Jump to content

Star Wars episode III

thestargaze

Recommended Posts

Läste igenom manuset.

Det var bra att man tog bort följande scener:

Man tog bort scenen där Jar Jar Snackade

Att man tog bort att kejsaren säger "Anakin, Anakin" när han hittar Darth Vader vid lavan.

Det var dåligt att man tog bort följande scener:

De 2000 Förslaget

Yodas samtal med Qui Gon

Yodas landning på Dagobath

Den Victory Class Star Destroyer som Kejsaren hämtar Darth Vader i.

• Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

spiolervarning!!!!!

De 2000 Förslaget

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är de 2000 förslaget?

Jag tyckte att den nya filmen var den bästa av de 3 nya. (rangordnat 3,2,1). Som alltid så var det ju väldigt snyggt gjort och jag vill lista det jag tyckte var bra och dåligt

Troligtvis är det väl skit bakom kameran som är skälet till att de nya filmerna är så dåliga...(lucas regi alltså)

Bra:

Organas skepp.. kan det bli mer sw än så.

Anakin slaktar jedi tempel med younglings... ondskefullt..

scenerna där jedina blir förrådda

mace windu ska döda kejsaren men förråds av anakin

Mace windu

Obi-wan

Yoda, speciellt striderna var bättre filmade/gjorda i denna film

Kejsarens utseendeförändring...

Dåligt

hayden christiansen. På balkongen när det är meningen att det ska vara romantiskt... c3po hade kunnat gjort det hela mer romantiskt än han.. . :sjuk: :sjuk:

frankenstein scenen... (nej,nej,nej... vader är varken frankenstein eller kär i någon kvinna han är bara ond... tomhet mörker, )

droider.. mindre komedi mer spänning tack

Vid första anblicken så fanns det i denna film med en droid som var sjuk...visade sig att det inte var en droid.. tydligen måste man läsa serier för att hänga med i sw.

Obi-wan får verka så mesig i första hälften av ilmen... bara för att han har brittisk accent eller???

Skulle inte anakin vara en superb flygare? Inget om det nämndes i denna film heller???

det var väl allt för den här gången

Förklaringen varför dialogerna var som de var....(från aftonbladet)

Filmerna har fått kritik för den högtidliga dialogen och det träiga skådespeleriet.

– Det är ju meningen, säger George Lucas. Det ska vara träigt. Det ska vara som min barndoms matinéer. Historien är tänkt för 12– åringar. Jag har en son i den åldern nu.

Muter muter, datorn bestämer sig att karcha när jag skrev ett långt medelande....

"Varför vet inte Obi-wan om att Luke har en syster"

I Imperet slår tillbaka så rusar Luke iväg till sin X-vinge, och Obi-wan säger något i stil med Där försvinner vårt sista hopp och Yoda säger ungerfär det finns en annan.

Har alltid trott att det var Leia de syftade på.

Alternativ förklaring: men de är inget som bevisar att det är så, det kan vara en okänd lärling som aldrig syns i bild eller det talas om.

"Darth Vader vet om att han har barn. Han vet dock inte att dom är tvillingar, eller om dom ens föddes."

Om du tror att du dödade din gravida fru. Varför skulle du tro att du har levande barn? Fostrerna skulle ha dödt med mamman...

Alternativ förklaring: Sedan finns det igentligen inget som hindrar kejsaren att berätta saningen efter 15 år, för vader, vad ska han då göra, han kan inte gå tillbaka....

Edited by rehnvall

Att plocka sönder filmerna med småsint logik är väl knappast rätt. Använd fantasin så kan man se många förklaringar till en del oklarheter.

Obi-wan säger t.ex. att Anakin ville att hans barn (Luke) skulle ha hans ljussabel när han var gammal nog. När Obi-wan i själva verket bara tog hans ljussabel och lämnade honom att dö. Men man kan tänka sig att om Anakin inte hade vänt sig till den mörka sidan så skulle han nog ha velat att hans barn skulle gå i hans fotspår... Obi-wan kände nog detta och valde att polera till sanningen lite.

Muter muter, datorn bestämer sig att karcha när jag skrev ett långt medelande....

"Varför vet inte Obi-wan om att Luke har en syster"

I Imperet slår tillbaka så rusar Luke iväg till sin X-vinge, och Obi-wan säger något i stil med Där försvinner vårt sista hopp och Yoda säger ungerfär det finns en annan.

