Aliline Postad 18 Augusti, 2006 Rapport Postad 18 Augusti, 2006 På TV3 kl 03.40-05.10 visas Dying to Live med Jonathan Frakes i en av rollerna. Filmen är från 1999.
ghost Postad 1 September, 2006 Rapport Postad 1 September, 2006 (redigerade) Conor Trineer just nu på TV 4 i Numbers. Redigerad 1 September, 2006 av ghost
Tom_Hell Postad 1 September, 2006 Rapport Postad 1 September, 2006 Såg just John DeLancie som flygpassagerare i Fearless på kanal1
Aliline Postad 2 September, 2006 Rapport Postad 2 September, 2006 Hon som spelade Ensign Ro i TNG, har en roll nu i Prison Break som visas på tv3.
Tom_Hell Postad 3 Oktober, 2006 Rapport Postad 3 Oktober, 2006 På kulturnyheterna idag var det tydligen något inslag från ett konvent eller liknande (en massa grejer till salu iaf) samt att de nämnde att ST firar 40 år. Det var positivt. Negativt var dock att de givetvis rotat fram någon elvaårig ärke-nörd, med glasögon, sneda tänder och konstigt tal för ett kort svar om hur änge han tittat på Star Trek. Lite mer finnar kanske så hade den här killen uppfyllt kriterierna för hur en klassisk nörd ser ut... Blir så ***** förbannad på media och deras subjektivitet (de kan hävda hur mycket de vill att de är objektiva, det är ändå skitsnack). Att ta upp ST i sina artiklar/inslag är tydligen inte lika intressant om de inte får fortsätta köra på den fördomsfulla nördmyten!
Supreme Commander JAF Postad 4 Oktober, 2006 Rapport Postad 4 Oktober, 2006 Man kanske kunde ha en dåkusåpa om att det är vanligt folk som tittar på st (och star wars och dyl) och som gillar gå på konvent och ev klä ut sig? Skulle någon titta? J.
Tom_Hell Postad 4 Oktober, 2006 Rapport Postad 4 Oktober, 2006 Man kanske kunde ha en dåkusåpa om att det är vanligt folk som tittar på st (och star wars och dyl) och som gillar gå på konvent och ev klä ut sig? Skulle någon titta? J. Hmm, finns det tillräckligt med underlag för att fylla, säg minst en halvtimme, i veckan? Man går ju inte precis på möten och konvent varje dag..? Då måste man lägga till tid med hur de fungerar i vardagen och då blir per automatik "vanligt folk" inte tillräckligt intressant. Lösningen då blir att basera det på super-nördarna istället. <_< Iofs är det inne med nörd-exponeringar nu med tanke på FCZ, HCZ och i viss mån Singelcoacherna, men det är ju nördstämpeln vi vill bort ifrån...
Aliline Postad 12 November, 2006 Rapport Postad 12 November, 2006 (redigerade) Tuvok i VOY och Tripp i ENT är med i dagens NCIS (Navy CIS) avsnitt på tv3. Tuvok (tim russ) har en mindre roll, kanske bara 1 scen, (den var nyss). Tripp (connor trineer) spelar skurken. Redigerad 12 November, 2006 av Aliline
Aliline Postad 11 December, 2006 Rapport Postad 11 December, 2006 Dagens Supernatural avsnitt är det Robert Duncan McNeill som har regisserat. Idag på SVT 1 kl 22.00.
Supreme Commander JAF Postad 15 December, 2006 Rapport Postad 15 December, 2006 Såg två hänvisningar till st i ett drew mcarray (tror jag det hette) show. Dels var det en som hade hittat en "date" på ett konvent och dels sa en kollega till vederbörande att han skulle tänka på att ha sköldarna uppe om det skulle till varpå han svarade att jodå, han hade köpt ett helt paket kondomer.... :rodna: Nu vet jag inte om det här är rätt ställe men jag såg en buss som "hette" TNG 997. J.
Unkas Postad 27 December, 2006 Rapport Postad 27 December, 2006 (redigerade) Så ett gammalt avsnitt av serien "Tropical Heat", där var Nicole de Boer (Ezri) med som Kund. Hyperaktiv och slutade aldrig prata. I eftertexten stod det Niki de Boer. Hon var yngre där än i DS9...såklart Redigerad 27 December, 2006 av Unkas
Aliline Postad 3 Januari, 2007 Rapport Postad 3 Januari, 2007 Den 16 jan på tv3 är det dags för Jeri Ryans (7of9 Voyager) nya serie Shark att ha premiär i Sverige. Kl 20:00 startar det med två avsnitt efter varandra.
Supreme Commander JAF Postad 4 Januari, 2007 Rapport Postad 4 Januari, 2007 Den 16 jan på tv3 är det dags för Jeri Ryans (7of9 Voyager) nya serie Shark att ha premiär i Sverige. Kl 20:00 startar det med två avsnitt efter varandra. Är Jeri ryan med eller står hon bakom serien? J.
Sir Legolas Postad 5 Januari, 2007 Rapport Postad 5 Januari, 2007 Den 16 jan på tv3 är det dags för Jeri Ryans (7of9 Voyager) nya serie Shark att ha premiär i Sverige. Kl 20:00 startar det med två avsnitt efter varandra. Är Jeri ryan med eller står hon bakom serien? J. Hon är med i serien.
StarTrekin Postad 22 Januari, 2007 Rapport Postad 22 Januari, 2007 I NCIS på TV3 igår var en av de misstänkta utklädd till klingon, man fick till och med höra några fraser på klingon :P (det var ett Halloween-avsnitt)
everybodyknows Postad 7 Februari, 2007 Rapport Postad 7 Februari, 2007 i gårdagens avsnitt av "heroes" fanns det en helt underbar liten referens till star trek. som ni kanske vet har george takei en liten biroll i serien. i nämnda avsnitt åker han iväg i en bil. registreringsskylten var ncc-1701... ;)
OnO Postad 16 Februari, 2007 Rapport Postad 16 Februari, 2007 I serien Boston Legal som går på tv nu kan vi se både Rene Auberjonois (Odo) och William Shatner (Kirk) i ledande roller. Dessutom medverkar både Ethan Phillips (Neelix) och Jeri Ryan (7 of 9) i vissa avsnitt. Jeri Ryan medverkar också i den till namnet närbesläktade serien Boston Public.
Aliline Postad 5 Mars, 2007 Rapport Postad 5 Mars, 2007 (redigerade) Alexander Siddig (Bashir, DS9) är med i 24. Visas måndagar kl 20.55. Hur många avsnitt han är med i vet jag inte. På fredag är Dwight Schultz (Barcley, TNG och VOY) med i Stargate SG-1 Redigerad 5 Mars, 2007 av Aliline
K´hogh son of Klintoch Postad 6 Mars, 2007 Rapport Postad 6 Mars, 2007 vi har allas vår Reginald Barclay(Dwight Schultz) med i A-team(men det är en gammal serie)
Tom_Hell Postad 7 Mars, 2007 Rapport Postad 7 Mars, 2007 För en liten stund sedan såg jag Connor Trinnear ta en kula i pannan i Navy CIS... :blink:
commander ricochet Postad 8 Mars, 2007 Rapport Postad 8 Mars, 2007 Jag säger bara: DENNY CRANE! (Boston law)
Jocke Postad 8 Mars, 2007 Rapport Postad 8 Mars, 2007 För en liten stund sedan såg jag Connor Trinnear ta en kula i pannan i Navy CIS... :blink: I samma avsnitt var även Tim Russ (Tuvok) med.
mikael_f_86 Postad 9 Mars, 2007 Rapport Postad 9 Mars, 2007 För en liten stund sedan såg jag Connor Trinnear ta en kula i pannan i Navy CIS... :blink: I samma avsnitt var även Tim Russ (Tuvok) med. Jaså, när var Tim Russ med?
Jocke Postad 9 Mars, 2007 Rapport Postad 9 Mars, 2007 För en liten stund sedan såg jag Connor Trinnear ta en kula i pannan i Navy CIS... :blink: I samma avsnitt var även Tim Russ (Tuvok) med. Jaså, när var Tim Russ med? Han var med när Gibbs hittade NCIS-chefens chaufför skjuten i bagageutrymmet på bilen i något garage (har jag för mig). Se IMDb
Tom_Hell Postad 10 Mars, 2007 Rapport Postad 10 Mars, 2007 Och så var ju förstås Dwight Schulz med i fredagens avsnitt av Stargate på TV6.
Rekommenderade inlägg