Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Vi har en Engelska B vikarie i skola just nu. Hon är antingen lite galen eller så har hon tittat på Star Trek för mycket. Vi är tvungna att säga ..."permission to speak"... låter lite konstigt. Men jag gillar det.

Men hon har även en visselpipa som hon blåser i ibland så jag tror det lutar åt att hon är lite galen, för hon reagerade inte nämndvärt när jag ritade Voyager tecken (com-pad) på min namnlapp. Jag har försökt göra Vulcan: live long and prosper hälsning med mina fringrar men hon verkar inte förstå.

Captain Proton to the rescue!!! :w00t::w00t:

  • Svar 200
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

på mitt jobb fick vi in ett paket till en Sanna Baknor,

För er som det inte ringer några klockor så är the Baknor cardassian skeppet som exploderar i början av "the Maquis"

Postad

Från Svenska Trekkers mailinglista:

Star Trek nämndes i dagens avsnitt av Blossom. Först klagade en kille på att hans tjej skulle "transportera" sig dit, varpå Blossom frågade nåt i stil med "WHen is she beaming in?". Därefter klagade en annan kille på sin Klingon-liknande mattelärare...

Inte speciellt kul. Men desto roligare då när jag upptäckte att Hulken hade regisserat avsnittet...  ;)

(Bill Bixby)

/Thomas

Klingonsk lärare... :rolleyes:

Postad
Såg i Lördags att det i Hagsätra finns en affär som heter Mat Dax, och en som heter klipp Dax.

Och så har Adidas gett ut en halsduk med namnet Lineage. :)

snackar vi varor, så såg jag för ett tag sedan en väska av märket warp :w00t:

  • 1 månad senare...
Postad (redigerade)

I min mattebok hittade jag just den här uppgiften:

"18. I science-fictionserien Star Trek The Next Generation blir kapten Picard och chefsingenjör La Forge instängda i ett rum med radioaktivstrålning. När La Forge avläser sitt mätinstrument har de redan fått stråldosen 93 rad. Stråldosen ökar med 4 rad/minut. Stråldosen 350 rad är dödlig.

a ) Ställ upp ett uttryck som beskriver stråldosen y rad som funktion av tiden x minuter. Tiden räknas från den tidpunkt La Forge avläser sitt mätinstrument.

b ) Hur lång tid har de båda hjältarna på sig att komma ut ur rummet?"

Trekkigt eller vad? Någon som vet om detta verkligen har hänt i ett avsnitt?

Redigerad av Excelsior
Postad
Såg just att Yahoo har ngt som de kallar för Terms Of Service, förkortat TOS:w00t:  :w00t:  :w00t:

TOS är en vanlig förkortning på internet. Precis som TOC, Table of Contents. Inget konstigt med det.

Postad
I min mattebok hittade jag just den här uppgiften:

"18. I science-fictionserien Star Trek The Next Generation blir kapten Picard och chefsingenjör La Forge instängda i ett rum med radioaktivstrålning. När La Forge avläser sitt mätinstrument har de redan fått stråldosen 93 rad. Stråldosen ökar med 4 rad/minut. Stråldosen 350 rad är dödlig.

a ) Ställ upp ett uttryck som beskriver stråldosen y rad som funktion av tiden x minuter. Tiden räknas från den tidpunkt La Forge avläser sitt mätinstrument.

b ) Hur lång tid har de båda hjältarna på sig att komma ut ur rummet?"

Trekkigt eller vad? Någon som vet om detta verkligen har hänt i ett avsnitt?

Samma uppgift har faktikst använts på ett nationellt prov för Matte B eller C för ett antal år sedan

Postad
I min mattebok hittade jag just den här uppgiften:

"18. I science-fictionserien Star Trek The Next Generation blir kapten Picard och chefsingenjör La Forge instängda i ett rum med radioaktivstrålning. När La Forge avläser sitt mätinstrument har de redan fått stråldosen 93 rad. Stråldosen ökar med 4 rad/minut. Stråldosen 350 rad är dödlig.

a ) Ställ upp ett uttryck som beskriver stråldosen y rad som funktion av tiden x minuter. Tiden räknas från den tidpunkt La Forge avläser sitt mätinstrument.

b ) Hur lång tid har de båda hjältarna på sig att komma ut ur rummet?"

Trekkigt eller vad? Någon som vet om detta verkligen har hänt i ett avsnitt?

Den uppgiften hade jag glömt bort helt. Vet att jag har gjort den men det var länge sen.

Det är kul att de har med lite star trek i skolan, synd bara att de fick fel person.

Postad

Nån som har tängt på en grej...? På tv4 visade dom ju ''Gladiatorerna'', och var det någon mer än jag som upptäckte att han var väldigt lik borg??? (För utom att borg är liksom lite bättre...) När jag gick in på tv4.se och kollade på vad det stod om honnom blev de bara ännu mer uppenbart... Så här stod det: ''En maskin som bara är byggd för en enda uppgift; att krossa sina motståndare. Hand ordspråk är ''Motstånd är meningslöst''.''

Låter bekant eller ? Dessutom visades informationen i något som var misstängt likt en PADD....

Postad
Nån som har tängt på en grej...? På tv4 visade dom ju ''Gladiatorerna'', och var det någon mer än jag som upptäckte att han var väldigt lik borg??? (För utom att borg är liksom lite bättre...) När jag gick in på tv4.se och kollade på vad det stod om honnom blev de bara ännu mer uppenbart...                        Så här stod det: ''En maskin som bara är byggd för en enda uppgift; att krossa sina motståndare. Hand ordspråk är ''Motstånd är meningslöst''.''

Låter bekant eller ? Dessutom visades informationen i något som var misstängt likt en PADD....

Vem är han???

Postad

Apropå diskussionen om Q och Q2 på annan plats.

Nånstans i Sverige finns ett hemlgit bergrum som heter Q! Ingen på verket vet var det finns, men när jag skulle konfa en skrivarkö, så fickd en heta QS1.

Det är väl Trekkigt? :w00t:

Postad
Nån som har tängt på en grej...? På tv4 visade dom ju ''Gladiatorerna'', och var det någon mer än jag som upptäckte att han var väldigt lik borg??? (För utom att borg är liksom lite bättre...) När jag gick in på tv4.se och kollade på vad det stod om honnom blev de bara ännu mer uppenbart...                        Så här stod det: ''En maskin som bara är byggd för en enda uppgift; att krossa sina motståndare. Hand ordspråk är ''Motstånd är meningslöst''.''

Låter bekant eller ? Dessutom visades informationen i något som var misstängt likt en PADD....

Vem är han???

Lite sent kanske.....,

Han var ju med i gladiatorerna på tv4. Han var en av gladiatorerna... :tomte:

Postad

Tänkte bara skriva att min Regi-lärare heter O'Brien. Dock inte Miles, men Mike :D För övrigt hade jag en gång en gul TNG tröja till en utav hans lektioner bara för att se reaktionerna :lol:

Postad
på sökmotorn Google kan man välja Klingonska som språk. det är kul.  :D  :klingon:

Har prövat att använda klingonska som språk på Google. Det var gôrskôj, fast svårt att förstå vad allt betydde. :knäpp:


×
×
  • Skapa nytt...