Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Idag hade vi exkursion i naturkunskapen(då skulle man haft en tricorder :rolleyes: ). Då hade en i min klass på sig en tröja med ett märke som nästan såg ut som klingonernas

  • Svar 200
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Idag på Livskraften fick vi tiita på en video, och när tv:n slogs på stod det VGR längst uppe i ena hörnet. Sedan så var det en kille i filmen som körde en Chrysler Voyager. :)

Postad
Nähä? Oj!  :lol: Vad sa dina klasskompisar då?

Obildade som de är frågade de om jag var utklädd till Spock. <_< Men jag blev riktigt imponerad av en som frågade om jag inte hade ngt märke (alltså en commbadge). Förvånande att han kände till det. :)

Postad
Om jag hade min uniform (Röd TOS) skulle jag bli mobbad av halva skolan.  :(

Vilken hemsk skola det verkar vara, i min kan jag gå med commbadge/ENT-pin utan att ngn bryr sig. :)

Postad

Tämkte på om man kunde dra trek-paraleller till riksdagen. Röd, alltså (S), är ju de som bestämmer för närvarande, command alltså.

Gul är det väl närmast centern som har. Fast jag vet inte om de är särskilt mekaniska/säkerhetsinriktade av sig. Fast iofs så finns det ju mycket maskiner inom jordbruket.

Grön/Blå: Det skulle ju kunna vara mp, och de är ju lite science, så där, med miljö och växter och s??dant.

Postad
Tämkte på om man kunde dra trek-paraleller till riksdagen. Röd, alltså (S), är ju de som bestämmer för närvarande, command alltså.

Gul är det väl närmast centern som har. Fast jag vet inte om de är särskilt mekaniska/säkerhetsinriktade av sig. Fast iofs så finns det ju mycket maskiner inom jordbruket.

Grön/Blå: Det skulle ju kunna vara mp, och de är ju lite science, så där, med miljö och växter och sådant.

sant... det är lite likt...

  • 4 veckor senare...
Postad

Två trek-relaterade saker i skolan igår:

1. Min Samhällskunskapslärare hade en tröja med en symbol som vvar väldigt lik den commbadge som lär ha använts i TNG-avsnittet "Future Imperfect".

2. På svenskan fick vi veta att om man, under antiken, inte levde måttfullt, som Apollon sagt, och istället drabbades av hybris, så kunde man få hämdgudinnan, NEMESIS, efter sig. B)

Postad

Jag sitter och kollar på film dagarna i ända, och lite då och då dyker jag ner i mina anteckningar och skriver upp alla trek-relaterade skådisar jag ser, lättare att komma ihåg dem på tentan då. :)

Gul Tahel: Hela ditt jobb är ju jättetrekkigt!

Postad
Vilken hemsk skola det verkar vara, i min kan jag gå med commbadge/ENT-pin utan att ngn bryr sig. :)

Det kan inte jag. När jag hade på min TNG-communicator i skolan kallade alla mig för Chakotay, vilket jag tolkar som en grov förolämpning. :angry:

Postad
Det kan inte jag. När jag hade på min TNG-communicator i skolan kallade alla mig för Chakotay, vilket jag tolkar som en grov förolämpning.  :angry:

Dom vet åtminstone vad Star Trek är i så fall :)

Alltid något.

:rolleyes:

Postad
Det kan inte jag. När jag hade på min TNG-communicator i skolan kallade alla mig för Chakotay, vilket jag tolkar som en grov förolämpning.  :angry:

Då Chukles är en mespropp så kan jag förstå dig

Postad

Ja, honom vill man ju inte bli förväxlad med.

Satt och läste på baksidan av mitt frukostflingepaket, och såg följande lilla text:

"Stich har rymt från den Galaktiska federationen"

Påminner det om ngt? ;)

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

×
×
  • Skapa nytt...