Supreme Commander JAF Posted April 19, 2011 Report Share Posted April 19, 2011 Där kan jag hålla med, bra musik är ännu bättre live. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
To'E'Cra Posted April 19, 2011 Report Share Posted April 19, 2011 Då ska jag nog införskaffa den För musik är bäst live, även om jag knappt har sett någon livemusik i verkligheten, men liveinspelningar mosar studio! Hahaha ja helt klart! Det är ju mer levande när det är live! Hmmm... vad lyssnar jag på för musik? Det finns nog inget sätt jag kan generalisera riktigt. Men jag gillar Beatles, Winnerbäck, Hellström, Miss Li, Stefan Sundström, Dan Viktor och Irländsk folkmusik! Har till och med ett band med två polare där vi spelar Irländsk folkmusik. Svinkul! Men jag gillar all möjlig musik utöver detta också. Det enda jag inte klarar av egentligen är synthig pop, typ Rix Fm musik. Då mår jag helt ärligt illa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 19, 2011 Report Share Posted April 19, 2011 Irländsk folkmusik, det är grejor det! Älskar att sjunga Dirty Old Town och Springhill Mining Disaster (även om dennes irländskhet kan diskuteras). Är lite svårt att inte dras in i det som ett fan av U2 som gärna visar upp sitt irländska ursprung då och då Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 19, 2011 Report Share Posted April 19, 2011 Om man gillar irländsk musik så kan jag rekommendera Flogging Molly och Dropkick Murphys. Grupperna blandar rock med irländska toner. Underbart! Riktigt mycket ös på konserterna också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 19, 2011 Report Share Posted April 19, 2011 Jag kan rekommendera Tomorrow med U2 Väldigt vacker låt med vad jag tycker är en del irländska toner Väldigt sorglig också, handlar om när Bonos mamma dog när han var 14 år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
To'E'Cra Posted April 21, 2011 Report Share Posted April 21, 2011 Hehe Vi har lirat lite Flogging Molly och The Pogues faktiskt! Det är väl bland det rockigaste vi har kört! Men om ni vill höra så har vi precis spelat in några snabba små demos som ni kan höra på våran myspace. http://www.myspace.com/the_shamrocks Det är ju ingen musik man blir känd eller rik på. Utan vi spelar helt och hållet för att det är så förbannat kul! Blood or Whiskey är förövrigt ett helt okej band om man gillar irländsk folkmusik blandat med punk. Nästan lite som Flogging Molly! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 22, 2011 Report Share Posted April 22, 2011 Hehe Vi har lirat lite Flogging Molly och The Pogues faktiskt! Det är väl bland det rockigaste vi har kört! Men om ni vill höra så har vi precis spelat in några snabba små demos som ni kan höra på våran myspace. http://www.myspace.com/the_shamrocks Det är ju ingen musik man blir känd eller rik på. Utan vi spelar helt och hållet för att det är så förbannat kul! Blood or Whiskey är förövrigt ett helt okej band om man gillar irländsk folkmusik blandat med punk. Nästan lite som Flogging Molly! Tack för länken. Gillar musiken. Bra sångerska också. Vilket finurligt namn på en grupp som kör irländsk musik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 10, 2011 Report Share Posted May 10, 2011 Såg just den här musikvideon där Muse landar på... vulcan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 10, 2011 Report Share Posted May 10, 2011 Kan vara Vulcan om Big Ben har flyttats dit :s Bra låt och bra video. Min favoritgrupp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 10, 2011 Report Share Posted May 10, 2011 Kan vara Vulcan om Big Ben har flyttats dit :s Bra låt och bra video. Min favoritgrupp. Riktigt härlig låt! Älskar att sjunga den! Beställde förresten Origin of Symmetry, Absolution och H.A.A.R.P. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted May 10, 2011 Report Share Posted May 10, 2011 (edited) Litet låttips från årets Eurovision Song Contest Jag vet inte om någon annan här följer Schlagern/Eurovision här på forumet (eller i alla fall inte lika slaviskt som jag), men jag måste säga att några bidrag verkligen förvånat mig i år, positivt då alltså. Tre lite annorlunda bidrag, och enligt mig tre av tävlingens allra bästa låtar i år, är: - Opera (och storslagen sådan) i Eurovision kanske inte var helt tippat, nej, men herre gud vad han är bra! (och snygg också, för den delen :visslar: ) - Härligt retro, måste jag säga - Så härligt med musik som kommer rakt från hjärtat, och som inte är totalt överproducerad. Edited May 10, 2011 by johannalaforge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 10, 2011 Report Share Posted May 10, 2011 Riktigt härlig låt! Älskar att sjunga den! Beställde förresten Origin of