Jump to content

Vilken slags musik lyssnar ni på?

Smirf

Recommended Posts

skulle gärna gå sweden rock men jag vet inte om min plånbok tillåter det :( gillar du Axel Rudi Pell eller?? själv lyssnar jag till 99% bara på Axel Rudi Pell, dom är ju bara för bäst! särskilt rockballaderna, min favorit är: The Clown Is Dead. även Live For The King är riktigt bra, fast den är det lite mer fart i. jag har alla albumen, typ 150 olika låtar.

Edited by NX-01

• Replies 308
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

just nu så e Justin Timberlake som en gud för mig. snygg som få, sköna moves å sjunger som en.. jag vet inte vad.

Ha insett att alla som jobbar me Timbaland blir riktigt j*vla bra, titta bara på Nelly Fortardo.

Å aaliyah då så klart, men hon behövde inte Timbaland för att va bra. hon rockade fett på egen hand me.

å min nya gud Justin va värsta mesen innan Tim kom in i bilden.

å så diggar ja klart Beyonce, Kelis, Ciara mm.

när man inte menar det utan det används i namnet på något särskilt så tror jag att det är okej att säga ett fulare ord. man får ju till exempel säga Stefan även fast det slutar med en svordom.

Stefan? :lol: Okej men jag tar inga risker. Denna grupp har ett namn där första hälften av namnet är ett så kallat runt ord och det gillas nog inte här.

Men det finns ju andra bra grupper med kuliga namn. Här där jag bor hade vi ett band som hette Jörvars gosskör...och vem minns inte deras hits- "Städa" och "Kom och hämta mej pappa" :)

Så vitt jag förstår det hela går det bra med namn, det som är mot forumreglerna är onödiga svordommar tex om man använder "shit alltså" eller "vafan" i var och varannan mening. J.

Okej men just detta specifika namn bör man nog hoppa över. Alla är ju inte punkare o gillar dess skämt och ironi. ;)

Nån´som har hört en annan grupp som hette "pojken med grodan i pannan"? Eller gruppen "Klart att grabben ska ha en husvagn"?

Jo, det finns ju en del "kreativa" punkbandsnamn. Vem kan glömma namn som Tatuerade Snutkukar eller Sten och Stalin? :lol:

Just nu lyssnar jag dock på The Vandals. :)

när man inte menar det utan det används i namnet på något särskilt så tror jag att det är okej att säga ett fulare ord. man får ju till exempel säga Stefan även fast det slutar med en svordom.

Stefan? :lol: Okej men jag tar inga risker. Denna grupp har ett namn där första hälften av namnet är ett så kallat runt ord och det gillas nog inte här.

Men det finns ju andra bra grupper med kuliga namn. Här där jag bor hade vi ett band som hette Jörvars gosskör...och vem minns inte deras hits- "Städa" och "Kom och hämta mej pappa" :)

Så vitt jag förstår det hela går det bra med namn, det som är mot forumreglerna är onödiga svordommar tex om man använder "shit alltså" eller "vafan" i var och varannan mening. J.

Okej men just detta specifika namn bör man nog hoppa över. Alla är ju inte punkare o gillar dess skämt och ironi. ;)

Nån´som har hört en annan grupp som hette "pojken med grodan i pannan"? Eller gruppen "Klart att grabben ska ha en husvagn"?

Jo, det finns ju en del "kreativa" punkbandsnamn. Vem kan glömma namn som Tatuerade Snutkukar eller Sten och Stalin? :lol:

Just nu lyssnar jag dock på The Vandals. :)

Jaha hoppsan hejsan, dom bandnamnen hade jag inte hört! :lol:

Jag lyssnar nu på Tommy Shaw- en ganska rak amerikansk rock-pop men av bästa klass.

Måste bara få starkt rekommendera star trekkig musik som handlar om rymden och dyligt:

Visitors med låten: Nothing to write home about. Svensk grupp från 80-talet.

Nasa med flera "spaceiga" låtar bl.a: Remebering the future (Kirk nämns). Svensk grupp från 80-talet som släppte en platta i slutet på 90-talet.

41b6t6yebhlss500wg7.jpg

:D:rolleyes: :blink: :w00t:

Edited by michael ricochet

Måste bara få starkt rekommendera star trekkig musik som handlar om rymden och dyligt:

Nasa med flera "spaceiga" låtar bl.a: Remebering the future (Kirk nämns). Svensk grupp från 80-talet som släppte en platta i slutet p?? 90-talet.

Annan musik med rymdkaraktär är "Holst - The Planets OP.32". Detta är klassisk musik där Holst har skrivit teman till flera av planeterna i vårt solsystem:

Mars, the Bringer of War

Venus, the Bringer of Peace

Mercury, the Winged Messenger

Jupiter, the Bringer of Jollity

Saturnus, the Bringer of Age

Uranus, the Magician

Neptune, the Mystic

Kan starkt rekommendera detta verk.

Har varit inne i klädkammaren bland mina vinyler och hittade en riktigt space-låt:

Rah band med låten "clouds across the moon"! Ett måste för science fiction-folk!

Och som säkert tidigare nämnts: Gruppen S.P.O.C.K. Deras låt "romulan ale" svänger ju fett! ^_^

Edited by michael ricochet

Hårdrock är det väl som gäller, men även techno, dance och allt nytt på radio typ, är en allätare gillar allt, även om jag har en ( fast egenteligen flera hehe ) favorit. Sabaton, ett hårdrocksband från Falun är riktigt riktigt bra. Favoritlåtar med dom, wolfpack och rise of evil går inte att tröttna på, man kan inte säga att det är favoritlåtarna egenteligen heller då alla är lika bra :D

Nasa med flera "spaceiga" låtar bl.a: Remebering the future (Kirk nämns). Svensk grupp från 80-talet som släppte en platta i slutet på 90-talet.

Annan musik med rymdkaraktär är "Holst - The Planets OP.32". Detta är klassisk musik där Holst har skrivit teman till flera av planeterna i vårt solsystem:

Mars, the Bringer of War

Uranus, the Magician

Neptune, the Mystic

Jag ser att Pluto saknas där, då har jag ett förslag på en låt: "Pluto, the cartoon dog" :D

Mars, the Bringer of War

Uranus, the Magician

Neptune, the Mystic

Jag ser att Pluto saknas där, då har jag ett förslag på en låt: "Pluto, the cartoon dog" :D

Du vet väl att pluto inte är någon planet längre utan en miniplanet... J.

Men är det ingen här som lyssnar på dansband då? ;)

nej tack inge dansband här inte! det närmsta jag kommit att gilla är en vikarie vi hade som hette Ingvar Svens ochkastar man om orden lite så får man något helt annat :P

Ja nästan: den 24:e augusti 2006 beslutade Internationella astronomiska unionen att den inte uppfyller kraven för att kunna kallas planet. Den klassificeras därför numera istället som en dvärgplanet

Ja nästan: den 24:e augusti 2006 beslutade Internationella astronomiska unionen att den inte uppfyller kraven för att kunna kallas planet. Den klassificeras därför numera istället som en dvärgplanet

Undrar om den stackars Pluto är informerad om detta!? Stackars planet! Mobbing är vad det är! ;)

Mars, the Bringer of War

Uranus, the Magician

Neptune, the Mystic

Pluto upptäcktes (1930) bara 4 år innan Holst dog. Han var inte intreserad av att skriva något tilläg om denna paneten. Vill ni veta mer så föreslår jag att ni kikar på följande sida.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Planets

• 3 weeks later...

Ursäkta dubbelpostningen här men jag måste ju påvisa dom science fiction-influerade artister låtar som jag kommer på!

Denna gång är det låten "space" med den svenska gruppen Big money.

Skivan heter "Lost in Hollywood" och kom ut !992. En väldigt popig platta med sythigt ljud. Producerad av Michael B. Tretow- ni vet han som producerade ABBA.