Expendable Ensign Posted March 21, 2007 Report Posted March 21, 2007 Varför är det ingen som har med den helcoola serien "Captain Power" på sin lista? Historiens bästa Sci-Fi. Ahhh, Captain Power and the Soldiers of the Future. Det var en av mina favoritserier när jag var liten. Kommer ihåg när vi fått kabel-tv hemma. Satt som klistrad framför dumburken vid varje avsnitt. Värt att nämna är att Captain Power var en av de första tv-serierna som innehöll några helt datoranimerade karaktärer (och detta var 1987).
Tom_Hell Posted March 21, 2007 Report Posted March 21, 2007 Jag antar att det var tänkt att listas SF-serier, även om Pjotr'k lyckades med konststycket att få med Vänner :blink: 1. TNG 2. DS9 3. TOS 4. The Twilight Zone 5. ENT 6. V 7. Alien Nation 8. Total recall 2070 9. The X-files 10. BSG 11. B5 12. VOY 13. Futurama 14. Sliders 15. Stargate SG1 16. Threshold 17. Time Trax 18. 7 days 19. Quantum Leap Det är serier som jag har mer positiva känslor till än negativa...
Durator Posted March 22, 2007 Report Posted March 22, 2007 Kul med trådar som lever länge. Nu kanske smaken förändras, och minnet grumlas, över tiden men så här faller rösterna från juryn i Knivsta 12 p får BSG (03) - Yummi 10 p går till Star Trek: DS9 - yes 8 p Star Trek: VOY 7 p Babylon 5 6 p Firefly 5 p Star Trek: TNG 4 p Andomeda 3 p Stargate SG-1 2 p Stargate Atlantis 1 p Star Trek: TOS Minnesförlusten har drabbat mig med en massa serier så de får man väl återuppleva igen. Som V, ny inspelning på gång?, Månbas alpha, Italiensk retro i pyjamas? här har väl tiden ändå sprungit förbi... Vill se Heroes, när får JAG se den? (när hinner jag)...
Supreme Commander JAF Posted March 22, 2007 Report Posted March 22, 2007 (edited) 1: Det var en gång: Rymden 2: DS9 3: TNG 4: Voyager (förstår inte varför vissa dissar den...) 5: V (Den första serien sitter fortfarande i hjärnan) 6: Babylon 5 (har inte sett så mycket, skulle kanske komma högre om jag sett allt) 7: Enterprise 8: TOS 9: KNIGHT (En man och en bil) 10: Airwolf (mycket användbar helikopter) 11: Stargate SG1 12: Stargate Atlantis 13: Automan (föregångaren till Odo finns i denna serie) J. Edited March 23, 2007 by Supreme Comander JAF
T'Pol Posted March 22, 2007 Report Posted March 22, 2007 kan igentligen bara lista de 5 första för sen e ja lite osäker, men typ nått sånt här: 1. Firefly 2. BSG 3. ENT 4. VOY 5. Dark angel 6. Stargate Atlantis 7. Roswell 8. Odyssey 5 9. 4400 10. Futurama 11. TNG 12. DS9 13. Threshold 14. Stargate SG-1 15. Andromeda 16. X-files sci fi serier e så satans svåra att få tag på, på dvd i detta land asså.
Jocke Posted March 22, 2007 Report Posted March 22, 2007 sci fi serier e så satans svåra att få tag på, på dvd i detta land asså. Förutom några stycken så går större delen av dom serier du listar att få tag på DVD i detta land.
everybodyknows Posted March 22, 2007 Report Posted March 22, 2007 10: Kommer inte ihåg vad den heter men den handlade om en man och hans superhelikopter. kan det månne vara den gamla kultklassikern airwolf från 80 - talet? den var ju helskön! helikoptern som hade lika många användningsområden som adam wests bälte hade i batman från 60 - talet...;)
DanielSchenström Posted March 23, 2007 Report Posted March 23, 2007 13: Minns återigen inte namnet men det var en kul historia om en man som fick hjälp av någonting som kunde förvandla sig till vad som helst (Odo?) inklusive bilar och helikoptrar. Automan hette den serien. Ska återkomma med en lista också närjag har lite mer tid.
T'Pol Posted March 23, 2007 Report Posted March 23, 2007 Förutom några stycken så går större delen av dom serier du listar att få tag på DVD i detta land. de som går att få tag på har jag, eller ja, nästan alla iaf. men vill helst ha dom me sv text, vilket sällan finns, så då få man ta det som det kommer. v, tex, hela serien finns inte va ja kan hitta. Total recall 2070, ha ja inte hittat nån stans. lika så: 7 days, Space: Above and Beyond, Threshold, å många många mer.
Jocke Posted March 23, 2007 Report Posted March 23, 2007 de som går att få tag på har jag, eller ja, nästan alla iaf. men vill helst ha dom me sv text, vilket sällan finns, så då få man ta det som det kommer. v, tex, hela serien finns inte va ja kan hitta. Total recall 2070, ha ja inte hittat nån stans. lika så: 7 days, Space: Above and Beyond, Threshold, å många många mer. Trodde att du menade dom du hade i din lista. Annars så håller jag med om att viss sci-fi på DVD är svår att få tag. Speciellt om du även vill ha svensk text. V - Miniserien och V - Den sista striden hos Discshop
Supreme Commander JAF Posted March 23, 2007 Report Posted March 23, 2007 Kul med trådar som lever länge. Nu kanske smaken förändras, och minnet grumlas, över tiden men så här faller rösterna från juryn i Knivsta 12 p får BSG (03) - Yummi 10 p går till Star Trek: DS9 - yes 8 p Star Trek: VOY 7 p Babylon 5 6 p Firefly 5 p Star Trek: TNG 4 p Andomeda 3 p Stargate SG-1 2 p Stargate Atlantis 1 p Star Trek: TOS Minnesförlusten har drabbat mig med en massa serier så de får man väl återuppleva igen. Som V, ny inspelning på gång?, Månbas alpha, Italiensk retro i pyjamas? här har väl tiden ändå sprungit förbi... Vill se Heroes, när får JAG se den? (när hinner jag)... Ska V spelas in igen? När då? J.
Expendable Ensign Posted March 24, 2007 Report Posted March 24, 2007 (edited) v, tex, hela serien finns inte va ja kan hitta. Förutom de som Jocke nämnde finns även de övriga avsnitten i en DVD-box, dock ej med svensk text vilket kanske var det du menade. Köpte iaf min på Sci-Fi bokhandeln i Göteborg. Ska V spelas in igen? När då? J. Kolla på IMDb. Discshop har den även listad. Edited March 24, 2007 by Expendable Ensign
T'Pol Posted March 24, 2007 Report Posted March 24, 2007 (edited) Förutom de som Jocke nämnde finns även de övriga avsnitten i en DVD-box, dock ej med svensk text vilket kanske var det du menade. Köpte iaf min på Sci-Fi bokhandeln i Göteborg. skit samma om det e text eller ej, man få ta det man hittar. å hänga me så gott man kan. å herre *******. på deras sidan finns den ju, men ******* me, i region 1!! allt ska tydligen gå åt skogen. men tack än då för tipset! Edited March 24, 2007 by Jocke Maskerat svordom
Expendable Ensign Posted March 24, 2007 Report Posted March 24, 2007 å herre *******. på deras sidan finns den ju, men ******* me, i region 1!! allt ska tydligen gå åt skogen. men tack än då för tipset! Regionsfri DVD-spelare...
Supertreck Posted March 24, 2007 Report Posted March 24, 2007 1 TNG ( Åhhh Data är så underbar. 2 TOS ( Spock gör sig så vacker i sin träiga logik 3 VOY ( ooojaa den bra också häftiga grejs 4 ENT ( Har bara sett det som svt visat men njaa hmm sådär bra 5 Stargate SG-1 ( Häftig 6 Stargate atlantis ( njaa något mjuk i farten. 7 Knight Rider ( Kul med bilen kitt och datorn 8 V ( Mycket bra men . Synd att dom sista avsnitt inte finns på dvd. 9 Andromeda ( Ganska sådär babblig och meningslösa händelser. 10 Threshold (mycket bra och kuslig 11 Total recall 2070 ( Ojsan så trist och perfekta androider. Men njaa bra serier ändå 12 Seven days ( Den var bra sådär hm hm också 13 Time Trax ( Hur kan man ha en talande dator i ett platt tunt kort hmm? 14 Arkiv x ( Den var bra förr i tiden. Idag skulle jag nog inte se den. 15 Roswell ( Nähää. Utsvävande relationsdrama passar nog bättre för tjejer att se på. Nu orkar jag inte lista längre vi ses.
T'Pol Posted March 25, 2007 Report Posted March 25, 2007 Glömde Babylon 5, den få väll plats 17 då. Regionsfri DVD-spelare... kräsna ja vill ha dvder som kan spela in på dåde + å - skivor, pausa live tv, å en stor hårddisk mm. å då va det inte så lätt att hitta en regionsfri. inte i k-hamn iaf. å fixa till hatt va tydligen inte gratis. å köpa en till ha ja inte råd me nu när ja ska slänga ut 6000 på en katt. funkar på datorn, men den e så pluttig.
everybodyknows Posted March 25, 2007 Report Posted March 25, 2007 kräsna ja vill ha dvder som kan spela in på dåde + å - skivor, pausa live tv, å en stor hårddisk mm. å då va det inte så lätt att hitta en regionsfri. inte i k-hamn iaf. å fixa till hatt va tydligen inte gratis. å köpa en till ha ja inte råd me nu när ja ska slänga ut 6000 på en katt. funkar på datorn, men den e så pluttig. en idé är ju annars att göra en koppling från datorn till tv:n om datorn har tv-kort dvs. det bör bli bra mycket billigare än en regionsfri dvd-spelare med alla de finesser du eftersöker. eller för den sakens skull en playstation 3. vet inte riktigt hur det är med film där men eftersom de flesta spel till den är regionsfria bör det gå att köra reg-1 på den med. å andra sidan hade du fått punga ut med drygt 6500 för en sån i dagsläget. huga. allt är dyrt...
Tom_Hell Posted March 25, 2007 Report Posted March 25, 2007 kräsna ja vill ha dvder som kan spela in på dåde + å - skivor, pausa live tv, å en stor hårddisk mm. å då va det inte så lätt att hitta en regionsfri. inte i k-hamn iaf. å fixa till hatt va tydligen inte gratis. å köpa en till ha ja inte råd me nu när ja ska slänga ut 6000 på en katt. funkar på datorn, men den e så pluttig. en idé är ju annars att göra en koppling från datorn till tv:n om datorn har tv-kort dvs. det bör bli bra mycket billigare än en regionsfri dvd-spelare med alla de finesser du eftersöker. eller för den sakens skull en playstation 3. vet inte riktigt hur det är med film där men eftersom de flesta spel till den är regionsfria bör det gå att köra reg-1 på den med. å andra sidan hade du fått punga ut med drygt 6500 för en sån i dagsläget. huga. allt är dyrt... Känner mig manad att förtydliga lite här. Man behöver alltså inte ha TV-kort i datorn för att få ut datorbild på TV:n. Det räcker med ett modernt grafikkort som har TV-utgång. Mitt GeForce3 är sisådär 6-7 år gammalt och det är inga problem där. Ska du dock spela in från TV-signalen på hårddisken krävs förstås TV-kort. Och 6000 för en katt? :blink: När det finns så många fina katter på katthem som inte har någonstans att bo. Dessa kostar drygt en tiondel...
Supertreck Posted March 25, 2007 Report Posted March 25, 2007 Oj det måste vara en speciell raskatt när den är så dyr, när man kan köpa katt för en hundring av nån som vill bli av med sin.
everybodyknows Posted March 25, 2007 Report Posted March 25, 2007 Känner mig manad att förtydliga lite här. Man behöver alltså inte ha TV-kort i datorn för att få ut datorbild på TV:n. Det räcker med ett modernt grafikkort som har TV-utgång. Mitt GeForce3 är sisådär 6-7 år gammalt och det är inga problem där. Ska du dock spela in från TV-signalen på hårddisken krävs förstås TV-kort. ah, tack för förtydligandet. det var inspelningsfunktionen som ställde till det i min förvirrade hjärna när jag skulle förklara. geforce3 gjordes för att hålla. sitter också och trycker på ett sånt.
T'Pol Posted March 27, 2007 Report Posted March 27, 2007 kräsna ja vill ha dvder som kan spela in på dåde + å - skivor, pausa live tv, å en stor hårddisk mm. å då va det inte så lätt att hitta en regionsfri. inte i k-hamn iaf. å fixa till hatt va tydligen inte gratis. å köpa en till ha ja inte råd me nu när ja ska slänga ut 6000 på en katt. funkar på datorn, men den e så pluttig. en idé är ju annars att göra en koppling från datorn till tv:n om datorn har tv-kort dvs. det bör bli bra mycket billigare än en regionsfri dvd-spelare med alla de finesser du eftersöker. eller för den sakens skull en playstation 3. vet inte riktigt hur det är med film där men eftersom de flesta spel till den är regionsfria bör det gå att köra reg-1 på den med. å andra sidan hade du fått punga ut med drygt 6500 för en sån i dagsläget. huga. allt är dyrt... Känner mig manad att förtydliga lite här. Man behöver alltså inte ha TV-kort i datorn för att få ut datorbild på TV:n. Det räcker med ett modernt grafikkort som har TV-utgång. Mitt GeForce3 är sisådär 6-7 år gammalt och det är inga problem där. Ska du dock spela in från TV-signalen på hårddisken krävs förstås TV-kort. Och 6000 för en katt? :blink: När det finns så många fina katter på katthem som inte har någonstans att bo. Dessa kostar drygt en tiondel... aha, nu när ja tänker efter lite så ha ja en kompis som kopplar in dator till tven.. att ja inte tänkte på det.. ja ha iofs en bärbar, så det kanske inte funka, men ja måste kalla hit honom en dag, så få han ta en titt på min dator. för sånt kan inte ja :osäker: jo, det e en raskatt ja ska skaffa, en ragdoll. de e lite speciella å inte så "egna". har man en gång haft en raskatt så e det svårt att gå tbaka till en vanlig. men de e ju söta de me, men ja gillar de där som ha lång päls å e som ett litet barn. sen måste man lägga ner rätt mycke jobb på päls å sånt. men det e det ja e ute efter. nått att pysla om, å barn vill ja inte ha, så katt få det bli istället. nu ha ja dragit bort oss från ämnet här men allt mitt tjabb om dvder å nu katter me. så ja säger sorry nu innan nån börja gnälla :P
Supertreck Posted March 27, 2007 Report Posted March 27, 2007 kräsna ja vill ha dvder som kan spela in på dåde + å - skivor, pausa live tv, å en stor hårddisk mm. å då va det inte så lätt att hitta en regionsfri. inte i k-hamn iaf. å fixa till hatt va tydligen inte gratis. å köpa en till ha ja inte råd me nu när ja ska slänga ut 6000 på en katt. funkar på datorn, men den e så pluttig. en idé är ju annars att göra en koppling från datorn till tv:n om datorn har tv-kort dvs. det bör bli bra mycket billigare än en regionsfri dvd-spelare med alla de finesser du eftersöker. eller för den sakens skull en playstation 3. vet inte riktigt hur det är med film där men eftersom de flesta spel till den är regionsfria bör det gå att köra reg-1 på den med. å andra sidan hade du fått punga ut med drygt 6500 för en sån i dagsläget. huga. allt är dyrt... Känner mig manad att förtydliga lite här. Man behöver alltså inte ha TV-kort i datorn för att få ut datorbild på TV:n. Det räcker med ett modernt grafikkort som har TV-utgång. Mitt GeForce3 är sis??där 6-7 år gammalt och det är inga problem där. Ska du dock spela in från TV-signalen på hårddisken krävs förstås TV-kort. Och 6000 för en katt? :blink: När det finns så många fina katter på katthem som inte har någonstans att bo. Dessa kostar drygt en tiondel... aha, nu när ja tänker efter lite så ha ja en kompis som kopplar in dator till tven.. att ja inte tänkte på det.. ja ha iofs en bärbar, så det kanske inte funka, men ja måste kalla hit honom en dag, så få han ta en titt på min dator. för sånt kan inte ja :osäker: jo, det e en raskatt ja ska skaffa, en ragdoll. de e lite speciella å inte så "egna". har man en gång haft en raskatt så e det svårt att gå tbaka till en vanlig. men de e ju söta de me, men ja gillar de där som ha lång päls å e som ett litet barn. sen måste man lägga ner rätt mycke jobb på päls å sånt. men det e det ja e ute efter. nått att pysla om, å barn vill ja inte ha, så katt få det bli istället. nu ha ja dragit bort oss från ämnet här men allt mitt tjabb om dvder å nu katter me. så ja säger sorry nu innan nån börja gnälla :P Va En ragdoll. Herre jösses vad störtgulligt :lol: :rodna: :lol: :lol: Om det är så dyrt så är det blligt för att vara så gulligt. Pengar tänker man väl inte på då?
T'Pol Posted March 27, 2007 Report Posted March 27, 2007 pengar kommer igen nästa månad. katterna kommer bara en gång om året hos henne ja ska köpa min ifrån.
Jocke Posted March 27, 2007 Report Posted March 27, 2007 Nu tycker jag att ni har diskuterat utanför ämnet så att det räcker. Ni får gärna diskutera katter, DVD-spelare och annat, men ta det då i Ten Forward eller annan lämplig forumdel. Var vänliga och återgå till ämnet, tack!
Kashked Posted April 24, 2007 Report Posted April 24, 2007 1. Stargate SG1 Jag har sett rakt igenom hela serien två gånger, och jag tar ofta och bara ser ett par 2-3 favoritavsnitt när jag inte har nåt bättre för mig. Jag har svårt att sätta fingret på exakt vad det är som gör den till min favorit, men det är nog en blandning av humorn, action och karaktärerna tillsammans med det faktum att det faktiskt är den ultimata konceptet. Med Stargaten kan de med ett steg ta sig till i princip vad som helst "without all the useless mucking about in hyperspace". Skurkarna (specifikt Goa'ulderna) gör också mycket för att lyfta serien. De är bara så kompromisslöst skurkaktiga, med dundrande röst och onda lysande ögon. :lol: 2. Star Trek: Deep Space 9 Vissa kallar det rymdsåpa, jag kallar det genidrag. Igen, vi har maskhålet som öppnar sig till en helt ny del av galaxen att upptäcka. Att flänga hit och dit i universum är bara dumt när hela universum kommer till dig! DS9 har också fördelen att det finns folk från andra hörn av galaxen än federationen där, ferengi, klingons etc. 3. Battlestar Galactica Jag ska inte spoila här men jag måste bara säga att slutet av säsong 2 och början av säsong 3 är så j***a bra! Det här är en av de serierna som känns mest realistisk för mig. Det finns problem, men utan att det förvandlas till en dystropi, men det finns också många saker som är positiva, utan att det blir utopiskt. 4. Babylon 5 Här är det, precis som alla andra redan nämnt, kontinuiteten som lockar. Dessutom så förälskade jag mig tidigt i de olika kulturerna, Minbari, Narn och Centauri. 5. The 4400/The X-Files Får samsas om 5:e platsen. Upplägget med att det utspelar sig i vår tid med lite skumma saker som händer gör att de två serierna är likvärdiga för mig.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now