Symmetry, Absolution och H.A.A.R.P. Matt Bellamy har en mycket speciell röst så det kan inte vara lätt att sjunga något skrivet av och för honom. Imponerande Mycket nöje med albumen/dvdn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 10, 2011 Report Share Posted May 10, 2011 Riktigt härlig låt! Älskar att sjunga den! Beställde förresten Origin of Symmetry, Absolution och H.A.A.R.P. Matt Bellamy har en mycket speciell röst så det kan inte vara lätt att sjunga något skrivet av och för honom. Imponerande Det har han verkligen, rankar honom som sångare nummer 2. Väldigt rolig att försöka sig på att sjunga också! Jag beställde samtidigt som Muse-skivorna The Rising av Bruce och American Idiot. Och jag fick pappa att köpa Darkness on the Edge of Town. Allt detta gick på strax under 26 pund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 14, 2011 Report Share Posted May 14, 2011 Ro, har du sett Glastonbury konserten från förra året? Jag har laddat ned den och tänkte se den, har bara sett när de gjorde Where the Streets Have No Name och Uprising. Man laddar ju lite för när U2 ska spela där nu, kommer att bli grymt. Hoppas på att Muse kommer som gäster, de var ju förband till U2 nu igen under deras konserter i Sydamerika så det vore väldigt kul att se dem tillsammans på Glastonbury. (Skulle inte förvåna mig om jag nu får som svar att du var där) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted May 15, 2011 Report Share Posted May 15, 2011 Det är något med ordet "ladda ner" som jag inte gillar alls, fråga mig inte varför... J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 15, 2011 Report Share Posted May 15, 2011 Det är något med ordet "ladda ner" som jag inte gillar alls, fråga mig inte varför... J. Ordet "ladda ner"? Jag trodde att det var två ord ;) Eftersom det inte är officiellt släppt material skall det inte vara någon fara att ladda ner. Om det är sådant som är släppt betalar jag alltid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 15, 2011 Report Share Posted May 15, 2011 Jag har sett framträdandet från Glastonbury och det är riktigt bra. Var dessvärre inte på plats personligen. Kan tänka mig att Matt Bellamy dyker upp med U2 i år. Supreme Commander Katt: Att ladda ner är inte en olaglig företeelse för då skulle iTunes mfl vara olagliga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 15, 2011 Report Share Posted May 15, 2011 Ja, det vore riktigt kul om Matt kom upp. En duett med den bästa sångaren (Bono) och den näst bästa sångaren (Matt) enligt mig vore riktigt, riktigt häftigt! Jag tror att U2s konsert där kommer bli riktigt häftigt, de håller på och gräver upp en massa häftiga sånger på turnén just nu, antagligen för att träna inför Glaso' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 17, 2011 Report Share Posted May 17, 2011 Igår kom då beställningen. Såg HAARP DVDn och den var riktigt bra! Rockade mycket hårdare än vad jag förväntade mig, jag saknade nästan lite vackrare sånger. Sing For Absolution hade inte varit fel Muse slog dock inte U2, Matt verkar inte ha samma band med publiken som Bono har under en konsert, men de var fortfarande väldigt bra och det var otroligt energiskt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 Matt konverserar inte verbalt med publiken utan föredrar att låta musiken tala. Hans genialitet består i att han uppfattar publikens reaktioner till framförandet och bestämmer impulsivt vilka låtar som publiken skulle få mest glädje av. Det är därför MUSE är så fantastiska att se live. MUSE är ett rockband och deras mest hårdrocksinfluerade låtar finns på Originplattan resp Hullabaloo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 (edited) Matt konverserar inte verbalt med publiken utan föredrar att låta musiken tala. Hans genialitet består i att han uppfattar publikens reaktioner till framförandet och bestämmer impulsivt vilka låtar som publiken skulle få mest glädje av. Det är därför MUSE är så fantastiska att se live. MUSE är ett rockband och deras mest hårdrocksinfluerade låtar finns på Originplattan resp Hullabaloo. Jag lyssnar på Origin of Symmetry just nu Han bestämmer alltså låtlistan under konsertens gång? Edited May 20, 2011 by Mr Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 Han bestämmer alltså låtlistan under konsertens gång? Precis. Visst har de övat in en repertoar men beslutet av vilka låtar som passar sker på scenen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 Han bestämmer alltså låtlistan under konsertens gång? Precis. Visst har de övat in en repertoar men beslutet av vilka låtar som passar sker på scenen. Så gör sällan U2, fast det beror nog också på att deras show är så mycket större att det inte hade fungerat. Men ibland kommer det oförberedda låtar. OoS skivan var fantastiskt bra! Jag har blivit lite beroende av Plug In Baby. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted June 10, 2011 Report Share Posted June 10, 2011 Idag skall jag gå på Ringo Starr konsert på Liseberg, hoppas på att det blir kul, men man kommer ju i alla fall få se en livs levande legend! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted June 12, 2011 Report Share Posted June 12, 2011 Här är en recension jag skrev på ett annat forum för Ringo Starr-konserten, på engelska: Here's a review by a tired person, I hope it's possible to comprehend : There was an interview with Ringo in the morning in the local newspaper, and almost every other major Swedish newspaper had some feature on this concert, so it was a little bit of a happening. Personally, I learned about this concert a few months ago and knew that I wanted to go. I mean Ringo is 1/4 of the biggest band of all time, in other words, a ****ing LEGEND!! So I had no doubt about whether to attend or not. I also happen to like the Beatles a lot. So, back to the day of the concert... I went there with my father, we were there 18:30, one and a half hour before the concert. We got some of the last seats (the seats are really the best places). Then it was time to wait. The average age of the crowd was probably around 50 years old. A lot of middle age and older people, but also a few people around my age (15). The place got full (7000, some say 11500) and then, 20:00 they came on stage. It started with It Don't Come Easy, which was a decent opener. The concept for the concert was that Ringo played some of his solo songs, and some Beatles songs and that the other artists in "the All Starr Band" got to perform a couple of their own songs. It worked very well. On the second song however, something went wrong with the sound, which led everyone to clap and scream like crazy. I wonder if the band understood what happened, or was very surprised by the clapping? I guess I'll never know. The sound was out for quite a while, almost two songs. "The All Starr Band" is: Wally Palmar - guitar, harmonica, vocals Rick Derringer - guitar, vocals Edgar Winter - keyboards, saxophone, vocals Gary Wright - keyboards, vocals Richard Page - bass, vocals Gregg Bissonette - drums, vocals I didn't recognize any of those names, but I did recognize a few songs. The best one of these was Rick Derringer, who was very good on guitar and played a few decent songs on his own. Gary Wright had a very good song, Dream Weaver or something. Wally Palmar was decent, but didn't seem to be very good technically, mostly played rhythm guitar. Richard Page was nothing special at all, and had A LOT of effects on his voice, I guess he couldn't sing. Gregg Bissonette played drums, and did it well. Edgar Winter was crazy but seemed to have a lot of fun, and was pretty awesome as well. Apparently, he was the first person ever to put a strap on a keyboard, and did some crazy solos and stuff. He also played saxophone well. Ringo himself sang just fine, drummed very well, and was a very good entertainer. He also had a great sense of humor. He said things like “You’re the best audience we’ve had all day”, “You know, I just love it when you people when pictures of me, like, “hey this is what you looked like when you were younger””, he also introduced some songs saying that they were written by “that other band” he once played in... I wonder which band that could be... All in all, I had a very good time! I also shot about 30 minutes of video with my camera, 720p, with decent audio for a compact camera. If anyone is interested in that footage maybe I could put it on youtube? Och detta tror jag var setlisten: It Don't Come Easy Honey Don't (Carl Perkins cover) Choose Love Hang On Sloopy (The McCoys cover) (Rick Derringer) Free Ride (Edgar Winter cover) (Edgar Winter) Talking in Your Sleep (The Romantics cover) (Wally Palmar) I Wanna Be Your Man (The Beatles cover) Dream Weaver (Gary Wright cover) (Gary Wright) Kyrie (Mr. Mister cover) (Richard Page) The Other Side Of Liverpool Yellow Submarine (The Beatles cover) Frankenstein (Edgar Winter cover) (Edgar Winter) Peace Dream Back Off Boogaloo What I Like About You (The Romantics cover) (Wally Palmar) Rock and Roll, Hoochie Koo (Rick Derringer cover) (Derringer) Boys (The Beatles cover) Love Is Alive (Gary Wright cover) (Gary Wright) Broken Wings (Mr. Mister cover) (Richard Page) Photograph Act Naturally (Buck Owens cover) With a Little Help from My Friends (The Beatles cover) Give Peace a Chance (John Lennon cover) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts