommenderade inlägg

  • Svar 82
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Oj se vem som är tillbaka. Va kul :D .

Har ni saknat mig?? :) ;) :D

Insåg inte hur mycket jag saknat att prata om ST förrän jag loggade in förut....

Hursomhelst. Visitor är ju dock inte det sämsta DS9-avsnittet. Mitt absoluta hatavsnitt är Emperors new cloak. Mirroruniversat och Zek i en ohelig kombination.

Jag tror att jag utnämner det till det sämsta avsnittet någonsin i ST:s historia. Det får Glamour att framstå som en högklassig TV-serie... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 år senare...

Är det ingen mer än jag som tycker att VOY Tuvix var ett ologiskt och tråkigt program det är enligt mig det sämsta avsnittet jag har vissligen inte kommit igenom hella voy bara tre första och typ de två sissta säsongerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tål jag inte "pinsamma" avsnitt, så som TNG's "Interface" och speciellt "Hollow Pursuits". Sistnämnda är ett av de få avsnitt jag endast sett en gång, och detta pga att jag skäms så olidligt mycket för Barclay som jag annars älskar.

Måste säga att ENT "Broken Arrow 1-2" är ett rejält bottennapp. Jag snarkade mig igenom hela avsnittet och minns knappt ett dyft av det såhär i efterhand. Min storasyster däremot, som jag har för mig endast sett just det avsnittet, tyckte om det, och jag som hade varnat henne något enormt att detta bara var ett extremt dåligt avsnitt och att seriens resterande avsnitt håller mycket högre klass (fast jag har ju bara sett säsong 1).

Sen måste jag säga att jag finner DS9's Kira-avsnitt ganska tråkiga också, fast jag har ju bara sett en handfull avsnitt. De som handlar om Sisko är inte heller direkt några avsnitt jag finner så värst bra i regel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan hålla med dig om att det är ett ologiskt avsnitt. Personligen tycker jag väll heller inte att det är så värst underhållande. Antingen hade manusförfattarna dåligt med ideer, eller så tyckte någon att det det vore "roligt"(sadistiskt) att blanda Tuvok och Nelix i en karaktär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkiga avsnitt: Sub rosa (fattar inte riktigt grejen med det avsnittet)

The last mission (ger begreppet ökenvandring ett nytt ansikte)

samt en del voyager avsnitt som jag har förträngt. Däremot tycker jag att the empors new cloak är riktigt kul (fast kombinationen ferengis plus mirror universe är ju svår att slå!) J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick fundera både länge och väl innan jag kunde plocka ut de avsnitt jag har kortast tålamod med. Och jag kom fram till att de som framkallar mest migrän hos mig finns i första TNG-säsongen. Vilket med all sannolikhet beror på att första säsongen alltid är vanskligast, innan skådisar och författare växt in i serien.

Code of Honor är verkligen påfrestande att se, liksom Angel One pga de extrema stereotyperna och platt manus.

Symbiosis vil jag VERKLIGEN inte se igen, eftersom "läxan" man ska lära sig verkligen trycks in i ansiktet på en, som en grusblandad snöboll på lunchrasten en snömoddig januaridag i mellanstadiet.

Conspiracy ser jag enbart för den klämmiga splattereffekten mot slutet. Den är extremt rolig, eftersom den inte ska vara rolig men är så pajigt gjord. Annars kunde de, som påpekats tidigare, gjort mycket mer av en konspiration inom federationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Sämsta avsnitt:

TOS

Omega Glory och Bread and circuses

Serien överanvände avsnitt med temat parallella världar till jorden. Dessa funkar ok till slutet som i båda fallen är riktigt dåliga.

TNG

Mycket ur den första säsongen. Last outpost för att ferengerna inte alls funkar som bad guys. De är bara töntiga.

Och Symbiosis för att det är moralistiskt.

DS9

De senare mirroravsnitten som Resurrection var inga höjdare. DS9 gjorde en klassisk uppföljare till Mirror, mirror från TOS i Crossover. Sedan blev det sämre och sämre.

Enterprise

Pilotavsnittet Broken Bow. Det avsnitt jag har blivit mest besviken på. Klingonerna är malplacerade och är bara med för att locka tittare. Oorignellt och trist. Tänk om de hade fokuserat på konflikten mellan Andorians, Vulcans och Tellerites från början, då hade inte massor med tittare lämnat serien efter piloten.

Redigerad av Aike
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...