Gå till innehåll
Ella

Mitt jobb är väldigt Trekkigt!

Rekommenderade inlägg

Det finns otroligt många likheter mellan mitt jobb och Star Trek...

Kan ju börja så här:

Chefen är väldigt lik Chakotay, och har så vitt jag vet inget förhållande med den rödhåriga kvinnan som heter Kate...

Det finns massor av papper som det står SESKA på med stora bokstäver. Skrämmande.

Sen är det en otrolig mängd 47or som dyker upp överallt. På papper, bankgironummer, kostnader osv - allt blir 47... nästan.

På en typ av kuvert står det Quadrant, skulle lika gärna kunna stå Alpha, Beta, Gamma eller Delta före.

(och på några andra kuvert står det nexus, har inte med Voyager att göra, men det är ju med i Star Trek Generations.)

Sen har vi den tekniska kvinnan med mörkt hår och högt hårfäste. Hon har inte skumma bucklor på pannan, men hennes humör är lite upp och ner...

Och så var det en sak skulle skickas till Terranovavägen...

visst är det många likheter? :)

//Ella "jag ska jobba. snart. bara ett inlägg till. sen jobba. jag lovar. bara fem minuter till."

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det där låter som ett akut fall av trekkersjuka !!

//Lollo-Ja, jag ska diska, bara svara på det här inlägget, och några till…

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

gratis internet på jobbet :) jag måste ju ta pauser ibland.... tyvärr så slutar jag idag så nu blir det färre inlägg från min sida :(

jättetråkigt, för jag älskar verkligen det här forat! men men, sånt är livet...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På mitt jobb så har vi in stor fyrkantig microvågsugn. Jag tror att det är det iallafall, Men blev lite fundersam när jag såg vad den hette. Vår SPACE CUBE gör det lite roligare att laga makaroner till lunch.  :sigh:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trekkersjukan, vem har inte lidit av den här?

Men är det en ursäkt att sjukskriva sig?

Men Ella du verkar ha ett underhållande jobb ändå, men nu verkar et som om att det är bara Star Trek Elitforce som fattas på jobbet, sedan är det ett nöje att gå dit.

Men det verkar det redan vara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På tal om väldigt trekkigt jobb. Detta står på en blinkmojt (=typ neonskylt), som kallas Hugo,  som vi har i cafeterian på min skola (Lunds tekniska högskola):

"We are Hugo. You're grammatical and phonetical errors will be added to our own. Resistance is meassured in Ohm."

:D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På tal om väldigt trekkigt jobb. Detta står på en blinkmojt (=typ neonskylt), som kallas Hugo,  som vi har i cafeterian på min skola (Lunds tekniska högskola):

"We are Hugo. You're grammatical and phonetical errors will be added to our own. Resistance is meassured in Ohm."

Nä? Är det sant...?

Verkar vara en cool skola....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä? Är det sant...?

Verkar vara en cool skola....

Joo, det är sant. :) Jag skrev visserligen lite fel. Det riktiga medelandet va:

"We are the Hugo. Your message will be assimilated. You're grammatical and phonetical errors will be added to our own. Resistance is meassured in Ohm."

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
"We are the Hugo. Your message will be assimilated. You're grammatical and phonetical errors will be added to our own. Resistance is meassured in Ohm."

"Ohm"?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
I min skola är nästan inget likt Star Trek.....

Inget hos mej heller, vilket jag gråter över...

iof är min rektor rödhårig men det var också allt... och så e han man...  :D

ska gå runt på måndag å kolla alla likheter *hehe*

[det här känns verkligen som ett onödigt inlägg]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Min lärare Bernt skulle älska dig för att du kan om Ohm och sånt....

I min skola är nästan inget likt Star Trek.....

Inte hos mig heller går i en sån tråkig skola att man somnar!! Inget om Satar Trek där inte Nej, nej bara i mitt forsknings arbete...

:-@

Dela detta inlägg

Länk till inlägg