Pjotr'k Posted August 31, 2003 Report Share Posted August 31, 2003 Jag öppnar en ny diskussion i detta ämne och stänger den gamla. Titta gärna i en äldre diskussion, för att se aktuella TV-serier där Star Trek-skådespelare finns med. --> Del 1 (010621 -- 021007) --> Del 2 (021007 -- 030829) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted August 31, 2003 Report Share Posted August 31, 2003 Såg en ny del av reklam filmen om tarkett golvet på TV där en kille med robin hood frisyr säger "rena rama Star Trek golvet" det är inte den gammla utan en typ ny....tror jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted September 1, 2003 Report Share Posted September 1, 2003 (edited) Såg en ny del av reklam filmen om tarkett golvet på TV där en kille med robin hood frisyr säger "rena rama Star Trek golvet" det är inte den gammla utan en typ ny....tror jag öhum :visslar: Liten löjlig detalj kanske... I Tarketts reklamfilm finns repliken: "Limm? Naj, de e rena Star Trek-golvet." jag citerar mig själv. eller är det så att det har kommit en helt ny Tarkett-film med samma repliker? Edited September 1, 2003 by Excelsior Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted September 1, 2003 Report Share Posted September 1, 2003 Såg en ny del av reklam filmen om tarkett golvet på TV där en kille med robin hood frisyr säger "rena rama Star Trek golvet" det är inte den gammla utan en typ ny....tror jag öhum :visslar: Liten löjlig detalj kanske... I Tarketts reklamfilm finns repliken: "Limm? Naj, de e rena Star Trek-golvet." jag citerar mig själv. eller är det så att det har kommit en helt ny Tarkett-film med samma repliker? Det är inte den gammla reklam filmen...man jag har inte kollat så mycket på tv 4 för jag har lite emot dem av olika skäl, så jag e inte 100 på att den är splitterny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted September 4, 2003 Report Share Posted September 4, 2003 I Tarketts reklamfilm finns repliken: "Limm? Naj, de e rena Star Trek-golvet." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted September 5, 2003 Report Share Posted September 5, 2003 (edited) Christian Slater (TUC och TNG's "All good things") är med i "Very bad things" på 5:an ikväll. Edited September 5, 2003 by Excelsior Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted September 5, 2003 Report Share Posted September 5, 2003 På lördag visas Skjut för att döda (Shoot to kill) på TV4 med Kirstie Alley (Saavik, ST2:TWOK) och Andrew Robinson (Garak, DS9) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted September 5, 2003 Report Share Posted September 5, 2003 Visste inte att Kirsty Alley har varit med i Star Trek. Är det bara i ST2 som hon varit med i eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted September 5, 2003 Report Share Posted September 5, 2003 Är det bara i ST2 som hon varit med i eller? Ja, i The Search for Spock spelades Saavik av Robin Curtis. Enligt rykten begärde Alley för mycket betalt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zebmac Posted September 7, 2003 Report Share Posted September 7, 2003 På lördag visas Skjut för att döda (Shoot to kill) på TV4 med Kirstie Alley (Saavik, ST2:TWOK) och Andrew Robinson (Garak, DS9) Du missade mördaren som spelas av Clancy Brown (Zobral i Enterpriseavsnittet Desert crossing). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted September 7, 2003 Report Share Posted September 7, 2003 Igår visade TV4 den galopperande dektektiven, med Jim Carye. I början, då han undersöker den stulna delfinens pool gör han en massa star trek grejer. Bla säger han: Kaptenens logg, stjärndatum 2479, avrunda till närmsta decimal. och Jag är en doktor, inte en poolskötare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted September 7, 2003 Report Share Posted September 7, 2003 David Warner (TFF, TUC, TNG's "Chain of Command") är med i långfilmen "Houdini - en flört med döden" på kanal 5 idag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emher Posted September 7, 2003 Report Share Posted September 7, 2003 På lördag visas Skjut för att döda (Shoot to kill) på TV4 med Kirstie Alley (Saavik, ST2:TWOK) och Andrew Robinson (Garak, DS9) Du missade mördaren som spelas av Clancy Brown (Zobral i Enterpriseavsnittet Desert crossing). Såg den filmen, den var helt okej. Dock upptäckte jag inte att det var "plain simple" Garak föränn i efttertexterna. Jag sat dock och funderade som attans på varifrån jag kände igen honom ifrån... Det var lite synd att Robinson och Sidney Poiter inte agerade mot varandra i filmen, för det vore något historiskt: Garak och Mr Tibbs! Clancy Brown är dock också en bra skådis som tyvärr har fått göra alldeles för lite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted September 8, 2003 Report Share Posted September 8, 2003 Kollade på Fresh Prince in Bel Air på femman idag. Då säger Will Smith då han syster sagt ja till att gå ut med han lärare "She has lowerd her shields - prepare to fire Scotty" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klingon Posted September 9, 2003 Report Share Posted September 9, 2003 För några dagar sedan satt jag och tittade bå bttf (Back to the future) Och vem är med där om inte Christofer llyod, som är med i the search for spock som klingonernas "kapten" ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted September 10, 2003 Report Share Posted September 10, 2003 Igår visades Robocop på SVT2 med Kurtwood Smith i rollen som en av de onda. Han spelade UFP-presidenten i "Star Trek VI: The undiscovered country" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted September 10, 2003 Report Share Posted September 10, 2003 För några dagar sedan satt jag och tittade bå bttf (Back to the future) Och vem är med där om inte Christofer llyod, som är med i the search for spock som klingonernas "kapten" ;) Förmodligen två av Lloyds allra bästa rollprestationer. Såg ett Simpson avsnitt på TV3 igår. Det var en parodi på Arkiv X och förutom Duchovny och Anderson så hade Leonard Nimoy en roll som just Leonard Nimoy. :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted September 12, 2003 Report Share Posted September 12, 2003 Ikväll på TV4 kommer långfilmen "Night train to Paris" med Leslie Nielsen i huvudrollen. På vilket sätt är han trekkrelaterad då? Jo, han provfilmade nämligen för rollen som Christopher Pike i The Cage. :visslar: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted September 12, 2003 Report Share Posted September 12, 2003 (edited) I kväll är Patrick Stewart med i filmen LA Story i kanal 5 kl 20.00. Jeri Ryan är med i Conan O'Brien(talkshow) på TV4+, kl 23.00. I måndags på ER(tv3) var Max Grodénchik (Rom i DS9) med i avsnittet. Patrick Stewart ska gästspela i Frasier (s11ep2) den 30 september i USA; från "Patrick Stewart Network" (kommer nog visas i Sverige nästa år) Edited September 12, 2003 by CaJo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted September 12, 2003 Report Share Posted September 12, 2003 Såg på Fresh Prince in Bel Air i morse...ännu en gång så nämner dom Star Trek. Denna gång så sa Will till Carlton "oj oj...skall jag puttsa dina Star Trek gubber?" Andra gången jag hör Star Trek relaterat i den serien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted September 17, 2003 Report Share Posted September 17, 2003 Scott Bakula gjorde rösten till en katt (Danny) i den animerade filmen "Katter dansar inte" (Cats don't dance) Han kan tydligen sjunga eftersom han inte behövde någon "stand-in" i sångerna. På tal om teknat: På TV3 visas på lördagar och söndagar en datoranimerad serie som heter Max Steel. I den engelska/amerikanska versionen gör John de Lancie rösten till en skurk ibland, men jag har inte kunnat bekräfta det, det står inte nåt på IMDb. Nån som vet om det stämmer? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imzadi Posted September 19, 2003 Report Share Posted September 19, 2003 Michelle Forbes (Ro Laren, TNG) var (och kommer mest troligt att vara) med i 24 igår. Hon spelar någon som ska hjälpa presidenten i kampen mot terroristerna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted September 20, 2003 Report Share Posted September 20, 2003 Andrew Robinson (Garak) är med i Running Woman som visas på Kanal 5 klockan 01:55 inatt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted September 21, 2003 Report Share Posted September 21, 2003 Ethan Phillips var med i "Jamie Kennedy Experiment" idag på trean. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted September 28, 2003 Report Share Posted September 28, 2003 Rene Auberjonois(Odo, DS9) är med i Patrioten med Mel Gibson, idag på tv3 kl 21:00 som pastor Oliver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts