Gå till innehåll

The Next Generation på TV6


Rekommenderade inlägg

Första avsnittet visas idag; tänke att denna tråd kunde bli en debattråd för TNG på TV6.

Det verkar som TNG visas dagligen.

1605 Star Trek: The next generation

Amerikansk science fiction-serie från 1987. Detta är resorna med Starship Enterprise och besättningens fortsatta uppdrag att utforska nya världar, hitta nytt liv och samhällen. De åker dit ingen åkt förut. Del 1 av 26. Den nya kaptenen av den nybyggda USS Enterprise-D, Kapten Jean- Luc Picard, tar med sig sin besättning på deras första uppdrag; att utforska den hemliga Farpoint stationen. I rollerna: LeVar Burton, Patrick Stewart, Denise Crosby. Även 10/5.

Redigerad av Bromma_Herman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 356
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Det verkar som att översättarna missat en del. Om jag minns rätt så är inte Farpoint stationen hemlig utan problemet är att den är under angrepp av ett okänt väsen eller så.

"I cant wait" J.

Jag kan väl säga att det finns hemligheter på Farpoint, men den är inte hemlig. Så det torde vara ett översättar problem. Det finns ju eminenta avsnittsguiden på Star Trek Databas. Tänk att översättarna inte använder denna text istället. :) ;)

Jag kan väl också tilläga att det känns att det gått 20 år snart sen den första TNG sändes. Men sevärt är det ändock :)

Redigerad av Durator
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande avsnitt kommer visas under denna vecka: Naked Now (Torsdag)

Naked Now är ett utmärkt avsnitt som ger mersmak. Det gjorde det i alla fall när jag såg det för första gången. I övrigt är det kul att Star Trek är tillbaka i Svensk tv, även om jag hellre hade sett någon av dom andra serierna framför TNG. TNG är ju lite seg i början och det är först i dom senare säsongerna som serien blir riktigt bra och intressant.

Redigerad av Tuvok
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu, Tuvok. Smaken är som baken. Jag tycker det var det bästa valet de hade kunnat göra.

Idag såg jag andra delen av encounter at farpoint. En superb inledning på det tema som körs genom hela serien "Humanity on trial". Q funkar bra som en skruvad domare...

Det känns lite som första serien emellanåt i säsong 1 av tng. Vissa grejor som just naked now som nämndes ovan är mer än likt. Det kanske nästan kan ses som uppföljare till TOS avsnitt.

Tummen upp för tv6 :vulcan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag som håller på med "Project Star Trek" (ska se ALLT star trek, har hela TNG o säsong 1, 2 och 3 av DS9 + TOS + TAS kvar) har lite problem med tidiga TNG eftersom jag just nu sett klart säsong 4 och 7 av Star Trek Deep Space Nine och därför är van vid lite bättre effekter.

Jag tyckte dock Encounter at Farpoint som började rent ut sagt uselt planade ut sig utmärkt i andra delen.

Har redan börjat gilla Tasha Yar skarpt :wub:

Och ffs Riker, skaffa skägg o mustash pronto!

Redigerad av Bromma_Herman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som håller på med "Project Star Trek" (ska se ALLT star trek, har hela TNG o säsong 1, 2 och 3 av DS9 + TOS + TAS kvar) har lite problem med tidiga TNG eftersom jag just nu sett klart säsong 4 och 7 av Star Trek Deep Space Nine och därför är van vid lite bättre effekter.

Jag tyckte dock Encounter at Farpoint som började rent ut sagt uselt planade ut sig utmärkt i andra delen.

Har redan börjat gilla Tasha Yar skarpt :wub:

Och ffs Riker, skaffa skägg o mustash pronto!

Van vid bättre effekter hm? Stoppa in en av dom första Star Trek i så fall så borde det

vara ännu uslare när man ser att det är kuliser. Olika raser ser inte så verkliga ut.

Så ser det ut som dom har pyamas på sig.

Landskap kan se lika dåligt uppbyggt som i den gamla svart-vita Frakenstens monsterfilmen

när dom jagar monstret i skogen så hör man trägolv när dom är ute?

Ändå gjorde den första Star Trek väldigt mycket senare och kvalliten kunde

inte göras bättre. Konstigt va?

ok åter till TNG ursäkta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Encounter at farpoint= Kul att se första avsnitt men lite väl segt. Hade varit kul att se en batalj mellan Worf och någon människa som inte litar på klingoner. Men eftersom det var ett tiotal år sedan jag såg det avsnittet så var det kul av det skälet. J.

Jag som håller på med "Project Star Trek" (ska se ALLT star trek, har hela TNG o säsong 1, 2 och 3 av DS9 + TOS + TAS kvar) har lite problem med tidiga TNG eftersom jag just nu sett klart säsong 4 och 7 av Star Trek Deep Space Nine och därför är van vid lite bättre effekter.

Jag tyckte dock Encounter at Farpoint som började rent ut sagt uselt planade ut sig utmärkt i andra delen.

Har redan börjat gilla Tasha Yar skarpt :wub:

Och ffs Riker, skaffa skägg o mustash pronto!

Var det bara jag som tyckte att Riker kändes som ett stort barn när han gick runt och fascinerades av holodäcket? J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaf: Varför skulle inte riker facineras? Det är ju det försa skeppet som det fanns någon sådan utrustning på över huvud taget. Det är inte förrän säsong 2 eller sent i säsong 11 som holodecket blir uppgraderat till hur det fungerar i senare serier.

Dagens avsnitt: Alla blir fulla på enterprise. Jag gillar detta avsnitt eftersom det är ganska komiskt och ger lite djup till olika underliggande handlingar, relationer och bakgrundshistorier för karaktärerna. Blev påmind om ytterligare en chief engineer i detta avsnitt förutom Argyle och LaForge... McDougal. Hon är nog inte med i något annat avsnitt än detta. Eller? Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte dagens avsnitt var jäkligt bra. Dock så ser jag Tashas oförmåga att se genuint glad ut. Hon verkar alltid gå omkring och vara ledsen eller arg.

Dock kul och se "besättning bäst" skämma ut sig lite.

Jag tror att hennes tuffa uppväxt på Turkan IV där hon fick se efter sin syster och undvika våldtäckter och anna skit har satt tydliga spår i hennes sätt att vara... Helt förståligt är hon en bitter kvinna med mycket inneboende kärlek som väntar på att få träda fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan väl säga att det finns hemligheter på Farpoint, men den är inte hemlig.

Hemlighetsfull vore kanske en bättre beskrivning. :)

TNG är ju lite seg i början och det är först i dom senare säsongerna som serien blir riktigt bra och intressant.

Själv tycker jag de första säsongerna var bäst då det var mer mystik och mindre teknobabbel.

Det känns lite som första serien emellanåt i säsong 1 av tng. Vissa grejor som just naked now som nämndes ovan är mer än likt. Det kanske nästan kan ses som uppföljare till TOS avsnitt.

Just därför tycker jag bäst om de första säsongerna av TNG. Och "The Naked Now" är väl mer eller mindre en uppföljare till TOS avsnittet "The Naked Time".

Jag som håller på med "Project Star Trek" (ska se ALLT star trek, har hela TNG o säsong 1, 2 och 3 av DS9 + TOS + TAS kvar) har lite problem med tidiga TNG eftersom jag just nu sett klart säsong 4 och 7 av Star Trek Deep Space Nine och därför är van vid lite bättre effekter.

Man får helt enkelt förlåta de svaga effekterna och koncentrera sig på berättelsen istället. ;)

Vilka skit tider man sänder serien på :arg: 23.15 hade varit paradisiskt bra. Men vi lever väll inte i den bästa av världar :(

Nej, tyvärr gör vi inte det. Sändningstiderna är, som sagt, långt ifrån de bästa.

och dom kallade Will Riker för Bill

Bill ??r i och för sig ett smeknamn för William men jag håller med. Ska man översätta så ska man göra det ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, vad sysslar översättarna med? tycker bara att det blev värre under veckans gång. Jag tror jag har sett re olika översättningar bara på introt hittils. Hmmm. Men kul med Star Trek på svensk TV är det! :-)

Är ju en bra fråga när det finns tidigare bra översättningar. Varför låter man nytt folk

översätta när översättning redan finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också väldigt förtjust i att de sänder TNG. Denna gång tänker jag spela in alla delarna. Mitt enda aber, är att det sänds på just tv6. Jag har ingen digitalbox, och får därför ingen stereo ljud utan mono. Men får väl klara mig ändå.

Håller med om att det verka vara klåpare på tv6. Att översätta Jame T Kirk till Jame G Kirk, höll på att sätta drickat i fel strupe. Skandal nästan. Skönt att man ha en HDD spelare med möjlighet att ta bort reklamen.... Fast hade ju helst sluppit editerande... Hur många delar är det som kommer nu under första säsongen. Räknade det till 26 styckna? Stämmer det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också väldigt förtjust i att de sänder TNG. Denna gång tänker jag spela in alla delarna. Mitt enda aber, är att det sänds på just tv6. Jag har ingen digitalbox, och får därför ingen stereo ljud utan mono. Men får väl klara mig ändå.

Håller med om att det verka vara klåpare på tv6. Att översätta Jame T Kirk till Jame G Kirk, höll på att sätta drickat i fel strupe. Skandal nästan. Skönt att man ha en HDD spelare med möjlighet att ta bort reklamen.... Fast hade ju helst sluppit editerande... Hur många delar är det som kommer nu under första säsongen. Räknade det till 26 styckna? Stämmer det?

Verkar troligt, med tanke på att det var just 26 avsnitt första säsongen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också väldigt förtjust i att de sänder TNG. Denna gång tänker jag spela in alla delarna. Mitt enda aber, är att det sänds på just tv6. Jag har ingen digitalbox, och får därför ingen stereo ljud utan mono. Men får väl klara mig ändå.

Håller med om att det verka vara klåpare på tv6. Att översätta Jame T Kirk till Jame G Kirk, höll på att sätta drickat i fel strupe. Skandal nästan. Skönt att man ha en HDD spelare med möjlighet att ta bort reklamen.... Fast hade ju helst sluppit editerande... Hur många delar är det som kommer nu under första säsongen. Räknade det till 26 styckna? Stämmer det?

Andligheten finns inte på DVD. Den finns bara när serien går på en tv-kanal. :)

Redigerad av Supertreck
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...