Aliline Postad 19 Maj, 2004 Rapport Postad 19 Maj, 2004 William Shatner kommer att vara med i en ny serie som börjar i USA i höst, som en av delägarna. Det är en spin-off på Advokaterna.
Lokatt Postad 20 Maj, 2004 Rapport Postad 20 Maj, 2004 Hon som spelar Keiko O'Brian i DS9 och TNG (kommer inte ihåg vad hon heter :rodna: ) var med i "Dahrma and Greg" igår på tv4. Vidare nämndes Spock igår i filmen "The Mighty" som gick på svt 1.
Excelsior Postad 29 Maj, 2004 Rapport Postad 29 Maj, 2004 Kate Mulgrew var med i Släng Morsan Av Tåget på Kanal 5 i natt.
Karl Postad 1 Juni, 2004 Rapport Postad 1 Juni, 2004 I Austin Powers så hette en plan att spränga hela jorden "Project Vulcan"
Aliline Postad 7 Juni, 2004 Rapport Postad 7 Juni, 2004 Diane Muldaur (Dr. Katherine Pulaski i TNG) var med i Lagens Änglar i måndags på tv4 är med i några till avsnitt också. Jag såg också Nichelle Nichols(Uhura) namn i filmen Snow Dogs, tror det var på tv1000.
Trojan1313 Postad 8 Juni, 2004 Rapport Postad 8 Juni, 2004 Uhm... försvann deadzone från kanal 5? Jag hittar det inte...
Trojan1313 Postad 8 Juni, 2004 Rapport Postad 8 Juni, 2004 (redigerade) Robert Picardo (ett par avsnitt i säsong 7) Marina Sirtis (Watergate från säsong 4) John de Lancie (säsong 5) Jag är inte särskillt bra på skådespelarnamn, förutom huvudrollerna i Enterprise och DS9. Vilka är dom? Redigerad 8 Juni, 2004 av Trojan1313
Pjotr'k Postad 8 Juni, 2004 Författare Rapport Postad 8 Juni, 2004 Jag är inte särskillt bra på skådespelarnamn, förutom huvudrollerna i Enterprise och DS9. Vilka är dom? Robert Picardo - spelar doktorn i VOY Marina Sirtis - spelar Deanna Troi i TNG John de Lancie - spelar Q i TNG, DS9 och VOY
Trojan1313 Postad 9 Juni, 2004 Rapport Postad 9 Juni, 2004 (redigerade) Jag är inte särskillt bra på skådespelarnamn, förutom huvudrollerna i Enterprise och DS9. Vilka är dom? Robert Picardo - spelar doktorn i VOY Marina Sirtis - spelar Deanna Troi i TNG John de Lancie - spelar Q i TNG, DS9 och VOY Aha, okej, tack. Hur gör jag så jag får mailsvar när en bevakad tråd får svar? *nybörjare* Redigerad 9 Juni, 2004 av Trojan1313
Pjotr'k Postad 9 Juni, 2004 Författare Rapport Postad 9 Juni, 2004 Hur gör jag så jag får mailsvar när en bevakad tråd får svar? *nybörjare* Sådana frågor kan tas upp under forumdelen Frågor, kommentarer och förslag men jag ser att den redan har besvarats i diskussionen Vanliga frågor - FAQ. Läs där, under "prenumerationer av ämnen".
Excelsior Postad 9 Juni, 2004 Rapport Postad 9 Juni, 2004 Lawrence Pressman var med i Arkiv X i måndags.
Karl Postad 10 Juni, 2004 Rapport Postad 10 Juni, 2004 Om någon såg på "RENO 911" på Kanal 5 igår så var Leonard Nemoy med. Dock så var det länge sedan jag såg han i "verkligheten" så jag är inte alltför säker. Efter RENO 911 så kollade jag på Discovery. Där var det en dokumentär om andra världskriget i färg. Det fanns en fransk motståndsrörelse som var mycket viktig som hette "Maquis"
Gul Nador Postad 11 Juni, 2004 Rapport Postad 11 Juni, 2004 Häromdagen var det ett program om D-Dagen på SVT. D-Dagen var ju som bekant i andra världskriget, som nämns i flera Star Trek-avsnitt och filmer. Lite långsökt kanske.
Excelsior Postad 16 Juni, 2004 Rapport Postad 16 Juni, 2004 James Cromwell, David Warner och Jeffrey Combs var med i Dr Hfuhruhurrs Dilemma på TV3 igår.
Trojan1313 Postad 16 Juni, 2004 Rapport Postad 16 Juni, 2004 Jag såg en dokumentär om "Conspiracy theory" (teoring om att Apollo11 inte landade på månen) där dom sa "Got a spectacular views of the earth, and supposendly went where no man has gone before"
ramz Postad 22 Juni, 2004 Rapport Postad 22 Juni, 2004 Hej, gott folk, min första post här, har läst igenom hela den här trâden, mycket... fascinerande som vâra spatsörade vänner skulle säga. Har inte sett nâgon nämna att William Shatner har varit med i filmen Showtime, med Eddie Murphy och den där killen frân MIB (inte Will Smith). btw, när ni nämner episoder fran t.ex. Futurama, Simpsons eller andra serier, kan ni inte skriva episodnamnet eller numret sâ man vet vilken man ska se? Om ni kommer ihâg det d.v.s.
Aliline Postad 22 Juni, 2004 Rapport Postad 22 Juni, 2004 (redigerade) Har inte sett nâgon nämna att William Shatner har varit med i filmen Showtime, med Eddie Murphy och den där killen frân MIB (inte Will Smith). Men har den filmen gått på svensk tv på senare tid. Det är ju det som denna tråd går ut på. btw, när ni nämner episoder fran t.ex. Futurama, Simpsons eller andra serier, kan ni inte skriva episodnamnet eller numret sâ man vet vilken man ska se? Om ni kommer ihâg det d.v.s. Det kan vara rätt svårt ibland, man kan ju själv kolla upp det på dessa två sidor; tvtome.com eller imdb.com och söka antingen på serien eller skådespelaren. Redigerad 24 Juni, 2004 av Aliline
Morn Postad 23 Juni, 2004 Rapport Postad 23 Juni, 2004 Har inte sett nâgon nämna att William Shatner har varit med i filmen Showtime, med Eddie Murphy och den där killen frân MIB (inte Will Smith). Nej det är inte Tommy Lee Jones utan Robert Dinero (felstavt) som är med i den med Bill och Ed
Aliline Postad 24 Juni, 2004 Rapport Postad 24 Juni, 2004 På måndag börjar Boston Public igen med Jeri Ryan (7 of 9).
Aliline Postad 28 Juni, 2004 Rapport Postad 28 Juni, 2004 Brent Spiner var med i en film i eftermiddags på SVT, när jag zappade. John de Lancie (Q) var med i Lagens Änglar idag. Och såg mitt första hela avsnitt av Boston Public med Jeri Ryan.
Excelsior Postad 30 Juni, 2004 Rapport Postad 30 Juni, 2004 Gates McFadden var med i Joe Renato på TV4 i måndags.
Excelsior Postad 6 Juli, 2004 Rapport Postad 6 Juli, 2004 "Romulan cloaking device" nämndes i söndagens avsnitt av The Lone Gunmen.
Thalaxian Postad 6 Juli, 2004 Rapport Postad 6 Juli, 2004 (redigerade) Attans jag missade början av avsnittet, typiskt att det skulle vara just där. Sedan var William Shatner med i en gästroll i program på kanal 5 idag. Det var på eftermiddagen, tyvärr så vet jag itne vad programmet heter. Han spelade för övrig sig själv och det var många Star Trekreferenser med i programmet. Redigerad 6 Juli, 2004 av Thalaxian
Essray Postad 8 Juli, 2004 Rapport Postad 8 Juli, 2004 Sedan var William Shatner med i en gästroll i program på kanal 5 idag. Det var på eftermiddagen, tyvärr så vet jag itne vad programmet heter. Han spelade för övrig sig själv och det var många Star Trekreferenser med i programmet. Jag såg också lite av det. Mycket underhållande. serien heter f ö "Fresh Prince i Bel Air".
Thalaxian Postad 8 Juli, 2004 Rapport Postad 8 Juli, 2004 serien heter f ö "Fresh Prince i Bel Air". Det stämmer, frågade min syster sen. Brukar titta på den ibland. Rätt så underhållande.
Rekommenderade inlägg