Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• 3 veckor senare...
  • Svar 536
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Lördag den 26 kl 03:40 (natten mot söndag) ska tv6 sända filmen Infested med Robert Duncan Mcneill (Tom Paris, Voyager). Hans sista framträdande som skådis. Är ju regissör och producent som gäller nu. info om filmen på tv6 Inte den bästa filmen på någotvis men den har ju RDM. <ahttp://www.startrekdb.se/forum/uploads/emoticons/biggrin.png' alt=':D'>
Nu är det dags för Infested igen. Denna gången på tv3, den 24 augusti kl 03:25. Har en rätt stor roll.
Postad

Såg att Benjamin W.S Lum är med i Married With Children (också känt som Våra Värsta År och typ en av jordens bästa tv-serier :lol: ). Han spelar Sticky i Al's "No Maam"-organisation i 2 avsnitt (var av ett gick på tv igår, och i repris idag). För er som kanske inte vet vem Benjamin W.S Lum var så spelade han Assistant Chief Engineer Jim Shimoda i Star Trek The Next Generation-avsnittet "The Naked Now" (andra avsnittet totalt).

Postad

Jag slog på TV:n idag när jag hade tråkigt, på Barnkanalen var det Katten Gustaf.

I ett klipp om Orson och hans vänner drömde han om att de gick runt på en främmande planet och att de stötte på Fläskoner. Orson själv var kapten Kirk, det lilla ägget hade långa spetsiga öron och var mycket smartare än de andra och den där fega gåsen var McCoy. När de stötte på de fientliga Fläskonerna plockade kaptenen upp en grunka med Gustafs ansikte på, när han fällde upp den kom det klassiska communicatorklickandet från TOS och kaptenen signalerade om fotontomatavfyrning. Nu fick man se deras lada med två stora naceller på var sida ute i rymden, ur en ränna började lysande tomater falla mot planeten. Fläskonerna blev träffade av den radioaktiva rymdketchupen och flydde.

hehe skoj grej jag bara upptäckte av en slump :lol:

Postad (redigerade)
Jag såg Picard... förlåt Patrick stewart i X men 2 igår (i varje fall början) och han äger verkligen de scener han är med i. Blir riktigt rörd.. J.

Samma här. Han är helt enkelt guden av skådespeleri. Fast jag vet inte riktigt varför jag satt och såg typ 1 h av filmen på tv fastän jag har den hemma, och har sett den tusen miljarder gånger, och tycker mycket bättre om 1:an (som jag har sett tvåtusen miljarder gånger :P )

Sen kan man ju lägga till att Famke Jansen som spelar Jean Grey/Phoenix/Dark Phoenix även spelar Kamala i TNG's "The Perfect Mate". Dessutom är ju Kelsey Grammer med i X-men 3 som Dr Hank McCoy/Beast och han spelade ju Kapten Bateson i TNG's "Cause and Effect". För övrigt är det lite kul att han spelar McCoy då det är Steve Bacic som spelar honom i 1:an då han är med på tv i några sekunder.

Redigerad av johannalaforge
  • 2 veckor senare...
Postad (redigerade)

Men så trevligt att se Nicelle Nichols i Heros igår! Hoppas att hon blir en mycket frekvent person i denna eminenta serie! :)

Och nyss såg jag Scott Bakula i tv-serien Christine! Det haglar tätt nu! :)

Redigerad av michael ricochet
  • 3 veckor senare...
Postad

Just nu går Maskernas Mästare på TV3. det är en dålig komedi om en typ som kan klä ut sig till vad som helst (han verkar lite schizofren också), men hur som helst så är Brent Spiner skurken.

• 2 månader senare...
Postad

På SVT1 i morgon 23.20, Söndag 28 december 2008, går det en dramadokumentär om Hannibal, där allas vår Alexander Siddig har rollen som Hannibal.

Själv planerar jag att se det.

Postad

Sagt och gjort. Jag såg dokumentären och den var underhållande. Bilderna och skådespelet var mycket trovärdigt. Om jag saknade något så var det bristen på fakta. Dokumentären koncentrerade sig lite väl mycket på filmbiten och därför var det många frågor som inte besvarades. Men om någon missade den och får en ny chans bör ni ta den. Det vill säga om ni gillar historia. Alexander Siddig var en allderleds utmärkt Hannibal, 100% trovärdig.

