Ella Posted January 1, 2001 Report Share Posted January 1, 2001 Det här kanske inte är rätt ställe att fråga på men jag gör det ändå... Är jag den enda i hela Sverige som gillar tanken att Janeway och Chakotay ska bli tillsammans? Jag har letat efter svenska JetCers över hela nätet, och inte hittat nån... /Ella Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 2, 2001 Report Share Posted January 2, 2001 Det är en fascinerande tanke. Jag har själv haft funderingarna men tycker helt klart att det är mer spännande med den tillgivenhet som man i bland kan se mellan de två. Skall det leda till något eller skall det inte... Jag tror också att det är manusförfattarnas mening att hålla förhoppningarna om kärlek i gång. Kaptenen och Tom Paris hade ju i hop det vid något tillfälle (även om de vid det tillfället såg ut på ett helt annat sätt ;-) ). Hur som helst - varje gång som "nästankärlek" uppstår mellan de två som ämnet gäller är det rätt kul och jag måste medge att någonstans så hoppas jag att de blir ett par. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted January 3, 2001 Author Report Share Posted January 3, 2001 Okej, då är det du och jag Jag hoppas verkligen att författarna gör nåt bra med säsong 7. Gnistan finns ju mellan dom och det vore ju (enligt mig) en bra avslutning på serien /Ella Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 4, 2001 Report Share Posted January 4, 2001 :cheesy: Det är ju bara 28 avsnitt kvar till sista delen, om man räknar med de två sista avsnitten i säsong 6 som ges ut i slutet av januari. Samlar du också på alla avsnitten, eftersom du verkar veta vad som hänt i säsong 6. Själv har jag de flesta av de utgivna banden (51 av 72 tror jag att det är) så min bokhylla börjar att fyllas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted January 4, 2001 Report Share Posted January 4, 2001 Jag samlar också på banden. Fast jag har bara bakre halva av säsong 4. Man jag har bandat in alla avsnitt som gått på SVT. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted January 5, 2001 Author Report Share Posted January 5, 2001 Jag smalar jag också, fast det blir mest av det som visas på tv. Jag har dom flesta av säsong 2 och 3, tyvärr inte av säsong 1 eftersom jag inte tänkte på att spela in Har faktiskt bara två köpkassetter, dom är ju så dyra... Är det nån av er som har sett Voyager Conspiracy och Pathfinder? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 5, 2001 Report Share Posted January 5, 2001 Conspiracy var ett stort minus. Den handlar i huvudsak om en paranoid Seven och en kapten som kommer till räddningen. Det förde serien inte framåt någon bit, tycker jag. Pathfinder däremot tyckte jag var spännande. Den handlar om Pathfinder-projektet på jorden, som avser att hitta en väg för Voyager att komma tillbaka till jorden. Den är lite smårolig och den ger ett hopp inför framtiden. Jag gillar gärna de avsnitt som sätter ett avstamp mot framtida avsnitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted January 6, 2001 Report Share Posted January 6, 2001 Tycker också om sådanna "avstamp" men det går segt i Voyager om sådant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted January 6, 2001 Author Report Share Posted January 6, 2001 Det var kanske inget "avstamp", men vilka J/C stunder det var i avsnittet! "Did you poison the coffee?" "Not more than I usually do." Jag vet att ingen mer än jag är intresserad... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 7, 2001 Report Share Posted January 7, 2001 Jodå, jag är också intresserad, men inte lika mycket som du (Nu pratar jag alltså om Chakotay och Kathryn, inga andra...) ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted February 18, 2001 Report Share Posted February 18, 2001 Så det finns fler än jag som ser den möjliga utgången ? Chakotay och Kathryn asså... Det vore kul att se.Tyvärr har jag ju som sagt inte sett hela serien. Men vi får väl se vad som händer.. //Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted March 2, 2001 Author Report Share Posted March 2, 2001 Ja, det finns många fler än du som ser den möjliga utgången. Frågan är ju om den är så möjlig längre... Det är inte så många avsnitt kvar, och det går ju inte framåt för Kathryn och Chakotay direkt. *suck*Har du sett "Resolutions", Lollo? Klassiskt J/C avsnitt, även om avsnittet i sig inte är så bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 2, 2001 Report Share Posted March 2, 2001 Jo, det har jag sett. Jag en del på MD tillomed. Rätt kass avsnitt.. men men.. ;)Jo, i och med att Kathryn lämnade sin fästman (?) hemma på jorden så kommer nog inte serien att sluta lyckligt för Chakotay direkt. *suckar instämmande*Men Chakotay och Seven of Nine ? Möjligt ? Kolla bilderna på startrek.com, på senaste avsnittet Human Error. Missledande ?//Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 2, 2001 Report Share Posted March 2, 2001 Tjoho, där blev jag Lt Commander. :cheesy://Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias Posted March 3, 2001 Report Share Posted March 3, 2001 Jag läste någon stans (kommer inte ihåg var) att Paris och Torres hade ett barn tillsammans, ett ofött eller något sånt tror jag. Stämmer det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 3, 2001 Report Share Posted March 3, 2001 De ska ju ha barn nu. I avsnitten som går i USA nu så har inte Torres fött ännu. Hon är gravid i alla fall.(Ni andra; eller ?)//Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted March 4, 2001 Report Share Posted March 4, 2001 Kul kul Då kanske man får se hur en 1/4 klingon ser ut. Men Janeway har nog rätt starka känslor för Mark ändå. Och Chakotay har ju alltid sina rebell vänner där hemma, om alla Maquis blir arresterande som Voyagers uppdrag ursprunglingen var. Lollo, Ella Oj vad ni skriver mycket om "såpa" delan av Voyager. Jag menade inget elaket ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herman Posted March 11, 2001 Report Share Posted March 11, 2001 MikaelDet är väl just det litet speciella med ST: Voyager, att man verkar ha fokucerat mer på personutveckling/intriger som var en stor del av TOS-konceptet. Eller har jag fel?Nu har jag bara sett i princip de Voyageravsnitt som visats på SVT, men är detta om "det ursprungliga uppdraget" något som aldrig kommit på tal. Maquisbesättningen är väl inte alltför ringa och dessa borde väl ha intresse av att veta hur det egentligen skulle gå, om de verkligen kommer hem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 12, 2001 Report Share Posted March 12, 2001 Mikael"Såpadelen". Usch. Använd inte såna ord. De passar inte på ST Voyager. Jag skulle säga Dramadelen. Actiondelen är ju rätt stor, och viktig. Äventyrsdelen går nog ihop med actiondelen rätt mycket.. men den är ju störst när vi snackar ST. Men ingen serie överlever utan dramadelen i serien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted March 13, 2001 Report Share Posted March 13, 2001 Herman, Ellani har rätt, ingen serie skule överleva men bara action eller så. Och Drama delan borde det heta. Och Person utvecklingen är viktig för Voayger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 13, 2001 Report Share Posted March 13, 2001 Personutvecklingen. Inte person utvecklingen. Och jo, den är viktig. Tänk om alla hade betett sig som om det inte gått en minut sedan de anlände till andra sidan galaxen.. ... Konstigt de skulle bli då. Noll inlevelse typ.. //Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 29, 2001 Report Share Posted March 29, 2001 I "the Observation Lounge", som är ett engelskt motsvarande debattforum, finns en diskussion om Janeway/Chakotay: http://www.section31.com/cgi-bin....=000397 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 29, 2001 Report Share Posted August 29, 2001 Till er JetCers (J/Cers) vill jag bara säga en sak, och detta är en spoilervarning för säsong 7!!!!!!!!!!!!!S P O I L E R V A R N I N G ! ! ! ! ! !I avsnittet Shattered (nyligen utkommen på engelsk video) finns en dialog mellan J/C som lyder ungefär som följer: J: Chakotay, we seem to become good friends. Just how close friends will we get? C: Let's just say, that there are some boundaries that we do not cross.Se där, en kärlek på distans. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted August 29, 2001 Author Report Share Posted August 29, 2001 *suckar lyckligt* Jag lovar att det inte var Braga som skrev avsnittet. Eller var det kanske det? Inte själv iaf, det är omöjligt... han kan inte skriva såna saker... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted August 30, 2001 Report Share Posted August 30, 2001 Mellan Janeway och Chakotay så har det i episod 4 tror jag en diskution också... så jag tror nog dom kommer att få ihopp det.. (tror)... Kom också att tänka på ett avsnitt kommer inte riktigt ihåg vad det heter... Men Janeway och Chakotay vart strandsatta på en planet och då höl det på och hätta till... Tror det var i episod 3 eller 2... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts