Pjotr'k Postad 23 Januari, 2004 Författare Rapport Postad 23 Januari, 2004 såg att Kelly Waymire (Ensign Cutler, Ent) var med i ett avsnitt av CSI:LV som gick idag Det var hon som tyvärr avled för en tid sen va? Japp, det var hon.
Aliline Postad 8 Februari, 2004 Rapport Postad 8 Februari, 2004 (redigerade) Michael Welch(Artim, insurrection) är med i serien Mellan himmel och jord(Joan of Arcadia) på trean söndagar kl 18.35. Spelar Luke Girardi. Redigerad 23 Februari, 2004 av CaJo
Excelsior Postad 9 Februari, 2004 Rapport Postad 9 Februari, 2004 Brian George (Richard Bashir i DS9 och Ambassador O'Zaal i VOY) och Bruce McGill (Captain Braxton i VOY) var med i Ground Control på Kanal 5 i lördags.
Aliline Postad 14 Februari, 2004 Rapport Postad 14 Februari, 2004 (redigerade) Kellie Waymire(voy,ent) var med i denna veckas Six Feet Under avsnitt, kommer dessutom vara med i de 5 nästa avsnitten. R.I.P Redigerad 15 Februari, 2004 av CaJo
Pjotr'k Postad 15 Februari, 2004 Författare Rapport Postad 15 Februari, 2004 Kellie Waymire(voy,ent) var med i denna veckas Six Feet Under avsnitt, kommer dessutom vara med i de 5 nästa avsnitten. R.I.P Vem spelade hon? Jag tittade efter henne, men måste ha missat henne.
Aliline Postad 15 Februari, 2004 Rapport Postad 15 Februari, 2004 Lade märke till att Jonathan Frakes (Riker) regisserade gårdagens avsnitt av Roswell på TV4. Följer inte serien särskilt väl, bara sett det nån gång och, visst, det är rätt bra. Nån som vet om Frakes ofta regisserar Roswell? 5 stycken. Han var ju dessutom producent av serien.
Aliline Postad 23 Februari, 2004 Rapport Postad 23 Februari, 2004 Scarlett Pomers(Naomi Wildman) är med i 'That's life' som visas på tv3 på söndagar kl 13:45.
Essray Postad 2 Mars, 2004 Rapport Postad 2 Mars, 2004 Gårdagens TV-kväll bjöd på många ST-referenser. Först i Motorjournalen, där den engelske reportern förklarade S-läget på en Bentley med "S, which stands for Star Trek warp speed". Sedan medverkade karaktären Noel i ett Fraiser-avsnitt, där han fick frågan hur man säger adj?? på klingon. Krish Krush, påstods vara korrekt översättning (Ngn som kan verifiera detta?). Slutligen var det en pojke i ett South Park-avsnitt som hade på sig en röd TOS-uniform, och som också gick samma öde till mötes, som många red ensigns ^_^
Me Postad 7 Mars, 2004 Rapport Postad 7 Mars, 2004 Anthony Montgomery spelar en lite roll i "Popular", som går på söndagar, ztv 19.00. Finns även andra star trek-referenser i den serien, exempelvis hade Tuna (en trekker) en blå uniform på sig, även en protestlista för att hon inte fick klä ut sig till Tuvok på ett möte
Aliline Postad 11 Mars, 2004 Rapport Postad 11 Mars, 2004 Igår var Kelli Waymire(ent,voy) med i Vänner, hon spelade Collen. Idag är Rene Auberjonois(Odo, ds9) med i filmen Patrioten med Mel Gibson på ztv kl 21.
Aliline Postad 12 Mars, 2004 Rapport Postad 12 Mars, 2004 Alan Dale (Praetor Hiren, Nemesis) är med i dagens avsnitt av CSI: Miami.
Excelsior Postad 12 Mars, 2004 Rapport Postad 12 Mars, 2004 (redigerade) Louise Fletcher (Kai Winn, DS9) var med i Brainstorm på TCM igår. Har upptäckt en annan trekkrelaterad skådespelare i 24. Jude Ciccolella, som spelar presidentens stabschef, var med i NEM som Commander Suran. Ira Steven Behr var med som consulting producer i måndagens avsnitt av Dark Angel. Redigerad 12 Mars, 2004 av Excelsior
Pjotr'k Postad 13 Mars, 2004 Författare Rapport Postad 13 Mars, 2004 Har upptäckt en annan trekkrelaterad skådespelare i 24. Jude Ciccolella, som spelar presidentens stabschef, var med i NEM som Commander Suran. Och en till som jag upptäckte i dag: Michelle Forbes som spelar Lynne Kresge, en av presidentens rådgivare, var samma som spelade Ro Laren i flera TNG-avsnitt från säsong 5 och 7. Jag tyckte att jag kände igen henne när jag såg ett av dessa avsnitt i dag.
