Gå till innehåll

Star Trek: Elite Force I & II


Herman

Rekommenderade inlägg

Citat: från Ella den 4:14 pm den juli 15, 2001

Jodå, jag  (okej, min pappa) hittade det...  Men det var efter att jag fått panik, flugit av stolen, ställt mig i ett hörn och nästan börjat gråta... Det här får mig att låta som en mes.... Men det VAR otäckt...

Jag håller med dig Ella, borgerna kan vara lite läskiga ibland. Speciellt i det första uppdraget av Elite Force då man kommer in i ett mörkt område och helt plötsligt så fylls hela rummet av laserstrålar och man hör en massa borger röra på sig, då får man lite panik, men jag har ju aldrig flugit ur stolen. ;)

Jag har hört och läst att Singelplayer delen av expansionen inte skall vara så bra. Inte så mycket skjutande utan mest utforskande, men multiplayer delen skall visst vara bättre än den i orginalet. Jag tror jag skaffar expansionen ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 143
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Jag håller med dig Ella, borgerna kan vara lite läskiga ibland. Speciellt i det första uppdraget av Elite Force då man kommer in i ett mörkt område och helt plötsligt så fylls hela rummet av laserstrålar och man hör en massa borger röra på sig, då får man lite panik, men jag har ju aldrig flugit ur stolen.

Jaja, du vinner... Men vad besviken jag blev när det visade sig att början på demot var ett holoprogram... *suck* Jag blev alltså rädd för ett ljustrick...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föresten JAG har spelat det så dom som inte är riktigt säkra på att köpa det fråga MIG :wink:

Jag köra det Holomatch också (mot datorn eller internet)

Där kunnde man va typ alla varelser i hela star trek (nästan)Voyager

Tex

Hirogen

Seven of nine som borg

Flera vanligta borger

osv

Pelle28k och en halv!

Typ 300-499

Kostar det:

499 kr köp bara om du måste

450 kr ---II---

får du det för 300- 399 Mycket bra pris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat expansionen idag. Rätt så häftigt att gå runt på Voyager, man kan gå runt i stort sett överallt, även besöka däck 15 där det finns en liten överaskning :). Det finns även några nya uppdrag i holodäcket, det klart häftigaste är ju Captain Proton äventyret :cool: (men det kanske bara är jag som tycker det). För er som gillar holomatch, så finns det även där en del nya speltyper och karaktärer.

Rekomenderar det till alla som har orginalspelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar Jocke och Fredrik.. för informationen.. Har funderat på köpat men inte fallit mig.. har away tema och vart lite besviken.. men efter era beskrivningar av spelet elite force så, vart valet enklare.. Får titta runt lite i grankommunen och se om dom har det.... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat: från pelle28k den 7:53 am den juli 19, 2001

Tackar Jocke och Fredrik.. för informationen..

Varsågod        Se bara till att du har en tillräckligt bra dator. (det hade inte jag.....)(får säkert vänta ett halvår på den nya som inte ens är beställd)  

Fredrik suckar djupt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill veta sytemkraven så kommer det här:

Minimum

Windows 95/98/2000

3-D Harware Accelelerated with full OpenGL Support

Pentium II 233 MHz processsor and 8 MB Video card or

bla bla bla någonting

&4 MB ram

650 MB of Uncompressed hard drive space

Quad speed CD-ROM

DirectX 70

Lite ljud

Lite Tangentbord och Mus

Hoppas att det ska smaka :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Fick den inte något högre betyg?

Har själv inte spelat det men visst är det ett givet köp. Man skulle tydligen kunna spela en svart-vit värld från Proton-äventyren, som Jocke nämnde, och det lär ju vara riktigt coolt.

Misstänker att det låga betyget är ett resultat av en ganska ST-likgiltig recensent. Typ som om jag skulle recensera en SW-film ;) Jag menar, vilken vettig person (=trekker) skulle inte tycka det vore underbart att väldigt fritt bevandra ombord ännu mer än i originalet?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag oxå Elite Force!!! Måste muta nån att spela början bara... Äckliga Borger.... Men vad jättestort spelet är! min dator fick panik ett tag o vägrade fungera...

/Ella - som är i skolan med ett fungerande internet!! Det finns en gud trots allt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Citat: från Herman den 11:11 am den jan. 14, 2001

Tänkte halvseriöst  recensera PC-spelet ST Voyager: Elite Force.

 Kommersen runt fenomenet Star Trek är varierande. Bland PC-spel duggar titlarna tätt, medan en riktig kvalitet på verken ofta är frånvarande. När jag köpte strategispelet Armada, baserat på TNG-sfären, upplevde jag förvisso ett någorlunda bra spel: grafiken var bra, rymdkänslan fanns väl där och handlingen lagom seriös. Men det saknades något, något jag uppmärksammade först då jag hade lagt ifrån mig det (jag spelade aldrig klart det): den där litet speciella Star Trekkänslan.

 När den tredje Voyagersäsongen slutade, kom någon månad senare FPS-spelet Elite Force. Det var omtalat (bla här) och det var en sorts barnslig julklappskänsla som drabbade mig hårt när jag, efter mycket möda, fick tag på det. Och jag blev inte besviken, utan fick som substitut till serien en kraftig upplevelse av sann, genuin Star Trekatmosfär. Det var faktiskt bättre än väntat: bra handling, idel spänning, inlevande grafik och allt detta som gör ett spel köpvärt.

 Så, för att få tillfälle att bli en del av Voyager - köp Elite Force.

 

Det här här det bästa st spel som släpts tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Vill bara säga att dataspel  Elite force är ett riktigt otäck och bra spel. (usch)

Jag har spelat några nivåer men jag är ordentligt fast i en viss nivå.  Jag vill gärna få hjälp, upplysning eller tips om problemet i dataspel Elite Force.

Jag vet att det inte är roligt  att avslöja något  om spelet för medlemmar och gäster som inte  har spelat/provat detta spelet förut.

Därför vill jag respektera detta  för andra och vill inte missbruka det trevligt forumet.

Ni , vill kanske hjälpa mig med att lösa problemet, var vänlig att använda funktion ´"meddelande" i stället .

           

Tack på förhand

//Nettan , som ber ursäkt för dålig svenska i förväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...
Citat: från Quiet / 8:38 pm / Feb. 18, 2001

Finns det överhuvudtaget några STspel för Mac ?

Elite Force släpptes nyligen till Mac. Så där har du ett :)

nyligen...? är inte Elite Force bara en Quake3-modd...?

såna brukar ju funka på alla OS så länge man har Q3 installerat... och det har ju funnits till mac rätt länge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara säga att dataspel  Elite force är ett riktigt otäck och bra spel.

Det håller jag med om till 100%.

Otäckt kanske inte är rätt ord, men vem skriker inte till när en hemskt borg försöker assimilera en..?  :)

Det gör iallafall jag...

Tyvärr har jag slarvat bort mitt spel (hemska tanke  :cry: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Lis@ hur har du kunat slarva bort spelet??

Själv låter jag ingen röra det jag har det i mitt rum jag vågar inte låta det vara vid datorn man vet ju inte vad som kan hända med skivan..

Nån kan ju råka köra över det med stolen ( råkade jag göra med en av min systera favo spel ) så hon karnse råkar förstöra mitt så man kan inte ta risken..

Jah har nästan inte kommit nånstans i spelet jag kan bara spela det på min systers dator så det blir inte så ofta..

???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat: från Quiet / 8:38 pm / Feb. 18, 2001

Finns det överhuvudtaget några STspel för Mac ?

Elite Force släpptes nyligen till Mac. Så där har du ett :)

nyligen...? är inte Elite Force bara en Quake3-modd...?

såna brukar ju funka på alla OS så länge man har Q3 installerat... och det har ju funnits till mac rätt länge...

Nope, Elite Force är inte någon Q3-modd, spelet använder Q3 Arena motorn men det är allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...