Jump to content

Trek-relaterat på TV, del 3

Pjotr'k

Recommended Posts

• Replies 536
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Såg en ny del av reklam filmen om tarkett golvet på TV där en kille med robin hood frisyr säger "rena rama Star Trek golvet" det är inte den gammla utan en typ ny....tror jag :D

öhum :visslar:

Liten löjlig detalj kanske...

I Tarketts reklamfilm finns repliken:

"Limm? Naj, de e rena Star Trek-golvet."

jag citerar mig själv.

eller är det så att det har kommit en helt ny Tarkett-film med samma repliker?

Edited by Excelsior

Såg en ny del av reklam filmen om tarkett golvet på TV där en kille med robin hood frisyr säger "rena rama Star Trek golvet" det är inte den gammla utan en typ ny....tror jag :D

öhum :visslar:

Liten löjlig detalj kanske...

I Tarketts reklamfilm finns repliken:

"Limm? Naj, de e rena Star Trek-golvet."

jag citerar mig själv.

eller är det så att det har kommit en helt ny Tarkett-film med samma repliker?

Det är inte den gammla reklam filmen...man jag har inte kollat så mycket på tv 4 för jag har lite emot dem av olika skäl, så jag e inte 100 på att den är splitterny

På lördag visas Skjut för att döda (Shoot to kill) på TV4 med Kirstie Alley (Saavik, ST2:TWOK) och Andrew Robinson (Garak, DS9)

Du missade mördaren som spelas av Clancy Brown (Zobral i Enterpriseavsnittet Desert crossing).

Såg den filmen, den var helt okej. Dock upptäckte jag inte att det var "plain simple" Garak föränn i efttertexterna. Jag sat dock och funderade som attans på varifrån jag kände igen honom ifrån... Det var lite synd att Robinson och Sidney Poiter inte agerade mot varandra i filmen, för det vore något historiskt: Garak och Mr Tibbs! :D Clancy Brown är dock också en bra skådis som tyvärr har fått göra alldeles för lite.

För några dagar sedan satt jag och tittade bå bttf (Back to the future) Och vem är med där om inte Christofer llyod, som är med i the search for spock som klingonernas "kapten" ;)

Förmodligen två av Lloyds allra bästa rollprestationer. :)

Såg ett Simpson avsnitt på TV3 igår. Det var en parodi på Arkiv X och förutom Duchovny och Anderson så hade Leonard Nimoy en roll som just Leonard Nimoy. :vulcan:

I kväll är Patrick Stewart med i filmen LA Story i kanal 5 kl 20.00. Jeri Ryan är med i Conan O'Brien(talkshow) på TV4+, kl 23.00.

I måndags på ER(tv3) var Max Grodénchik (Rom i DS9) med i avsnittet.

Patrick Stewart ska gästspela i Frasier (s11ep2) den 30 september i USA; från "Patrick Stewart Network" (kommer nog visas i Sverige nästa år)

Edited by CaJo

Scott Bakula gjorde rösten till en katt (Danny) i den animerade filmen "Katter dansar inte" (Cats don't dance) Han kan tydligen sjunga eftersom han inte behövde någon "stand-in" i sångerna.

På tal om teknat: På TV3 visas på lördagar och söndagar en datoranimerad serie som heter Max Steel. I den engelska/amerikanska versionen gör John de Lancie rösten till en skurk ibland, men jag har inte kunnat bekräfta det, det står inte nåt på IMDb. Nån som vet om det stämmer? ;)