Jump to content

Vad har ni sett igentligen?

ZaraxZ

Hur många serier har ni sett igentligen?  

28 members have voted

1. 1.

• 1 serie
      1
    • 2 serier
      2
    • 3 serier
      8
    • 4 serier
      3
    • 5 serier
      14

Recommended Posts

Jag har sett 3 serier Voyager, Enterprise och Deep Space nine. Dessutom har jag sett säsong 1, 4. 6 och 7 av TNG. Håller på att köpa TNG fast det är ju så himla dyrt att köpa boxar. :arg:

Har sett en del avsnitt från övriga serier på trek dagar. :)

TOS är jag generellt sett inte så förtjust i. Tekniken där känns allt för gammal för att utspela sig i framtiden. Sedan känns det som om det bara handlar om Kirk och alla hans kvinnor.

Underligt att jag inte sett hela TOS men allt annat.... Man borde ju se orginalet först/mest men så är det tydligen inte...

Tror jag tyckt många avsnitt varit ganska långtråkiga när jag väl satt mig ner o tittat på nåt - men det är kanske inte OK att tycka ;)

Hallå! Är det bara jag som tycker att det saknas ett alternativ - för de som har sett sex serier?

Själv har jag sett hela TOS, TNG, DS9, VOY. Två säsonger av ENT och några ströavsnitt av TAS.

<{POST_SNAPBACK}>

Nog saknas det alternativ alltid...

Själv har jag sett: TOS (nästan allt, missat ströavsnitt), TNG, DS9, VOY (alla utom säsong 2), ENT (säsongerna 1-3)

Alla filmer

TAS är inte kanon. Enda undantaget är avsnittet "yesteryear", som av någon anledning räknas som kanon, det är skrivet av D.C. Fontana och kan väl ha med det att göra. "Yesteryear" ger oss lite "viktig" information om Spocks barndom. :)

Jag såg föresten extramatrialet till TOS box 2 igår. Och där var en intervju med Nichelle Nicholls. Hon berättade att någon hade frågat Gene Roddenberry vad Uhura hette i förnamn och han svarade att de inte bestämt det ännu. Då föreslog någon Nyota till Roddenberry. Roddenberry svarade då att han tyckte det var ett bra namn, men han ville att Nichelle skulle godkänna det själv. Nichelle tyckte att det var jättebra eftersom Nyota betyder sjärna på swahili (Uhura betyder frihet). Men sa hon tyvärr användes aldrig namnet Nyoya i något avsnitt eller i någon film.

Men borde inte namnet Nyota vara kanon eftersom både Nicholls och Roddenberry både gillade och godkännde det?

Vad tycker ni?

• 2 weeks later...

Har sett alla TNG/DS9/VOY/ENT, första fem avsnitten av TOS...

star trek motion picture, voyage home, first contact, insurrection, genesis, generations

andra scifi som andromeda, farscape, doctor who, stargate atlantis & SG1

sen kan vi ju slänga in into the west och deadwood, som ja glor på nu fast de är ju iofs inte scifi :P

• 2 weeks later...

Jag har sett på 1/3 av TNG. Alla VOY avsnitt. Säsong 1 och 4 av ENT. Ca 20 TOS (fast jag tycker att det är lite "gammalt"). Sist men inte minst har jag sett filmerna: The Motion Picture, The Wrath of Khan, The Search for Spock, The Voyage Home, The Final Frontier, The Undiscovered Country, Generations, First Contact, Insurrection och Nemesis.

Edited by bjorn98009_91