Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Söndagens avsnitt av One Tree Hill som går på kanal 5 var regisserat av Robert Duncan McNeill :)

<{POST_SNAPBACK}>

och gårdagens Mitt liv som död avsnitt. :D som jag missade. :arg:
  • Svar 536
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

I lördags gick det (sorry) en film på 4:an som hette "Engelsmannen som gick upp för en kulle men kom ner från ett berg" Med Hugh Grant i huvudrollen, där hade även Colm Meaney en stor roll.

Någon som såg den? :)

Postad
Ikväll kommer American History X med Avery Brooks och Jennifer Lien återigen på TV. Den här gången är det på TV4 kl 22.35

<{POST_SNAPBACK}>

skit me. det skulle ju ja lägga till i dag.. fast att det va igår då..

Postad

Jag har precis sett ett mycket intressant program på den lite märkliga kanalen Star! (som ingår i Canal Digitals familjepaket), som hette Loving the alien. Jag missade lite i början, men när jag zappade över dit så handlade det om sexualitet inom science fiction (typ), jag tyckte det verkade spännande och fortsatte titta.

Så plötsligt börjar de prata om slash fiction (alltså fanfiction som handlar om en kärleksrelation mellan två karaktärer som inte har det on screen - typ, fick jag förklarat för mig på TV :) ) som i det här inslaget handlar mest om en sexuell relation mellan Kirk och Spock. Många intressanta teckningar/fotomontage etc visades på dessa två herrar i situationer man INTE är van att se dem i :D

Leonard Nimoy själv kommenterade att han sett mycket bra bilder om detta :D

Därefter var det ett inslag om en konstbok som Leonard Nimoy gett ut, den kan man titta på här om man är intresserad. Den var tydligen omdiskuterad bland judarna då den innehåller både nakenhet och referenser till religionen.

Som sagt, ett mycket intressant program. Ni som eventuellt har Star! kan ju hålla utkik efter det, ifall det skulle komma i repris. Men eftersom det innehåller mycket "explicit material" så får ni kolla i tablåerna efter klockan 24 :D

Postad

I tisdagens avsnitt av Buffy så var det med en mycket tydlig Star Trek-referens. Det var så att killen gänget håller som "gisslan" (har glömt vad han heter. Andrew?) I alla fall så höll ahan på att berätta en sak om hur en viss person slogs moit någon. Han hade som vanligt fattatfel eller så har han väldigt livlig fantasi. För när det i själva verket var en vulkanforskare så fick man se en bild när personen slogs mot en vulcan i blå TOS-uniform.

Postad

Just nu på VH1 går en serie program på VH1 som heter "Greatest One Hit Wonders" som räknar ner från 100 till 1 vilka som är tidernas just bästa onehitwonders...

Och det är William Shatner som är programledare... :)

Postad
Brent Spiner ska viss gästspela i nästa avsnitt av vänner :) (som kommer nästa onsdag, kanal 5, 21:00)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag såg på vänner igår (onsdag, de nya avsnitten) och där var Brent Spiner med och spelade chef på stadens Guccikontor.

Mycket roligt :)

Postad

Idag på CSI så fick Nick och Sarah undersöka ett lik som hittades ute i öknen, alldeles i närheten av Area 51. Liket hade en ett stort huvud, som en klassisk alien och folk trodde att det var en utomjording som de hittat. När Nick säger att det kommer att ta betydligt längre tid att gräva upp honom ur sanden än det tog att lägga dit honom så frågar polisen: "Can't you guys just beam him to the morgue?"

De upptäcker att han är en pastor i ett vigselkapell, klär ut sig till en alien och viger par i rymdtema. Utanför kapellet står konkurrerande vigselförrättare och skriker "Don't let Spock in there marry you" :D

• Skapa nytt...