MrsRiker Posted December 30, 2004 Report Share Posted December 30, 2004 På 80-talet när man var antingen syntare eller hårdrockare så var jag syntare. Skivsamlingen består till stor del av elektronisk musik, även om jag inte är superförtjust i ny syntmusik. Sen efter att jag lämnat tonåren och det där med image och grupptillhörighet inte är lika viktigt så lyssnar jag även på massa annat.... Mina absoluta favoriter är Nick Cave & the bad seeds . Det blir inte bättre än så! Men annars lyssnar jag på 16 Horsepower, Woven Hand, Frank Sinatra, Einstürzende Neubauten, PJ Harvey (som min dotter är uppkallad efter i andranamn ), George Michael, Alanis Morissette, Johnny Cash, Leonard Cohen, The Smiths, Aretha Franklin & Morrissey. Och som så många andra här gillar jag The Cure (allt fram till Wild moon swings, Robert Smith passar inte som glad och trallig - usch). När jag partajar så blir det gamla åttiotalshits, Tom Jones, Prince eller annat som man kan vrålsjunga till och blir på partyhumör av Och så har såklart gammal elektronisk musik kvar sin plats i mitt hjärta, nu och för alltid - Yazoo, Lustans Lakejer, New Order, Human League, Kraftwerk, Depeche Mode, Elegant Machinery, A-ha, Adolphson&Falk och även lite hårdare som Nitzer Ebb och Front 242. Bara för att nämna några.... Någon som förstår att musik är ett enormt stort intresse, förutom Star Trek?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holodoc Posted December 30, 2004 Report Share Posted December 30, 2004 På 80-talet när man var antingen syntare eller hårdrockare så var jag syntare. Skivsamlingen består till stor del av elektronisk musik, även om jag inte är superförtjust i ny syntmusik. Sen efter att jag lämnat tonåren och det där med image och grupptillhörighet inte är lika viktigt så lyssnar jag även på massa annat.... Mina absoluta favoriter är Nick Cave & the bad seeds . Det blir inte bättre än så! Men annars lyssnar jag på 16 Horsepower, Woven Hand, Frank Sinatra, Einstürzende Neubauten, PJ Harvey (som min dotter är uppkallad efter i andranamn ), George Michael, Alanis Morissette, Johnny Cash, Leonard Cohen, The Smiths, Aretha Franklin & Morrissey. Och som så många andra här gillar jag The Cure (allt fram till Wild moon swings, Robert Smith passar inte som glad och trallig - usch). När jag partajar så blir det gamla åttiotalshits, Tom Jones, Prince eller annat som man kan vrålsjunga till och blir på partyhumör av Och så har såklart gammal elektronisk musik kvar sin plats i mitt hjärta, nu och för alltid - Yazoo, Lustans Lakejer, New Order, Human League, Kraftwerk, Depeche Mode, Elegant Machinery, A-ha, Adolphson&Falk och även lite hårdare som Nitzer Ebb och Front 242. Bara för att nämna några.... Någon som förstår att musik är ett enormt stort intresse, förutom Star Trek?! <{POST_SNAPBACK}> Hoppsan! Här kan jag ju nästan instämma i allt! Har en stor Curesamling, men kan inte säga att jag gillar så nya saker. Tycker inte de gjort mycket bra sedan -85... Har även mycket "tungsynt", bl a Front 242 och Nitzer Ebb som du nämner och naturligtvis Depeche, Kraftwerk, New Order (och Joy Division...perfekt för den som inte vill ha trallvänligt..), Einstürzende Neubauten, Johnny Cash, Smiths. Laibach får inte glömmas när vi nämner tunga saker.... :P Till detta kommer maaaaassor med annat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted January 28, 2005 Report Share Posted January 28, 2005 min favorit artist är Bruce springsteen med E street band lyssnar mest på rock och blues Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted January 28, 2005 Report Share Posted January 28, 2005 Leningrad Cowboys, 3 Doors Down, Metallica, ACDC, Aerosmith, Barry White, Beach Boys, Bruce Springsteen, Creed, De Lyckliga Kompisarna, Dido, Disenylåtar, Drängarna, Eddie Meduza, Elvis Presley, Evenesence, Galenskaparna, Garbage, Genesis, Eric Prydz, Guano Apes, Gyllene Tider, Hammerfall, Helen Sjöholm, Hoobastank,Hot Load, Iron Maiden, Jill Johnson, Joddla med Siv, Kenneth and the Knutters,Sinch, Nickelback, Nithgtwish, No Doubt, Offpsring, Pain, Papa Roach, Rammstein, REM, Sme´ns Baglomma, Melanie Safka, Jamie Cullum, Ed Harcourt, Vivaldi, Rallypack, Jeff Buckley, HIM, Och de där är de som jag har lite fler låter än tre utav. Har hur många andra låtar som helst förutom dem grupperna. Kort sagt: min smak är otroligt blandad. Lättare att säga vad jag inte lyssnar på (vilket är hiphop/rap, dansband och smörpop). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted January 28, 2005 Report Share Posted January 28, 2005 Peter du hade flera artister som även jag gillar Aerosmith elvis bruce springsteen och inte minst 3 doors down har tre skivor med dom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted January 28, 2005 Report Share Posted January 28, 2005 Inte så svårt att hitta artister man gillar i min digra lista :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted January 28, 2005 Report Share Posted January 28, 2005 jag gillar verkligen din artist lista den är längre en vad min är Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Job Posted February 21, 2005 Report Share Posted February 21, 2005 (edited) Louis Armstrong, Johnny Paycheck, Judas Priest, Black Sabbath, The Alan Parsons Project, Sepultura, Queen, Soundtrack of Our Lives, David Bowie, Elton John, Johnny Cash, Dizzy Gillespie, Charles Mingus, Leonard Cohen, Tom Waits, Nurse With Wound, Faust, Magma, RATM, Air, Santana, Pink Floyd, Metallica. Favortkompositörerna när det gäller klassisk musik: Giovanni Gabrieli, Palestrina, Beethoven, Puccini, Verdi plus några som jag inte kommer på namnet på just nu -_- För övrigt borde alla skaffa Audioscrobbler: www.audioscrobbler.com Edited February 21, 2005 by Job Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted February 22, 2005 Report Share Posted February 22, 2005 Är en blandning mellan hårdrockare/symfonirockare (genesis, sting)/Swingfantast och rockare. Några band och artister som jag gillar: Sinatra, Def Leppard, Aerosmith, I Maiden, Genesis, sting, Bruce springsteen, Tony Bennet, Mötley Crue, Alice Cooper, Huey Lewis and the News. jag lyssnar ganska mycket på filmmusik också. Antar att det är någon slags trend jag går igenom. :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted February 22, 2005 Report Share Posted February 22, 2005 jag lyssnar på detta - det var ett tag sen den uppdaterades har du audiscrobbler kan du gå med i min star trek grupp :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted March 14, 2005 Report Share Posted March 14, 2005 S.P.O.C.K så klart ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted March 15, 2005 Report Share Posted March 15, 2005 Jag är en allätare kan man säga, men visst, det finns alltid något jag inte gillar. Fast just nu ä mina favoriter rock-blandingar, så jag lyssnar mycket på The Hives, Rolling Stones. Och sedan Vertical Horizon, som jag inte kunnat placera ännu. Hittar alltid nya bra saker att lyssna på när jag hör det från filmer och speciellt min favorit serie Alias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenski Posted March 15, 2005 Report Share Posted March 15, 2005 Rrrrrrrrrrrrrrrreggae!! Don Carlos, Michael Rose, Jacob 'Killer' Miller, King Tubby, Everton Blender, Anthony B, Yami Bolo, Sizzla, Daweh Congo och massa dylikt. Å så gillar man ju Drum & Bass modell argt och stenhårt med Technical Itch, Ice Minus, Kryptic Minds, Aquasky osv... Kan även svälja electro, hårdrock modell QOTSA och System of a Down, en del hip-hop (50cent å gubbarna går fetbort). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Tweedle Posted March 17, 2005 Report Share Posted March 17, 2005 Go hiphop änna Typ Promoe, Atmosphere, Immortal Technique, Paris, Dead Prez och lite annat, helst schysst politisk hiphop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted March 17, 2005 Report Share Posted March 17, 2005 I Pledge Allegiance To the State of Rock 'n' Roll Favoriter Just Nu Är: Avantasia, Dream Theater, Spock's Beard, Bruce Dickinson m.fl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
