ENEMiX Postad 18 Januari, 2002 Rapport Postad 18 Januari, 2002 då e det bara två dagar kvar till ett av mina favorit-avsnitt... mycket 7of9 och en del av NCV-474439-G och besättningens "kamp mot klockan" ;) /me väntar tålmodigt...
Pjotr'k Postad 18 Januari, 2002 Rapport Postad 18 Januari, 2002 Relativity är verkligen ett av mina absoluta favoritavsnitt också. Det här blir kul!
Mikael Postad 18 Januari, 2002 Författare Rapport Postad 18 Januari, 2002 Jupp, det ser man ifram emot
Quiet Postad 19 Januari, 2002 Rapport Postad 19 Januari, 2002 Är inte detta avsnittet (Relativity) lite knutet till Future's End? Jag har för mig att Cpt. Braxton är med igen?
Wrogie Postad 19 Januari, 2002 Rapport Postad 19 Januari, 2002 Senaste avsnittet: "någonting" Det var det där med 7/9 skulle dansa också va??? Vi säger det. Sisådär inget höjdar avsnitt men lite bra i vissa fall. Betyg 6/10 Proton
Wrogie Postad 19 Januari, 2002 Rapport Postad 19 Januari, 2002 ojojoj nu kom jag på det. Det var ju Henry Janeway det handla om. Det avasnittet var ungefär lika bra som det där upp ----> (mitt inlägg) Lite segt inte så värst spännade. Sen var det ju några fel som Peter sa här någonstans. Betyg 6/10 Ser fram emot Real..tity eller vad-det-nu-heter
ENEMiX Postad 19 Januari, 2002 Rapport Postad 19 Januari, 2002 Är inte detta avsnittet (Relativity) lite knutet till Future's End? Jag har för mig att Cpt. Braxton är med igen? mjo... Braxton e ju kapten på Relativity... så det stämmer ju... ;)
The Borg Postad 21 Januari, 2002 Rapport Postad 21 Januari, 2002 Jag måste säga att Relativity var till en början ganska grötig och det tog halva avsnittet innan det började klarna... Såg i tidsskeppet att dom har ärndrat interface på datorerna.. Men till helhet så tycker jag hela avsnittet var lite hoppit.. Men tidvis riktigt underhållande... Det var kull att se voyager från första början...
Lis@ Postad 21 Januari, 2002 Rapport Postad 21 Januari, 2002 Relativity : Kul avsnitt, tycker jag. Om skeppet Relativity hade varit med i omröstningen "Grymmaste skeppet", så skulle det definitivt ha fått min röst. Coola uniformer också..... Betyg: 7,87/10
Quiet Postad 21 Januari, 2002 Rapport Postad 21 Januari, 2002 "Relativity"(#218) Helskoj avsnitt! Underhållande, och som många sagt tidigare, jättefräckt skepp. Diggar citatet "I hereby arrest you for the crimes you will commit".. Men en sak försvann lite i all förvirring, varför hade Braxton fått degraderingen egentligen? Att det berodde på Janeway fick vi ju veta (så många gånger som han upprepade det...) men varför? En sak som jag också saknade var ett litet utlägg om varför tidsresorna nu var så hälsofarliga. Men det kanske de inte hade kommit på än? Jättekul o se tillbaka lite på tiden innan "Caretaker". Men visst spelades Braxton av en annan kille i "Future's End"? Kort och gott: kul avsnitt med viss "yr-i-huvet-effekt". ;) 7,5 / 10
Lis@ Postad 21 Januari, 2002 Rapport Postad 21 Januari, 2002 Men en sak försvann lite i all förvirring, varför hade Braxton fått degraderingen egentligen? Att det berodde på Janeway fick vi ju veta (så många gånger som han upprepade det...) men varför? Det var ju för att Janeway hade varit lite slarvig med sina tidsresor och så hade han fått städa upp efter henne. Och när han gjorde det så fick han den där sjukdomen "Vad-den-nu-hette" och blev lite mentalt förvirrat och fick sluta. Så uppfattade jag det.
ENEMiX Postad 22 Januari, 2002 Rapport Postad 22 Januari, 2002 Men en sak försvann lite i all förvirring, varför hade Braxton fått degraderingen egentligen? Att det berodde på Janeway fick vi ju veta (så många gånger som han upprepade det...) men varför? ett jätte bra avsnitt =) men med en ganska löjlig story egentligen... om man tänker efter... nu får jag äntligen lägga ut min lilla teori här... om kapten braxton's degradering och allt... kapten braxton arresterades, ställdes inför rätta och dömdes för att hans framtida jag genomförde ett sabotage mot voyager... anledningen till sabotaget var hans hat mot janeway för det som hände i future's end och fängslingen av honom vid voyager-sabotaget... genom att man arresterade braxton för hans framtida brott så bäddade man helt enkelt för att han skulle begå det... hade han inte arresterats, så hade han inte haft någon anledning att sabotera för voyager och hela grejen hade blivit ogjord...? alltså var det pga det dåliga omdömet att arrestera och åtala även hans nuvarande jag (som inte hade gjort något än) som allting skedde... låter det hela snurrigt...? läs igenom igen och tänk efter så ser ni det logiska (och ologiska) i resonemanget... Kort och gott: kul avsnitt med viss "yr-i-huvet-effekt". ;) eller som janeway uttryckte det: "let's just get started before my headache gets any worse..."
Pjotr'k Postad 22 Januari, 2002 Rapport Postad 22 Januari, 2002 låter det hela snurrigt...? läs igenom igen och tänk efter så ser ni det logiska (och ologiska) i resonemanget... Det verkar mycket vettigt. Jag älskar det här avsnittet. Det är tidsresor i det oändliga, vilket jag älskar. Tidsparadoxer är underbara, det finns inget bättre. Efter dessa övertygande ??? argument är jag redo att ge mitt betyg. ..... *ta daaa* 9,5/10
Mikael Postad 22 Januari, 2002 Författare Rapport Postad 22 Januari, 2002 Tycker Relativity är ett bra avsnitt, med en del citat, många tidsparadoxer, är roligt att de tog upp det som hände i First Contact. Härlig Löjtnant på Relativity som kan exakt vad som händer på Voyager, och när, med de där siffrorna som han räknar upp. Tycker det är konstigt att de som hämtar Seven inte får det där tids-hopp-sjukdomen. En annan konstig sak var att Braxton stcker till Voyager när skölden är nere i en strid med Kazonerna och sedan hoppar till Voyager när hon ligger i torrdocka bara för att vara där och lägga den där bomben där för att lura säkerheten på nått sätt, men borde han inte kunna hoppa dit på en gång? Lite lurigt. Sedan kommer ju alla vanliga lurigheter om det det hände och de stoppade det innan det hände så borde de inte kunna stoppa det för de inte hände från början, men det är väll lite överkurs för oss. Betyg 9/10 mumle 4/5
Rickard Postad 22 Januari, 2002 Rapport Postad 22 Januari, 2002 Eeeeeh.... Jaha... Jag ville bara säga det att det inte går att "åka tillbaka i tiden" och ändra på sånt här. Det går inte, det går inte, det går inte. Jag gillar inte episoder med Tidshopp. Det blir för rörigt och hur man än tänker på det så GÅR DET INTE ATT ÅKA TILLBAKA I TIDEN!!! Det som är gjort är gjort. Get over it! Allt annat i Star Treks värld KAN ju faktiskt komma att hända... Men inte detta, spelar ingen roll vilken teknik man har! Om man skulle åka tillbaka, vadå åka tillbaka? är man i "nu" då? eller är man i sen eller ha det hänt eller kommer det att hända? Ändra på saker? Det har ju redan hänt. Det skulle ju bara bli gjort igen. Sen.. eller innan.. Eller då.. undertiden alltså. Hihi. Nu har jag rört till det va!!? But, as Tuvok would have said "There are some logic, to his logic, Live long and in prosber"
Wrogie Postad 22 Januari, 2002 Rapport Postad 22 Januari, 2002 Jag vet inte om detta passar bättre i "fel i Voyager" eller inte. Men nu skriver jag det ändå I början på Rela....tivy så går ju denna Amiral eller vad det nu e runt och vissar Janeway skeppet. När dom kommer till sjukhytten så säger dom att dom fått ett helt nytt program, EMH och att det installeras på alla FED skeppt. MEN Enterprise är "äldre" än Voyager (eller hur?) och i First Contact så har dom ett EMH att spara dom tid i sjukhytten när dom utrymmer den??? Är det nåt rätt i det jag (vi) skriver eller hr vi helt fel?? ? Proton, Kapten Kosmos
Me Postad 22 Januari, 2002 Rapport Postad 22 Januari, 2002 Om man skulle åka tillbaka, vadå åka tillbaka? är man i "nu" då? eller är man i sen eller ha det hänt eller komer det att hända? Ändra på saker? Det har ju redan hänt. Det skulle ju bara bli gjort igen. Sen.. eller innan.. Eller då.. undertiden alltså. Hihi. Nu har jag rört till det va!!? Tycker Janeways citat från Futures End passar ypperligt bra här; "The future is the past, the past is the future. It all gives me a headache!" :sigh: inte ens nån idé att försöka förstå sig på det!
mumle Postad 23 Januari, 2002 Rapport Postad 23 Januari, 2002 Eeeeeh.... Jaha... Jag ville bara säga det att det inte går att "åka tillbaka i tiden" och ändra på sånt här. Det går inte, det går inte, det går inte. Jag gillar inte episoder med Tidshopp. Det blir för rörigt och hur man än tänker på det så GÅR DET INTE ATT ÅKA TILLBAKA I TIDEN!!! Det som är gjort är gjort. Get over it! Allt annat i Star Treks värld KAN ju faktiskt komma att hända... Men inte detta, spelar ingen roll vilken teknik man har! Om man skulle åka tillbaka, vadå åka tillbaka? är man i "nu" då? eller är man i sen eller ha det hänt eller kommer det att hända? Ändra på saker? Det har ju redan hänt. Det skulle ju bara bli gjort igen. Sen.. eller innan.. Eller då.. undertiden alltså. Hihi. Nu har jag rört till det va!!? But, as Tuvok would have said "There are some logic, to his logic, Live long and in prosber" Jag fullkomligt älskar sånahär avsnitt! Det ska vara utmaning och titta på film, det är då det är som roligast. Fattar man allt hela tiden så försvinner tillslut tjusningen. Det där med att det inte går. Enligt dagens fysiska lagar om hastighet är det omöjligt att färdas snabbare än ljuset (jag vet, massa warpbubblor och sånt), så varför skulle det va så otroligt att färdas i tiden? Framför allt har ju dessa två fenomen ett klart samband. Det finns klart svårare Star Trek-avsnitt att greppa, till exempel avsnittet när TNG-Enterprise fastnar i en tvådimensionell värld tycker jag är ett sånt, men visst är det kul? :sigh:
Phlox Postad 23 Januari, 2002 Rapport Postad 23 Januari, 2002 Jag vet inte om detta passar bättre i "fel i Voyager" eller inte. Men nu skriver jag det ändå I början på Rela....tivy så går ju denna Amiral eller vad det nu e runt och vissar Janeway skeppet. När dom kommer till sjukhytten så säger dom att dom fått ett helt nytt program, EMH och att det installeras på alla FED skeppt. MEN Enterprise är "äldre" än Voyager (eller hur?) och i First Contact så har dom ett EMH att spara dom tid i sjukhytten när dom utrymmer den??? Är det nåt rätt i det jag (vi) skriver eller hr vi helt fel?? ? Proton, Kapten Kosmos Voyager är äldre än Enterprise E. Voyager "sjösattes" 2371 på stardate 48038.5. Enterprise E "sjösattes" 2372 på stardate 49827.5.
Mikael Postad 23 Januari, 2002 Författare Rapport Postad 23 Januari, 2002 En annan sak, När Janeway och amiralen kom till sjukhytten aktiverade de Doktorn, men Doktorn säga alltid att han först aktiverades i Cartaker men nu var det tidagare, alltså så måste de ha formaterat hans minne efter de aktiverade honom där i torrdockan.
Wrogie Postad 23 Januari, 2002 Rapport Postad 23 Januari, 2002 Phlox Okej det visste inte jag. David sa det. Och jag hade ochså för mig det. Vilket Enterprise var det då som Q skickade till eltakvadraten där dom träffade på borgerna??? Proton
Phlox Postad 23 Januari, 2002 Rapport Postad 23 Januari, 2002 Det var det tidigare Enterprise D som var med i hela TNG. Spoiler om du inte sett Generations Det var även med i den första TNG filmen Generations, men kraschade på Veridian III. Så man byggde ett nytt Enterprise. Det skeppet ser man i First contact och i Insurrection.
ENEMiX Postad 24 Januari, 2002 Rapport Postad 24 Januari, 2002 på tal om braxton och huvudvärk... en sak som fortfarande ger mig huvudvärk är om de verkligen lyckades förhindra "future's end"...? eller om de "enligt sitt förutbestämda öde" orsakade det genom att skicka med en photon-torped rakt in i tidshålet när USS Aeon var på väg igenom... nån som vet mer än jag...? eller förblir det en gåta...?
Lis@ Postad 24 Januari, 2002 Rapport Postad 24 Januari, 2002 på tal om braxton och huvudvärk... en sak som fortfarande ger mig huvudvärk är om de verkligen lyckades förhindra "future's end"...? eller om de "enligt sitt förutbestämda öde" orsakade det genom att skicka med en photon-torped rakt in i tidshålet när USS Aeon var på väg igenom... nån som vet mer än jag...? eller förblir det en gåta...? Ingen aning, jag kunde inte heller förstå det...
Rekommenderade inlägg