Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

  • Svar 200
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postad

Jag för min del har faktist som dröm att jobba som Art Director eller Set Designer på Enterprise eller den nästa Star Trek-filmen som kommer... eller vad det nu är för position som Herman Zimmerman/Dan Curry/Mike Okuda har. Det var iaf en intervju med en sån där design-kille i Star Trek Monthly som har ritat LCARS-skärmarna till Voyagers brygga, tänk det skulle vara ett trekkigt jobb om något! Tänk att få vara med och utveckla Star Trek, hm? :) Det är nog det trekkigaste jag kan komma på, att få rita inspelningsplatserna eller rita kostymer/masker. :w00t:

Postad
Jag för min del har faktist som dröm att jobba som Art Director eller Set Designer på Enterprise eller den nästa Star Trek-filmen som kommer... eller vad det nu är för position som Herman Zimmerman/Dan Curry/Mike Okuda har. Det var iaf en intervju med en sån där design-kille i Star Trek Monthly som har ritat LCARS-skärmarna till Voyagers brygga, tänk det skulle vara ett trekkigt jobb om något! Tänk att få vara med och utveckla Star Trek, hm? :) Det är nog det trekkigaste jag kan komma på, att få rita inspelningsplatserna eller rita kostymer/masker. :w00t:

Tänk att bara få vara på voyagers eller enterprises brygga eller korridorer. Det skulle vara som att vara i paradiset. Att vara statist skulle ungefär vara som nirvana. Jag skulle kunna bli skådespelare bara för att vara med som skådis i star trek.

Det är tråkigt att man inte kan besöka inpelningsplatserna, jag har hört det i alla fall.

Postad
Tänk att bara få vara på voyagers eller enterprises brygga eller korridorer. Det skulle vara som att vara i paradiset.

Det är tråkigt att man inte kan besöka inpelningsplatserna, jag har hört det i alla fall.

Ja! :)

Åhnej, får man verkligen inte det? Det tycker jag är väldigt taskigt isåfall. Är det bara speciellt utvalda folk som får komma dit ibland? Det skulle ju vara perfekt om de gjorde det till en turistattraktion (tänk att få guida runt på Voyager-setet!), fast en anledning kan ju vara att de inte vill att en massa folk ska komma och skräpa ner, typ... :P

Ett annat trekkigt jobb som jag kom på är väl att jobba som journalist på en Star Trek-tidning. Då får man ju intervjua skådisarna/producenterna själv!

Postad
Åhnej, får man verkligen inte det? Det tycker jag är väldigt taskigt isåfall. Är det bara speciellt utvalda folk som får komma dit ibland? Det skulle ju vara perfekt om de gjorde det till en turistattraktion (tänk att få guida runt på Voyager-setet!), fast en anledning kan ju vara att de inte vill att en massa folk ska komma och skräpa ner, typ... :P

Jo det skulle bli värsta attraktionen om man fick åka till Voyager men jag hörde att man ska packa ihop allting och spara det till framtiden t.ex till en film eller återanvända grejer till andra serier.

  • 2 veckor senare...
Postad

HIhi, vet inte om det passar här, men trekkigt var det ialf! :rolleyes:

Jag har just kommit tillbaka från en veckas semester på Mallorca, och st har ändå förföljt mig! *hihi* Det började på Landvetter, killen bakom oss i bording-kön hade en brun tröja med klingon-märken! Nån av er som åkte till Mallorca 5 april kanske? ;) Ialf, Gissa om jag blev förvånad. När vi kommer ner ialf, så ska jag gå med mina ''små'' kusiner på ''mini-disco'', och då kommer ju ''Star Trekking across the universe!'' Fast varför ska man vifta med händerna på huvudet när spok säger; ''It's life Jim, but not as we know it''...? Han har ju spetsiga öron, inte antenner! <_<

Postad
Fast varför ska man vifta med händerna på huvudet när spok säger; ''It's life Jim, but not as we know it''...? Han har ju spetsiga öron, inte antenner! <_<

Det är troligen för att man inte syftar på spock utan på det som han säger ''It's life Jim, but not as we know it'' den livsformen/alien

Postad

Under årets första besök på Liseberg, såg jag flera trekkiga saker: Dels så upptäckte jag att det i spelhuset finns ett flertal TNG-flipperspel, och på ett annat ställe fanns det en Borg-spelautomat (som involverade någon form av elektrisk stöt, vad jag förstår). Sedan så kan man även vinna TNG säsong ett på DVD, på ett av spel-hjulen. :w00t::w00t:

(Om man vill dra riktigt dåliga skämt kan man ju även se en viss koppling till Picard/Sisko i namnet på den nya Bergochdal-banan "Balder" :P.)

Postad

Efter 5 månader på mitt "nya" jobb har jag nu lagt märke till en liten trekkig sak (som jag har haft rakt framför ögonen hela tiden). På en utav kassaapparatens knappar står det "VGR - PRIS". VGR är ju en förkortning av Voyager. Trekkigt, eller?! :)

  • 2 veckor senare...
Postad

Jag satt och lyssnade på ''ring så spelar vi'' på radion igår, och då kom frågan;

''Vad heter den tv-serie där Kapten Kirk, Spock och Dr. McCoy är med i?''

Hon som skulle svaratänkte jättelänge, och sedan sa hon; ''Det måste ju bara vara Star Wars''. Uch! :arg:

  • 2 veckor senare...
Postad
Idag när jag jag jobbade kom det en kund som liknade Odo (ds9) väldigt mycket :)

Lite trekkigt...

Det finns en i min skola som är väldigt lik Odo. Jag har nästan tänkt fråga om jag får ta kort på honom :lol:

Postad (redigerade)

Min Franska-läxa tills fradag ser ut så här:

....

Enterprise - Företag

Voyage - Resan

Equinox - dagjämning

...

Kapittlet handlar om en kille som heter Jean-Luc, och stället där han arbetar. De är rätt så Trekkigt... :D

Redigerad av Lokatt
Postad

Måste bara fråga.

Vad anses att man har ett väldigt trekkigt jobb?

Vilka kriterier krävs för detta?

Vad jobbar ni med? -Finns det någon här som arbetar med rymden? Typ arbetar med satelitter mm..

Själv är jag student. Läser till civilingenjör inriktning rymd.

Postad
Måste bara fråga.

Vad anses att man har ett väldigt trekkigt jobb?

Vilka kriterier krävs för detta?

Vad jobbar ni med? -Finns det någon här som arbetar med rymden? Typ arbetar med satelitter mm..

Själv är jag student. Läser till civilingenjör inriktning rymd.

Jag startade den här tråden för två år sedan, för att företaget jag sommarjobbade på hade många trek-anknytningar. Sen växte forat i storlek och så även den här tråden till att bli ett ställe där man rapporterar om trekkiga saker i ens liv. Det finns inga speciella kriterier för vad som är ett trekkigt jobb/skola/liv, mer än att det just har något med Star Trek att göra.

Personligen tycker jag det är kul att läsa vad folk kan se för trekkiga saker i sin omgivning! Fick för övrigt själv ett mattepapper förra veckan, med det där Star Trek-talet det pratades om för ett tag sedan :)

Postad
Fick för övrigt själv ett mattepapper förra veckan, med det där Star Trek-talet det pratades om för ett tag sedan :)

Jo, den fick jag oxå. Det handlade nåt om Picard och Geordi och ett rum som fylldes med gas. Vi har kursprov i matte B på onsdag så vi fick ett gammalt prov från 1998? att träna på och där var star trektalet.

Postad
Fick för övrigt själv ett mattepapper förra veckan, med det där Star Trek-talet det pratades om för ett tag sedan :)

Jo, den fick jag oxå. Det handlade nåt om Picard och Geordi och ett rum som fylldes med gas. Vi har kursprov i matte B på onsdag så vi fick ett gammalt prov från 1998? att träna på och där var star trektalet.

Vad för Star Trek-tal? <_<

Postad
Vad för Star Trek-tal?  <_<

De måste mena 47.

Nej, faktiskt inte. Det är ett mattetal som jag nämnde fanns i min mattebok tidigare i diskussionen. Det har tydligen flera medlemmar här stött på, ialla fall de som går på gymnasiet.

Postad
Nej, faktiskt inte. Det är ett mattetal som jag nämnde fanns i min mattebok tidigare i diskussionen. Det har tydligen flera medlemmar här stött på, ialla fall de som går på gymnasiet.

Vad är det för ett matte-tal då?

Postad (redigerade)
Vad är det för ett matte-tal då?

Ett vanligt mattetal man får på prov!

Samma som Suskiv har skrivit här nedan. Så fanns det en bild på picard och la forge.

Redigerad av Captain Proton

×
×
  • Skapa nytt...