Jump to content
Sign in to follow this  
Herman

Star Trek: Elite Force I & II

Recommended Posts

Nån som vet om EF2 också kommer att bygga på Quake motorn, eller är det nån annan?

Jag tycker spelet verkar vara väldigt likt tex. JKII (som är ett bra spel), blev dock lite irriterad med grafiken på ss:en på deras hemsida. Har kanske spelat för mycket Myst III på senaste.

Men det är väl bara och vänta tills demot kommer ut, det bör komma ganska snart...

Det står ju på den officiella sajten att spelet bygger på Quake 3 Arena-motorn. :)

Hoppas att det då är en regält uppdaterad variant.

Jag tycker Unreal motorn är mkt bättre. Fast Quake motorn är bra i Multispel.

(kanske kommit lite OT nu?, eller?)

Edited by P'tack

Jag vet att detta har tagits upp förut, men trots febrilt sökande kan jag inte hitta var någonstans.

Jag undrar hur man aktiverar fusken i Elite Force. När jag kollade på Gamewinners stod det ngt om "´"-knappen. Men när jag sedan försökte använda den i spelet, fick jag det inte till att fungera.

Hur gör jag? :huh:

Nu kommer inlägget som jag har velat skriva sen Lördagen den 3/5, då jag varvade demot:

Demot var helt ok, dock var det lite för få vapen, i tex. Raven Shield fanns (finns) det 15 vapen i demot.

Dom två banorna var helt ok, dock börjar jag bli lite trött på alla spel som bygger på Quake motorn, det känns ofta som ett spel, med olika skins eller moddar.

Som troligtvis det Battlefield 1942 och Americas Army freak jag är, så kommer jag inte att spela STEF2 särskilt mkt, enda anledningen är egentligen att det är Star Trek. Men det är en grymt bra anledning.

Gillade demot men även jag tycker att Quake 3 motorn börjar kännas tråkig. Dock verkar spelet mycket lovande och jag hoppas att jag kommer att köpa det!

Nu har jag spelat lite Elite Force II. Det var riktigt kul framförallt med tanke på att jag inte är så förjust i "förstaperson-skjut-på-allt-som-rör-sig-spel" Har inte spelat ettan så jag visste inte vad som väntade. Kul att spela matcho killen nr. 1. :P

Fast jag tyckte det var ganska svårt spel (spelade på Easy) kan ju iofs bero på min ovana att spela den typen av spel. Gillar varken Quake, Unreal eller Half life.

Edited by Suskiv

Vet någon om vars the mystical energi staff finns snälla svara då :rodna:  :borg2:

Till Elit force II. Hoppas det kommer ett exp till Elit force II

Den går att hitta på två ställen, i MISSION 05 - DISCOVERY Level 2a och MISSION 08 - PAY BACK (står längst ner på sidan) . Följ länkarna till respektive så får du hjälp att hitta den. OBS! Står på engelska.

jag har det inte till PS2, man jag (och även flera andra här har det till PC). PC-versionen var helt okej tyckte jag, dock så var vapenbalansering lite tråkig då de vanliga federationsvapnena var de sämsta. har aldrig spelat PS2-versionen men vad jag läst så ska den vara sämre än PC-versionen <_<

Ja om man ändå kund lyckas få det att fungera ja...har testat med windows95-kompabilitet med det vill helt enkelt inte... :(

Märkligt, Jag kör det på 2000 och har även testat det på 98 vill jag minnas. Båda funkade utan problem.

Hmm jag har försökt flera gånger. Och jag har för mej att detgår att installera men sedan är det stopp när man vil köra igång det...Jag köpte en samlingspack med 4 star trek spel( hidden evil, away team, ett utav strategi-rymdspelaen och elite force).

Tog för skoj skull och installerade det och det gick utan problem under Vista. Har nu även spelat ett tag och även det funkar bra. Jag har originalversionen, kanske har dom ändrat något i dom senare utgåvorna. Även om grafiken inte är den bästa jämfört med dagens standard så har spelet en skön känsla, så jag kanske spelar igenom det nu igen :)