Jump to content

Film, miniserie eller serie?

OnO

Vad vill ni se härnäst?  

24 members have voted

1. 1.

• Film
      8
    • Miniserie
      8
    • Tv-serie
      8

Recommended Posts

Jag skulle vilja se en miniserie som tar upp någon viktig, speciell händelse. Kanske ett historiskt dokument om Roumulanska kriget. Eller om Voyagers besättning efter hemkomsten eller om Cochran's arbete med warpdriften och Phoenix. Kanske någon annan viktig händelse som kan knyta ihop diverse lösa trådar som för närvarande finns i star trek universat.

Detta är vad jag vill. Jag funderar inte här vad som verkar ekonomiskt logiskt ur filmbolagssynpunkt eller något sådant. Utan bara vad jag vill. :)

Allt tyder på den minsta saftdroppe vi klämmer ut viljan, att vi har något

att sträva efter av en motivation i det inre. längtad för något, kan, upplevas

och kännas besvärlig. Var och en har ett eget syftet till världen.

Vi ger och tar och varje individ iaktar med sina egna personliga karaktäriska

agerande.

En spräckade fråga angående vad en film eller serie folk är intresserade av.

Det subjektiva kvarstår ju såklart för varje enskilld individ vad som avgör

det mest spännande i den här sporten, vad vi vill se för film miniserie och tv-serie.

Jag vill nog se en tv-serie

Jag ser också gärna en bra film med kanonbudget. Naturligtvis gör jag det. Men problemet med filmer är att all handling blir så jämrans kompakt. Att klämma in exempelvis Romulanska kriget i en film blir inte bra. En mini-serie på en 5-6 timmar däremot skulle kunna behandla en sådan viktig händelse mer ingående utan att behöva trycka ihop och komprimera händelserna. Detta är min motivering till varför jag föredrar en mini-serie just nu. Men detta utesluter inte att jag gärna vill se en bra och påkostad långfilm också, som sagt. :)

Miniserie är nog det som gör sig bäst i framtiden. ENT 4 visade att denna struktur var aäldigt framgångsrik. Det skulle vara roligt med flera besättningar att följa, detta skulle ge möjligheten att fokusera sig på många olika saker. Allt knyts ju ändå samman av vårt älskade ST-kosmos.

Jag skulle också vilja se en ny TV-serie. Optimalt tema för en sådan skulle vara typ "Starfleet Academy" eller en story som utspelar sig på flera platser, dvs både ombord på ett rymdskepp, en rymdstation, på Jorden och på andra planeter. Lite blandat med folk, inte bara officerare i rymden.

Jag vill se en TV-serie. Möjligtvis skulle jag kunna tänka mig en miniserie med en redan etablerad besättning. Typ Vad-hände-sen-i-DS9? Eller Voyager: the homecoming :)

Men fördelarna med en TV-serie är ju att man lär känna karaktärerna på djupet som Commander Michels ju sa ovan. Men sen får man ju gärna göra serien sammanhängade, som DS9 och inte nödvändigtvis episodisk som TNG.

Å andra sidan skulle jag som kakmonstret kunna tänka mig - alla kakor!! Dvs alla alternativen i denna röstning :D :lol:

Jag röstade frimodigt för en film. Varför? Jo jag tror att bara man har ett gott manus mm så kan den bli startskottet för serier mm. Ta Stargate, i.o.f kanske inte en jättebra film men serien höll och håller fortfarande. Jag tror att ST behöver något liknande och då gärna med en bra film...den bästa. Ser gärna DS9 som biorulle. :P :rolleyes::):D :lol: :w00t:

Jag suktar efter en DS9film!! Det var ju så mycket som lämnades öppet, det är snudd på människoplågeri att inte visa hur det gick, eller går. Och det skulle man verkligen kunna göra i en film med ett fantastiskt manus som får alla karaktärer att samlas igen kring något dilemma. I och för sig har jag inte något emot en miniserie heller, men gillar de påkostade filmerna, och visst är det DS9:s tur nu?

Jag suktar efter en DS9film!! Det var ju så mycket som lämnades öppet, det är snudd på människoplågeri att inte visa hur det gick, eller går. Och det skulle man verkligen kunna göra i en film med ett fantastiskt manus som får alla karaktärer att samlas igen kring något dilemma. I och för sig har jag inte något emot en miniserie heller, men gillar de påkostade filmerna, och visst är det DS9:s tur nu?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vet iförsej inte hur DS9 slutade men med Voyager var det verkligen plågsamt!

Om man ska göra en film som en fortsättning på något så tror jag att jag helst skulle vilja se hur det gått för voy besättningen. Jag har funderat mycket på t.ex. vad som hände med the maqui när de kom tillbaka etc.... Ds9 kan väl bara jobba med att hitta ett skäl till varför sisko skulle komma tillbaka. det krävs väl ett krig och, ja, det har vi just sett ....