Jump to content

Meta-Star Trek!

Recommended Posts

Då tråden togs upp i ett annat samanghang (ALF) tänkte jag fullfölja tanken genom att fråga vilka andra figurer ni skulle vilja se från tv/film/serier i star trek? Antingen som helt nya figurer eller istället för dom som finns. Fantisera fritt men motivera gärna!

För att börja tråden skulle jag personligen gärna se en eller flera Jediriddare (från star wars) alt en Sith (ond Jedi). Skulle kunna ställa till med urmycket bekymmer för valfri besättning!

Sedan skulle jag inte ha något emot att JAG gänget (på heder och samvete) rykte in och löste ett eller flera brott.

Fler förslag?

(Lite tveksamt om detta är rätt område men moderatorerna brukar ju se till att det hamnar rätt till slut, Diskussionen kommer ju att handla om st även om det är flera andra figurer inblandade)

J.

Jag skulle vilja se Andromeda-karaktären Tyr Anasazi. Med tanke på hans karaktärsdrag skulle han nog ta över skeppet innan avsnittet var slut. :lol:

En annan intressant storyline vore om gouaol'derna (ingen aning hur det stavas...) från SG1 kunde hamna i konflikt med federationen. Jag kan f??reställa mig Apophis, omgiven av Ormvakten, komma in på bryggan på Enterprise och ryta till "Kneel before your God, Apophis!" och använda handvapnet för att totalt krossa Worf... :w00t:

Jag skulle gärna se Grissom och co. från C.S.I. dyka upp för att lösa ett intergalaktiskt mord. Tror att en mix mellan ST och C.S.I. konceptet skulle kunna bli intressant med tanke på alla möjliga scenarior man skulle kunna hitta på. Skulle kunna bli riktigt, riktigt spännande!

Jag skulle vilja se Andromeda-karaktären Tyr Anasazi. Med tanke på hans karaktärsdrag skulle han nog ta över skeppet innan avsnittet var slut. :lol:

Haha :D

Jag undrar hur lång tid det skulle ta innan Tyr och Worf skulle ryka ihop... 30 millisekunder? :lol:

Vi kan ju dessutom bjuda in Ka D'Argo från farscape, då vore nog kaoset totalt... :lol:

Jag skulle kunna tänka mig Spike från Buffy som officer på bryggan. Snacka om masslakt :).

Vampyrer i rymden skulle skapa ett intressant dilemma... dör de bara av jordens sol, eller duger vilken stjärna som helst? Och hur nära måste de i såna fall åka innan de brinner upp?

Är det kanske bara UV-strålningen som skapar elden. Det öppnar ju fältet för en helt ny sorts anti-vampyr vapen. Typ bärbara solarier med riktad effekt. Vilket för övrigt väcker ytterligare en intressant fråga... kan vampyrer använda solarier? :lol:

Jag skulle kunna tänka mig Spike från Buffy som officer på bryggan. Snacka om masslakt :).

Vampyrer i rymden skulle skapa ett intressant dilemma... dör de bara av jordens sol, eller duger vilken stjärna som helst? Och hur nära måste de i såna fall åka innan de brinner upp?

Är det kanske bara UV-strålningen som skapar elden. Det öppnar ju fältet för en helt ny sorts anti-vampyr vapen. Typ bärbara solarier med riktad effekt. Vilket för övrigt väcker ytterligare en intressant fråga... kan vampyrer använda solarier? :lol:

Onekligen har du kommit in på en mycket intressant tråd :D . Återstår att se om den i framtiden plockas upp av någon duktig serieskapare med lite pengar bakom sig...

• 3 years later...
  • 1 month later...

Jag skulle vilja se Al Bundy som en trött engineer/jeffrey tube-skurare...lite vassa och elaka kommentarer som bara han kan leverera! Som han själv säger när det är nåt´på gång: " Let´s rock!" :P

Han kanske inte skulle vara den smidigaste diplomaten t.ex och man finge nog hålla honom undan många besökare på skeppet/stationen! Men visst, det skulle vara kul att se honom sätta Brunt på plats! :D

Jag skulle vilja se Al Bundy som en trött engineer/jeffrey tube-skurare...lite vassa och elaka kommentarer som bara han kan leverera! Som han själv säger när det är nåt´på gång: " Let´s rock!" :P

Han kanske inte skulle vara den smidigaste diplomaten t.ex och man finge nog hålla honom undan många besökare på skeppet/stationen! Men visst, det skulle vara kul att se honom sätta Brunt på plats! :D

Såg du avsnittet där han fick jobb på "Burger Trek"? Det var helt oslagbart roligt :D :lol:

Haha :D

Jag undrar hur lång tid det skulle ta innan Tyr och Worf skulle ryka ihop... 30 millisekunder? :lol:

Vi kan ju dessutom bjuda in Ka D'Argo från farscape, då vore nog kaoset totalt... :lol:

Låter intresant. Vågar jag föreslå att Ronon Dex, från Stargate Atlantis också skulle vara med. Snacka om potentialt slacksmål.

• 2 weeks later...

De karaktärerna känner jag inte till, men om de är som Ronon gäller mitt ovanstående inlägg även för dem ;)

Ka'Dargo är från Farscape och Tyr från Andromeda.

Dargo framställs i serien som en krigare men han förlorar i de flesta slagsmål han hamnar i och är således ganska kass.

Låter intresant. Vågar jag föreslå att Ronon Dex, från Stargate Atlantis också skulle vara med. Snacka om potentialt slacksmål.

Jag kan tänka mig Ronon Dex i ST också, men av andra anledningar än slagsmål. hehe :rodna:

John Crichton av ungefär samma anledning. Gärna i Peacekeeperkläder :wub:

Gregory House skulle säkert kunna liva upp sjukstugan på vilket star trekskepp som helst.

Jag kan tänka mig Ronon Dex i ST också, men av andra anledningar än slagsmål. hehe :rodna:

Jaså, det är så man ska se ut för att få det motsatta könet efter sig, får färga håret och fläta det då, lång och vältränad är jag redan :):D:w00t: :lol:

Ronons rastaflätor är ju det som gör honom så ball :D. Han ska ju ha lite av en "smutsig och skabbig" stil och där tycker jag rastaflätorna gör ett utmärkt jobb.

Hur pass "snyggt" det är kommer i andrahand.

Dessutom är det bonuspoäng för att han ser lite ut som In Flames Anders Fridén :)