everybodyknows Posted March 17, 2005 Report Share Posted March 17, 2005 musik har jämte film varit mitt största intresse så länge jag kan minnas. därav har jag också fått en massa favoriter. så pass många så att det är enklare att lista de genres jag inte gillar: modern rap (från 1995 och framåt), r n b, nashville-country, nu-metal och dylikt. mestadels snurrar dock elektronisk musik i alla dess former, goth från 80 - talet, j-pop/rock, soundtracks och singer/songwriter saker. favoriter just nu: l'arc-en-ciel, whiteberry, leonard cohen, bruce springsteen, pulp, radiohead, nine inch nails, kmfdm. det var vad som låg på mp3-spelaren när jag kollade iaf... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Worf Posted March 18, 2005 Report Share Posted March 18, 2005 Ultima thule och annan vikingarock + annan hårrock... typ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenski Posted March 19, 2005 Report Share Posted March 19, 2005 I Pledge Allegiance To the State of Rock 'n' Roll Favoriter Just Nu Är: Avantasia, Dream Theater, Spock's Beard, Bruce Dickinson m.fl. <{POST_SNAPBACK}> Haha... "Spock's Beard" låter ju rätt otrekkigt.. ;) Måste jag ju givetvis kolla upp. För övrigt vore det ju dock inte mer än rätt om Spock hade ett fett unix-skägg.. =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted March 19, 2005 Report Share Posted March 19, 2005 I Pledge Allegiance To the State of Rock 'n' Roll Favoriter Just Nu Är: Avantasia, Dream Theater, Spock's Beard, Bruce Dickinson m.fl. <{POST_SNAPBACK}> Haha... "Spock's Beard" låter ju rätt otrekkigt.. ;) Måste jag ju givetvis kolla upp. För övrigt vore det ju dock inte mer än rätt om Spock hade ett fett unix-skägg.. =) <{POST_SNAPBACK}> Jag tittade på TOS "Mirror, mirror" här om dan. Måste säga att Spock var rätt stilig i sitt skägg! Spock´s Beard tog just sitt namn efter den episoden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenski Posted March 19, 2005 Report Share Posted March 19, 2005 Jag tittade på TOS "Mirror, mirror" här om dan. Måste säga att Spock var rätt stilig i sitt skägg! Spock´s Beard tog just sitt namn efter den episoden. <{POST_SNAPBACK}> Ja just ja. Det var riktigt länge sen jag såg den episoden. Får ta och peta in DVD'n på stört. =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bradis_Mamma Posted March 20, 2005 Report Share Posted March 20, 2005 Som min signatur antyder så är det kristen rock som gäller för mig. Favoriter nu är nog Downhere och Tait men det varierar kraftigt........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai Dukat Posted March 20, 2005 Report Share Posted March 20, 2005 När jag var 11 år lyckades jag övertala min mor att köpa Prince 1999 åt mig, nu 23 år senare är jag fortfarande ett stort fan av den lille mannen. Annars är framför allt 70-soul och funk som gäller. Några husgudar är Ohio Players, Parlament, Sly och Earth Wind and Fire fram till -79. Älskar förstås Marvin och Curtis också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thirteen Posted March 24, 2005 Report Share Posted March 24, 2005 Mina absoluta favoriter är Nick Cave & the bad seeds . Det blir inte bättre än så! Håller helt med! Nick Cave and the bad seeds, fantastisk musik helt enkelt! Andra musikfavoriter är Slipknot, mushroomhead, dope, Frankeinstein drag queens from planet X, moby, Funker vogt, front line assembly, Cradle of Filth och på senare tid har jag börjat lyssna mycket på... Mozart, oerhört bra, oerhört. Även dansbands musik går faktiskt riktigt bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G'Brr Posted October 31, 2005 Report Share Posted October 31, 2005 Ultima thule och annan vikingarock + annan hårrock... typ Det är väl rasistiskt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G'Brr Posted October 31, 2005 Report Share Posted October 31, 2005 Kan rekommendera "Thank U" Alanis Morissette, första gången vart jag inte berörd! Men när jag hittade den på datorn så lyssnade jag och nu älskar jag den! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts