Jump to content

Vilken slags musik lyssnar ni på?

Smirf

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • Replies 308
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

U2 lyssnade jag en hel del på i början av 80-talet. Tyvärr gick det utför i och med The Joshua Tree. De är ett bra liveband iaf.

Och jag som nästan gillar U2 från 90-talet bäst :P Men The Unforgettable Fire från 1984 är väldigt bra också, The Joshua Tree från 1987 är bra också. Jag ska nog köpa War från 1983 också snart :) Men från 90-talet och framåt har jag alla deras studioalbum, och jag gillar de från 90-talet bäst :P

• 3 weeks later...

Rock, punk, indie, thrash, sleeze, metal, death metal, symphonic rock, alternative rock, grunge etc etc men även klassisk och symfonisk musik samt jazz. Mitt absoluta favoritband är Muse. Missar aldrig en konsert med dem.

Tycker Muse är okej efter att ha lyssnat på dem lite, en del låtar är riktigt bra, men en del tycker jag är riktigt dåliga, men som sagt finns det några bra låtar :)

Av det jag hört påminner deras sound en hel del om The Unforgettable Fire av U2 från 1984, och en del påminner om Pop (som verkligen är ett missvisande namn) av U2 från 1997 :)

Edited by Mr Trek

• 2 weeks later...

Just nu längtar jag efter min nya U2 DVD, från ZOO TV Tour 1993 hoppas att den kommer imorgon, får hålla tillgodo med den fantastiska U2-konserten från Slane Castle på Irland som jag lyssnar på nu, undrar om ZOO TV kan slå den....

Just nu längtar jag efter min nya U2 DVD, från ZOO TV Tour 1993 hoppas att den kommer imorgon, får hålla tillgodo med den fantastiska U2-konserten från Slane Castle på Irland som jag lyssnar på nu, undrar om ZOO TV kan slå den....

Såg just konserten, U2 är otroliga!!!! :D

Jag lyssnar på allt möjligt, pop, rock, hip-hip, country.

Mina favoriter för tillfället är Johnny Cash och Ray Charles. Har lyssnat rätt mycket på gammal musik nyligen.

EDIT: Glömde helt att nämna att jag lyssnar på rätt mycket Techno, Trance och Hardstyle. :rolleyes:

Edited by thamupp

Jag lyssnar på allt möjligt, pop, rock, hip-hip, country.

Mina favoriter för tillfället är Johnny Cash och Ray Charles. Har lyssnat rätt mycket på gammal musik nyligen.

EDIT: Glömde helt att nämna att jag lyssnar på rätt mycket Techno, Trance och Hardstyle. :rolleyes:

Alltid trevligt med någon som har bred musiksmak! :) Själv så lyssnar jag på allt ifrån AC/DC via scritti politti till Bob Marley!

Jobbade i Göteborg i dag och lyssnade givetvis på rock-radiokanalen de har där nere. De var varmt och soligt. När jag lämnade stan kom en låt med AC/DC :P och jag blev inspirerad. Hittade en hel skiva med AC/DC i bilen. Ahh, nu är det sommar på riktigt. Äntligen! B)

AC/DC är sommarmusik för mig!

Jag gillar också AC/DC. Har lyssnat på dem sedan 70-talet. På den tiden fick man nästan en utskällning om man gillade dem. Nu är har de fått kultstatus och alla verkar gilla dem. Över huvud taget är rock mer accepterat idag än det var på 70- och 80-talet. Man känner sig som en riktig svenson eller kanske inte då schlagers och tuggummipop inte går hem i stugan.

• 1 month later...
  • 9 months later...

Jag tror att jag kommer investera i lite fler Muse skivor, ljudet som kommer från stereon med The Resistance i spelaren är fantastiskt. Något annat bra tips på skiva från dem, kanske vad som borde passa bäst om man är fan av The Resistance? :)

Jag hade väldigt gärna sett U2s konserter i sydamerika just nu. Muse som förband. Det bästa bandet i världen med det näst bästa aktiva som förband :D

Är möjligtvis detta ett bra val?

Edited by Mr Trek

Jag tror att jag kommer investera i lite fler Muse skivor, ljudet som kommer från stereon med The Resistance i spelaren är fantastiskt. Något annat bra tips på skiva från dem, kanske vad som borde passa bäst om man är fan av The Resistance? :)

Jag hade väldigt gärna sett U2s konserter i sydamerika just nu. Muse som förband. Det bästa bandet i världen med det näst bästa aktiva som förband :D

Är möjligtvis detta ett bra val?

Det är definitivt något för fansen då det är liveversioner av låtarna samt en konsertdvd. Annars kan man testa och gå bakåt i tiden och köpa Black Holes And Revelations. För att sedan gå vidare till Absolution, Origin of Symmetry och Showbiz. Om man sedan inte kan få nog är det Hullabaloo och H.A.A.R.P som gäller.

Jag tänkte att eftersom jag brukar föredra musik live så kanske den vore ett bra val. Sedan var det ju låtar från lite olika album också, så jag tänkte att man kanske på det viset kunde upptäcka albumen också :) Fast det kanske inte var en så bra idé då...

Jag tänkte att eftersom jag brukar föredra musik live så kanske den vore ett bra val. Sedan var det ju låtar från lite olika album också, så jag tänkte att man kanske på det viset kunde upptäcka albumen också :) Fast det kanske inte var en så bra idé då...

Om det är så du känner ska du självklart köpa HAARP. För oss som älskar live musik så är den att föredra. Har HAARP och var givetvis på konserten.