Jump to content
Sign in to follow this  
Smirf

Vilken slags musik lyssnar ni på?

Recommended Posts

Allt möjligt mestadels men här är favvisarna Bruce Springsteen, Bob Dylan, Johnny Cash, A Perfect Circle, 30 seconds to Mars, Every Move A Picture, Mando Diao, The Hives, Disturbed, Korn, Metallica, Coldplay, Dropkick Murphys, Led Zeppelin, Moby, The Ramones, The Killers, Trevor Hall.

Ja, det blev en hel del favoriter men så är de.

Wow, måste ärligt säga att du har en väldigt bra musiksmak enligt mig. Jag menar, vem kan gå fel med Coldplay, Moby, The Hives och Bruce Springsteen på sin lista :D

eller Led Zeppelin ! :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Led Zeppelin är aldrig fel. Skulle dessutom villja lägga till Deep Purple brevid Led. Dom är kära vänner i minna groteska skivhyllor.

Edited by Unkas

Allt möjligt mestadels men här är favvisarna Bruce Springsteen, Bob Dylan, Johnny Cash, A Perfect Circle, 30 seconds to Mars, Every Move A Picture, Mando Diao, The Hives, Disturbed, Korn, Metallica, Coldplay, Dropkick Murphys, Led Zeppelin, Moby, The Ramones, The Killers, Trevor Hall.

Ja, det blev en hel del favoriter men så är de.

Wow, måste ärligt säga att du har en väldigt bra musiksmak enligt mig. Jag menar, vem kan gå fel med Coldplay, Moby, The Hives och Bruce Springsteen på sin lista :D

eller Led Zeppelin ! :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Bruce is the boss som dom säger och det kunde inte ha varit mer korrekt i mina ögon.

Jag har aldrig riktigt förståt storheten med Bruce Springsteen. visst har han gjort några bra låtar, men inget mer i minna ögon. Vad tycker ni gör honom så stor?

Sedan har jag alltid haft svårt för hans sätt att sjunga. Pressar luften ur strupen. Försöker sjunga genom att bita ihop med tänderna och tvinga ut ett hest väsande ljud mellan dem. Funkar inte alls för mig. Tvärt om mycket irriterande. Själv är jag klassiskt skolad. Föredrar sångare så har den stilen.

Jag kan dock erkänna och förstå att sättet på vilket "The Boss" sjunger, är en del i hans stil och karaktären i hans låtar.

Edited by Unkas

Jag har aldrig riktigt förståt storheten med Bruce Springsteen. visst har han gjort några bra låtar, men inget mer i minna ögon. Vad tycker ni gör honom så stor?

Sedan har jag alltid haft svårt för hans sätt att sjunga. Pressar luften ur strupen. Försöker sjunga genom att bita ihop med tänderna och tvinga ut ett hest väsande ljud mellan dem. Funkar inte alls för mig. Tvärt om mycket irriterande. Själv är jag klassiskt skolad. Föredrar sångare så har den stilen.

Jag kan dock erkänna och förstå att sättet på vilket "The Boss" sjunger, är en del i hans stil och karaktären i hans låtar.

Sjlvklart får man tycka helt olika om folk, men jag bara älskar Bruce karaktär, hans sätt att lite sådär hest sjunga (men ack så vackert det är :wub: ). Bruce är en av de få artisterna enligt mig som verkligen har en sångröst, och inte en såndär studiofejkad röst.

Annars måste jag säga att alla borde höra The Wombats låt Let's dance to Joy Division Den är enligt mig ett underverk, i princip. :wub:

Bara måste slänga in ett litet tips här om en av jordens bästa låtar:

Annars kan man ju gå in HÄR eller HÄR och lyssna på musik tagen direkt ifrån olika TNG avsnitt. Allt ifrån Data på fiol, till när Geordi sjunger, eller varför inte The Inner Light i 2 olika versioner? :)

Tack för länken johannalaforge. kapten Pickard med flöjt är inte fel. Ljuva toner där måste jag säga. Väldigt trevligt att lyssna på.

Anytime :)

Om du inte såg det så kan jag bara lägga till att det är jag personligen som micklat ihop klippen. Sure, det är inte så svårt, men man måste ju ta sig tiden också. 3:an i serien är almost done :) *stolt* :P

Det märkte jag inte. Men bra jobbat ^_^ . väntar ivrigt på den också. Själv har man inte gjort några youtube klipp.

En bra musik klipp från Pink Floyd:

Pink Floyd - Goodbye Cruel World/Is There Anybody Out There?

Det märkte jag inte. Men bra jobbat ^_^ . väntar ivrigt på den också. Själv har man inte gjort några youtube klipp.

En bra musik klipp från Pink Floyd:

Pink Floyd - Goodbye Cruel World/Is There Anybody Out There?

Nr 3 är nu färdig och publicerad *stolt* HÄR FINNER DU DEN

(snart närmar jag mig 30 videos på youtube, då skall det firas :P )

Man tackar ^_^ . Bra presterat med antalet klipp i youtube.

Nr 4 är färdig nu: HÄR FINNS DEN (och de 3 första) (stolt)

Mer Star Trek musik åt folket! :D (dessutom har man äntligen kommit upp i 30 videos :) )

Angående övrig, icke-Trekkie musik (icke-Trekkie? Det var ett nytt ord :P ) så bara måste man ju tipsa om "I Hear The Bells", med Mike Doughty.

NR 5 är officiellt färdig! (stolthetsvarning! ) HÄR FINNS DEN (för er som kanske vill höra Picard sjunga? :P )

Edited by johannalaforge

Man tackar ^_^ . Bra presterat med antalet klipp i youtube.

Nr 4 är färdig nu: HÄR FINNS DEN (och de 3 första) (stolt)

Mer Star Trek musik åt folket! :D (dessutom har man äntligen kommit upp i 30 videos :) )

Angående övrig, icke-Trekkie musik (icke-Trekkie? Det var ett nytt ord :P ) så bara måste man ju tipsa om "I Hear The Bells", med Mike Doughty.

NR 5 är officiellt färdig! (stolthetsvarning! ) HÄR FINNS DEN (för er som kanske vill höra Picard sjunga? :P )

Måste bara tillägga att man har varit flitig nu och gjort en nummer 6 FINNS HÄR och en nummer 7 som laddas upp på youtube as we speak :D

Sen måste ju tilläggas att Imogen Heap's låt

har en måstelyssnastämpel på sig.

(såg en superrolig sak på Wikipedia. Michael Myers mask i Halloweenfilmerna är en lätt modifierad Captain Kirk-mask! :w00t: De har målat den vit, tagit bort sideburnsen, klippt större hål för ögonen och tagit bort ögonbrynen på masken, men annars är det Kirk. :P )

Edited by johannalaforge

Jag har en musikfråga! Denna låt är verkligen trekkig och det är Cirque Du Soleil som är artisten. Jag tror att låten spelas i deras show Delerium. Man kan se ett par sekunder av den låten från deras show på reklamen från tv. Låten är lite soft technoaktig. Nån' som kan veta?

Tack på förhand!

Edit: Ah jag löste det tror jag. Låten heter Pokinoï och det är Sash remix.

Edited by michael ricochet

Dödsmetall lysnar jag mest på, och en del liknande. In Flames bland andra, ska gå och se dem i Göteborg i november :djävul:

In Flames (gäteborgs grupp va?) var förband till Maiden på Ullevi för några år sedan. Det var faktiskt helt ok. Trodde inte att jag skulle gilla deras musik så bra som jag gjorde. Och de var bra som live-band

Dödsmetall lysnar jag mest på, och en del liknande. In Flames bland andra, ska gå och se dem i Göteborg i november :djävul:

In Flames (gäteborgs grupp va?) var förband till Maiden på Ullevi för några år sedan. Det var faktiskt helt ok. Trodde inte att jag skulle gilla deras musik så bra som jag gjorde. Och de var bra som live-band

vet ett riktigt bra band skapat av låtsrkivare i In Flames (plus kanske en gitarrist därifrån, kommer inte ihåg...). ALL Ends heter det och låter fruktansvärt bra. det är ganska vanlig, dock lite mer melodisk hårdrock och en tjej som sjunger :lol:

Jean Michel Jarre, jajamän!

Oxygene är hur bra som helst! 80 % gjort på en Eminent-orgel, makalöst vilka ljudbilder han skapar på den skivan. Equinoxe är nästan lika bra. Men efter hans Kina-konserter 1981 blev han alldeles för glassig (rosa kavaj-perioden! :sjuk: ). Zoolook är en skiva man helst vill glömma...

Men han börjar räta upp sig lite. "Oxygene live in your livingroom" (DVD + CD) som kom 2007 för att fira 30-årsjubileum av Oxygene är en skön upplevelse.

Edited by Marvin

Måste köpa den från 2007! Jag gillar den låten från zoolok där det spelas oljefat! Den är en partylåt! När vi ändå är inne på synth- är det någon som lyssnat på Planet Patrol? Nänä skulle inte tro det. Det är hård synth soul! Låstarna "play at your own risk" och "cheap thrills" är tunga saker minsann! B)

Edited by michael ricochet

Ja det stämmer, de är från Göteborg :) Älskar deras elgitarspel, det är så skönt. Har inte varit på någon av deras konserter ännu. Jag har hört att de är riktigt bra live och att sångaren ska vara rolig.

vet ett riktigt bra band skapat av låtsrkivare i In Flames (plus kanske en gitarrist därifrån, kommer inte ihåg...). ALL Ends heter det och låter fruktansvärt bra. det är ganska vanlig, dock lite mer melodisk hårdrock och en tjej som sjunger :lol:

Kollade just på All Ends på youtube, helt ok :) Det är alltid kul med tjejjer som gör hårdrock.