Jump to content
Sign in to follow this  
Quiet

Musiken

Recommended Posts

Där lirades en låt som ganska snabbt blev populär hos de som inväntade serien, Låten "Wherever you will go" spelades just av The Calling och kommer bli den ledande singlen på deras debut album.

Låten låg ju sedan på US top ten rätt länge. Jag tror i alla fall att det va för att den hade varit med på enterprise-trailersarna.  :D

Men den skivan kanske man ska kolla in. Svårt med star trek-anknuten rock annars. The Calling kommer nog bli ett såntdär band som säljer miljontals skivor i USA.

Låten låg ju sedan på US top ten rätt länge. Jag tror i alla fall att det va för att den hade varit med på enterprise-trailersarna.  :D

Tror ärligt talat också mycket på att de var just Enterprise trailersna som lyfte fram låten. Egentligen ganska smart markandsföring av bandet som såg till att låten inte bara spelades i smaband med Enterprise utan i stålmannen serien "Smallville" kunde den också höras.

Enligt bandets hemsida så går dom för tilffälet väldigt bra i de länder de marknadsförsts(ex. kanda  :)  ), de uppger också att dom fixa en del med radiokanalen NRJ här i Sverige så ni som får in den (får vi inte i Växjö) lär ju få höra dem ett par gånger.

Egentligen ganska smart markandsföring av bandet som såg till att låten inte bara spelades i smaband med Enterprise utan i stålmannen serien "Smallville" kunde den också höras.

Nähä? När i "Smallville"?

Jag vet fortfarande inte vad det är för låt (hänger liksom inte med i populärmusiken nu förtiden... ), men jag har alla Smallville avsnitt inspelade, så då kan jag ju lyssna där...

Nähä? När i "Smallville"?

Jag vet fortfarande inte vad det är för låt (hänger liksom inte med i populärmusiken nu förtiden... ), men jag har alla Smallville avsnitt inspelade, så då kan jag ju lyssna där...

Kommer inte riktigt ihåg vilket avsnitt. Men det är ett av det första 5(tror jag).  SÅ det har väl antagligen redan sänts på trean antar jag.

Låten i sig bör inte var allt för svår att få tag på. Sök på "wherever you will go" eller "The Calling" på Kazaa eller Morpheus eller nåt dylikt program.

Kommer inte riktigt ihåg vilket avsnitt. Men det är ett av det första 5(tror jag).  SÅ det har väl antagligen redan sänts på trean antar jag.

Låten i sig bör inte var allt för svår att få tag på. Sök på "wherever you will go" eller "The Calling" på Kazaa eller Morpheus eller nåt dylikt program.

Ska hem o kolla...

Sitter med 56 modem och det tar sån jättelång tid att ladda ner saker... tror det är nåt fel nånstans... men jag ska prova på Kazaa också.

Tack :)

Om du syftar på Tuvoks dans i Homestead så kan jag den! ;)

*stolt* Jag med!  :D

Asså.. inte för att jag diggar Neelix, men det avsnittet va banne mig jättebra. Kanske inte jättebra, men väldigt betydande.

Här på St Voyager Databas kan man ladda ner Voyager "musiken".

nån som vet i vilket format man ska ladda ner filen i, ???  jag testade att köra den i Windows media player, med jag fick bara upp en ruta där det stog, "ogiltigt format"...jag är inte så haj på datorer...   :(

På tal om musik, någon som kan Star-Trekking dansen??

Om du syftar på Tuvoks dans i Homestead så kan jag den! ;)

Lite sent svar kanske men men... Nej, det var inte den jag menade :) Jag tänkte på den där man står i en stor ring och gör rörelser...

Utdrag ur texten:

"Star trekking across the universe, on the starship enterprise under captain Kirk/ boldly going forward cause we can't find reverse!"

Den är iaf jättekul!

Jag är personligen ett stort fan av Jerry Goldsmith, James Horner och Alexander Courage. De har ju använt instrumental musik spelad av orkester i de tidigare serierna (förutom Tos). Men i Enterprise är det annorlunda. Vad tycker ni? Instumental eller med sång, vilket är bäst?

Jo, snacka om hångellåt...

Jag har försökt lära mig "Star Trek dancen" men jag kan inte! Jag gör antingen för fort eller för långsamt!!!!

Många gilllar inte introt till Enterprise, men jag tycker att många av musik styckena i serien är mycket fina och bra skrivna. Jag ville därför kolla om man kunde få tag på dem på ett lagligt sätt och sökte på altavista. Jag hittade denna sidan där man kan ladda ner lite musik från pilot avsnittet Broken Bow. Om någon vet vart man kan hitta mer musik kanske man kan tipsa mig om det :) .

Star Trek Soundtrack sidan

OBS. Musiken som finns att hämmta är tyvärr bara demo versioner. Dock kan man köpa CD-skivorna på amazon.com.

Edited by Karl

Star Trek Voyager-soundtracket från avsnittet Caretaker tycker jag mycket om. Det påminner mig om ett videoklipp jag laddade ner med låt 6, Paris takes the helm, och då jag brukade jaga Voyager-trailers att ladda ner.. Visst kan musik väcka känslor och minnen ibland?