Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad (redigerade)

Hmm ännu konstigare att det funkar med Vista! Det funkar ju inte med mitt XP! Vad har jag för ful-version egentligen? :huh: Jag har testat det med två olika grafikkort dessutom. Står en del spanska saker på paketet. (paketet syns på en utav mina bilder på min sida här, det är två konvolut med två spel i varje med ett avlångt pappomslag ytterst) Måste testa en sista desperat gång till att installera det. <_<

Redigerad av michael ricochet
  • Svar 143
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Det står även lite spanska på min box, men det är endast åldergränsen för spelet, i en liten rutan längst ner till höger. Har nu även testat att installera patch v1.2 och det funkar fortfarande.

Får du något felmeddelande? Har du installerat patch v1.2? Första gången jag startade det så råkade jag välja en upplösning som inte funkade, men då var det bara att ta bort filen 'efconfig.cfg' som ligger i BaseEF-katlogen, så återställdes det och gick och spela igen.

Jag är faktiskt förvånad över att det startar på min dator, då jag har rätt så modern hårdvara, kör med Vista och har en ny widescreen plattskärm.

Postad
Hmm jag har försökt flera gånger. Och jag har för mej att detgår att installera men sedan är det stopp när man vil köra igång det...Jag köpte en samlingspack med 4 star trek spel( hidden evil, away team, ett utav strategi-rymdspelaen och elite force).

då har du samma paket som jag har, jag hade tur och fick tre av spelen att funka p?? min dator och det fjärde på farsans. men det är lite probem när man ska spela gamla spel, datorerna nu är byggda på annorlunda vis och vill inte köra gamla grejer trots att de knappt kräver nåt. bästa för att spela gamla spel är egentligen att dra fram stenåldersdatorn ur garderoben, ja förutsatt att man har en undanlagd sådan förstås.

Postad

Japp det är nog som jag nämnde; hårdvaran(och kanske även drivrutiner och övrig mjukvarukompabilitet) går inte ihop med gammelspelen.

Så då har vi nog samma 4-pack med star trek! Har tyvärr ingen gammal burk med äkta(ej kompabiltetskörning som man kan välja i windows XP alltså) windows -95, -98 på... :( Well well jag har i alla fall fått köra demo:n.

Postad
Nån´som har lyckats köra elite force1 på windows XP? Hur gjorde ni i så fall?

Tacksam för svar!

Mitt EF1 fungerar utmärkt på XP och jag kör inte i något kompabilitetsläge. Vad får du för fel när du försöker starta spelet och vad har du för hårdvara i datorn?

Postad

Tacksam för svar!

jag har kunnat köra EF1 på båda mina PC med XP. men som sagt det brukar bero på vad du har i datorn när det gäller gamla spel.

Postad

Självklart har man gammla datorer i huset. Jag har ett antal som jag har kopplat till en skärm via en svitch. Perfekt om man köper något gammalt spel eller hittar i någon gammal låda här hemma.

Postad

Tacksam för svar!

Mitt EF1 fungerar utmärkt på XP och jag kör inte i något kompabilitetsläge. Vad får du för fel när du försöker starta spelet och vad har du för hårdvara i datorn?

Tack för alla svar! Jag får felet "please load disc", fast att jag redan har den i. Och jag tror ej att disken är skadad. Jag har ett Radeon X1950Pro och en "gammal" pentium dual core "professor" på 2.66 Ghz. Datorn är en Fujitsu Siemens Scaleo.

Postad

Tacksam för svar!

Tack för alla svar! Jag får felet "please load disc", fast att jag redan har den i. Och jag tror ej att disken är skadad. Jag har ett Radeon X1950Pro och en "gammal" pentium dual core "professor" på 2.66 Ghz. Datorn är en Fujitsu Siemens Scaleo.

Grafikkortet, är det AGP eller PCI-express? Förmodar att det är AGP med tanke på vilken processor du har. Det finns en bugg i AMD/ATI's Windows XP drivrutiner för just AGP-versionen av detta kort (har ett sådant själv). Ska finnas en fix för detta. Jag är dock osäker på om det är denna bug som orsakar ditt problem.

Själv kör jag med en nocd-patch för att slippa fippla med skivan när jag ska spela. Kanske det kan hjälpa dig få igång spelet om det nu är skivan som orsakar problemet. Vet inte om det är tillåtet att länka till sådant här på forumet men jag kan skicka ett PM till dig om du vill.

Postad
är det nån som har elite force till ps2 ? jag har tänkt att köpa det dom säger att det ska vara jätte bra till ps2

Jag har för mig att Supreme Comander skrev att han hade (och kanske har) Elite Force till PS2 men att han ångrat det av någon anledning, eller hur Supreme?

• 2 månader senare...
Postad

Jag hade det till ps2 ett tag, ja men det var inget som tilltalade mig. Jag tröttnade redan efter ett par banor då det inte gav mig någonting och grafiken var inget att hänga i julgranen. Försökte sätta mig in i Legacy också men fastna på första banan. Lär väl aldrig vinna gaming vm i las vegas eller var det nu var det går antar jag... J.

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...