Gå till innehåll

Trek-relaterat på TV, del 3


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

Är det han som tjatar om att de inte har någon brygga eller torn eller hur det nu var? Och som tittar i periskopet? Har aldrig fattat att det är kirk som är den där snubben...

Ja, det är Shatner som spelare Buck Murdock. När han tittar i periskopet så ser han till och med Enterprise från originalserien.

Buck Murdock: We'd better get to the tower, Lieutenant.

Lt. Pervis: We have no tower, sir.

Buck Murdock: No tower?

Lt. Pervis: Just a bridge, sir.

Buck Murdock: Why the hell aren't I notified about these things?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 536
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Jeri Ryan är med i dagens Two and a half men ! :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Såg avstnittet som gick på kvällen/natten. Hon gör som vanligt en bra prestation, även om det inte är någon stor eller svår roll. tycker hon är en mycket kompetent skådespelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det han som tjatar om att de inte har någon brygga eller torn eller hur det nu var? Och som tittar i periskopet? Har aldrig fattat att det är kirk som är den där snubben...

Ja, det är Shatner som spelare Buck Murdock. När han tittar i periskopet så ser han till och med Enterprise från originalserien.

Buck Murdock: We'd better get to the tower, Lieutenant.

Lt. Pervis: We have no tower, sir.

Buck Murdock: No tower?

Lt. Pervis: Just a bridge, sir.

Buck Murdock: Why the hell aren't I notified about these things?

Murdock: What else did I miss? Tell me everything from the beginning!

Lt. Pervis (?): Well it all started with the dinasours but they were extinglished....

Murdock: Lets go to the bridge.

Någonting i den stilen va? J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Murdock: What else did I miss? Tell me everything from the beginning!

Lt. Pervis (?): Well it all started with the dinasours but they were extinglished....

Murdock: Lets go to the bridge.

Någonting i den stilen va? J.

Nästan men inte riktigt. Det är två andra personer som säger det. Citat från filmen finns här: http://en.wikiquote.org/wiki/Airplane_II:_The_Sequel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Murdock: What else did I miss? Tell me everything from the beginning!

Lt. Pervis (?): Well it all started with the dinasours but they were extinglished....

Murdock: Lets go to the bridge.

Någonting i den stilen va? J.

Nästan men inte riktigt. Det är två andra personer som säger det. Citat från filmen finns här: http://en.wikiquote.org/wiki/Airplane_II:_The_Sequel

Shatner brukar för övrigt vara tokig i alla filmer och serier där han gör gästspel eller biroller. Airplane II är ett utmärkt exempel på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och tittade på komediserien Police Squad (föregångaren till Naked Gun-filmerna) på DVD och vem dyker upp som "special guest star" i ett av avsnitten om inte William Shatner. Den som sett denna serie vet dock att specialgästen aldrig blir långlivad och mycket riktigt bet Shatner i gräset redan i första scenen han var med i (när de introducerar skådespelarna).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och tittade på komediserien Police Squad (föregångaren till Naked Gun-filmerna) på DVD och vem dyker upp som "special guest star" i ett av avsnitten om inte William Shatner. Den som sett denna serie vet dock att specialgästen aldrig blir långlivad och mycket riktigt bet Shatner i gräset redan i första scenen han var med i (när de introducerar skådespelarna).

Sätter en träpeng på att han, som vanligt, var tämligen tokig. Som jag nämde ovan brukar det vara hans signum.

Vilken säsong/avsnitt av Police Squad var han med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Ett litet tips

På TV4, Lördag 22/12 klockan 16:05-17:55 så visas filmen Nu är det jul - igen 2. I den filmen har Michael "Worf" Dorn en liten roll som Sandman.

Skämtar du? Worf som John Blund???? Mycket hade jag väntat mig men detta är för mycket... :lol: J.

Han är med i trean också. :)

(tror det är en lite större roll där, kommer inte ihåg så mycket av 2an.)

Idag på Kanal 9 i Diagnos Mord var både Takei (Sulu) och Koenig (Chekov) med i avsnittet. Såg bara slutet och där var båda med i samma scen. (fast ena var medvetslös) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
  • 1 månad senare...
fredag 20 juni (kl 00 börjar den natten till lördag, så det blir väl 21 om man vill spela in) ska tv4 visa He-Man - Universums härskare i filmen har en ung Robert Duncan McNeill (Tom Paris, Voyager) en ganska stor roll. :)

Ja, han har en rätt betydande roll. För övrigt en skoj film med våran egen Dolph Lundgren som universums mest maskulina man, He-Man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju ett bra tag sedan man såg He-Man nu, faktiskt innan jag gjorde min comeback som trekker. Så jag har inte tänkt på att han är med, men nu får jag kolla bättre. Fast jag hade sett den ändå bara för Dolphs skull!

Redigerad av Marvin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker He-Man är en sevärd film. Dels så är det trevlgt att se Robert Duncan McNeill. Man känner igen honom och hans sätt att agera. Sedan så är det tuft för att Dolph är med i filmen. Och han är mäktig. Inte lika mäktig som den tecknade He-Man, men nästan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredag 20 juni (kl 00 börjar den natten till lördag, så det blir väl 21 om man vill spela in) ska tv4 visa He-Man - Universums härskare i filmen har en ung Robert Duncan McNeill (Tom Paris, Voyager) en ganska stor roll. :)

Ja, han har en rätt betydande roll. För övrigt en skoj film med våran egen Dolph Lundgren som universums mest maskulina man, He-Man.

Nu har tyvärr fotbolls-em (matchen gick till straffar) gjort att filmen förskjuts i 47 minuter (till 00:47). :(

Redigerad av Aliline
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är för sorglig.

Trots flera års beundran av både Star trek och A-Team var det först idag jag gjorde kopplingen mellan ST:s Reg Barclay och A-Teams Mad Murdock. IDAG!

Att jag inte känt igen honom förrän nu beror antingen på att han är en bättre skådis än jag trott eller på att jag är halvblind.

Jag blir så trött på mig själv ibland...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Ett litet tips för er som har kanalen Hallmark i erat utbud.

Med start idag 10/7 så visas Lion In The Winter (2003) (TV) med Patrick Stewart som King Henry II. Denna TV-Film är uppdelad i två delar på runt 1.20-1.30 för varje del.

Sändningstider är som följer: Torsdag 10/7, Klockan 20:00 [Repris Fredag 11/7, Klockan 02:00] Del 1 | Fredag 11/7, Klockan 20:00 [Repris Lördag 12/7, Klockan 02:00] Del 2

Info via IMDb

Har inte sett den själv tidigare men tänke ge den ett försök denna gång. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...