Gå till innehåll

VOY: Voyager på SVT, del 7


Mikael

Rekommenderade inlägg

  • Svar 200
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

"Someone to Watch Over Me" (#216)

Hur ska man kunna ta ut ett minnesvärt citat från det här? Avsnittet svämmade ju över av dem!  :D

Sedan jag laddade ner "You are my sunshine" från Jockes ljudarkiv här på databasen har jag vart extremt nyfiken på det här avsittet. Jag bad en utomstånde vän (ingen trekker direkt ;)) se avsnittet, och han fattade ingenting. Varför skulle det här vara så speciellt roligt? Men vi som känner Seven vet. Och hur kan hon bara vara så oförskämt snygg? Hon stjäl ju ljuset från oss andra tjejer! ;)

Men allvarligt talat, det var grymt roligt, även om vissa överdrifter skulle kunnat undvikas. Och efter ett tag blev det nästan lite för mycket av det goda.

Ryan gjorde en väldigt roande rollprestation, liksom Picardo. *applåder*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*skjuter sig själv i huvudet med en phaser inställd på "kill"*

Jag missade Voyager!!!

Satt med en kompis (som också tittar på Star Trek) och programerade spel, och ingen av oss hade koll på klockan... Kom på det kvart i nio, men då var det ju försent...

*lägger till ytterligare en video på avsnitt-som-ska-köpas-snarats-listan*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt bra avsnitt, roligt och, och aldeles underbart.

sevens underbara raggnings fraser är slående. men doktorns scen med blommorna till seven var otrolig, om man ändå fick sådana chanser at öva innan man kan göra bortsig.

_

it is a fine crew, and I gona get them home

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo avsnittet tycker jag ändå inte var en höjdare.. Bra jobb av nelix och sevens försök till raggning var bäst i holodeck.. när hon satte sig vid bordet och skulle prata med en man...

men ganska meningslöst program i helhet 4/10 för sevens försök att daita och sjunga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det var ett skoj avsnitt, med massor av citat och lite roliga skämt, som Paris sa om hologram, en ddel av var iallafall skoj. Lite rolig ammbasadör präst som söp runt på Voyager. Lite roligt att han inte tålde holografisk låssas alkohol.

Det får 8/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min fru låg ner i TV-soffan när programmet började, och efter bara några minuter satte hon sig upp. Jag trodde då att hon skulle gå till rummet intill för gitarrspelande som vanligt, men ack vad jag bedrog mig. Hon hängde med i hela avsnittet och tyckte att det var ett mycket roligt avsnitt.

Hon har ju visserligen sett smådelar av avsnitt tidigare, så hon kan inte anses vara helt novis, men det var i alla fall en rolig upplevelse, bara det.

Sammantaget anser jag att programmet är bland det bästa jag sett i temat "Doktorns känslor" och det är därför jag ger avsnittet ett högt betyg. 7,5/10.

Många gånger skrattade jag högt, speciellt när Seven slet av ledbandet på hennes första dejt. Det låter ju inte kul, men ni som har sett det håller nog med om dråpligheten i scenen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Someone to watch over me

Ett underbart avsnitt!!

Väldigt synd om stackars Neelix som hade förberett allt så bra, så fick han istället ta hand om en full ambassadör...

Jag har precis som Quiet laddat ner "you are my sunshine", och nynnat hela dagen lång. *nynnar*

Jag bad en utomstånde vän (ingen trekker direkt ) se avsnittet, och han fattade ingenting. Varför skulle det här vara så speciellt roligt? Men vi som känner Seven vet.
 

Det gjorde jag också (bortsett från att jag bad tre utomstående kompisar, var av två kollade en liten stund och en tycker att ST är det töntigaste i världshistorien)

Jag gillade också scenen nere i lastrummet, då doktorn skulle ge seven blommorna...och scenen på krogen i holodecket.

Det är ju också typiskt seven att skicka sin första dejt till sjukhytten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen annan som tyckte avsnittet var mer såpa en sci-fi?

Jo, det tycker jag med. Om det inte hade vart en alien som hade blivit packad så hade det inte vart sci-fi alls. Tycker jag. När man ser på det på det sättet så ter hela serien sig lite skrattretande. Men vi kollar ju för att det är underhållande.

Just det, jag glömde betyget. 8 / 10 lyckades det klättra upp till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11:59

Ja, ett ganska huggligt avsnitt, lite tråkigt att Janeways moster hade fel, stackars, inte. Tycker de senaste avsnitten varit lite tråkiga, inte mycket händer, ingen besättnigsmedlem har dött på jag vet inte hur långe. Lite roligt att veta vad som deras förfäder gjorde, annars lite lamt.

6/10

1/5 med mumle skalan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att avsnittet var bra, det är alltid kul när de har med lite historia så att man får en bättre bakgrund till karaktärerna. Dessutom gillar jag att det handlade väldigt mycket om Janeway, jag tycker att hon utvecklades en hel del under avsnittets gång.

Tycker för övrigt att säsong fem är otroligt bra, jag tycker att jag har fått många favorit avsnitt här!

Mvh. Glenn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tyckte jag om detta avsnitt...?

Det var väl sådär...

Kul att det delvis handlade om släktforsking, eftersom jag själv har sysslat med det.

Det var dock endel konstiga saker: Hur kom det sig att alla hade berömda släktingar? Och varför kallade Janeway Seven för "Seven of Twelve"? (var det nåt sjukt skämt som jag inte förstod...?)

Tycker de senaste avsnitten varit lite tråkiga, inte mycket händer, ingen besättnigsmedlem har dött på jag vet inte hur långe.  

Är det något negativt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11.59 (#217)

Håller med Glenn om att sådana här avsnitt ger lite djup åt karaktärerna, men annars tycker jag mest att det liknade ett försök för voyager-on set-teamet att komma ifrån all sci-fi ett tag.

Och ett tillfälle för Mulgrew att glänsa lite extra.

Men samtidigt inser man skillnader mellan Janeway nu och Janeway förr. För att Shannon var mer lik hur Janeway var i de tidigare säsongerna. Optimistisk och hängiven.

Lite roligt avsnitt, men mycket snack och lite verkstad.

Totalt: 6 / 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tyckte jag om detta avsnitt...?

Det var väl sådär...

Kul att det delvis handlade om släktforsking, eftersom jag själv har sysslat med det.

Det var dock endel konstiga saker: Hur kom det sig att alla hade berömda släktingar? Och varför kallade Janeway Seven för "Seven of Twelve"? (var det nåt sjukt skämt som jag inte förstod...?)

Tycker de senaste avsnitten varit lite tråkiga, inte mycket händer, ingen besättnigsmedlem har dött på jag vet inte hur långe.  

Är det något negativt?

Citatet löd såhär:

Chakotay: "Ships status report."

Janeway: "Let me guess, the Holographic engineer is having problems with her program. Neelix, the Cardassian cook, is low of supplies, Seven of Twelve is regenerating and Captain

         Chakotay is doing just fine?"

Med det menas hur historien kanske kommer att komma ihåg Voyager långt fram i tiden om inte all data finns kvar.

Citatet är nedskrivet av Kristoffer Ström.

Avsnittet var ett av de dåligaste på länge tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan hålla med att avsnittet var lite rörigt till viss del.

Gillar nelix kommentar seven of nine.5

janeway som blir som uppslukad när hon börjar något och allt annat får stiga undan.

Storryn var lite tafatt men innehållsrikt..

skulle jag betygsätta den skulle det bli 4/10.

jag tycker man inte fick någon riktig helhet i berättelsen om yaneways släkting..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan lurig sak i avsnittet är att de har VÄLDIGT mycket information i databasen. Att hitta ett gammalt tidnings utklipp i databasen på ett nytt skepp som ger sig ut på sitt första uppdrag, som är lite som en jungfru resa i repris, är lite väl otroligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är en annorlunda men trevligt avsnitt.  Jag trodde först att det visade en fel program på star trek : voyager´s ordianarie tiden men det är rätt serie i all fall .

Och varför kallade Janeway Seven för "Seven of Twelve"? (var det nåt sjukt skämt som jag inte förstod...?)

Lis@.... Jag fattade inte detta och jag trodde först att det måste vara något fel på översättning. Nu  fattar jag detta (tror jag ...)

Avsnitt 11.59 får 6/10 av mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...