Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Har NI trekkigt jobb/skola? jag säger bara en sak: Amatörer. Så här börjar är min arbetsdag:

1) Jag sätter på mig min STARFLEET uniform (science eller operations)

2) Jag startar upp STAR TREK-utställningen

3) Jag kollar att alla DRÄKTER och MASKER samt LOCUTUS skala 1:1 dockan inte har några lösa sladdar

4) Jag går runt och TREKKAR hela dagen lång

haha...slå det....säger Crayle som jobbar på Star Trek-utställningen på Tekniska Museet  :D  :D

  • Svar 200
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Har NI trekkigt jobb/skola? jag säger bara en sak: Amatörer. Så här börjar är min arbetsdag:

1) Jag sätter på mig min STARFLEET uniform (science eller operations)

2) Jag startar upp STAR TREK-utställningen

3) Jag kollar att alla DRÄKTER och MASKER samt LOCUTUS skala 1:1 dockan inte har några lösa sladdar

4) Jag går runt och TREKKAR hela dagen lång

haha...slå det....säger Crayle som jobbar på Star Trek-utställningen på Tekniska Museet  :D  :D

Fy 2@#£@@@ Vad tråkit jobb. Det kan inte var kul effter några månader.

Postad
Jag skulle villa jobba på star trek utsälningen man får ju ha en sån där uniform.....

Du kan ju alltid skaffa ett jobb som du arbetar ifrån hemmet då kan du sitta i uniform eller i bara underkläder om du vill.

Postad
Du kan ju alltid skaffa ett jobb som du arbetar ifrån hemmet då kan du sitta i uniform eller i bara underkläder om du vill.

Eller gå i skolan med St-uniform!

*hehe* Jag hade min TOS-uniform på mig i skolan en dag.

Det va liksom ingen som brydde sig egentligen, men någon tittade lite undrande på de halvlånga byxorna och mina snygga TOS-stövlar. ;)

Men sen så är många väldigt lustigt klädda på skolan.

Sen har jag ett jobb som är ganska trekkigt! Mitt extrajobb består nämlingen i att tvätta trappor i huset där jag bor! Och vem bor inte där om inte en "L BORG".. jag städar alltid lite extra noga utanför den dörren.. för tänk om det kommer en Borg utstörtande ur lägenheten och säger "Cleaning is insufficient, you will be assimilated!"? Hjälp!

Postad

coolt att jobba på star trek utställning.. det skulle jag vilja göra..  :)

vad heter Kirks son då???   ???

jag vet att det inte hör till ämnet men vilken serie är TOS??

Postad

Trekkersjuka är sådant vi trekkers lider av, vi ser trekkiga saker överallt!!

Gjorde föresten högskoleprovet idag, gissa vilket ord som va med på ordförståelsen?:

Assimilera!! Gissa vem som typ görjade skratta mitt under provet..  :D

Just det! En av matematikuppgifterna var "En viss typ av kabel är resistant beroende på hur lång den är, hur resistent är en kabel med ohm 30?"

OHM!!! Hörde ett par tjejer diskutera ohm på spårvagnen sedan, oj va okunniga de var. ;)

Postad
Gjorde föresten högskoleprovet idag, gissa vilket ord som va med på ordförståelsen?:

Assimilera!! Gissa vem som typ görjade skratta mitt under provet..  :D

Vad var svarsalternativet då? "Elak sak som BORG gör" eller?

:borg1:

Postad
Vad är trekkersjuka??

Den sjukdom som de flesta härinne lider av.  ;)

Startrekberoende, Startrekmissbruk, den sjukdom som gör att man lätt går i konkurs på grund av alla dyra trekkersaker man vill ha.

Det finns många praktexemplar häromkring.  :)

Quiet har förresten redan svarat på den frågan högre upp på sidan.

Postad

Lokatt: jag raderade det senare av inläggen. Var lite försiktig i fortsättningen med dubbleringar av inlägg och "tack"-inlägg. Det blir så rörigt.

Vad var svarsalternativet då? "Elak sak som BORG gör" eller?

*hehe*

Näe, svarsalternativen var överföra, förbereda, eftersträva, införliva och understödja. Rätt svar var införliva.

Tänk så mycket nyttigt man lär sig av star trek! ;)

Postad
Näe, svarsalternativen var överföra, förbereda, eftersträva, införliva och understödja. Rätt svar var införliva.

Tänk så mycket nyttigt man lär sig av star trek! ;)

Hmmm eftersträva borde väl vara rätt. Borg eftersträvan ju perfektion. Eller överföra. Dom överför ju sina nanoprobes. Eller förbereda. De förbereder ju folk till att bli Borg. Eller understödja. De understödjer ju uhm... nej kommer inte på mer   ;)

Postad

Våran skola är inte så trekkigt. Det finns bara två personer som överhuvudtaget tycker om det! Det är konstigt eftersom jag tycker att alla borde sätta på tv när det börjar och sitta fastklistrad i 45 min!!!!!

Postad

Idag på engelskan pratade vi om "tag questions" och så hade min lärare skrivit några exempel på tavlan.

Ett var "Kate och Tom är tillsammans med varandra, eller hur?" !!

Där kan man dra tydliga Voyager-paralleller :colgate:

Postad

*hehe* gissa vem som fick ST- vibbar i fredags... ja hade gått runt å "nynnat" på låten "God is a DJ" [ni vet den där dåliga techno- låten som innehåller en rad som lyder "This is my church, this is were I heal my hurts"...]

Iallafall, helt plötsligt smiter min (icke- st-gillande-) vän förbi å sjunger "Janeway is a DJ" *asgarvar*.

för några veckor sen lyckades jag nämligen få henne att lyssna på "Ah, coffee the finest organic..." ja, osv, citatet finns här på sidan. *hehe* så den enda hon har koll på Janeway...

nu har vi skapat en techno-låt:

blipp blipp Janeway is a DJ flipp flopp beee-pee-be-pee coffee beee-pee-be-pee coffe beee-pee-be-pee coffe, the finest organic suspension ever devised beee-pee-be-pee I bet the borgs with it blipp blopp blapp blopp Janeway is a DJ!

(helt plötsligt ber alla att Astrid aldrig ska skriva låtar mer.)


×
×
  • Skapa nytt...