Excelsior Postad 14 Mars, 2004 Rapport Postad 14 Mars, 2004 Har upptäckt en annan trekkrelaterad skådespelare i 24. Jude Ciccolella, som spelar presidentens stabschef, var med i NEM som Commander Suran. Och en till som jag upptäckte i dag: Michelle Forbes som spelar Lynne Kresge, en av presidentens rådgivare, var samma som spelade Ro Laren i flera TNG-avsnitt från säsong 5 och 7. Jag tyckte att jag kände igen henne när jag såg ett av dessa avsnitt i dag. Kom på ytterliggare en. Leslie Hope som spelade Teri Bauer i säsong 1 var med i DS9 "Wrongs Darker Than Death Or Night".
Excelsior Postad 18 Mars, 2004 Rapport Postad 18 Mars, 2004 Susan Oliver (Vina, The Cage) var med i filmen Your Cheatin' Heart på TCM igår
thestargaze Postad 22 Mars, 2004 Rapport Postad 22 Mars, 2004 Robert Picardo var i med sf-serien "sju dagar" (tv3) i förra avsnittet. jag tror att det visades i fredags ( eller torsdags) kväll. Han spelade en soldat som har "hoppat" 7 år tillbaka i tiden. Allt för att stoppa ett tredje värdskrig. Han ut säger sig att vara vän med Parker och hans uppgift är att se till att stoppa en stor ledare som nydligen har fått nobelpriset i fred. Frågan är om han är vad han utsäger sig vara och om han verkligen är här för att stoppa tredje världskriget. I alla fall det visar sig att han vill starta kriget. Bra spelat av Picardo, som vanligt.
Excelsior Postad 22 Mars, 2004 Rapport Postad 22 Mars, 2004 Louise Fletcher (Kai Winn, DS9) var med i filmen Ofarliga sinnen på TV3 igår.
Aliline Postad 22 Mars, 2004 Rapport Postad 22 Mars, 2004 Jeffrey Combs är med i dagens CSI avsnitt som Dr. Dale Sterling.
Excelsior Postad 6 April, 2004 Rapport Postad 6 April, 2004 Armin Shimmerman och Mike Starr (DS9 "Badda-Bing Badda-Bang") var med i gårdagens avsnitt av Joe Renato på TV4.
MrsRiker Postad 13 April, 2004 Rapport Postad 13 April, 2004 I det ganska halvruttna programmet "Jordan rättsläkare" som går på TV4 på tisdagar så pratade de om Trek idag. Rättsläkaren som kallas Bug svarade när han blev tillfrågad om sina planer för kvällen att han skulle hem och skriva fanfiction om Star Trek och att han kommit till ett avsnitt där Janeway tvingas ha sex med en borg *fniss*
larsk Postad 16 April, 2004 Rapport Postad 16 April, 2004 James Cromwell (Dr. Zefram Cochrane i Star Trek First Contact och Star Trek Enterprise) var med i Space Cowboys som gick på SVT1 i kväll.
Excelsior Postad 18 April, 2004 Rapport Postad 18 April, 2004 Louise Fletcher var med i Excorsisten 2 på Kanal 5 igår kväll.
Excelsior Postad 27 April, 2004 Rapport Postad 27 April, 2004 Armin Shimmerman var åter igen med i Joe Renato på TV4 igår.
Nina Janeway Postad 27 April, 2004 Rapport Postad 27 April, 2004 Ni vet kanske att följande Trek-skådisar har varit med i Stargate SG1? Robert Picardo (ett par avsnitt i säsong 7) Marina Sirtis (Watergate från säsong 4) Jolene Blalock (säsong 7) John de Lancie (säsong 5)
Excelsior Postad 15 Maj, 2004 Rapport Postad 15 Maj, 2004 Rene Auberjonois var med i Polisskolan 5 på kanal 5 igår.
Rekommenderade inlägg