Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
såg att Kelly Waymire (Ensign Cutler, Ent) var med i ett avsnitt av CSI:LV som gick idag :)

Det var hon som tyvärr avled för en tid sen va?

Japp, det var hon.

• 3 veckor senare...
  • Svar 536
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad (redigerade)

Michael Welch(Artim, insurrection) är med i serien Mellan himmel och jord(Joan of Arcadia) på trean söndagar kl 18.35. Spelar Luke Girardi.

Redigerad av CaJo
Postad (redigerade)

Kellie Waymire(voy,ent) var med i denna veckas Six Feet Under avsnitt, kommer dessutom vara med i de 5 nästa avsnitten.

R.I.P

Redigerad av CaJo
Postad
Kellie Waymire(voy,ent) var med i denna veckas Six Feet Under avsnitt, kommer dessutom vara med i de 5 nästa avsnitten.

R.I.P

Vem spelade hon? Jag tittade efter henne, men måste ha missat henne.

Postad
Lade märke till att Jonathan Frakes (Riker) regisserade gårdagens avsnitt av Roswell på TV4. Följer inte serien särskilt väl, bara sett det nån gång och, visst, det är rätt bra. Nån som vet om Frakes ofta regisserar Roswell?

5 stycken. Han var ju dessutom producent av serien.

Postad

Gårdagens TV-kväll bjöd på många ST-referenser. :)

Först i Motorjournalen, där den engelske reportern förklarade S-läget på en Bentley med "S, which stands for Star Trek warp speed".

Sedan medverkade karaktären Noel i ett Fraiser-avsnitt, där han fick frågan hur man säger adj?? på klingon. Krish Krush, påstods vara korrekt översättning (Ngn som kan verifiera detta?).

Slutligen var det en pojke i ett South Park-avsnitt som hade på sig en röd TOS-uniform, och som också gick samma öde till mötes, som många red ensigns ^_^

Postad

Anthony Montgomery spelar en lite roll i "Popular", som går på söndagar, ztv 19.00. Finns även andra star trek-referenser i den serien, exempelvis hade Tuna (en trekker) en blå uniform på sig, även en protestlista för att hon inte fick klä ut sig till Tuvok på ett möte :D

Postad (redigerade)

Louise Fletcher (Kai Winn, DS9) var med i Brainstorm på TCM igår.

Har upptäckt en annan trekkrelaterad skådespelare i 24. Jude Ciccolella, som spelar presidentens stabschef, var med i NEM som Commander Suran.

Ira Steven Behr var med som consulting producer i måndagens avsnitt av Dark Angel.

Redigerad av Excelsior
Postad
Har upptäckt en annan trekkrelaterad skådespelare i 24. Jude Ciccolella, som spelar presidentens stabschef, var med i NEM som Commander Suran.

Och en till som jag upptäckte i dag:

Michelle Forbes som spelar Lynne Kresge, en av presidentens rådgivare, var samma som spelade Ro Laren i flera TNG-avsnitt från säsong 5 och 7. Jag tyckte att jag kände igen henne när jag såg ett av dessa avsnitt i dag.

Postad

Och en till som jag upptäckte i dag:

Michelle Forbes som spelar Lynne Kresge, en av presidentens rådgivare, var samma som spelade Ro Laren i flera TNG-avsnitt från säsong 5 och 7. Jag tyckte att jag kände igen henne när jag såg ett av dessa avsnitt i dag.

Kom på ytterliggare en. Leslie Hope som spelade Teri Bauer i säsong 1 var med i DS9 "Wrongs Darker Than Death Or Night".

Postad

Robert Picardo var i med sf-serien "sju dagar" (tv3) i förra avsnittet. jag tror att det visades i fredags ( eller torsdags) kväll.

Han spelade en soldat som har "hoppat" 7 år tillbaka i tiden. Allt för att stoppa ett tredje värdskrig. Han ut säger sig att vara vän med Parker och hans uppgift är att se till att stoppa en stor ledare som nydligen har fått nobelpriset i fred. Frågan är om han är vad han utsäger sig vara och om han verkligen är här för att stoppa tredje världskriget. I alla fall det visar sig att han vill starta kriget.

Bra spelat av Picardo, som vanligt.

• 2 veckor senare...
Postad

I det ganska halvruttna programmet "Jordan rättsläkare" som går på TV4 på tisdagar så pratade de om Trek idag. Rättsläkaren som kallas Bug svarade när han blev tillfrågad om sina planer för kvällen att han skulle hem och skriva fanfiction om Star Trek och att han kommit till ett avsnitt där Janeway tvingas ha sex med en borg *fniss*

:D

Postad

James Cromwell (Dr. Zefram Cochrane i Star Trek First Contact och Star Trek Enterprise) var med i Space Cowboys som gick på SVT1 i kväll.

• 2 veckor senare...
Postad

Ni vet kanske att följande Trek-skådisar har varit med i Stargate SG1?

Robert Picardo (ett par avsnitt i säsong 7)

Marina Sirtis (Watergate från säsong 4)

Jolene Blalock (säsong 7)

John de Lancie (säsong 5)

• 3 veckor senare...

• Skapa nytt...