Unkas Posted July 5, 2007 Report Share Posted July 5, 2007 Jag gillar mest "mörk" hårdrock, som "Evanescence" och "Within Temptation". Lyssnar också en hel del på klassisk musik, speciellt symfoniska dikter (Ja, jag vet, kontrasten är stor :rodna: ). Helt ok musik, specielt Within Temptation (Ska va från nederländerna har jag hört?). Deras platta The Silent Force tycker jag är toppen rakt igenom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LiquidFire Posted July 14, 2007 Report Share Posted July 14, 2007 För närvarande mycket gothic, men en del metal också. Favoriterna är Tiamat, men några andra exempel är Voltaire, Type O Negative, Alice Cooper, Depeche Mode m.m. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted July 23, 2007 Report Share Posted July 23, 2007 (edited) jag lade över en massa filer ifrån min gamla dator till min nya för någon vecka sedan och upptäckte att jag hade ett album med Rob Rock. jag hade aldrig hört talas om honom förut, men det låter riktigt bra. fast det är väl inte så kostigt att det låter bra, det visade sig att han sjunger på ett Axel Rudi Pell (min favorit) album. jag gillar särskilt låtarna Calling Angels och Holy Hell med robban rockstjärna :lol: Edited July 23, 2007 by NX-01 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted July 28, 2007 Report Share Posted July 28, 2007 Låg i solariet (kom på att det kan man ju med en stor hop god vilja kalla för trekkigt!) och lyssnade på "a new beginning" från Nemesis. Då blir man inspirerad och längtar till nya star trek-filmen minsan! Ikväll blir det istället att lyssna på S.P.O.C.K med låten romulan ale ;) (Kom ihåg att star trek är på riktigt!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted July 28, 2007 Report Share Posted July 28, 2007 (edited) Jag har spelat mycket "Orbiter", en gratis rymdskeppssimulator (väldigt välgjord), och la upp en hel del bakgrundsmusik till spelet av Ambient Generation, härlig ganska stillsam techno-musik. Finns här: http://www.avsim.com/ Edited July 28, 2007 by Fleetadmiral Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted August 10, 2007 Report Share Posted August 10, 2007 (edited) lyssnar just nu på låten One-X med Three Days Grace och upptäckte att början (och även delar mitt i) låter som musiken till första scenen i The Motion Picture. det är när de tre klingonska skeppen åker in mot v'ger som man hör den musiken. det är inte exakt lika men nästan, i One-X har man hoppat över de tysta mellanrummen. förut trodde jag att det var en scen ur TWOK men efter några timmar tappade jag tålamodet och började flippa igenom varje sen ur TWOK bara för att ta reda på vilken scen det var. men ack så fel jag hade. jag var tvungen att kolla en annan film efter den och då upptäckte jag ju direkt (det var ju första scenen :P ) att det var TMP. Edited August 10, 2007 by NX-01 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted August 20, 2007 Report Share Posted August 20, 2007 (edited) Coldplay-Clocks, Keane-Somewhere only we know, Jose Gonzales-Heartbeats, Paulo Nutini-Last Request, Eskobar-Someone new (hör det här, ett svenskt band som finns på engelska Wikipedia men inte på den svenska versionen. :lol: ) Självklart Voltaire också med the sexy Data tango och USS make some **** up. Det är iaf vad jag lyssnar på just nu, har ni inte hört låtarna: lyssna på dem ASAP. (ett litet tips) Edited August 20, 2007 by johannalaforge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted August 20, 2007 Report Share Posted August 20, 2007 Jag lyssnar på låtar som, Yellowcard, The F-Ups, Ramones, Autopilot off, Fall Out Boy, Franz Ferdinand, Mudmen och många många mer...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted August 21, 2007 Report Share Posted August 21, 2007 Laddade just ner låten Picard spelar på den ressikanska flöjten i "Inner Light", den är så bra så att man nästan dör en smula varje gång man hör den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted August 21, 2007 Report Share Posted August 21, 2007 Laddade just ner låten Picard spelar på den ressikanska flöjten i "Inner Light", den är så bra så att man nästan dör en smula varje gång man hör den. jag tyckte bäst om början(det man får höra i serien) men sen ändras hela låten och fortsättningen är inte lika bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted August 21, 2007 Report Share Posted August 21, 2007 Laddade just ner låten Picard spelar på den ressikanska flöjten i "Inner Light", den är så bra så att man nästan dör en smula varje gång man hör den. jag tyckte bäst om början(det man får höra i serien) men sen ändras hela låten och fortsättningen är inte lika bra Håller med dig, det är början som är bra, fast resten går la att lyssna på det med. Jag blev jätteglad när jag såg avsnittet för första gången, för jag hörde direkt att de spelade Tin-whistle, vilket jag själv har provat på. Sen är det ju det faktumet att jag tycker väldigt mycket om blåsinstrument över huvud taget. Spelade klarinett i 6 år. Gillar sen också när Riker spelar trombon, det visas för lite tromboner i tv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted August 22, 2007 Report Share Posted August 22, 2007 Laddade just ner låten Picard spelar på den ressikanska flöjten i "Inner Light", den är så bra så att man nästan dör en smula varje gång man hör den. jag tyckte bäst om början(det man får höra i serien) men sen ändras hela låten och fortsättningen är inte lika bra Det är en låt jag gärna skulle vilja ha. Har inte hittat den på något soundtrack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted August 24, 2007 Report Share Posted August 24, 2007 Laddade just ner låten Picard spelar på den ressikanska flöjten i "Inner Light", den är så bra så att man nästan dör en smula varje gång man hör den. jag tyckte bäst om början(det man får höra i serien) men sen ändras hela låten och fortsättningen är inte lika bra Det är en låt jag gärna skulle vilja ha. Har inte hittat den på något soundtrack. Sök på"the best of star trek". Och den finns att få tag på olika sätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gnärr Posted October 12, 2007 Report Share Posted October 12, 2007 Jag ogillar att kategorisera min musiksmak; jag gillar allt som är bra vare sig det är pop, jazz, hårdrock, reggae, klassiskt eller folkmusik. De största favoriterna är Beatles, Neil Young (har jag sett live), Chick Corea, Rolling Stones (har jag sett live), Robert Broberg (har jag sett live), Led Zeppelin, Guns N' Roses (har jag sett live), John Williams (Star Wars, Indiana Jones etc), Koji Kondo (Super Mario, Zelda etc), Bach, brodern min och mig själv. Jag älskar min egen musik! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted December 7, 2007 Report Share Posted December 7, 2007 (edited) Please help! Då jag gillar dramatisk musik, kan nån duktig människa säga vad det är för låt som spelas här: Väldigt bra video för övrigt! Edited December 7, 2007 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted December 7, 2007 Report Share Posted December 7, 2007 Please help! Då jag gillar dramatisk musik, kan nån duktig människa säga vad det är för låt som spelas här: Väldigt bra video för övrigt! Om du läser kommentarerna till videon s?? står det längst ner på första sidan. Musiken är från Immediate Music och låten heter "Serenata". Du kan lyssna på den här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanmare Posted December 7, 2007 Report Share Posted December 7, 2007 Jag började lyssna på reggae i början av 1970-talet, när P3 presenterade musikstilen i ett program som hette "Musik från en ö". Jag lyssnar fortfarande mest på reggae. Det gör säkert ni andra också, omedvetet, eftersom reggaen finns överallt numera — i reklaminslag, i barnprogram, som stämningsmusik i dokumentärer..... Det är smått fantastiskt att ett obetydligt land i Tredje världen med drygt 2 miljoner invånare har lyckats sprida sin musik till Jordens alla hörn. Om man ser till hela världen och inte bara till populärkulturen i den rika Västvärlden har reggaen flest lyssnare i miljoner människor räknat. SanMare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 8, 2007 Report Share Posted December 8, 2007 (edited) Jag började lyssna på reggae i början av 1970-talet, när P3 presenterade musikstilen i ett program som hette "Musik från en ö". Jag lyssnar fortfarande mest på reggae. Det gör säkert ni andra också, omedvetet, eftersom reggaen finns överallt numera — i reklaminslag, i barnprogram, som stämningsmusik i dokumentärer..... Det är smått fantastiskt att ett obetydligt land i Tredje världen med drygt 2 miljoner invånare har lyckats sprida sin musik till Jordens alla hörn. Om man ser till hela världen och inte bara till populärkulturen i den rika Västvärlden har reggaen flest lyssnare i miljoner människor räknat. SanMare Vad är det som tilltalar dig med reggaen? Själv har jag aldrig haft någon förkärlek till denna musiken. Tycker den är för ruffig. Men det är kanske det som ??r själen i musikstilen. Edited December 8, 2007 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted December 8, 2007 Report Share Posted December 8, 2007 Please help! Då jag gillar dramatisk musik, kan nån duktig människa säga vad det är för låt som spelas här: Väldigt bra video för övrigt! Om du läser kommentarerna till videon så står det längst ner på första sidan. Musiken är från Immediate Music och låten heter "Serenata". Du kan lyssna på den här. Tack för det! Jag var väl för trött för att se att det stod om själva låten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted December 17, 2007 Report Share Posted December 17, 2007 Progg (Nationalteatern, Hoola Bandoola etc), 60-70-rock, trubadurer o.dyl., mycket Wiehe/Afzelius och Cornelis. Har även en pinsam dragning till Björn Rosenströms alster när jag fått lite innanför västen. :lol: Och när vi ändå är inne på ämnet "musik på fyllan" så måste jag erkänna min stora skam: Jag kan inte sluta dansa om det spelas 80-talshits på en fest. Det är ju hejdlöst kul! :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted December 17, 2007 Report Share Posted December 17, 2007 (edited) Måste säga att operor gör mig alldeles tårögd, samma med klassisk musik i allmänhet. Annars gillar man ju självklart jazz, men när det gäller lite mer mainstream musik är och Keane aldrig fel , fast just nu är det Travis med http://www.youtube.com/watch?v=Nwh3FmpZ7kg som står på repeat hela dagarna :P Edited December 17, 2007 by johannalaforge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted December 17, 2007 Report Share Posted December 17, 2007 (edited) Progg (Nationalteatern, Hoola Bandoola etc), 60-70-rock, trubadurer o.dyl., mycket Wiehe/Afzelius och Cornelis. Har även en pinsam dragning till Björn Rosenströms alster när jag fått lite innanför västen. :lol: Och när vi ändå är inne på ämnet "musik på fyllan" så måste jag erkänna min stora skam: Jag kan inte sluta dansa om det spelas 80-talshits på en fest. Det är ju hejdlöst kul! :lol: Skam? Det är väl ingen skam att gilla 80-talsmusik. På den tiden hade dessutom musiken något som ofta saknas nu för tiden: Refräng OCH vers. ;) Edited December 17, 2007 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebbe Posted December 17, 2007 Report Share Posted December 17, 2007 Allt möjligt mestadels men här är favvisarna Bruce Springsteen, Bob Dylan, Johnny Cash, A Perfect Circle, 30 seconds to Mars, Every Move A Picture, Mando Diao, The Hives, Disturbed, Korn, Metallica, Coldplay, Dropkick Murphys, Led Zeppelin, Moby, The Ramones, The Killers, Trevor Hall. Ja, det blev en hel del favoriter men så är de. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted December 18, 2007 Report Share Posted December 18, 2007 Allt möjligt mestadels men här är favvisarna Bruce Springsteen, Bob Dylan, Johnny Cash, A Perfect Circle, 30 seconds to Mars, Every Move A Picture, Mando Diao, The Hives, Disturbed, Korn, Metallica, Coldplay, Dropkick Murphys, Led Zeppelin, Moby, The Ramones, The Killers, Trevor Hall. Ja, det blev en hel del favoriter men så är de. Wow, måste ärligt säga att du har en väldigt bra musiksmak enligt mig. Jag menar, vem kan gå fel med Coldplay, Moby, The Hives och Bruce Springsteen på sin lista Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted December 18, 2007 Report Share Posted December 18, 2007 Allt möjligt mestadels men här är favvisarna Bruce Springsteen, Bob Dylan, Johnny Cash, A Perfect Circle, 30 seconds to Mars, Every Move A Picture, Mando Diao, The Hives, Disturbed, Korn, Metallica, Coldplay, Dropkick Murphys, Led Zeppelin, Moby, The Ramones, The Killers, Trevor Hall. Ja, det blev en hel del favoriter men så är de. Wow, måste ärligt säga att du har en väldigt bra musiksmak enligt mig. Jag menar, vem kan gå fel med Coldplay, Moby, The Hives och Bruce Springsteen på sin lista eller Led Zeppelin ! :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts