Crayle Postad 22 Mars, 2002 Rapport Postad 22 Mars, 2002 Har NI trekkigt jobb/skola? jag säger bara en sak: Amatörer. Så här börjar är min arbetsdag: 1) Jag sätter på mig min STARFLEET uniform (science eller operations) 2) Jag startar upp STAR TREK-utställningen 3) Jag kollar att alla DRÄKTER och MASKER samt LOCUTUS skala 1:1 dockan inte har några lösa sladdar 4) Jag går runt och TREKKAR hela dagen lång haha...slå det....säger Crayle som jobbar på Star Trek-utställningen på Tekniska Museet
Morn Postad 22 Mars, 2002 Rapport Postad 22 Mars, 2002 Har NI trekkigt jobb/skola? jag säger bara en sak: Amatörer. Så här börjar är min arbetsdag: 1) Jag sätter på mig min STARFLEET uniform (science eller operations) 2) Jag startar upp STAR TREK-utställningen 3) Jag kollar att alla DRÄKTER och MASKER samt LOCUTUS skala 1:1 dockan inte har några lösa sladdar 4) Jag går runt och TREKKAR hela dagen lång haha...slå det....säger Crayle som jobbar på Star Trek-utställningen på Tekniska Museet Fy 2@#£@@@ Vad tråkit jobb. Det kan inte var kul effter några månader.
Crayle Postad 22 Mars, 2002 Rapport Postad 22 Mars, 2002 jodå det är jättekul för jag sitter mest o fikar o surfar
Lieutenet Lind Postad 22 Mars, 2002 Rapport Postad 22 Mars, 2002 Jag skulle villa jobba på star trek utsälningen man får ju ha en sån där uniform.....
Crayle Postad 22 Mars, 2002 Rapport Postad 22 Mars, 2002 Jag skulle villa jobba på star trek utsälningen man får ju ha en sån där uniform..... Två, till och med
Suskiv Postad 22 Mars, 2002 Rapport Postad 22 Mars, 2002 Jag skulle villa jobba på star trek utsälningen man får ju ha en sån där uniform..... Du kan ju alltid skaffa ett jobb som du arbetar ifrån hemmet då kan du sitta i uniform eller i bara underkläder om du vill.
Quiet Postad 23 Mars, 2002 Rapport Postad 23 Mars, 2002 Du kan ju alltid skaffa ett jobb som du arbetar ifrån hemmet då kan du sitta i uniform eller i bara underkläder om du vill. Eller gå i skolan med St-uniform! *hehe* Jag hade min TOS-uniform på mig i skolan en dag. Det va liksom ingen som brydde sig egentligen, men någon tittade lite undrande på de halvlånga byxorna och mina snygga TOS-stövlar. ;) Men sen så är många väldigt lustigt klädda på skolan. Sen har jag ett jobb som är ganska trekkigt! Mitt extrajobb består nämlingen i att tvätta trappor i huset där jag bor! Och vem bor inte där om inte en "L BORG".. jag städar alltid lite extra noga utanför den dörren.. för tänk om det kommer en Borg utstörtande ur lägenheten och säger "Cleaning is insufficient, you will be assimilated!"? Hjälp!
Lieutenet Lind Postad 23 Mars, 2002 Rapport Postad 23 Mars, 2002 vad coolt att det bor nån somm hëter L Borg i det huset där du bor....
Crayle Postad 23 Mars, 2002 Rapport Postad 23 Mars, 2002 Jag har i alla fall samma förnamn som Kirks son =) :P
Ella Postad 23 Mars, 2002 Författare Rapport Postad 23 Mars, 2002 Jag har i alla fall samma förnamn som Kirks son =) :P Vad heter han då? Jag kan verkligen ingenting om TOS...
Crayle Postad 23 Mars, 2002 Rapport Postad 23 Mars, 2002 Han heter David Marcus (jag heter David) han är med i Star Trek Wrath of khan och Search for Spock
ickamicka Postad 23 Mars, 2002 Rapport Postad 23 Mars, 2002 coolt att jobba på star trek utställning.. det skulle jag vilja göra.. vad heter Kirks son då??? ??? jag vet att det inte hör till ämnet men vilken serie är TOS??
Suskiv Postad 23 Mars, 2002 Rapport Postad 23 Mars, 2002 jag vet att det inte hör till ämnet men vilken serie är TOS?? TOS är orginal serien från 60-talet. Med Kirk, Spock, McCoy osv.
Inter Postad 29 Mars, 2002 Rapport Postad 29 Mars, 2002 Jag skulle också velat jobba på en Star Trek utsällning, jag skulle vilja vara guide.
Lokatt Postad 6 April, 2002 Rapport Postad 6 April, 2002 Det där låter som ett akut fall av trekkersjuka! Vad är trekkersjuka??
