Gå till innehåll
Enterprise_Nx-01

Vilken ST Serie ska SVT vissa efter ENT?

Vilken ST Serie ska SVT vissa efter ENT?  

26 medlemmar har röstat

1. 1.

• Star Trek Deep Space Nine
      14
    • Star Trek Orginal
      0
    • Star Trek The Next Generation
      10
    • Star Trek The Animated Serie
      2
    • Inge Mer Star Trek På SVT
      0

Rekommenderade inlägg

När Enterprise slutar gå vilken serie ska svt eller någon annan kanal börja vissa då?

Själv tog jag DS9

<{POST_SNAPBACK}>

jag tycker tng eftersom att jag själv håller på att se ds9 just nu. Helt själviska orsaker m.a.o :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
jag tycker tng eftersom att jag själv håller på att se ds9 just nu. Helt själviska orsaker m.a.o  :D

<{POST_SNAPBACK}>

I sann Vulcan-anda borde det logiska valet bli DS9, då hela serien mig veterligen aldrig visats på en svensk kanal.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, den har bara visats i tre säsonger, så du har rätt. Rimligen borde det därför bli DS9. Men kanske TAS? Den har inte vsiats alls!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då Voyager nyligen gått på TV och Enterprise håller på för fullt. Och då Jag har alla TNG på DVD samt håller på att skaffa all TOS och DS9 boxar så måste jag av helt egoistiska orsker säga: Jag hoppas att sveriges television (reklam fri) visar Star Trek: The Animated Adventures eller The Animated Series som den också kallas! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Då Voyager nyligen gått på TV och Enterprise håller på för fullt. Och då Jag har alla TNG på DVD samt håller på att skaffa all TOS och DS9 boxar så måste jag av helt egoistiska orsker säga: Jag hoppas att sveriges television (reklam fri) visar Star Trek: The Animated Adventures eller The Animated Series som den också kallas! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tvivlar på att TAS har potentialen att locka någon bredare publik.

Därför tror jag fortfarande att DS9 är det mest logiska valet, trots att tre säsonger har visats. Problemen där kan vara två saker: Dels verkar SVT ha varit inställda på att köpa in "nya" serier. Och dels kan det vara problem med rättigheterna. Har för mig att TV3 sagt att de inte längre har rättigheterna till DS9, men jag är osäker...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tvivlar på att TAS har potentialen att locka någon bredare publik.

Därför tror jag fortfarande att DS9 är det mest logiska valet, trots att tre säsonger har visats. Problemen där kan vara två saker: Dels verkar SVT ha varit inställda på att köpa in "nya" serier. Och dels kan det vara problem med rättigheterna. Har för mig att TV3 sagt att de inte längre har rättigheterna till DS9, men jag är osäker...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har för mig att denna tråden hette "Vilken ST Serie ska SVT vissa efter ENT?, Vilken tycker du?" Inte "Vilken ST Serie ska SVT vissa efter ENT?, Vilket är mest logiskt?" :arg: ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför kan dom inte visa alla serier på en gång.. dygnet runt... :P

Jag valde TNG, även om man har sett det mesta därifrån skulle det vara kul om man kunde slå på tv:n ibland (om man hade en tv) och upptäcka att det går ett bra TNG-avsnitt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då röstar jag helt egoistiskt på TAS - dels för att jag inte sett ett endaste avsnitt och dels för att det inte går att köpa på DVD-box (än) och det gör de andra....

Ett annat alternativ är - en helt ny Star Trekserie, som inte gjorts än :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För min del så får de gärna visa TNG. Dels för att det är min favoritserie, och dels för att jag redan kan DS9 utantill. TOS är fortfarande i färskt minne efter att den gick på kanal 5 och TAS gillar jag helt enkelt inte. <_<

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker att DS9 är mer svårsmält än de övriga serierna. En såpa som utspelar sig i rymden helt enkelt. Kombinatnionen Loveboat och Sci-Fi är dålig i mina ögon.

För återgå till topic, den nästa serie SVT visar efter Enterprise blir troligen serien efter Enterprise, om det nu blir någon mer serie dvs. Att hoppas de kör någon gammal serie i repris är önsketänkande... Om någon kanal överhuvudtaget ska köra gamla repriser så är det isåfall trean eller femman. I de tider när Big Brother och värdelösa dokusåpor är det som ger tittarsiffror så har jag svårt att tro att någon av de kanalerna kommer att visa Star Trek heller...

Men misströsta inte, det är därför det finns DVD/video och diverse andra sätt som man kan få tag på Star Trek avsnitt med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag har för mig att denna tråden hette "Vilken ST Serie ska SVT vissa efter ENT?, Vilken tycker du?" Inte "Vilken ST Serie ska SVT vissa efter ENT?, Vilket är mest logiskt?"  :arg:  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Och vad är din poäng? Jag trodde att tråden befann sig på ett DISKUSSIONSforum och inte ett Endast-ett-inlägg-per-person-forum.

:P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag har för mig att denna tråden hette "Vilken ST Serie ska SVT vissa efter ENT?, Vilken tycker du?" Inte "Vilken ST Serie ska SVT vissa efter ENT?, Vilket är mest logiskt?"  :arg:  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Och vad är din poäng? Jag trodde att tråden befann sig på ett DISKUSSIONSforum och inte ett Endast-ett-inlägg-per-person-forum.

<{POST_SNAPBACK}>

I.o.m att detta är en omröstning, och inte bara en vanlig diskussionstråd, så vill jag bara fastslå vad denna röstningen handlar om, så att eventuellt tillkommande röstare inte ska bli vilseledda... :)

Jag har sett omröstningar här på forumet som handlat om exempelvis "Vem i X skulle du helst vara". Och där har framkommit att en stor del av de röstande skulle vilja byta kön..... :D.

Detta för att man trott att röstningen handlat om t. ex. "Vem i X är bäst" istället.

(Eller också vill verkligen alla byta kön :w00t: ;) )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

I.o.m att detta är en omröstning, och inte bara en vanlig diskussionstråd, så vill jag bara fastslå vad denna röstningen handlar om, så att eventuellt tillkommande röstare inte ska bli vilseledda... :)

Jag har sett omröstningar här på forumet som handlat om exempelvis "Vem i X skulle du helst vara". Och där har framkommit att en stor del av de röstande skulle vilja byta kön..... :D.

Detta för att man trott att röstningen handlat om t. ex. "Vem i X är bäst" istället.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, tycker nästan att ditt resonemang gränsar till hårklyverier. Tycker det är ganska självklart att man vill vara sin favvokaraktär.

Att jag sedan tycker att DS9 är det logiska valet för SVT visar ju fortfarande vad jag tycker. Jag tycker det känns lite tråkigt om man i en tråd som denna bara slänger in en statisk åsikt utan att det blir lite diskussioner om det hela. Det var iaf vad jag försökte åstadkomma med mitt tidigare inlägg. Annars känns ju tråden ganska meningslös.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, tycker nästan att ditt resonemang gränsar till hårklyverier. Tycker det är ganska självklart att man vill vara sin favvokaraktär.

Att jag sedan tycker att DS9 är det logiska valet för SVT visar ju fortfarande vad jag tycker. Jag tycker det känns lite tråkigt om man i en tråd som denna bara slänger in en statisk åsikt utan att det blir lite diskussioner om det hela. Det var iaf vad jag försökte åstadkomma med mitt tidigare inlägg. Annars känns ju tråden ganska meningslös.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag håller med dig om att bara slänga in en åsikt och att den inte sedan diskuteras är fullständigt meningslöst. Men är det, som här, i en omröstning så bör väl alternativen för denna diskuteras. Varför jag vill se TAS och varför du vill se DS9, detta är ju underbara saker som kan diskuteras i evigheter!

Och varför skulle mitt resonemang gränsa till hårklyveri? Det förstår jag inte. Ponera att jag gillar Voyager och att min favorit är B'Elanna. Enda anledningen till att jag älskar voyager är att B'Elanna är med. Hon är min stora favorit och jag är hopplöst förälskad i henne! Det innebär väl inte att jag vill vara henne. Klart som korvspad att jag vill vara Tom Eugene Paris. :)

Nu är inte min favorit B'Elanna det är Kira Nerys, men jag vill inte vara henne heller! ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag håller med dig om att bara slänga in en åsikt och att den inte sedan diskuteras är fullständigt meningslöst. Men är det, som här, i en omröstning så bör väl alternativen för denna diskuteras. Varför jag vill se TAS och varför du vill se DS9, detta är ju underbara saker som kan diskuteras i evigheter!

Och varför skulle mitt resonemang gränsa till hårklyveri? Det förstår jag inte. Ponera att jag gillar Voyager och att min favorit är B'Elanna. Enda anledningen till att jag älskar voyager är att B'Elanna är med. Hon är min stora favorit och jag är hopplöst förälskad i henne! Det innebär väl inte att jag vill vara henne. Klart som korvspad att jag vill vara Tom Eugene Paris. :)

Nu är inte min favorit B'Elanna det är Kira Nerys, men jag vill inte vara henne heller! ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Känns som vi tappade bort tråden nånstans mellan Rigel 4 och Saturnus ringar. Vi säger väl så, så kan denna tråd återgå till sin ursprungliga tanke? :rolleyes:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mycket bra idé kompis! :) Ta ett bloss på fredspipan. ;)

Jo, anledningen till att jag vill se TAS är att den inte finns tillgänglig på DVD.

Så det var som jag skrev tidigare av rent egoistiska själ jag la min röst på TAS.

OM, TAS också funnits på DVD, så hade de kunnat visa vilken serie som helst för min del.

DS9, som är en härlig serie skulle nog ha störst chans att vinna störst publik, och därmed bidra till att antalet Trekkers skulle öka. Detta för att det är en, som jag skrev, härlig serie och därför att det är den serien som mest (slå mig inte nu) påminer om en modern såpa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mycket bra idé kompis!  :) Ta ett bloss på fredspipan. ;)

Jo, anledningen till att jag vill se TAS är att den inte finns tillgänglig på DVD.

Så det var som jag skrev tidigare av rent egoistiska själ jag la min röst på TAS.

OM, TAS också funnits på DVD, så hade de kunnat visa vilken serie som helst för min del.

DS9, som är en härlig serie skulle nog ha störst chans att vinna störst publik, och därmed bidra till att antalet Trekkers skulle öka. Detta för att det är en, som jag skrev, härlig serie och därför att det är den serien som mest (slå mig inte nu) påminer om en modern såpa.

<{POST_SNAPBACK}>

Ska inte slå dig ;)

Från första början avfärdade jag DS9 som en tråkig serie med för mycket politik och för lite av "space exploration" som i mitt tycke gjorde TOS och TNG (och tidiga säsonger av VOY & ENT så bra. Efter att ha sett några säsonger har jag ändrat uppfattning. Såpa tycker jag inte att det är, men visst har den ett annorlunda format, mycket tack vara de låååånga story arcs som infördes efter ett par säsonger. Detta har den iofs gemensamt med såpor, men i övrigt ser jag inte många likheter.

Men nu fick jag idé om en lysande dokusåpa. Varför inte göra doku-såpa av Star Trek experience. Tänk er ett gäng personer som får prova på att bli Starfleet-kadetter? Det vore något för SVT att visa! (Och därmed den enda Doku-såpa jag faktiskt skulle titta på!) :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Men nu fick jag idé om en lysande dokusåpa. Varför inte göra doku-såpa av Star Trek experience. Tänk er ett gäng personer som får prova på att bli Starfleet-kadetter? Det vore något för SVT att visa! (Och därmed den enda Doku-såpa jag faktiskt skulle titta på!)  :)

<{POST_SNAPBACK}>

...eller söka till och hoppas att man kommer med :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
önskar att dom kunde spela deep space nine filmerna på tv

eftersom jag har sett alla voyager och enterprise delar och tos filmerna

har aldrig sett deep space nine filmerna

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är det för filmer du syftar på? Dubbelavsnitten, eller blandar du kanske ihop det med Babylon 5???

Jag kände inte till att det gjorts tv-filmer...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle vilja se på TNG, och efter det DS9. Men kanske TOs också... har ju inte sett ett enda avsnitt från den serien, elelr de andra helelr för den delen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu