Jump to content

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

OnO

Recommended Posts

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy har haft premiär i många länder nu. Vi här hemma i sverige får vänta tills den 27:e Juli. Vad tror ni om den? Är det något att se fram emot? Jag tror det! :) Jag har läst boken (på BB när vi låg där 2003). Och den var kul på alla sätt och mycket speciell!

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy - Officella sidan!

En av mina favorit böker är fakstiskt The Hitchhiker's Guide to the Galaxy eller Liftarens guide till galaxen. :D Så jag ser verkligen fram emot till filmen!

I åratal har jag hoppast att de ska filmatisera filmen... hoppas att skådespelarna är hyfsat bra och att de inte gör bort sig totalt. :borg1: Jag är dock lite orolig angående val av skådespelare, det är ju knappast kända film skådespleare som de använder sig av..

Har någon hört hur det har gått i USA? Det brukar ju alltid vara en indikation om hur bra det går för filmen..

Edited by Kathryn Archer

Budgeten för filmen var $50,000,000. kan jämföras med "spider-man 2" som hade en budget på $200,000,000 och Elektra - $43,000,000.

Öppningshelgen drog filmerna in i tur och ordning $21,103,203, $115,817,364 och $14,792,335 i USA. Så det är ju hyggliga siffror. Men det säger ju inget om hur bra JUST NI tycker filmen är.

Enda riktigt stora skådespelaren är väl John Malkovich som spelar Humma Kavula. Men det betyder ju inte att de andra är dåliga! :)

Jag tror att denna film är en höjdare! :):):rolleyes:

Budgeten för filmen var $50,000,000. kan jämföras med "spider-man 2" som hade en budget på $200,000,000 och Elektra - $43,000,000.

Öppningshelgen drog filmerna in i tur och ordning $21,103,203, $115,817,364 och $14,792,335 i USA. Så det är ju hyggliga siffror. Men det säger ju inget om hur bra JUST NI tycker filmen är.

Enda riktigt stora skådespelaren är väl John Malkovich som spelar Humma Kavula. Men det betyder ju inte att de andra är dåliga!  :)

Jag tror att denna film är en höjdare!  :)  :)  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Vänta och vad Star Wars kommer dra in!

I åratal har jag hoppast att de ska filmatisera filmen... hoppas att skådespelarna är hyfsat bra och att de inte gör bort sig totalt.  :borg1: Jag är dock lite orolig angående val av skådespelare, det är ju knappast kända film skådespleare som de använder sig av..

<{POST_SNAPBACK}>

Jo.. jag hade mycket hellre sett att filmen hade spelats in med kändisar som Matt Damon, Ben Afflek och Julia Roberts... (IRONI så det skvätter om det)

I åratal har jag hoppast att de ska filmatisera filmen... hoppas att skådespelarna är hyfsat bra och att de inte gör bort sig totalt.  :borg1: Jag är dock lite orolig angående val av skådespelare, det är ju knappast kända film skådespleare som de använder sig av..

<{POST_SNAPBACK}>

Jo.. jag hade mycket hellre sett att filmen hade spelats in med kändisar som Matt Damon, Ben Afflek och Julia Roberts... (IRONI så det skvätter om det)

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe. Instämmer med föregående talares ironi! ;)

Dessutom tycker jag att John Malkovich, Warwick Davis med flera nog får kallas för "kända"... :)

Warwick Davis är han som spelade dvärgen i "Willow" va?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det är han. Han brukar spela småfolk. Beroende på att han är liten.

Hans första film var: Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi från 1983 där spelade han "Wicket". :)

• 2 months later...

Jag har i och för sig inte läst boken (har den hemma dock...), men jag tyckte att filmen var riktigt dålig. Den hade några roliga stunder och Sam Rockwell var lysande som Zaphod, men i övrigt... Min sambo menade på att komiken var på lågstadienivå bitvis. Vad tycker ni andra som sett den?

Håller med om att boken är bra, en personlig favorit.

Men den nya filmen var en besvikelse för mig, charmen med boken är till stor del att den är så rörig och fylld med onödig fakta.

När jag läste den var jag många gånger tvungen att läsa om en sida för att först vad orden egentligen innebar. I en film finns ju inte den möjligheten och den här filmen var verkligen rörig. Hade jag inte läst boken innan så är jag osäker på om jag skulle ha hängt med. Filmen verkade lovande, men tyvärr så blev den en besvikelse. Iallafall för mig.

Däremot så finns det en bra tv-serie som är baserad på den första boken. BBC har gjort den och verkligen lyckats med att få med alla "finesser" i boken, men det är bättre effekter i den nya filmen...

Filmen var inte lika bra som trailern. Den var hyfsad, men som någon skrev tidigare kändes vissa skämt lite väl barnsliga.

John Malkovich är ju alltid bra dock!

Hur kunde Douglas Adams vara executive producer? Han lever ju inte längre, visserligen var han ju med 1990 när de påbörjade filmplanerna, men producent är man oftast precis innan och under filmens inspelning.

Dock kan det ju vara så att "the adams family"..hehe..kan ha bidragit med pengar som executive producer.

Edited by Mr Borg

• 1 month later...