Har alltid trott att det var Leia de syftade på.

Det bör vara Leia de pratar om. Men jag saknar scenen där Obi-wan blir jätteförvirrad och frågar Yoda vem han pratar om. En rimlig förklaring till att Obi-wan anser att Luke är det sista hoppet för yediriddarna är att han kanske inte vet att Leia är lika stark i kraften (vilket Yoda vet). Men återigen så är det ju Obi-wan som berättar för Luke vilka som ingår i familjen Skywalker.

Själv så när ja glor på film tänker jag aldrig på hur dåliga skådespelare är eller liknande. Så det blir början,slutet,effekterna och storyn som blir det avgörande :)

SPOILER:

När Yoda kände av att alla hans jedi blev förråda och i princip skjuta i ryggen så kände man ilskan inom sig och att man ville göra någonting :D :P typ "så får ju bara inte hända, hjältarna vinner alltid :P" Men det var nog det som gjorde att det blev en så bra film enligt mig, och så knöt den ihop storyn inpå den fjärde filmen så himla bra.

5/5 Bra gjort George Lucas!

Så, nu har jag också sett den.

Det var ett stycke syverän sci-fi.

SPOILERALERT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Slaget i början var så snyggt att man knappt trodde det var sant. Filmen var mörk och ödesmättad, vilket jag gillade. Visst var det lite gyttrigt med alla närstrider. men det gjorde ingenting då det upplevdes realistiskt.

Anakins förvandling till Vader var också helt ok, som en varulvsförvandling från en 30-tals film. Dramatiskt minst sagt.

Det ända som kanske drar ner betyget lite är skådespelarinsatserna, jag tyckte det var lite stelt som om GL höll tillbaka karaktärerna från att få blomma ut.

Men jag ger filmen 4 strålpickor av 5 möjliga, och jag kommer att se om den igen, och igen, och igen...

Jodå hon är med en hel del. tycker dock att hennes karaktär behandlas lite konstigt i denna film.

SPOILERALERT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Varför måste hon hoppa av sin post bara för att hon ska bli mamma? Mysko. Hur kan Leia komma ihåg henne när hon dör vid födseln?

Jag var nöjd med filmen. :D

Jag håller dock med att visa delar av filmen som ni nämner ovan var lite konstiga!!! :blink:

Men jag m??ste nog säga att de tre sista filmerna är de bästa. Visserligen så är de tre första "snygga" utförda, dvs det har snygga scener. Tja, det är väl mer utav en smaksak. Jag tyckte dock att Padme's skådespel och tidvis Anakin's skådespel var dåliga. Jag skulle gärna vilja sett padme i lite mer action, mera aktiv i händelserna.

Edited by Kathryn Archer

SPOILER

SPOILER

Varför måste hon hoppa av sin post bara för att hon ska bli mamma? Mysko. Hur kan Leia komma  ihåg henne när hon dör vid födseln?

<{POST_SNAPBACK}>

Exakt de frågorna har jag diskuterat på starwars.nu, den enkla anledningen är att Lukas inte tänkte sig för när han skrev manuset, den kom kompliserade svaret tar hjälp av EU, och vi vet inte vad som händer under de 20 åren mellan filmerna.

Hon tvingas inte avgå på grund av att hon ska bli mamma, hon springer omkring och är höggravid så alla kan se det. Hon kommer att tvingas avgå för hon brutit en moralisk regel pippat med en jediriddare, vilket tydligen ska leva i selibat, vilket tvingar hennne att avgå på grund av skandalen.

De är inte Padmé Leia mins utan sin styv mamma, som hon tror är sin riktiga mamma.

se även

http://uk.geocities.com/star_wars_swe/ep3.html

Edited by rehnvall

SPOILERALERT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det är ganska många frågetecken i III:an.

En tanke jag fick var när Ani ligger på lavastranden lytt och i svåra smärtor att det är egentligen konstigt att inte Obi ger Ani "nådastöten"...det är lite märkligt att bara låta honom ligga där.

SPOILER

SPOILER

SPOLIER

I star wars rollspelet beskrivning, uppfattar jag det som om de duellerade i ett torn/byggnad med lava under, och ani faller ner och försvinner ur obis blickfång... klart att lavan dödade honom...

Men som tidigare konstaterats femtielva gånger det är mycket som är konstigt i de nya filmerna.