• 5 veckor senare...
Postad

Vet inte om det nämnts på forumet någonstans med William Shatner har visst en talkshow (Shatners Raw Nerve) som startade i december.

William Shatner interviews celebrities and politicians about life, love, and anything else they want to discuss.

länk

• 3 veckor senare...
Postad

I nattens avsnitt av Tredje klotet från solen så fick familjen Solomon besök av "The big giant head" som dom hämtad på flygplatsen. Han var onykter av flygdrickat och hade kepsn på send...och vem spelade "The giant hed"? Jo Shatner självklart! Senare så kom han på att använda sina nya ben med att sparka Dick Salomon i baken! Sedan sade han åt Tommy och Harry att bada honom :D Ni kanske redan hade sett detta men jag gillade det skarpt! Kan inte bli bättre science fiction-komedi än så, när man har Shatner med!

• 4 veckor senare...
Postad

I actionserien 24s sjunde säsong (som sänds både i tv400 och vanliga tv4, tv 4 började i torsdags medan tv400 hunnit längre) har John Billingsley (Phlox, ENT) en liten roll plus att Brannon Braga numera är co-executive producer i serien.

Postad
Sagt och gjort. Jag såg dokumentären och den var underhållande. Bilderna och skådespelet var mycket trovärdigt. Om jag saknade något så var det bristen på fakta. Dokumentären koncentrerade sig lite väl mycket på filmbiten och därför var det många frågor som inte besvarades. Men om någon missade den och får en ny chans bör ni ta den. Det vill säga om ni gillar historia. Alexander Siddig var en allderleds utmärkt Hannibal, 100% trovärdig.

Han var också Al Aziz tror jag han hette, Saladins löjtnant, i Kingdom of Heaven.

Igår kväll så såg jag både Avery Brooks (Sisko) och hon vad hon nu heter som var Kes i Voyager i American History X, även om det säkert har nämnts vid andra tillfällen när den filmen visats under den här trådens livslängd.

• 1 månad senare...
Postad

Jonathan Frakes film, Thunderbirds, visas den 17 april på TV 3 02:45.

02:45(04:15)

Thunderbirds

Amerikanskt science fiction från 2004. Det är 2010 och de fantastiska Thunderbirds jobbar för fullt med att rädda världen. Thunderbirds består av före detta astronauten Jeff Tracy och fyra av hans äldsta söner. Hela världen sätter sin tillit till dem, och så fort en jordbävning, tornado, brand eller annan naturkatastrof inträffar är Thunderbirds strax på plats för att hjälpa till. Alan, familjen yngste medlem, går på konstskola, men vill inget hellre än att följa med ut på äventyr med sin far och bröder. Men så en dag slår den lömske skurken The Hood till och håller familjen Tracy fången medan han tar över deras farkost för att använda sig av dem i sina ondskefulla planer. Nu står hoppet till Alan, som måste stoppa The Hood och rädda sin familj.Regissör: Jonathan Frakes, Skådespelare: Ben Kingsley, Bill Paxton, Sophia Myles, Brady Corbet, Dominic Colenso. Producerat år 2004

Postad (redigerade)

Jag har sett den filmen när jag var mindre(och inte hade upptäckt ST) och jag minns att jag älskade den, först för någon månad sen upptäckte jag vad filmen verkligen hette och vem som var regissör. Jonathan Frakes regisserade ju FC och INS och dem gillar jag också så Jonathan Frakes måste vara en bra regissör :D . Jag tror skall sätta den på inspelning och se den igen(vid mån av tid).

Redigerad av Mr Trek
  • 4 veckor senare...
Postad

Idag på Jimmy Kimmel live så var det ett inslag om en man på nåt TV-program från USA där man skiljer sig som förutom att lägga in ett "log entry" om att han vilje skilja sig också sa det på klingonska... Han jämförde även sin frus matlagning med gak... :lol: :w00t:

• Skapa nytt...