Jean-Luc Picard Posted June 3, 2005 Report Share Posted June 3, 2005 Jag har bara svaga minnen från detta, det är från när jag var liten (20 år sedan typ) som jag såg den här, och sedan jag vart 15 år så har jag letat konstant till å från efter denna utan resultat. Den extreemt lilla informationen jag har är: Att det handlar om robotar som är guldfärgade med lådor på magen. 1-5 lådor har varje robot på sig, och det får plats i princip hur mkt som hellst i dom (Va annars) B) Om det är en film eller serie vet jag inte... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted June 3, 2005 Report Share Posted June 3, 2005 Du minns inte vilken kanal du kan ha sett den på och vilket år det var? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Luc Picard Posted June 3, 2005 Author Report Share Posted June 3, 2005 Du minns inte vilken kanal du kan ha sett den på och vilket år det var? <{POST_SNAPBACK}> Ja gav tyvärr all info ja hadde, men när jag var liten som ja sa: 20 år sedan typ såg jag det +- 1-2 år Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted June 3, 2005 Report Share Posted June 3, 2005 Kan det ha varit captain power and the soldiers of the future kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Luc Picard Posted June 3, 2005 Author Report Share Posted June 3, 2005 Kan det ha varit captain power and the soldiers of the future kanske? <{POST_SNAPBACK}> Nej, det är inte robotar av guldfärg det du tänker på... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted June 3, 2005 Report Share Posted June 3, 2005 Det kan inte vara den gamla "battlestar galactica" serien? Med Cyloner? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Luc Picard Posted June 3, 2005 Author Report Share Posted June 3, 2005 (edited) Nej, det är ett teknat barnprogram/film Och dom är i alla fall på magdelen är väldigt fyrkantiga va ja kommer igår (Eftersom dom har lådor där) Tänk er denna typ av form i guld med lådor på magen fasst ritat (Tecknat) Det är ungefär så jag minns dom Edited June 3, 2005 by Jean-Luc Picard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomulanStar Posted June 3, 2005 Report Share Posted June 3, 2005 Jag kom att tänka på "Dorothy från Oz" och det är ju helt fel, inser jag (bara lätt förundrad över min skumma hjärna... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Luc Picard Posted June 4, 2005 Author Report Share Posted June 4, 2005 Jag kom att tänka på "Dorothy från Oz" och det är ju helt fel, inser jag (bara lätt förundrad över min skumma hjärna... ) <{POST_SNAPBACK}> Va ett tag sen man såg den filmen oxå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielSchenström Posted June 6, 2005 Report Share Posted June 6, 2005 Ulysses 31? http://www.animejump.com/index.php?module=...wcontent&id=524 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Luc Picard Posted June 6, 2005 Author Report Share Posted June 6, 2005 Ulysses 31? http://www.animejump.com/index.php?module=...wcontent&id=524 <{POST_SNAPBACK}> Va inte det heller *Tyvärr* Hittade en filmsnutt av Ulysses 31 men det är inte den jag söker efter... Men tack ändå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homer Posted June 7, 2005 Report Share Posted June 7, 2005 Har ett vagt minne om nån serie om en robot med lådor på magen (tror jag) och en glödlampa på huvudet, som for omkring i ett tefat, har för mig även att det var två barn med i bilden. låter det på nåt sett bekant?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Luc Picard Posted June 7, 2005 Author Report Share Posted June 7, 2005 Har ett vagt minne om nån serie om en robot med lådor på magen (tror jag) och en glödlampa på huvudet, som for omkring i ett tefat, har för mig även att det var två barn med i bilden. låter det på nåt sett bekant?? <{POST_SNAPBACK}> Kan vara det, men ja vill ha lite mer information eller nån bild för att se lite, Va kommer du mer ihåg ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Awry Posted September 28, 2008 Report Share Posted September 28, 2008 (edited) (3 år senare... Hette roboten möjligtvis Pluk? Edited September 28, 2008 by Awry Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted September 28, 2008 Report Share Posted September 28, 2008 Pluk, den filmen hade jag helt glömt av. Det var en av mina favoriter när jag var liten. Måste sett den tusen gånger. :lol: Säkerligen var det den som söktes. http://www.youtube.com/watch?v=yOaKlYAm7wA...feature=related Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted September 28, 2008 Report Share Posted September 28, 2008 Denna serie måste jag har totalmissat! När gick den här? Dock så kommer jag mycket vagt ihåg en serie som hette "rymdlingarna" tror jag. Det var några figurer som såg ut som myrslokar har jag för mej..men det var nog första hälften av 70-talet vi pratar om då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted September 28, 2008 Report Share Posted September 28, 2008 Det är inte en serie utan en film. Enligt IMDb är den från 1979 (vilket betyder att den är lika gammal som jag ). Jag kommer ihåg att jag hade den inspelade på videoband med svenska röster så den måste ha gått på TV någon gång under mitten av 80-talet. Den handlar om en pojke och en flicka som byggt ett rymdskepp. Av någon anledning, vilken jag inte kan komma ihåg, så träffar de på utomjordingen Pluk. Tillsammans med sin hund ger de sig iväg med skeppet för att hjälpa Pluk hem till sin planet. På vägen dit händer det givetvis en massa saker. Om jag minns rätt stöter de på ett okänt skepp med en bild av en rovfågel på sidan som får liv och attakerar dem, de hamnar på planeten med de gröna varelserna som var med i klippet jag länkade till och de hamnar på en annan planet befolkad av röda robotar som tar dem tillfånga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted September 29, 2008 Report Share Posted September 29, 2008 Den filmen låter ytterst märklig. Men det är inte utan att jag blir nyfiken. Anser ni som har sett den att den är sevärd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted October 3, 2008 Report Share Posted October 3, 2008 Alltså, när jag läser namnet "Pluk" ringer det en hel massa klockor i huvudet, men när jag tittar på Youtube-filmen känner jag inte igen ett dugg. Vid den här tiden ägde inte vår familj någon video alltså borde jag ha sett den på tv. Men å andra sidan borde jag bara ha sett den en gång om den gått på TV, och då borde jag inte minnas namnet så väl. Så jag vill nog ha det till en tv-serie med samma namn. Man kanske ska skriva till SVT och fråga? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Luc Picard Posted October 18, 2014 Author Report Share Posted October 18, 2014 (3 år senare... Hette roboten möjligtvis Pluk? Ytterligare några år senare (Trodde tråden var död sen länge), jag tror du fixade biffen. Jag har googlat i två dar nu, och är 99% säker på att det är den filmen, har bara inte lyckats få tag i den än men jag ger inte upp än. Tack ska du ha, så ***** gött alltså Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts