Jump to content

Söker efter en film/Serie

Jean-Luc Picard

Recommended Posts

Jag har bara svaga minnen från detta, det är från när jag var liten

(20 år sedan typ) som jag såg den här, och sedan jag vart 15 år

så har jag letat konstant till å från efter denna utan resultat.

Den extreemt lilla informationen jag har är:

Att det handlar om robotar som är guldfärgade med

lådor på magen. 1-5 lådor har varje robot på sig,

och det får plats i princip hur mkt som hellst i dom

(Va annars) B)

Om det är en film eller serie vet jag inte...

Nej, det är ett teknat barnprogram/film

Och dom är i alla fall på magdelen är väldigt

fyrkantiga va ja kommer igår

(Eftersom dom har lådor där)

Tänk er denna typ av form i guld med lådor på magen fasst ritat (Tecknat)

horikawa-fighting-gold-swivel-o-matic-martian__140x600.jpg

Det är ungefär så jag minns dom

Edited by Jean-Luc Picard

Har ett vagt minne om nån serie om en robot med lådor på magen (tror jag) och en glödlampa på huvudet, som for omkring i ett tefat, har för mig även att det var två barn med i bilden. låter det på nåt sett bekant??

Har ett vagt minne om nån serie om en robot med lådor på magen (tror jag) och en glödlampa på huvudet, som for omkring i ett tefat, har för mig även att det var två barn med i bilden. låter det på nåt sett bekant??

<{POST_SNAPBACK}>

Kan vara det, men ja vill ha lite mer information eller

nån bild för att se lite, Va kommer du mer ihåg ?

• 3 years later...

Det är inte en serie utan en film. Enligt IMDb är den från 1979 (vilket betyder att den är lika gammal som jag :) ). Jag kommer ihåg att jag hade den inspelade på videoband med svenska röster så den måste ha gått på TV någon gång under mitten av 80-talet.

Den handlar om en pojke och en flicka som byggt ett rymdskepp. Av någon anledning, vilken jag inte kan komma ihåg, så träffar de på utomjordingen Pluk. Tillsammans med sin hund ger de sig iväg med skeppet för att hjälpa Pluk hem till sin planet. På vägen dit händer det givetvis en massa saker. Om jag minns rätt stöter de på ett okänt skepp med en bild av en rovfågel på sidan som får liv och attakerar dem, de hamnar på planeten med de gröna varelserna som var med i klippet jag länkade till och de hamnar på en annan planet befolkad av röda robotar som tar dem tillfånga.

Alltså, när jag läser namnet "Pluk" ringer det en hel massa klockor i huvudet, men när jag tittar på Youtube-filmen känner jag inte igen ett dugg. Vid den här tiden ägde inte vår familj någon video alltså borde jag ha sett den på tv. Men å andra sidan borde jag bara ha sett den en gång om den gått på TV, och då borde jag inte minnas namnet så väl. Så jag vill nog ha det till en tv-serie med samma namn.

Man kanske ska skriva till SVT och fråga?

• 6 years later...

(3 år senare...smile.gif

Hette roboten möjligtvis Pluk?

Ytterligare några år senare (Trodde tråden var död sen länge), jag tror du fixade biffen. Jag har googlat i två dar nu, och är 99% säker på att det är den filmen, har bara inte lyckats få tag i den än men jag ger inte upp än.

Tack ska du ha, så ***** gött alltså :)