Quiet Postad 6 April, 2002 Rapport Postad 6 April, 2002 Trekkersjuka är sådant vi trekkers lider av, vi ser trekkiga saker överallt!! Gjorde föresten högskoleprovet idag, gissa vilket ord som va med på ordförståelsen?: Assimilera!! Gissa vem som typ görjade skratta mitt under provet.. Just det! En av matematikuppgifterna var "En viss typ av kabel är resistant beroende på hur lång den är, hur resistent är en kabel med ohm 30?" OHM!!! Hörde ett par tjejer diskutera ohm på spårvagnen sedan, oj va okunniga de var. ;)
Crayle Postad 6 April, 2002 Rapport Postad 6 April, 2002 Gjorde föresten högskoleprovet idag, gissa vilket ord som va med på ordförståelsen?: Assimilera!! Gissa vem som typ görjade skratta mitt under provet.. Vad var svarsalternativet då? "Elak sak som BORG gör" eller?
Lis@ Postad 7 April, 2002 Rapport Postad 7 April, 2002 Vad är trekkersjuka?? Den sjukdom som de flesta härinne lider av. ;) Startrekberoende, Startrekmissbruk, den sjukdom som gör att man lätt går i konkurs på grund av alla dyra trekkersaker man vill ha. Det finns många praktexemplar häromkring. Quiet har förresten redan svarat på den frågan högre upp på sidan.
Lokatt Postad 7 April, 2002 Rapport Postad 7 April, 2002 Sorry att jag skrev det en gång till:( , jag såg inte att jag redan skrivit det, men tack för svaren... ;)
Quiet Postad 7 April, 2002 Rapport Postad 7 April, 2002 Lokatt: jag raderade det senare av inläggen. Var lite försiktig i fortsättningen med dubbleringar av inlägg och "tack"-inlägg. Det blir så rörigt. Vad var svarsalternativet då? "Elak sak som BORG gör" eller? *hehe* Näe, svarsalternativen var överföra, förbereda, eftersträva, införliva och understödja. Rätt svar var införliva. Tänk så mycket nyttigt man lär sig av star trek! ;)
Crayle Postad 9 April, 2002 Rapport Postad 9 April, 2002 Näe, svarsalternativen var överföra, förbereda, eftersträva, införliva och understödja. Rätt svar var införliva. Tänk så mycket nyttigt man lär sig av star trek! ;) Hmmm eftersträva borde väl vara rätt. Borg eftersträvan ju perfektion. Eller överföra. Dom överför ju sina nanoprobes. Eller förbereda. De förbereder ju folk till att bli Borg. Eller understödja. De understödjer ju uhm... nej kommer inte på mer ;)
commander jennie Postad 16 April, 2002 Rapport Postad 16 April, 2002 Nä, de e inte särskilt lätt.. Och jah bör nog säga det en gång till min skola e så trekkig den bara kan.. Inte tråkig alltså..
Vulcan_Tuvok Postad 17 April, 2002 Rapport Postad 17 April, 2002 Våran skola är inte så trekkigt. Det finns bara två personer som överhuvudtaget tycker om det! Det är konstigt eftersom jag tycker att alla borde sätta på tv när det börjar och sitta fastklistrad i 45 min!!!!!
Ella Postad 17 April, 2002 Författare Rapport Postad 17 April, 2002 Idag på engelskan pratade vi om "tag questions" och så hade min lärare skrivit några exempel på tavlan. Ett var "Kate och Tom är tillsammans med varandra, eller hur?" !! Där kan man dra tydliga Voyager-paralleller :colgate:
Fröken A Postad 22 April, 2002 Rapport Postad 22 April, 2002 *hehe* gissa vem som fick ST- vibbar i fredags... ja hade gått runt å "nynnat" på låten "God is a DJ" [ni vet den där dåliga techno- låten som innehåller en rad som lyder "This is my church, this is were I heal my hurts"...] Iallafall, helt plötsligt smiter min (icke- st-gillande-) vän förbi å sjunger "Janeway is a DJ" *asgarvar*. för några veckor sen lyckades jag nämligen få henne att lyssna på "Ah, coffee the finest organic..." ja, osv, citatet finns här på sidan. *hehe* så den enda hon har koll på Janeway... nu har vi skapat en techno-låt: blipp blipp Janeway is a DJ flipp flopp beee-pee-be-pee coffee beee-pee-be-pee coffe beee-pee-be-pee coffe, the finest organic suspension ever devised beee-pee-be-pee I bet the borgs with it blipp blopp blapp blopp Janeway is a DJ! (helt plötsligt ber alla att Astrid aldrig ska skriva låtar mer.)
Rekommenderade inlägg