Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 536
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Nu är Colm Meaney, Obrien, med i Stargate Atlantis på 6an, sen kl 23 är Alice Kreige, borgdrottningen med i the 4400.

Då hade jag rätt då. Det var obrien som ville leka med kärnvapen. Jag förväntade mig att han skulle sagt att han sett snyggare rymdskepp förut eller undrat om det var en trikorder som killen plockade fram :w00t: <_< :blink: Men ärligt talat så tyckte jag att han gjorde en ganska blek figur. Men det kanske man kan skylla på manusförfattarna? J.

• 3 veckor senare...
Postad

Såg just en trek hänvisning på mythbusters. När Chan eller vad han nu heter och en av tjejerna satt i två läderfåtöljer lät det så här:

-Helmsmen, plot a course to starbase 217! varefter han fick en frågande blick från tjejen. -Yea that was a part of my earlier life! Han ser ut som om han skulle ha kunnat spela Harry Kim. Någon som vet om så är fallet eller om han gjort något extra i st? J.

Postad
Såg just en trek hänvisning på mythbusters. När Chan eller vad han nu heter och en av tjejerna satt i två läderfåtöljer lät det så här:

-Helmsmen, plot a course to starbase 217! varefter han fick en frågande blick från tjejen. -Yea that was a part of my earlier life! Han ser ut som om han skulle ha kunnat spela Harry Kim. Någon som vet om så är fallet eller om han gjort något extra i st? J.

mythbusters(iallafall Savage och Hyman) är specialeffektssnubbar . så jag skulle tro att han jobbat med specialeffekterna i nåt avsnitt av Star trek

• 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postad

Igår var Claire Rankin (Alice i avsnitt 6.5, VOY) med i Stargate Atlantis på sexan. Hon kommer vara med i fler avsnitt. I torsdagens CSI MIami avsnitt (5:8) på kanal 5 var Cirroc Lofton (Jake Sisko, DS9) med i.

Postad

Vi fick detta nyhetstips, men jag tyckte det passade bättre här i denna diskussion:

Kanske inte så mycket nyhet, men ikväll sänds i USA ett NCIS (Navy CIS) avsnitt med John Billingsley som gästskådespelare.

Han spelar en blind fotograf som av misstag fångat ett mord på film. Har även en HQ promobild på honom från avsnittet.

(Avsnittet sänds i Sverige tidigast i höst enligt TV3)

Sedan såg jag ju att på CSI: Miami i torsdags var Cirroc Lofton gästskådespelare. Avsnittet heter Darkroom och var säsongs 5 8:e avsnitt av CSI: Miami.

(Tack till Erik)

Jag har uppdaterat temat Aktuellt: Star Trek-skådespelare på TV.

Postad
Ser att du missat Marina Sirtis i Stargate SG-1, hon är med i 4:07. :) Sänds den 15 maj kl 18.00

Nähä? Som vem då? J.

Hon spelar en rysk vetenskapsman. Hennes gästroll är stor nog att man inte kan missa henne om man kollar på avsnittet. Watergate heter avsnittet för den delen.

Postad
Ser att du missat Marina Sirtis i Stargate SG-1, hon är med i 4:07. :) Sänds den 15 maj kl 18.00

Nähä? Som vem då? J.

Hon spelar en rysk vetenskapsman. Hennes gästroll är stor nog att man inte kan missa henne om man kollar på avsnittet. Watergate heter avsnittet för den delen.

Det avsnittet måste jag se.

Postad

Nähä? Som vem då? J.

Idag är det dags för Marinas avsnitt. :)
Postad

Nähä? Som vem då? J.

Idag är det dags för Marinas avsnitt. :)

Tack för påminnelsen! Förresten var gårdagens star gate avsnitt riktigt roligt! Vad skulle ni själva göra om inte det ni gjorde fick några konsekvenser? Jag tror inte att jag skulle nöja mig med att kyssa den jag var betuttad i så att säga men det är väl åldersgränsen som sätter stopp för mer utsvävande äventyr i sänghalmen om man säger så... J.

Postad

Willie Garson som var med i Star Trek Voyagers avsnitt "Thirty Days", syns imorgon i Stargate SG-1s "Point of No Return" kl 18 på tv6.

O´Neal
så stavar han inte utan O'Neill med två L. ;)
Postad

Kommande framträdanden på SG-1, enligt vår temalista:

• 11-12/6, 21/6, 26/6: John de Lancie (Q): avsnitt 5:3-4, 5:11, 5:14, 6:11
  • 22/6: Willie Garson (VOY Thirty Days) som Martin Lloyd: 4.11, 5.12, 10.6

Kommande framträdanden på SG Atlantis, enligt samma temalista:
Postad

Ett litet TV-tips till er alla.

Lördag 26/5 i SVT2 mellan klockan 21:15-22:45 så visas Hannibal med Alexander "Bashir" Siddig. SVT skriver följande om Hannibal:

"Hannibal

På 200-talet före Kristus tycktes inget stå i vägen för stormakten Rom. Men Kartagos unge överbefälhavare Hannibal trotsade det fredsfördrag som hans rike tvingats till. I en av historiens djärvaste militära manövrar förde han en stor armé med 37 elefanter över Alperna och vann tre betydande fältslag före den viktigaste segern över den romerska armén vid Cannae år 216. I en generöst bildflödande dramadokumentär möter tittarna både människan och den geniale strategen Hannibal. (BBC 2006)"

Postad

Ett till tips.

Fredag den 1/6 i SVT1 så visas filmen Sammansvärjningen mellan 21:00-23:10 med Patrick "Picard" Stewart i en av rollerna. SVT skriver följande om filmen på sin hemsida.

"Mel Gibson spelar taxichauffören som är besatt av allehanda konspirationsteorier. Hans vilda fantasier råkar vid ett tillfälle snudda farligt nära verkligheten. Han blir jagad av diverse organisationer men får hjälp av juristen Alice Sutton, som han är lite hemligt kär i."

Postad

Såg tv4 as forntidsparken där en grupp vetenskapsmän leker jurrasic park. Noterade att mycket av den tidsresetekniken var hämtad från st:s transportörförstärkare. De och en utrustning de hade såg nästan likadana ut. Tidsportalen var dock mycket likt Stargates stjärnportar in action. Det verkar som om dom har snott lite granna här och var... J.

Postad (redigerade)

Jo men star trek är så stort och har varit med i många år så det har utvecklats till en ganska hög gread av komplexitet vad gäller varelser, planeter, fenomen och teknik så det är nästan omöjligt att undvika att "sno" något från star trek ;)

Redigerad av michael ricochet
Postad
Jo men star trek är så stort och har varit med i många år så det har utvecklats till en ganska hög gread av komplexitet vad gäller varelser, planeter, fenomen och teknik så det är nästan omöjligt att undvika att "sno" något från star trek ;)

Det har du i och för sig rätt i. J.

Postad (redigerade)

Idag var det Svine trek på barnkanalen. Läckert! Tror att det var tv-serien Orson(samma som gör katten Gustav) Grisen hade feber och drömde att han var kapten på ett skepp. Deras kommunikator hade samma ljud som orginalet men hade formen av en platt katten gustav. Och istället för photon torpeder så hade dom photon tomater :P

Redigerad av michael ricochet
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postad
Idag är Q (John deLancie) med i Stargate SG1 på tv6 kl18.

Jag har en "känsla" av att vi kommer att få se mer av den skurkaktige Överste Simmons fler gånger. :w00t:

John De Lance har också setts som en av "The Elders" i Charmed.

• Skapa nytt...