Captain Proton Postad 2 December, 2002 Rapport Postad 2 December, 2002 Vi har en Engelska B vikarie i skola just nu. Hon är antingen lite galen eller så har hon tittat på Star Trek för mycket. Vi är tvungna att säga ..."permission to speak"... låter lite konstigt. Men jag gillar det. Men hon har även en visselpipa som hon blåser i ibland så jag tror det lutar åt att hon är lite galen, för hon reagerade inte nämndvärt när jag ritade Voyager tecken (com-pad) på min namnlapp. Jag har försökt göra Vulcan: live long and prosper hälsning med mina fringrar men hon verkar inte förstå. Captain Proton to the rescue!!!
Morn Postad 2 December, 2002 Rapport Postad 2 December, 2002 på mitt jobb fick vi in ett paket till en Sanna Baknor, För er som det inte ringer några klockor så är the Baknor cardassian skeppet som exploderar i början av "the Maquis"
Excelsior Postad 3 December, 2002 Rapport Postad 3 December, 2002 (redigerade) På mitt gym är väldigt många redskap märkta "Paramount". Påminner det möjligtvis om ett filmbolag vi alla gillar sååå? Redigerad 3 December, 2002 av Excelsior
Essray Postad 9 December, 2002 Rapport Postad 9 December, 2002 Såg i Lördags att det i Hagsätra finns en affär som heter Mat Dax, och en som heter klipp Dax. Och så har Adidas gett ut en halsduk med namnet Lineage.
ickamicka Postad 17 December, 2002 Rapport Postad 17 December, 2002 på sökmotorn Google kan man välja Klingonska som språk. det är kul. :klingon:
Essray Postad 17 December, 2002 Rapport Postad 17 December, 2002 Från Svenska Trekkers mailinglista: Star Trek nämndes i dagens avsnitt av Blossom. Först klagade en kille på att hans tjej skulle "transportera" sig dit, varpå Blossom frågade nåt i stil med "WHen is she beaming in?". Därefter klagade en annan kille på sin Klingon-liknande mattelärare... Inte speciellt kul. Men desto roligare då när jag upptäckte att Hulken hade regisserat avsnittet... ;) (Bill Bixby) /Thomas Klingonsk lärare...
Lis@ Postad 17 December, 2002 Rapport Postad 17 December, 2002 Såg i Lördags att det i Hagsätra finns en affär som heter Mat Dax, och en som heter klipp Dax. Och så har Adidas gett ut en halsduk med namnet Lineage. snackar vi varor, så såg jag för ett tag sedan en väska av märket warp
Excelsior Postad 22 Januari, 2003 Rapport Postad 22 Januari, 2003 (redigerade) I min mattebok hittade jag just den här uppgiften: "18. I science-fictionserien Star Trek The Next Generation blir kapten Picard och chefsingenjör La Forge instängda i ett rum med radioaktivstrålning. När La Forge avläser sitt mätinstrument har de redan fått stråldosen 93 rad. Stråldosen ökar med 4 rad/minut. Stråldosen 350 rad är dödlig. a ) Ställ upp ett uttryck som beskriver stråldosen y rad som funktion av tiden x minuter. Tiden räknas från den tidpunkt La Forge avläser sitt mätinstrument. b ) Hur lång tid har de båda hjältarna på sig att komma ut ur rummet?" Trekkigt eller vad? Någon som vet om detta verkligen har hänt i ett avsnitt? Redigerad 22 Januari, 2003 av Excelsior
Morn Postad 22 Januari, 2003 Rapport Postad 22 Januari, 2003 Det har hänt. Dock inte med Picard och Geordi utan med Docktor Bevely och Geordi i avsnittet the Diaster.
bruse Postad 22 Januari, 2003 Rapport Postad 22 Januari, 2003 Såg just att Yahoo har ngt som de kallar för Terms Of Service, förkortat TOS. TOS är en vanlig förkortning på internet. Precis som TOC, Table of Contents. Inget konstigt med det.
nx01 Postad 22 Januari, 2003 Rapport Postad 22 Januari, 2003 I min mattebok hittade jag just den här uppgiften: "18. I science-fictionserien Star Trek The Next Generation blir kapten Picard och chefsingenjör La Forge instängda i ett rum med radioaktivstrålning. När La Forge avläser sitt mätinstrument har de redan fått stråldosen 93 rad. Stråldosen ökar med 4 rad/minut. Stråldosen 350 rad är dödlig. a ) Ställ upp ett uttryck som beskriver stråldosen y rad som funktion av tiden x minuter. Tiden räknas från den tidpunkt La Forge avläser sitt mätinstrument. b ) Hur lång tid har de båda hjältarna på sig att komma ut ur rummet?" Trekkigt eller vad? Någon som vet om detta verkligen har hänt i ett avsnitt? Samma uppgift har faktikst använts på ett nationellt prov för Matte B eller C för ett antal år sedan
Suskiv Postad 22 Januari, 2003 Rapport Postad 22 Januari, 2003 I min mattebok hittade jag just den här uppgiften: "18. I science-fictionserien Star Trek The Next Generation blir kapten Picard och chefsingenjör La Forge instängda i ett rum med radioaktivstrålning. När La Forge avläser sitt mätinstrument har de redan fått stråldosen 93 rad. Stråldosen ökar med 4 rad/minut. Stråldosen 350 rad är dödlig. a ) Ställ upp ett uttryck som beskriver stråldosen y rad som funktion av tiden x minuter. Tiden räknas från den tidpunkt La Forge avläser sitt mätinstrument. b ) Hur lång tid har de båda hjältarna på sig att komma ut ur rummet?" Trekkigt eller vad? Någon som vet om detta verkligen har hänt i ett avsnitt? Den uppgiften hade jag glömt bort helt. Vet att jag har gjort den men det var länge sen. Det är kul att de har med lite star trek i skolan, synd bara att de fick fel person.
Lis@ Postad 24 Januari, 2003 Rapport Postad 24 Januari, 2003 I min mattebok hittade jag just den här uppgiften: Vad heter denna mattebok?
Lokatt Postad 25 Januari, 2003 Rapport Postad 25 Januari, 2003 Nån som har tängt på en grej...? På tv4 visade dom ju ''Gladiatorerna'', och var det någon mer än jag som upptäckte att han var väldigt lik borg??? (För utom att borg är liksom lite bättre...) När jag gick in på tv4.se och kollade på vad det stod om honnom blev de bara ännu mer uppenbart... Så här stod det: ''En maskin som bara är byggd för en enda uppgift; att krossa sina motståndare. Hand ordspråk är ''Motstånd är meningslöst''.'' Låter bekant eller ? Dessutom visades informationen i något som var misstängt likt en PADD....
Captain Proton Postad 25 Januari, 2003 Rapport Postad 25 Januari, 2003 Nån som har tängt på en grej...? På tv4 visade dom ju ''Gladiatorerna'', och var det någon mer än jag som upptäckte att han var väldigt lik borg??? (För utom att borg är liksom lite bättre...) När jag gick in på tv4.se och kollade på vad det stod om honnom blev de bara ännu mer uppenbart... Så här stod det: ''En maskin som bara är byggd för en enda uppgift; att krossa sina motståndare. Hand ordspråk är ''Motstånd är meningslöst''.'' Låter bekant eller ? Dessutom visades informationen i något som var misstängt likt en PADD.... Vem är han???
Excelsior Postad 26 Januari, 2003 Rapport Postad 26 Januari, 2003 I min mattebok hittade jag just den här uppgiften: Vad heter denna mattebok? Matematik 3000 för Kurs B
Suskiv Postad 27 Januari, 2003 Rapport Postad 27 Januari, 2003 Vad heter denna mattebok? Matematik 3000 för Kurs B Finns även i boken Matematik 2000 för kurs AB för naturvetenskapliga programet.
bruse Postad 1 Februari, 2003 Rapport Postad 1 Februari, 2003 Apropå diskussionen om Q och Q2 på annan plats. Nånstans i Sverige finns ett hemlgit bergrum som heter Q! Ingen på verket vet var det finns, men när jag skulle konfa en skrivarkö, så fickd en heta QS1. Det är väl Trekkigt?
Excelsior Postad 3 Februari, 2003 Rapport Postad 3 Februari, 2003 Såg just att det fanns en reporter på CNN som hette Miles O'Brien.
Lokatt Postad 10 Februari, 2003 Rapport Postad 10 Februari, 2003 Nån som har tängt på en grej...? På tv4 visade dom ju ''Gladiatorerna'', och var det någon mer än jag som upptäckte att han var väldigt lik borg??? (För utom att borg är liksom lite bättre...) När jag gick in på tv4.se och kollade på vad det stod om honnom blev de bara ännu mer uppenbart... Så här stod det: ''En maskin som bara är byggd för en enda uppgift; att krossa sina motståndare. Hand ordspråk är ''Motstånd är meningslöst''.'' Låter bekant eller ? Dessutom visades informationen i något som var misstängt likt en PADD.... Vem är han??? Lite sent kanske....., Han var ju med i gladiatorerna på tv4. Han var en av gladiatorerna... :tomte:
Crayle Postad 13 Februari, 2003 Rapport Postad 13 Februari, 2003 Har idag satt ihop en ST Nemesis standee på jobbet (SF Bio) den är finfin den!
Emher Postad 13 Februari, 2003 Rapport Postad 13 Februari, 2003 Tänkte bara skriva att min Regi-lärare heter O'Brien. Dock inte Miles, men Mike För övrigt hade jag en gång en gul TNG tröja till en utav hans lektioner bara för att se reaktionerna :lol:
Crayle Postad 19 Februari, 2003 Rapport Postad 19 Februari, 2003 Jag har en här i huset som heter Georgii (inte jobb men ändå)
Excelsior Postad 19 Februari, 2003 Rapport Postad 19 Februari, 2003 på sökmotorn Google kan man välja Klingonska som språk. det är kul. :klingon: Har prövat att använda klingonska som språk på Google. Det var gôrskôj, fast svårt att förstå vad allt betydde. :knäpp:
Essray Postad 20 Februari, 2003 Rapport Postad 20 Februari, 2003 Något som slog mig i förrgår, som jag faktiskt aldrig tidigare tänkt på, är ju att jag bor i GöteBORG. :P :lol: :P
Rekommenderade inlägg