Jump to content

Bästa Star Trek-filmen.

Rickard

71 members have voted

1. 1.

• Star Trek I/Motion picture
      1
    • Star Trek II/Wrath of Khan
      7
    • Star Trek III/Search for Spock
      1
    • Star Trek IV/Voyage home
      9
    • Star Trek V/Final Frontier
      2
    • Star Trek VI/Undiscovered country
      3
    • Star Trek/Generations
      6
    • Star Trek/First contact
      30
    • Star Trek/Insurrection
      4

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • Replies 199
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nja.. tillbaka till effekterna. Star Wars hade INTE hög budget. åtminstonde inte den första filmen. Det var faktiskt en riktig lågbudgetrulle. Men den är ju rysligt bra ändå.

Jag gillade Voyage home. Men blev lite nertryckt av att det tydligen inte fanns NÅGOT bra med vår tid. (80-talet iofs) hadde det inte varit roligare om TOS-gänget hade blivit tvungna att förlita sig på lite stenåldersteknik!? Annars var filmen helt OK, men vad sjutton ville farkosten!!??

• 2 weeks later...
Voyager med hemmabiosystem..

Det slår det mästa... Men vist är starwors mera ljud effekter..

Ljud är viktigt för hur man upplever en film. Till och med Independence day går ju att se på bara ljudet är bra.

Jag kommer ihåg när jag såg Närkontakt av tredje graden på bio, och hur golvet vibrerade när det främmande rymdskeppet drog på bastonerna i slutet.

Flera år senare gick den på TV, och det enda som hördes var lite mesigt tutande. Vilken antiklimax.

• 2 weeks later...
Jag kommer ihåg när jag såg Närkontakt av tredje graden på bio, och hur golvet vibrerade när det främmande rymdskeppet drog på bastonerna i slutet.

och jag såg American Psycho på Draken och kände hur en motorsåg startades en halvmeter framför mig... rätt mäktigt, även om filmen i övrigt sög...

• 2 weeks later...
Av TOS-filmerna tycker jag att The Undiscoverd Country är bäst (köpte den affischen igår! :D BackOffice i Helsingborg är min nya favoritaffär).

Av de nya ligger ju faktiskt FC några mil före. Sammanlagt - FC

har de någon hemsida BackOffice, eller är det bara seriesam bara de som säljer filmplancher via internet?

Annars så är någ star trek IV the voyage home best.

sämst/minst bra är det bara den de besöker "gud" som ligger under the motion piture. eller?

• 3 weeks later...
okej voyager home handlar om valar...

bäst att ta på solbrilorna om man åker med för valar brukar ju vara i vatten och man kan ju få solsting mitt på vattnet eller :cool:

Den här diskussionen handlar enbart om långfilmerna och inte om serierna. Det som ofta kallas för filmer i Voyager är bara dubbelavsnitten som är ihopslagna på ett band och kallas för "film".

The Voyage Home är en ST film med Kirk, Spock mfl från orginal serien (TOS)

okej voyager home handlar om valar...

bäst att ta på solbrilorna om man åker med för valar brukar ju vara i vatten och man kan ju få solsting mitt på vattnet eller :cool:

Den här diskussionen handlar enbart om långfilmerna och inte om serierna. Det som ofta kallas för filmer i Voyager är bara dubbelavsnitten som är ihopslagna på ett band och kallas för "film".

The Voyage Home är en ST film med Kirk, Spock mfl från orginal serien (TOS)

Är inte Voyager Home en film?? det trode jag att det var!! ???

Du får tänka på att Gene inte hade samma budget för att göra serien och filmerna, som George Lucas hade.

Det där är ett känslig ämne. ;) Lucas hade verkligen ingen stor budget till Star Wars! Visserligen va väl Gene's mindre pga. mängden film, men jag tror faktiskt att effekterna hade blivit mycket bättre om t.ex. George Lucas hade gjort Star Trek, oavsett budget. Men då hade det ju heller inte blivit Star Trek...

TOS handlar ju faktiskt inte bara om effekter, den serien har mycket som de nyare serierna har tappat helt. Bara scenen i avsnittet "For the world is hollow..." när den gamle mannen säger "For the world is hollow, and I have touched the sky." precis innan han dör, med en inlevelse man får leta efter länge i Star Trek, är helt och hållet underbar.

Är inte Voyager Home en film?? det trode jag att det var!! <!--emo&???

Jo The Voyage Home är en film, inte Voyager ;)

Ja men vad jag menar är filmen the Voyager Home

Menar du en film som inte handlar om ST, för annars så fattar jag inget?

Insurrection är helt klart den bästa StarTrek filmen! Det var riktigt mycket folk på den också när jag såg den. (Till skillnad från när jag gick på First Contact).

Varför den då är bäst? Jo - Den är helt klart jätterolig på sina ställen, och känns riktigt "äkta film", till skillnad från alla tidigare "Extended episode" känslor jag fick.. mycket dödtid i de övriga filmerna, den här var bra rakt igenom. Härligt att sitta på bio och höra folk garva också :)

Innan den tyckte jag filmerna var lite So-So (FC kommer helt klart på en 2:a plats, sen Voyage Home.)

Precis som nån nämnde så är karaktärerna hur bra som helst i Insurection. Ser fram emot nästa film!

TOS handlar ju faktiskt inte bara om effekter, den serien har mycket som de nyare serierna har tappat helt. Bara scenen i avsnittet  när den gamle mannen säger "For the world is hollow, and I have touched the sky." precis innan han dör, med en inlevelse man får leta efter länge i Star Trek, är helt och hållet underbar.

Du har SÅ rätt =) Även om jag placerar Voyager högst av alla startrek serier, så hade TOS mycket som gått förlorat genom åren.

Det var en så härlig teatrisk känsla. Många fina monologer. Vem glömmer inte:

"Don't you understand? A mutated superiour man could be also be a wonderful thing. A.. a forunner for a NEW and BETTER KIND of HUMAN BEING!"

Är inte Voyager Home en film?? det trode jag att det var!! <!--emo&???

Jo The Voyage Home är en film, inte Voyager ;)

Ja men vad jag menar är filmen the Voyager Home

Det närmaste man kan komma thr voyager home är voy avsnittet Engdgame (det sista)

men någom ST film med namnet voyager finns inte.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...